toukokuu 13, 2024, 20:41:56 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Pirkanmaan aluejaosto

Aloittaja TunturiTiger, joulukuu 28, 2010, 21:58:04 ip

« edellinen - seuraava »

TunturiTiger

Ihan hyviä ehdotuksia ja pistetään muistiin ne. Yks hyvä juttu tässä on se, että porukka on joustavaa ja tapaamisia on muutenkin kuin virallisissa kokouksissa. Pääasia on, että porukka viihtyy ja hommat toimii! :)

-jumi-

Lainaus käyttäjältä: Iivari - toukokuu 06, 2012, 22:49:47 ip
Mä en oo vielä yhdistyksen jäsen mutta oli tarkotus jossain kohtaa liittyä. Pääsiskö sähköpostituslistalle jo anyway?


Toki pääsee. Tilaa lista täältä: https://list.kapsi.fi/listinfo/chiliyhdistys.pirkanmaa

-jumi-

Lainaus käyttäjältä: -jumi- - toukokuu 11, 2012, 14:04:11 ip
Lupaamani postituslista on nyt luotu.

Listalle voi kuka tahansa liittyä täällä: https://list.kapsi.fi/listinfo/chiliyhdistys.pirkanmaa


Sovimme Pirkanmaan perustamiskokouksen yhteydessä, että kaikki halukkaat liittyvät sähköpostilistalle itse, jottei kenellekään tule postia, jota ei ole itse tilannut (mikä helposti tulkittaisiin roskapostiksi). Lisäksi tällä tavoin emme pidä vahingossakaan henkilörekisteriä, koska jokainen tilaa postituslistalle lähetettävät viestit itse itselleen opt-in periaatteen mukaisesti.

-jumi-

Lainaus käyttäjältä: -jumi- - toukokuu 13, 2012, 18:16:08 ip
Sovimme Pirkanmaan perustamiskokouksen yhteydessä, että kaikki halukkaat liittyvät sähköpostilistalle itse, jottei kenellekään tule postia, jota ei ole itse tilannut (mikä helposti tulkittaisiin roskapostiksi). Lisäksi tällä tavoin emme pidä vahingossakaan henkilörekisteriä, koska jokainen tilaa postituslistalle lähetettävät viestit itse itselleen opt-in periaatteen mukaisesti.


Pahoittelen luonnollisesti ylläolevasta aiheutuvaa ylimääräistä työtä (ei tuota lomaketta nyt minuuttia kauemmin lue ja täytä), mutta tilanne ennen listan luomista oli se, että sähköpostiosoitteita ja puhelinnumeroita oli keräilty erinäisille paperilapuille ja sittemmin tuhoutuneille kovalevyille eri henkilöiden toimesta ainakin vuoden ajan, eikä kenelläkään ollut yleiskuvaa siitä, montako ihmistä lapuilla ja listoilla on.

jaolsten

Tiedotusvälineitä inffottu Tammelantorin chilipäivistä:

Toukokuun tulisin tapahtuma Tampereell​a! Tammelanto​rin Chilipäivä​t 26.5.2012

Vinkki toukokuun viimeiseksi viikonlopuksi:

Tammelantorilla vietetään vuoden ensimmäistä Chilipäivää 26.5.2012 klo 7:00 - 14:00.

Ohjelmaa:
- Suomen Chiliyhdistyksen edustajat jakavat neuvoja chilinkäytöstä ja kasvatuksesta
- Tammelassa liikkeensä talvella avannut Chilitarvike myy erilaisia kasvatustarvikkeita
- Vuoden tamperelaisen, Marko Suksi:n Poppamies myy tulisen herkullisia Chilituotteita
- Heinän puutarha tuo torille vuoden ensimmäiset kotimaiset tuoreet chilit

Maistiaisia tarjolla!

Lisäksi paikalta voi ostaa Chiliyhdistyksen ja Tammisillan puutarhan kasvattamia chilin taimia! Kasvata kesän chilit itse!

Suomen Chiliyhdistys R.Y.:n puolesta,
--
With Best Regards
-------------------------------------------------------------------
Jarkko Stenfors
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Chilivaari

Onkos tuosta jo yksityiskohtaisempaa tietoa?
Voisin tapahtumaa blogissanikin puffata, mutta lisätieto ei olisi pahitteeksi. Millaisia taimia on tulossa jakoon? Paljonko maksavat?
Mitä Heinä on saanut kypsäksi?

ponu83

Voisinpa melkein tulla pyörähtämään paikan päällä. Kuten Chilivaari jo mainitsi, taimivalikoima ja hinnat olisi mukava tietää, että osaa varata rahaa mukaan.

Kärsä Babar

Taimia tulee ainakin meidän myymälästä. Valikoimaa ei ole vielä päätetty mitä mukaan otetaan.
Luultavasti Bih Jolokiaa, Sudden Death Habaneroa, Championia ja Bolivian Rainbow. Saattaa toki tulla muitakin.
7€/kpl.
Penalla on kypsänä 3-4 sorttia. Oliskohan ollut Jalopeenoja ;), ja joitain muita annuumeja.
Chilien myynnin hoidan minä koska Pena itse ei pääsekkään paikalle.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

TunturiTiger

Lisäksi on harrastelijoiden sekalaisia "ylijäämätaimia" ja joitakin siemeniä. Ne taitaa olla inansa halvempia kuin ammattilaisen kasvattamat.

ponu83

Ok, hyvä tietää tuo hinta, niin osaa varata käteistä sopivasti mukaan. Ajattelin muutamat taimet ostaa ihan varmuuden vuoksi, koska laitoin omat itämään melko myöhään.

jaolsten

Mun Lemon Dropit ja Aji Cristalit liikahtanee 3-5euron hintaan. Ovat tosin pienempiä kuin Kärsän/Tammisillan esikasvattamat. Hinnoittelemme sitten Torilla, mutta noissa hinnoissa nuo liikkunee.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 23, 2012, 22:37:26 ip... Ovat tosin pienempiä kuin Kärsän/Tammisillan esikasvattamat. Hinnoittelemme sitten Torilla...

