Haba & Naga satunnais crossing?

Aloittaja davve, syyskuu 14, 2009, 22:51:06 ip

« edellinen - seuraava »

davve

Kärsimätön aloitelija ei jaksa odottaa herkkujen kypsymistä vaan naputtaa viisaammille kysymyksen...

Chiliyhdistyksen starttipakettina tuli mm Habaneroa, joilla 90% itävyys. Osa taimista on ollut kovin hitaita, niistä sitten mainintaa kukinnasta aiemmin tällä foorumilla. Kukista rupesi sittemmin tulemaan oikein mukavasti pieniä hedelmiä. Yksi tai parikin planttua, näyttävän kovin erilaisilta. Itse kasvi on huomattavan voimakkaampi, ja kenties lehdetkin on pikkasen erilaisia. Kun taas vertaa hedelmiä, niin suurimmalla osalla on tasainen pinta ja isoa vekkiä silleen kuin habaneroilla yleensä. Se yks "omituinen" niin sillä taas on kreppipaperin tyyppinen pinta, ja tämä on suipon mallinen eikä sellainen pallo kuin ne muut. Eli muistuttaa ainakin mun silmissä kovasti Nagaa! Jos näin, niin erityisen suuret kiitokset sille tuntemattomalle yhdistyksen "siemen luovuttajalle" joka tällaisen yllärin sai aikaan!  Vai onko lajin sisäinen variaatio sen verran iso että näin suuret erot voi olla puskasta toiseen?

Kun sitten olen tässä sudilla avustanut luontoa, ja pölyttänyt kaikkien puskien kukat keskenään, niin kuinkas suuri todennäköisyys on että vahingossa olen luonut uuden oman cross-breedin? Millaiset ominaisuudet tällaisella mahdollisella cross-breedillä voisi olettaa, paitsi kovin tulinen... Voiko sellaisia arvioida chileissä?