maaliskuu 28, 2024, 15:19:35 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Fatalii gourmet - Aji Fantasy

Aloittaja Nizo, elokuu 24, 2011, 14:01:16 ip

« edellinen - seuraava »

Rami

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 02, 2011, 17:33:01 ip
Lainaus käyttäjältä: Ramihu - syyskuu 02, 2011, 16:53:24 ip... maultaan todella hyvä. Varma ykkös suosikki ens kaudelle!

Anteeksi nyt eriävä mielipiteeni tähän yleiseen hymistykseen.
Minä en maistanut oikeastaan mitään, eikä vaimokaan. Me ei olla äkkitulisen ystäviä eikä -käyttäjiä, mutta tuo hukkui kyllä muuhun ruokaan.

Ehkä sattui vain huono laatikko. Se oli tämä: http://chiliwiki.fi/index.php?title=Aji_Fantasy

Toiset tykkää isästä, toiset vaarista... :) hihi

masaiman

Sattumoisin tuli kanssa paketti vastaan, kun tuli käytyä Lahdessa Launeen uudistetussa Prismassa. Oli myös Fatalii Aji Finlandia tuoteperhe (tjms) paketteja, mutta oli jo aika nahiintuneita joten ne jäi hyllyyn.

Oli kyllä todella positiivinen yllätys! Maussa oli tosiaan selvästi havaittavissa vihreää omenaa, samoin kun kouvola-miitissä maistamassani starfishissä, tosin tämä oli paljon makeampaa. Todella raikas, hyvä, hedelmäinen maku. Yhden palon olen tässä syönyt terävällä veitsellä siivuja keskustan ympäriltä leikellen ja ainakin tuo yksilö oli muuten täysin tuleton, mutta keskustassa melko äkkijyrkkä in-your-face-tyyppinen polte. Ei sinänsä mikään hirmuvahva mutta pääsi yllättämään yhtä siivua puraistessa. Varmistin tulettomuuden vielä vahvasti anti-chilistisellä vaimollani ja ulkoreunat tosiaan olivat täysin vailla poltetta. Hetken tosin sai vakuutella ettei ole tulta kun on pariin otteeseen käynyt niin, että olen maistattanut mielestäni täysin tuletonta siivua, joka on saanut aikaan shamanistisen sadetanssin... ;) tässä ei todistettavasti ollut.

Afasa

Sattu löytyy Cittarin vihannesosastolta ja pitihän sitä maistaa ku on paljon kehuttu.
Ja olihan se hyvää, mukavan rapsakka ja erittäin hedelmäisen makuinen, mainiota leivän päällä.
Itselle tarpeeksi tulinenkin maku elämys, ensi vuonna kasvaa tätä... :)

Mixu85

Chilifestareilla ekaa kertaa tutustuin kyseiseen tuotteeseen ja rakastuin heti. Ostin yhden lootan kotio ja tuli napsittua se karkkien tilalla telkkaria katsellessa. Todella hedelmäisen sitruunainen ja raikas nams. Kaupasta jokusia tullut kotiin roudattua ja taas kerran se chilien hauskuus, osassa ei polttoa ollenkaan ja osassa vähän tujummin. Tietenkin vielä ittellä kävi niin, että chiliin tottumattomalle sanoin ettei polta yhtään ja sille meni tietenkin juurikin se jossa oli vähän enemmän tulisuutta, jonka itsekkin sitten pienestä palasta totesin. Fantasy sopii salaatteihin pirun hyvin, tullut grilliruoan kyljessä sitä käytettyä.

Jahvetti

Aji Fantasyn maku on todellakin miellyttävän pehmeä, makea ja lievästi tulinen.
Sellaisenaan namina, tai vielä namimpana laadukkaalla cheddarilla täytettynä, oikein hyvä chili.

Aji Finlandia: tuotekehitys ehkä vähän kesken?
Tulisuuden vaihtelut erittäin suuria, maku ei ehkä ihan paras...

Parissa kaupassa olen katsellut, molemmissa suurin osa homeessa.
Yhden homeettoman pakkauksen löysin ja ostin, tais olla myös viimeinen.

#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Dani

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - lokakuu 08, 2011, 23:24:07 ip
Parissa kaupassa olen katsellut, molemmissa suurin osa homeessa.
Yhden homeettoman pakkauksen löysin ja ostin, tais olla myös viimeinen.


Tuota olen ihmetellyt, kun tuntuu että ovat nuhjuisia heti kauppaan saapuessaan. Penkomalla löysin minäkin sellaisen OK kunnossa olevan paketin paikallisesta Prismasta, suurin osa oli myyntikelvottomassa kunnossa. Sama homma oli viime vuonna Aji Cristaleiden kohdalla.

Onkohan jakelussa jotain ongelmaa vai eikö kauppiaat osaa säilyttää näitä oikein? Harmittaa, kun mielummin näkisi enemmän näitä kotimaisten tuottajien luomuksia kaupoissa Hollantilaisten sijaan, mutta tuolla laadulla ei voi paljoa myyntiä odottaa.  :-\
#1746

PP

Lainaus käyttäjältä: Dani - lokakuu 11, 2011, 19:12:57 ip
Onkohan jakelussa jotain ongelmaa vai eikö kauppiaat osaa säilyttää näitä oikein? Harmittaa, kun mielummin näkisi enemmän näitä kotimaisten tuottajien luomuksia kaupoissa Hollantilaisten sijaan, mutta tuolla laadulla ei voi paljoa myyntiä odottaa.  :-\


Oletteko katsoneet pakkauspäiviä? En muista nähneeni yhtään alle kaksi viikkoa vanhaa huonokuntoista Fataliin chilirasiaa. Väittäisin, että tavara lähtee Fataliilta priimana, ja ongelma on pitkissä myyntiajoissa.