Minullakin olisi tusina 30-40 cm korkeita Cajamarcoja vielä jakamatta. Eivät edes kuki vielä.
Kannattaisiko noita tuoda, kun "oikeita"  taimiakin ammattikasvattajalta on?


-jumi-

Muistelen, että viime toukokuussa taimet loppuivat aika nopeasti, joten lisätaimista ei varmaankaan ole mitään haittaa.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - toukokuu 24, 2012, 14:02:31 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 23, 2012, 22:37:26 ip... Ovat tosin pienempiä kuin Kärsän/Tammisillan esikasvattamat. Hinnoittelemme sitten Torilla...

Minullakin olisi tusina 30-40 cm korkeita Cajamarcoja vielä jakamatta. Eivät edes kuki vielä.
Kannattaisiko noita tuoda, kun "oikeita"  taimiakin ammattikasvattajalta on?


Veikkaan, että menee kaupaks jos vaan raaskit luopua.

Lainaus käyttäjältä: -jumi- - toukokuu 24, 2012, 14:10:04 ip
Muistelen, että viime toukokuussa taimet loppuivat aika nopeasti, joten lisätaimista ei varmaankaan ole mitään haittaa.


Viimeksi meni yli 200 tainta, mutta niistä iso osa oli ihan vain pieniä kivivillassa olevia alkuja, joita myytiin eurolla. Mutta kyllä ne loppuikin sitten ihan hyvissä ajoin. Ensin myytiin kuitenkin isommat ja lopuks pelkkää eijoota.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - toukokuu 24, 2012, 16:19:14 ip... Ensin myytiin kuitenkin isommat ja lopuks pelkkää eijoota.

No sitten.
Tätä tilaisuutta vartenhan ne itämään laitoin. Nyt olisi vain tänään omakotiyhdistyksen puistotapahtuma, jossa vaihdellaan ja myydään taimia, mutta olkoot ilman. Tuskin siellä moni chilin päälle ymmärtäisi.
Ajattelin tulla torille jälkijunassa, vaihtotäydennyksenä vähän myöhemmin, joten myykää muut siihen mennessä.

Russia On Ice

On muuten niin hieno sää, ettei ainakaan siitä voi jäädä kiinni  ;)
Sota on päättynyt, palatkaa Pariisiin!

ponu83

Dodii. Kävin kipaisemassa heti aamusta neljä taimea. Ilmeisesti jaolstenilta ostin Lemon Dropin ja Aji Cristalin. Aji Cristaleita oli itseasiassa kaksi kappaletta toisiinsa kiertyneinä. Jospa niistä saisi jossain vaiheessa jonkunlaisen bonchin väkerrettyä. Chilitarvikkeen kojusta tarttui mukaan Sudden Death ja Naga Morich. Kasvit löysivät jo tiensä isompiin ruukkuihin, nyt odotellaan vain satoa.  :)

Kiitokset tällaisen tapahtuman järjestämisestä.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: ponu83 - toukokuu 26, 2012, 10:44:10 ap
Dodii. Kävin kipaisemassa heti aamusta neljä taimea. Ilmeisesti jaolstenilta ostin Lemon Dropin ja Aji Cristalin. Aji Cristaleita oli itseasiassa kaksi kappaletta toisiinsa kiertyneinä. Jospa niistä saisi jossain vaiheessa jonkunlaisen bonchin väkerrettyä. Chilitarvikkeen kojusta tarttui mukaan Sudden Death ja Naga Morich. Kasvit löysivät jo tiensä isompiin ruukkuihin, nyt odotellaan vain satoa.  :)

Kiitokset tällaisen tapahtuman järjestämisestä.
Ai sää sait sen vahinkotuplataimen  ;D

Oli hieno sää, iho vähän punoittaa sieltä täältä  :-[
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - toukokuu 26, 2012, 22:22:41 ip

Oli hieno sää, iho vähän punoittaa sieltä täältä  :-[


Juuups, sää oli "hieno", tai sehän on makuasia, mutta ainakin keli sai silmät pyörimään Roosterin terassilla  :o
Punotusta tarttui tännekkin ja saunoessa se aiheutti pientä vikinää.

Niin, itse toritapahtuma onnistui Pirkammaa-osaston kannalta ihan hienosti, kaikki taimet menivät ja muutama onnekas
pääsi Chilivaarin kasvattamien Cajamarcojen uusiksi omistajaksi. Kärsä tosin olisi halunnut myydä enempi taimia, elikkäs
nyt kaikki kiireen vilkkaa Chilitarvikkeeseen hakemaan kesäksi hienoja taimia.

Uutta Chilimarkkina-tapahtumaan suunnitellaan..
Seuratkaapa tätä palstaa aktiivisesti  :)