huhtikuu 26, 2024, 03:55:10 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


www.chilitarvike.fi

Aloittaja Kärsä Babar, tammikuu 16, 2010, 17:50:18 ip

« edellinen - seuraava »

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - lokakuu 16, 2014, 18:38:42 ip
Loppuviikon ajan tarjouksessa. www.chilitarvike.fi/summer_heat
Jonkin näköinen Jalapeno tuo vaikuttaisi olevan.


Tilaukseen lähti. :) Tollanen perus pizzajallu multa puuttuikin!

Max_7Pot

Onko sinulla tietoa onko markkinoilla "led-aurinkolaseja", siis koska voimakkaissa ledvaloissa on silmiä ärsyttävä valo. Lisäksi kaikki näkyy vihreänä kun poistuu ledvalojen ääreltä.
Näkyy sulla olevan myynnissä natikan loistetta varten "natikkalasit", joten löytyykö vastaavia laseja ledvaloille.

Kärsä Babar

En tiedä onko ledeille tehty omia laseja. Kyllähän noitakin voi ledien kanssa käyttää.
Ei se sitä väriä täysin korjaa mutta on helpompi katsella kasveja kun ei se valo häikäise silmään, eikä heijasta kasvin lehdistä silmään.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Rundari


Kärsä Babar

Melko arvokkaita näyttää olevan.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Kärsä Babar

Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

ichjiiro

Mites noi Blumatit toimii? Mulla olisi pari chiliä tavallisissa ruukuissa ja ne tarvitsisivat kastelua lomien ajaksi. Naapuri kyllä kävisi kastelemassa, mutta tappoi jo pari ylikastelulla.

Pitääkö veden olla yläpuolella vai riittääkö, että vesiastia on vieressä samalla pöydällä? Ja voiko vesiliukoisia ravinteita antaa samalla? Meinaan nimenomaan noita http://www.chilitarvike.fi/blumat_ruukkukastelija_xl_2kpl

Kärsä Babar

Riittää että on pöydällä vieressä. Luulisi noista ravinteetkin kulkevan, mutta vahvistakoot joku Blumatin käyttäjä vielä asian.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

sorrii

Mä olen käyttänyt joskus Blumat-kopioita [Tokmanni edition]
Toimivat hyvin jos vesiastia on ruukun kanssa samalla alustalla. Kunnolla pitää olla kasteltu kun sen laittaa paikoilleen: Jos se pääsee kuivahtamaan, niin lakkaa tietysti.
Mä laittaisin sen kastelukartion reilusti mullan alle: melkein ruukun pohjalle. Silloin pysyy pintamulta kuivana ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: sorrii - lokakuu 24, 2014, 14:35:35 ip
Mä olen käyttänyt joskus Blumat-kopioita [Tokmanni edition]
Toimivat hyvin jos vesiastia on ruukun kanssa samalla alustalla. Kunnolla pitää olla kasteltu kun sen laittaa paikoilleen: Jos se pääsee kuivahtamaan, niin lakkaa tietysti.
Mä laittaisin sen kastelukartion reilusti mullan alle: melkein ruukun pohjalle. Silloin pysyy pintamulta kuivana ...

Minä olen kuvitellut että siellä Blumatin kartiossa on ainetta joka turpoaa märkänä ja supistuu kuivana, ja silloin päästää vettä kohteeseen..... Eli mihin sen systeemin toimivuus perustuu ?.

sorrii

Ainakin ne kopio-blumatit ovat vain keraamisia kartioita, jotka upotetaan multaan; Kartion sisään menee naru joka on muoviletkun sisällä; toisassa päässä on vain paino -käsittääkseni- joka pitää narun vedessä. Vesi kulkee kapillaarisesti. Se kartio on kyllä ontto, ja se pitää täyttää vedellä, samoinkuin se naruletku pitää liottaa märäksi. Ehkä sen kartion sisällä oleva vesi vähentyessää tekee jotain ylimääräistä imua ... Kuten lappo ikään. Muoviletku narussa loogisesti estää myös sitä narua osaltaan kuivumasta.  Muistelisin että aika pieneen ruukkuun se on tarkoitettu: vähänkin isommassa pitää olla useampi ..

Oon samantapaisen tehnyt itse purjenarusta [tai lippunaru] pakottamalla sen 6mm letkun sisään ja hapsuttamalla päät. Kyllä sekin toimii kun ei ole nostokorkeutta liikaa ... Eikä kosteassa mullassa tule mitään lappo-vaikutusta letkuun. En ole noiden kanssa palleillyt aikoihin. Isot systeemit on vesiviljely-systeemeitä ja Autopotteja on mökillä. Kotona on ollut joitain passiivihydroja tai kookos-hydroja joita oon vaan ylitäyttänyt vähän jos oon pois jonkun päivän. Yksi Aji Cristal melkein kuoli kesällä, kun tuli kookosamppelissa ylitäytettyä säiliö. [Ortheksin säiliöamppeli siis]. Siitä tuli entistä komeempi kasvi loppukesäksi kun kasvatteli uudet tiheät oksat bonchin tyyliin parvekkeella hyvässä valossa ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