Wahi

Siitähän se taitaa johtua, että makaavat hyllyssä niin pitkään kun ei ihmiset osta.

Mutta aina voi yrittää pyytää vaikka -30% halvennusta jos on vähän jo huonon näköinen rasia.

chilimieli

Hyväähän tuo oli. Aika lähellä "makeaa suippopaprikaa", mutta mukavalla jälkipoltteella. Kokonaisen podin söi vaivatta. Ensikesän kasvatusehdokas.

Wonka

Tänään ostin Leppävaaran Citymarketista ja täytyy todeta, että on kylä makea ja mieto chili.
Mainio ihan sellaisenaan naposteltavaksi tai salaattiin.
Oikeasti mieto lasten chili josta ei herkempikään ihan heti säikähdä.
Poltetta löytyi ainoastaan siementen kiinikkeistä, onneksi sentään edes niistä. :D

chilimieli

Lainaus käyttäjältä: Willy Wonka - lokakuu 13, 2011, 18:19:45 ip
Tänään ostin Leppävaaran Citymarketista ja täytyy todeta, että on kylä makea ja mieto chili.
Mainio ihan sellaisenaan naposteltavaksi tai salaattiin.
Oikeasti mieto lasten chili josta ei herkempikään ihan heti säikähdä.
Poltetta löytyi ainoastaan siementen kiinikkeistä, onneksi sentään edes niistä. :D



Itsellä polte lähellä aji cristalia, joskin saattaa olla miedompi (leskenut toleranssi saattoi vaikuttaa poltteeseen).
En syönyt edes kiinnikkeitä, vaan kuivatessani siemeniä repäisin sen mukana lautaselle. Mukavan makuinen tosiaan kokonaisenakin syötäväksi.
Pilkottuna voisi sopia punasipulin kanssa karamellisoiduksi lisukkeeksi. 8)

Wonka

Kyllä.Toimisi varmasti karamelisoituna sipulin kera.   :)
Itse laitoin appelsiinisuklaa fondantin päälle yhden viipaleina.
Ei oikein toiminut. Suklaan maku peitti fantasyn maun pahasti ja joutu lisäämään kuivattua annuumia tulisuutta antamaan.  ;D

sorrii

Ostin kesällä tätä Fantasyä sekämyös Aji Finlandia ihan yleissivistyksen vuoksi. Mulla tämä fantasy oli tulisempaa kuin se Finlandia. Fantasy ali raikas ja yllättävän tulinen. Eikä lainkaan makea kuten olin odottanut bishops crownia muistuttavan muodon takia. Kokeilen itse ensi kesänä kasvihuoneessa! Jos vaikkapa istuttaisi PI441551 tai Bishops Crownin viereen, jos vaikka mehiläiset järjestäisi kivan yllärin: Marjapuuronpunaisen, raikkaan, makean ja vähän tulisen ison tosi satoisan chilin, joka tekee sadon 2 kuukauden välein ja talvehtii lumen alla .... huoh..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Pete M - tammikuu 06, 2012, 15:14:10 ip
Ostin kyseisiä rasiallisen Pirkkalan cittarista taannoin. Mielestäni suht mauttomia ja tulettomia olivat.  En aio kasvattaa enkä enää ostaa.


:o

Tulettomia ehkä, mutta että mauttomia? On yksi herkullisimmista maistamistani chileistä koskaan. Mitäköhän tuolle sinun rasiallesi on mahtanut tapahtua...

sorrii

tammikuu 07, 2012, 11:57:38 ap #54 Viimeisin muokkaus: tammikuu 07, 2012, 12:27:31 ip käyttäjältä sorrii
Ei ehkä ole kotimaisten chilien kausi parhaimmillaan, juuri nyt ...
Oiskohan kookauppias jotenkin saanut syksyn Fantasyt säilymään näin kauan jossain piemeässä kellarissa. Ns. talvichilejä
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

sorrii

Aha ...
Onhan tosiaan mullakin vielä aika tuoressa muistissa Aji Fantasyn ja -Finladian maut. Itselle sattui hyvää erää Aji Finlandiasta, joka tosin oli miedompaa kuin tuo Fantasy. Kokeilen kasvattaa ensi kesänä ulkona ja kasvihuoneessa...
Veikaampa että ensi kesänä ja syksyllä saadaan lukea palljjonn kokemuksia itse kasvatetuista em. lajikkeista. Mäkin ostin nuo ainakin puoliksi saadakseni siemenet ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

JiiHaa

Moi!
Mistähän kaupasta Vantaalta löytäisi Aji Fantasia ja Afi Finlandia? Tikkurilan Yliveto k-kaupassa oli aikoinaan fataliin tuotteita, viimeaikoina ei ole näkynyt?

jortikka71

Oiskohan viimeaikoina ollut hieman kylmä tuohon chilin kasvatteluun.. ::)
Kyllä ne kesällä sitten taas ilmestyy.

Jahvetti

Vantaan kyseessäollen Tammiston cittari vois olla varteenotettava vaihtoehto.

Tosin kuten jortikka71 mainitsikin, niin tammikuu on vähän heikkoa aikaa etsiä kotimaisia chilejä. Tuoreena.

Riippuu tietenkin kotimaasta..
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

JiiHaa

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - tammikuu 28, 2012, 16:31:19 ip
Vantaan kyseessäollen Tammiston cittari vois olla varteenotettava vaihtoehto.

Tosin kuten jortikka71 mainitsikin, niin tammikuu on vähän heikkoa aikaa etsiä kotimaisia chilejä. Tuoreena.

Riippuu tietenkin kotimaasta..

Totta.