Tulisimpien chilien käyttö

Aloittaja Tigura, syyskuu 29, 2018, 12:08:52 ip

« edellinen - seuraava »

Tigura

Hola amigos!

Kasvatan ekaa vuotta chilejä ja kaikki mennyt nappiin. Sain loistosatoa cheyenne F1:stä ja Hungarian hot waxistä. Molemmat ovat keskitulisia ja niitä ollut helppo käyttää ruuanlaitossa.

Nyt ikkunallani on kypsynyt Dorset Naga Black -chilejä, jotka lienevät aika tulisia. Miten voisin hyödyntää niitä ruuanlaitossa?

Hyvää vkonloppua kaikille!

Huru-ukko


Tigura

Voiko tuoreena käyttää esim keitton yks podi?

Huru-ukko

Nämä on vaikeita vastata, koska esim. minä teen keittoa aina 10 litran kattilalla, ja pakastan siitä 6-7 litraa pienemppin pakastusrasioihin. Minun toleransilla joka on pieni, sinne voi laittaa yhden. Sekin ratkaisee, kuinka rasvaista ruoka on. Ja kaikkein eniten se oma toleranssi. Sekin ratkaisee, halkaisetko sen vai teetkö siitä millin siivuja. Voithan myös pakastaa ne kokonaisina.

MRgreen

Lajike nimeltä 7Pot on saanut kuulemma nimensä siitä että se riittää maustamaan (keitto?)ruuan seitsemälle hengelle. Eli voi  :thumbup:

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: MRgreen - syyskuu 29, 2018, 18:08:37 ip
Lajike nimeltä 7Pot on saanut kuulemma nimensä siitä että se riittää maustamaan (keitto?)ruuan seitsemälle hengelle. Eli voi  :thumbup:

Minun kuulemani versio oli että se riittää 7 pataan.

Whili

Kokeilemalla selviää  :D
Chilin polte leviää todella nopeasti keittoon, elikkäs siivu kerrallaan ja maistelemaan.

Toki siivuja voi ensin huuhdella lämpimällä vedellä, jolloin osa kapsaisiinistä lähtee mutta maku jää.

MRgreen

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - syyskuu 29, 2018, 18:44:03 ip
Lainaus käyttäjältä: MRgreen - syyskuu 29, 2018, 18:08:37 ip
Lajike nimeltä 7Pot on saanut kuulemma nimensä siitä että se riittää maustamaan (keitto?)ruuan seitsemälle hengelle. Eli voi  :thumbup:

Minun kuulemani versio oli että se riittää 7 pataan.


Niinhän se tais olla

karvainen

Kuivattaminen ja jauhaminen on yksi hyvä tapa, saa annosteltua helpommin.