Blumatin systeemi:
Vesi imeytyy ulos keraamisesta anturista kuivan maan aiheuttaman imuvoiman ansiosta. Samalla
Blumat-laitteen sisälle kehittyy imujännitys ja joustava kalvo taipuu alaspäin, ja päästää veden
kulkemaan ja tippuletku alkaa tiputtamaan vettä.
Kun maaperä on riittävän kosteaa, alipaine anturissa saa veden imeytymään takaisin keraamiseen
kartioon ja kalvo palaa alkuperäiseen asentoon puristaen tippuletkun kiinni ja veden tulo lakkaa.
Kalvon sulkeutumispiste säädetään portaattomalla ruuvilla. Säätöruuvilla asetetaan se kosteustaso,
missä tippukastelusuutin sulkeutuu ja missä imujännitystasossa ( eli kuivuuden määrässä) kastelu
alkaa.

PP

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 24, 2014, 18:19:50 ip
Blumatin systeemi:
Vesi imeytyy ulos keraamisesta anturista kuivan maan aiheuttaman imuvoiman ansiosta. Samalla
Blumat-laitteen sisälle kehittyy imujännitys ja joustava kalvo taipuu alaspäin, ja päästää veden
kulkemaan ja tippuletku alkaa tiputtamaan vettä.
Kun maaperä on riittävän kosteaa, alipaine anturissa saa veden imeytymään takaisin keraamiseen
kartioon ja kalvo palaa alkuperäiseen asentoon puristaen tippuletkun kiinni ja veden tulo lakkaa.
Kalvon sulkeutumispiste säädetään portaattomalla ruuvilla. Säätöruuvilla asetetaan se kosteustaso,
missä tippukastelusuutin sulkeutuu ja missä imujännitystasossa ( eli kuivuuden määrässä) kastelu
alkaa.


Tuo on oikein, mutta se on Blumat Tropfin eli sen toisen Blumat-systeemin toimintaperiaate. Nämä nyt keskustellut Blumatit on yksinkertaisempia, eikä niissä ole tuota kalvoa ja tippuletkua vaan letku tuo veden keraamiseen kartioo ja se menee maahan klartion läpi.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: PP - lokakuu 24, 2014, 19:46:45 ip
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 24, 2014, 18:19:50 ip
Blumatin systeemi:
Vesi imeytyy ulos keraamisesta anturista kuivan maan aiheuttaman imuvoiman ansiosta. Samalla
Blumat-laitteen sisälle kehittyy imujännitys ja joustava kalvo taipuu alaspäin, ja päästää veden
kulkemaan ja tippuletku alkaa tiputtamaan vettä.
Kun maaperä on riittävän kosteaa, alipaine anturissa saa veden imeytymään takaisin keraamiseen
kartioon ja kalvo palaa alkuperäiseen asentoon puristaen tippuletkun kiinni ja veden tulo lakkaa.
Kalvon sulkeutumispiste säädetään portaattomalla ruuvilla. Säätöruuvilla asetetaan se kosteustaso,
missä tippukastelusuutin sulkeutuu ja missä imujännitystasossa ( eli kuivuuden määrässä) kastelu
alkaa.


Tuo on oikein, mutta se on Blumat Tropfin eli sen toisen Blumat-systeemin toimintaperiaate. Nämä nyt keskustellut Blumatit on yksinkertaisempia, eikä niissä ole tuota kalvoa ja tippuletkua vaan letku tuo veden keraamiseen kartioo ja se menee maahan klartion läpi.


Miten se säätyy tämä yksinkertaisempi jotta kosteus olisi halutulla tasolla ?.

Kärsä Babar

Tänään ja maanantaina halpaa chiliä Tampereen myymälässä. 20€/kg. Lajikkeina rocotoja, Naga, Lemon Drop, Moruga Scorpion, Gaucho jalapeno ja Oranssi Habanero.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

sorrii

LainausMiten se säätyy tämä yksinkertaisempi jotta kosteus olisi halutulla tasolla ?


Luonnollisesti ..
Kuten kerroin, oon kokeillut joskus noita. Pinnassa kun oli se kartio, pääsi käymään parikin kertaa että multa kuivui liikaa ja kartio sekä letku/naru kuivahti eikä sitten enää systeemi toiminut. Ei se kovin nerokas systeemi kuitenkaan ole. Ehkä aito Blumat toimii paremmin, mene ja tiedä ... Ei se ainakaan liikaa multaa kastele; hyvällä säkällä sopivasti  ;D
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

narttu

Tarttee tulla ostoksille kun ensi kesänä on putkiremppa ja chilinkasvatus katkolla.  :'(
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

narttu

Onko Chilejä vielä jäljellä?
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

jewe

Sulla on myynnissä tuollainen kastelukanava 2,8m varmaankin NFT rakentelua varten. Onko tuosta mahdollista saada pitempää versiota vai meneekö nuo lomittain toisen sisään niin että saisi jatkettua pidemmäksi kahdella 2,8 metrisellä ?

Kärsä Babar

Meillä on tietääkseni noihin jatkopala jolla nuo yhdistetään.
Yritän muistaa tutkiskella huomenna.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903