Millä ja miten lannoitat?

Aloittaja naali, marraskuu 29, 2006, 03:06:04 ap

« edellinen - seuraava »

Pääasiallinen lannoitteesi

Substral tai muu kukkalannoite
24 (6.3%)
Tomaatti- ja vihanneslannoite
62 (16.2%)
Erityisliemet vesiviljelyyn
73 (19.1%)
Käsitelty kanankakka tms.
10 (2.6%)
Paska (myös oma, itäaasialaiseen malliin)
6 (1.6%)
Ei niin mitään
13 (3.4%)
Puutarhan kesä tai muu kastelulannoite
195 (50.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 381

sorrii

Olimpa tyhmä  ???
Tässä: https://pavunvarsi.fi/kasviravinteet/kuivaravinteet/raw-kalium-57g.html

Mä olen käyttänyt (ennen) Nutriforten Tomaatti&Mansikkalantaa jota sitten kuluttajapakkausten häipyessä sai vielä toissavuonna säkkitavarana, ja tietysti ostin; laitoin ilmoituksen Faceen ja lopulta meinasin jäädä itse ilman  ;)  ... Nii. Sitä perus hydro-ravinnetta oon käyttänyt paljon ilman tyyppilisää. Kalia taitaa olla 29% Yksi tapa lisätä kalia (halvalla) on lisätä perus-lannoituksen lisäksi syys- eli kukituslannoitetta, eli PK'ta: Siinä reilusti myös fosforia, mutta ei siitä övereitä niin vaan tule ... En nyt taas siitäkää muista onko enää missään kuluttajapakkauksina kun Nutriforte lopetettiin (myytiin Yaralle) .. [[ainakin Kekkilän Syyslannoite on jokseenkin samaa: Vähän miedompaa PK 16-26, liukeneva jauhe ... halpaa

Mulla on jemmmassa 4 kilon purkkia Nutriforten PK'ta vielä, ainakin .... 5€/kpl + posti voin myyrä pari pois. NPK 0-22-27 Ne on muuten hauskoja ikivanhoja purkkeja yhdestä hieman erikoisesta halpahallista: Kukkaloisto Syyslannoite - valmistaja Nutriforte Oy Järvenpää saattavat olla 1900-luvulta  ;D  ...  :D  :D  :D  ((kivennäissuolat ei juuri vanhene jos pysyy kuivana))
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

miiksuli

Kui paljon chilit vaatii kaliumia? Ite meen neudorffin kuivalannotteella jossa npk 7-1-8. Varmaan johtuneen enemmänkin olosuhteista ja lajikkeesta jos ei satoa kauhean hyvin.

Nekoltakin löytyy jos on tarvetta :)
https://pavunvarsi.fi/kasviravinteet/neko/neko-luonnonlliuos-1611.html

nörtti

Sorrii vois yks purnukka wanhojen lantojen puodista kiinnostaakin, mut mietin vielä hetken. Joops, mun kalipussi oli juurikin tuo RAW-versio. En vaan viittiny mainita merkkiä :D

Katon ekaks viikon pari mitä nää chilit meinaa kun lantrasin niille ph 6 / EC 2 litkut. Näytti tosin nousseen kahdessa vuorokaudessa EC yli kolmoseen, vaikka neste ei juurikaan ollut vähentynyt. No, ans kattoo mitä tapahtuu.

Eka vuosi on pelkkää opettelua, ja vasta syksy näyttää jatkuuko chilihurmos vai ei.
Jos ihmiseen ei ole manuaalia eikä sitä saa kytkettyä vikasietotilaan, en ymmärrä sitä.

sorrii

Asiasta kolmanteen: Mä olen noita Nutriforten lantoja ikävöinyt, kun niillä ehdin 10v lannoittaa suurimman osan kasvatuksista. Yksi hyvä oli Starttilannoite, jossa npk 12-15-10 eli kivasti fosforia juurten kasvuun. Sen myynti loppu Honkkarissa jo 3-4v sitten. Huomasin itse, että saman firman Havu- ja rodolannoite on npk-arvoiltaan ihan sama. Kysyinkin sitä Mr Nutrifortelta ja tuo sanoi että sama aine, mutta myydään tähän tarkoitukseen vaan eri nimellä ... Jepo. Sitä löytyi vielä viime kesänä Kuljun Kartanosta joka muuttui Hintakaari -nimiseksi. Nyt sitten niiltäkin tietysti loppui Nutrifortet kun ei koko firmaa ole enää. Meinasi ihan tulla suru puseroon, että mitenkäs mun pikkutaimet sitten tulevaisuudessa pärjää, kunnes viime viikonloppuna iski kai salama päähän, kun hogasin, että saan saman sotkun helpostikin Syyslannoitteesta ja kalkkisalpietarista: Yara Calcinit tai Haifa Cal esim ... Molempia muuten on 5-6kg liiterin perällä. Ylimääräiset salpietarit meinasin jo syöttää nurmikolle ....  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Wesku74

Parhhat lannoiteet chilille on mielestäni Yara hydro ja Yara calcinite sekä multa että vesiviljelyyn. Mulla olis noita ylimääräsitä kun ostin 25kg säkit molempia. Ylimääräisiä myyn pois 2kg hydroa ja 1 kg cacinitee 10€ + postit 5.90€.

http://www.chiliwiki.fi/index.php/Lannoitus

Tosse

Hei, en äkkiseltään löytänyt selkeitä ohjeita kuinka annostelisin tuota bio bizz kolmikomponenttia mikä tuli ostettua.

Eli siis grow, bloom ja topmax. Pullo itsessään sanoo että 1-4ml / L.
Pärjääkö alkuun pelkällä growilla vai annetaanko bloomiakin jo nyt? Minkälaisella suhteella?
Mutta varmaankin alkuun kaipaa pienempää annosta, milloin uskaltaa ensimmäiset annokset antaa? Pienet alut siirretty juuri ruukkuihin ja ovat muutaman sentin kokoisia vasta.

Ja missä vaiheessa annosta uskaltaa nostaa?

Kiitoksia jos joku tietää suorilta, tai osaa edes linkata oikeille sivuille etsimään itse vastauksia.

miiksuli

Ohjeen mukaan annostelua. Tyyliin kaikkia voi antaa heti. Bloomia annetaan neljän viikon jälkeen mutta tarviiko noilla nyt niin kikkailla? Kannattaa hommaa EC mittari niin tietää aina kuinka vahvaa lannoitusta antaa. Mä nyt annan 1,2 m/s EC vahvuista ja sitä mukaan kun näyttää että kasvit tarvii lannoitetta. Oma sekoitus käytössä. Mut sato vaiheessa annan puolet vähemmän.

DiscoKai

Jos joku haluaa, niin minulla on ylimääräistä muutama pussi Yaran neljän komponentin lannoitetta (Calsinit, Ferticare, Sop 41 ja MgS) suhteessa oikean kokoisiin pusseihin jaettuna.

Multaviljelyyn saa mukaan ohjeet ja vesiviljelyssä n. tuplataan määrät.

15€+toimituskulut (6,90 €?). Tuolla määrällä kaksi kasvihuonetta (20 neliöö) varsin täynnä selviää pari vuotta.

Yksityisviestejä luen viikottain.