PP:n 2017-2019 (Homeiset rocotot 2017 ja vähemmän homeiset sen jälkeen)

Aloittaja PP, maaliskuu 13, 2017, 21:55:11 ip

« edellinen - seuraava »

MRgreen


PP

Ei sillä etteikö sitä riittäisi myyntiin, mutta eikö sulla ole/tullut omastakin takaa satoa happaman tekoon?

MRgreen

On tullut ja reilusti tulee vieläkin mutta oon vähän tumpelo hapatuksessa. Kerro miten sä teet niin koitan ite mutta jos et kerro niin ostan sulta 🧐 Olipa kauhee uhkaus. Paljon on jo tehty rocotoista tahnaa ja muuta sekä pilkottu pakkaseen.

PP

Tuossa on ohjetta alkuun.

http://www.chiliyhdistys.fi/fi/chilien-hapattaminen/

Bakteerikannan voi ottaa monestakin paikasta, mutta hapankaali taitaa olla suosituin. Ilmankin voi aloittaa, mutta itse teen varman päälle. Viimeisin pari päivää sitten aloitettu kokeilu on Gefilus-tuotteista otettu bakteerikanta. Se on vasta lähtemässä käymään, mutta kokeneemman harrastajan mukaan pitäisi toimia hyvin.

MRgreen

Olen tota koittanut hyvin pienellä satsilla: n. 4 dl:n lasipurkki jonka kannessa ilmalukko tiivisteineen. Reilusti möyhensin chilisilppua että nestettä irtosi. Lisäsin vielä Lidlin jukurttipurkista heraa lisäksi. Sanohan, onko valkoinen aine jota silmin päälle ilmestyy hometta vai hiivaa? Mielestäni tein kaiken just noin.

PP

Hometta se vaalea on kai yleensä. Väittävät, että jos hometta on vain pinnalla, alla oleva tavara on OK, koska home ei leviä sinne.

Itse olen saanut pilalle vain yhden satsin eikä sekään mennyt homeeseen vaan tuli muuten outoa.

MRgreen


Huru-ukko


MRgreen


karvainen

Lainaus käyttäjältä: PP - syyskuu 22, 2018, 22:07:54 ip
Eipä ole chilit homehtuneet tänä vuonna. Tomaatit kyllä, mutta ei nekään yhtä pahasti kuin viime vuonna. Satolaskuri näyttää 18 kg, mutta siitä varmaan melkein puolet on mennyt muualle kuin omaan jalostukseen. Varmaan menee taas yli 30 kg kun rocotoja on kypsymässä vielä reilusti.

Kuvat on viikon takaa. Nyt kasvarista on kaikki tomaatit pois ja neljä rocotoa on lämmittelemässä siellä. Kolme jäi vielä terassille odottamaan, että saan Bondat ja Aji Cristalin pois tieltä kasvarista kunhan ne kypsyy melkein loppuun.


Aji Cristaleita on karsittu jo reilusti. Tuossa on samassa nipussa myös Campane, joka alkoi kypsyä vasta nyt. AC:ta kerätty 5 kg.


Hybridi on taatun satoisa.



Bondaa tulee kahdesta kasvista tarpeeksi, varmaan jotain 4 kg luokkaa yhteensä.


Rocotoja terassilla ennen siirtoa.


Kevyt vain parin kilon välikeräys. :D


Kivasti näyttää satoa tulevan, ei tarvi talvella palella 8)

PP

Chilejä kasvaa edelleen, mutta ei jaksa ja ehdi päivitellä täällä. Alkaa olla niin perussettiä vuodesta toiseen.

Sunnuntaina on taas tarjolla herkkuja. Chili ei ole pääasiassa, mutta rocotoa ei unohdeta.

https://www.facebook.com/events/902655200085474/