huhtikuu 19, 2024, 07:34:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Eka chili projektini

Aloittaja Wanap, huhtikuu 14, 2013, 02:35:25 ap

« edellinen - seuraava »

Wanap

Elikkä sekasin meni ruukkujen vaihdon aikana mut lajikkeet ovat: Bolivian Rainbow, Beauty Pepper (vladan), Black Scorpion Tongue, Ja (?) Fataliilta tilattuja ja bonari mix pussista ottettu toi (?) chili









Bonchi/Bonsai on tähtäimenä ainakin bolivian rainbowsa ja muistakin mikäli mahdollista. Seuraavaks haluunki sit koittaa ristettämistä ku oman chilin risteyttäminen kuulostaa niin mukavalta :)

punkgrower

Hei. Ja tervetuloa forumille!
Katselin tässä nuita sinun kuvia ja muutenkin kirjoituksia. Ensinnäkin olisin halunnut kysyä tuosta sinun valosta. Mitenkä olet tai millä olet tuon tuben ilmanvaihdon/jäähdyttämisen oikein toteuttanut ,kun ei tunnu kyllä jäähtyvän ollenkaan? Sulla näyttää menevän tuo ilmanvaihto letku jonnekkin ,mutta onko siinä missään päässä mitään puhallinta?
Kysyit nuista lämmöistä tuolla ,niin kyllä minusta joutaisit todellakin niitä tiputtamaan. Joku tuollainen +/- 30 astetta on kaikenkaikkiaan hyvä lämpö kasvatus tilassa ,mutta sulla on melkein 40 astetta tuo lämpö mikä on liian korkea. Tuossa lämmössä jo kasvualustakin kuivuu turhan nopean ja joutuu kastelemaan koko ajan ja varmasti myös kasvu hidastuu kun ilmankosteus menee niin alhaiseksi.

Sulla on nyt tuossa tosiaankin todella hyvä valaistus joten nyt kun panostat siihen että saat nuo muut asiat kuntoon kasvatus tilassa ,niin varmaan saat hyvän chili puutarhan aikaiseksi tuonne. :)
Jos on jotain kysyttävää nuihin lämpö ja muihinkin ongelmiin ,niin minä ainaskin voin auttaa sua niissä. Laitat vaan viestiä tulemaan. 

Mulla on myös kasvatus jossa on mukana muutama Black Scorpion Tongue ja valona on 600w spna tubessa. Kasvatus tapahtuu ,ehkä jopa pienemmässä tilassa ,kun sulla ja mulla ei lämpöjen kanssa ole ongelmia ollut.
Valoista sen verran että itse pidin alussa jokun aikaa valoja 18 tuntia päällä. kasvit kun kasvoivat isommiksi niin olen tiputtanut valot 14 tuntiin ja hyvin tuntuu kukkivan ja tuottavan satoa. Chilit ei tosiaankaan tarvitse kukkiakseen mitään 12/12 valoja vaan ihan vaikka nuin kun minä olen tehnyt. Nuissa valoissa on tosiaankin monta koulukuntaa ,mutta todistettavasti kukaan ei ole oikeassa toistaan enemmän.Kuhan ne nyt saavat joitakin tunteja lepoa päivässä niin hyvä niin.

Wanap

no siis joo toi putki menee seinäst läpi ja päässä kiinni cooltube jost lähtee letku kanavapuhaltimeen mut siit ei kyl sit lähe enää tuloilmaa joten pitelen aika sepposen selällää ovia et ilma kiertää. Ja lämpötila on 22.7-39.8 (min/max) et kyl toi lämmittää ku natikka pamahataa päälle. Pitäs se saamarin tuloilmaki kyhätä mut se ei tarttiskaa sit ku yhe reijän tehtyyn seinään ja putken pätkä siihe!

punkgrower

Korvausilmanhan voit kyllä ottaa vaikka sieltä oven raostakin ja varmaan se on noin 22 asteista ,kun tuo min. lämpökin on sen. Kaiken järjen mukaan sen pitäisi riittää. Minkä kokoinen se on tuo puhallin?

Wanap

8h pimeyden aikana tippuu toho minimii. Toi setti puhaltimena http://www.clasohlson.com/fi/Kanavapuhallinsarja-KIT-TD-160-100-N-SILENT/Pr322202000 Noi metallin kiristimet? ei oo tos omas puhaltimes vaa valkoset mut sama setti saman kokone tuuletin

punkgrower

huhtikuu 16, 2013, 17:14:35 ip #5 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 16, 2013, 21:51:00 ip käyttäjältä punkgrower
Oletko kytkenyt sen niin että on täysillä tehoilla? Onhan tuo puhallin kyllä aika tehoton 600w lampulle vaikka olis täysilläkin. Kestääkö ottaa kädellä kiinni ihan tuben alapuolen lasista kun päällä?

Omasta tubesta voi kyllä ottaa kiinni. Heijasti pelti on kuuma kyllä yläpuolelta ,mutta se puoli mistä valo tulee kasveille ei ole kun max.40c en ole mitannut vaan haalealle tuntuu.

Tila on pieni ja siksi tehokas tuuletus juurikin tuon 600w suuren lämmöntuoton takia.
( 80 x 80 x 180 ja siinä on ilmanvaihtoo yhteensä 350 m3/h. + 280 m3/h.)