huhtikuu 18, 2024, 21:14:12 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Dendrochilin kausi 2013

Aloittaja Dendrochili, maaliskuu 09, 2013, 15:15:31 ip

« edellinen - seuraava »

Dendrochili

Hei!
Aloitan näin uutena jäsenenä heti oman päiväkirjan. Olen innoskas kasviharrastaja ja olen jo muutamina vuosina kasvatellut chilejä, mutta nyt on homma alkanut kiinnostamaan enemmän ja lähtenyt laajenemaan. Kaksi päivää sitten multaan pääsi muutamia siemeniä, lajikkeina King Naga, Kaleidoskop, Black scorpion tongue ja Omnicolor. Tässä lähiaikoina kylvöön menee Pimenta da neyde, Malibu purple ja Quintisho. Vähän ehkä myöhässä olen tänä vuonna, mutta toivottavasti saan satoa. Tarkoitus olisi kyllä osa tuoda talvehtimaan sisälle lamppujen alle. Tässä tälläinen alkusepustus  ;D, laitan kuvia pian.

Dendrochili

Muutama kuva.


Tässä loisteputken alla muutama normi paprika.


Idätykset.

Dendrochili

Pitäisi varmaan hankkia kunnon natikka tai ledi noiden kasvien päälle, kun epäilen vähän että tuo loisteputki ei riitä. Pitäisihän noiden vihannespaprikoiden kohta tehdä jo satoa.

akselsson1

Onko king Nagan siemenet Fataliilta? Mulla itäminen oli todella heikkoa, pitkällisen tuskailun tuloksena 1/7, muiden itäessä 2/3 ja 3/3 parissa viikossa :/ tämä ikäänkuin ettei tarvii ihmetellä jos ne ei oikein lähde, tosin hajontaakin varmaan on ja kaikki vaikuttaa jne jne mutte kuitenkin :D
Jokatapauksessa onnea kauteen! :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Dendrochili

Juu, ovat Fataliilta. Ok, kiitos tiedosta, täytyy nyt tarkkaan seurata itämistä.
Muutama kaleidoskop itänyt.

Dendrochili

No niin, nyt on 4 kaleidoskoppia itänyt ja ainakin 2 black scorpion tongueta. Omnicolorit ja King Nagat vielä itämättä.

Tein myös testin ja siirsin kultaköynnöksen yhden ruukun passiiviseen vesiviljelyyn. Saa nähdä kuinka toimii. Olisi varmaan ollut parempi laittaa sisäruukku, niin olisi ollut helpompi läträtä veden kanssa.

Dendrochili

No niin, kyllä sieltä kaksi King Nagaakin lopulta iti! Tällä hetkellä kaikki 5 kaleidoskoppia 2 Black scorpion tongueta, 2 Omnicoloria ja nuo Nagat ovat itäneet. Sain juuri Vanhan, mutta tehokkaan kasvivalaisimen naapurilta ja toivon kasvun kiihtyvän.

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: Dendrochili - maaliskuu 29, 2013, 13:57:51 ip
No niin, kyllä sieltä kaksi King Nagaakin lopulta iti! Tällä hetkellä kaikki 5 kaleidoskoppia 2 Black scorpion tongueta, 2 Omnicoloria ja nuo Nagat ovat itäneet. Sain juuri Vanhan, mutta tehokkaan kasvivalaisimen naapurilta ja toivon kasvun kiihtyvän.

Katoskatos! Hyvä että King Naga iti, mullakin yks taimi joka lopulta suostui itämään, odotan aika paljon tuolta, näytti niin mukavan väriselle 8) Pitää yrittää varata paljon siemeniä jos saadaan podeja aikaan niin saadaan jälkikasvu taattua :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Feint

Missä vaiheessa sun kasvit on tällä hetkellä? Onko jo sirkkalehdet sun muut, vai vasta siemenestä pilkistävät alut? Oot aika tarkkaan kaksi viikkoa mua edellä, täällä vieläkin odotellaan ensimmäisiä sirkkalehtiä :D

Dendrochili

Nuo mainitsemani itäneet tekevät jo seuraavia lehtiä. King Nagat sirkalla ja muutamia vielä odotellaan jos itäisivät. Tästä se homma lähtee!

Feint

Noni, suurimmalla osalla siis se henkisesti raskain vaihe ohi jo!

Dendrochili

Juu, nyt luulisi, että homma vähän "helpottuu". Toivotaan, että saat sirkat pian ja homman vauhtiin! Laitan kuvia tässä lähiaikoina.

akselsson1

Muistakaa maltillinen kastelu sirkkataimilla, niiden vedenkulutus on minimaalista, vettä haihtuu enemmän pinnalta kuin lehtien kautta :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Dendrochili

Mikähän on vialla, kun nuo vihannespaprikat ei tee podeja ollenkaan? Valoa kyllä pitäisi olla riittävästi.

akselsson1

Kuinka isoja kasvit ovat? Varsinkin jos pitäisi isoja podeja tulla niin täytyy kasvin koko olla sen mukainen että tarttuu podit kiinni.
Kukkivatko? Jos kyllä, niin pölyävätkö? Jos kyllä niin käsinpölytyskin voi auttaa asiaa.
vähän lisää infoa tilanteesta niin pystyy paremmin arvailemaan mistä kiikastaa :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Dendrochili

Kasvit ovat tuollaisia lähemmäs metrin luokkaa. Kukkivatkin jo muutamalla kukalla. Yleensä ei ole ollut ongelmia, mutta nyt on ja olen vähän pihalla mistä kiikastaa.

akselsson1

Kokoa pitäisi siis olla, kaippa ne siittä pian alkaa :) itse ainakin ronkkisin kukkia vähäsen, voisi edistää pölyyntymistä
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Jani M


Dendrochili

Kasvien päällä on kaksiputkinen loisteputki ja kasvivalaisin. Tehot on vielä katsottava.

Dendrochili

No niin, näin se taas meni, koko kesältä ei ole päivitystä, mutta täytyy ensi kaudella terästäytyä. Kuitenkin pistin vielä kylvöön Black scorpion tongueta ja ajattelin teltassa kasvattaa talvella. Nyt kysynkin, että riittääkö pieneen teltaan 2x55 W-valaisin? Vai minkä kokoista suosittelisitte?