huhtikuu 19, 2024, 06:28:34 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Normaalia vitutusta ilmassa..

Aloittaja Caderusso, heinäkuu 18, 2010, 11:33:18 ap

« edellinen - seuraava »

El Borracho

Lainaus käyttäjältä: linker - joulukuu 16, 2011, 19:29:13 ip
Lainaus käyttäjältä: El Borracho - joulukuu 16, 2011, 19:08:23 ip
tupakan postimyynti loppuu 1.1.2012!


Sikaritalo(.fi): n sivuilla ei ainakaan vielä näy asiasta informaatiota.
Vituttaa tosiaan jos touhu loppuu jonkun saatanan terveyspelle-valviran takia





Sain juuri paketin Tupakkakauppa Pajazzosta, ja mukana tuli lappu jossa selitettiin tätä asiaa. Kotikäyntejä saavat kuulemma tehdä, mutta myyjän pitää valvoa kauppatilannetta koko ajan. Suomessa on muutenkin harvassa tupakkakauppoja, jotka on erikoistuneet muuhunkin kuin punaiseen L&M:ään. Millä mää saan Jyväskylään asti hankittua erikoisemmat tupakkatuotteeni jostain Helsingistä tai Turusta? Kohta rupee perkele oleen helpompaa poltella h****ua kuin tupakkaa. Sitä kait saa täältäkin...

Kaisuli-Haisuli

Himppusen veetuttaa mennä yöksi töihin, etenkin kun vuoro on oikeinkin jänskä 1.30 - 9.30  >:(

linker



aika älytön aloitusaika kyllä...

muijalla (siis vaimolla satakuntalaisittain lausuttuna) oli yksi älytön  "yövuoro" monien joukossa pari viikkoa sitten:
klo 21 - 14. On eräässä nuorisokodissa hommissa. Taitaa olla hoitoalalle ominaisia nuo vuorokummajaiset.

________________________
http://linkerquu.blogspot.com

masaiman

Täälläpäin tunnetaan mm. nk. "kuuvuoro", 10-07.

Kaisuli-Haisuli

Lainaus käyttäjältä: Mattson - joulukuu 16, 2011, 20:29:55 ip
Täälläpäin tunnetaan mm. nk. "kuuvuoro", 10-07.


Tuollasta vuoroa nyt vielä tekikin ongelmitta. Ja juu linkerille, ei mitään hoitohommia vaan leipähommia  ;D Onneksi on hyvä TES.

tomppa,

On se kumma kun tupakointia yritetään aina kieltää ja rajoittaa jollain helvetin tekosyillä!!

Mitä enemmän siitä hyysätään niin sitä enemmän ja näyttävämmin sitä vedetäänkin.  On mielestäni jokaisen oma asia polttaako vai eikö!

Nythän on niin kun tupakkaa ei saa pitää esillä ja kaikenhuipuksi nuo kassatädit eivät tiedä tupakkamerkkejä eikä muutenkaa tupakasta ymmärrä niin joutuu välillä itse neuvomaan että mistä välistä ja minkänäköinen paketti!

Mutta onneksi turkissa kun kävin 4 vuotta sitten niin oli kaikki tupakat komeasti rivissä esillä ja sai oikein itse valita!!

Ja sain juuri tuliaisia espanjasta..   laatusikaareja ja aski jotain "paikallista" tupakkaa maksoi 1,50€  jotenka pari askia päivässä maistuu hyvin!!  tai maistuisi Suomessa noilla hinnoilla.

tosin menee sitä muutenkin..

El Borracho

Lainaus käyttäjältä: .TOMPPA. - joulukuu 16, 2011, 21:17:47 ip
On se kumma kun tupakointia yritetään aina kieltää ja rajoittaa jollain helvetin tekosyillä!!

Mitä enemmän siitä hyysätään niin sitä enemmän ja näyttävämmin sitä vedetäänkin.  On mielestäni jokaisen oma asia polttaako vai eikö!

Nythän on niin kun tupakkaa ei saa pitää esillä ja kaikenhuipuksi nuo kassatädit eivät tiedä tupakkamerkkejä eikä muutenkaa tupakasta ymmärrä niin joutuu välillä itse neuvomaan että mistä välistä ja minkänäköinen paketti!

Mutta onneksi turkissa kun kävin 4 vuotta sitten niin oli kaikki tupakat komeasti rivissä esillä ja sai oikein itse valita!!

Ja sain juuri tuliaisia espanjasta..   laatusikaareja ja aski jotain "paikallista" tupakkaa maksoi 1,50€  jotenka pari askia päivässä maistuu hyvin!!  tai maistuisi Suomessa noilla hinnoilla.

tosin menee sitä muutenkin..


Eipä se tekosyitä tarvitse. Muistaakseni tuolla valviran sivuilla mainittiin jotain siihen suuntaan, että kaiken tarkoitus on lopettaa tupakanpoltto suomessa...

"Tupakkalain 1 §:n 2 momentin mukaan tupakkalain tavoitteena on ihmisille
myrkyllisiä aineita sisältävien ja riippuvuutta aiheuttavien tupakkatuotteiden
käytön loppuminen."

-ja siinähän se on, kun vähän etsiskeli. Melko suoraan sanottu vailla tekosyitä, kiertelyä tahi kaartelua.

masaiman

Tjaa... Polttamattomana mua kyllä itseäni vituttaa kun monissa firmoissa tauon aikana kun sattuu käymään, kun kuusi-seitsemän röökaajaa hitsaa posket lommollaan säpäkkiä lastaussillalla kun mä yritän puuskuttaa vieressä lavoja kyytiin, että ei se rajottaminen mun mielestä nyt pelkää huonoakaan tee... Baareissa tuprutteluun en ota kantaa kun en k.o. laitoksia juuri käytä, mutta mun mielestä kyllä julkisella paikalla ja erityisesti töissä pitää pystyä olla haistelematta röökiä jos niin tahtoo...

El Borracho

Lainaus käyttäjältä: Mattson - joulukuu 16, 2011, 21:31:38 ip
Tjaa... Polttamattomana mua kyllä itseäni vituttaa kun monissa firmoissa tauon aikana kun sattuu käymään, kun kuusi-seitsemän röökaajaa hitsaa posket lommollaan säpäkkiä lastaussillalla kun mä yritän puuskuttaa vieressä lavoja kyytiin, että ei se rajottaminen mun mielestä nyt pelkää huonoakaan tee... Baareissa tuprutteluun en ota kantaa kun en k.o. laitoksia juuri käytä, mutta mun mielestä kyllä julkisella paikalla ja erityisesti töissä pitää pystyä olla haistelematta röökiä jos niin tahtoo...

Ajatukseni oli se, että mikäli haluaa, viskivertauksia käyttääkseni, käyttää muitakin, laadukkaampia tupakkatuotteita kuin "kolmea leijonaa", mun pitää kohta hinata perseeni Helsinkiin, Tampereelle tai Turkuun. Toisinsanoen, tupakointi tuskin huomattavasti vähenee, kun ne tavalliset L&M:ät ja Smartit on edelleen ruokakaupoissa. -vaan mistäs hankit erilaiset sikarit, piipputupakat ja vaikkapa lisäaineettoman kääretupakan jos satut asumaan kehäkolmosen ulkopuolella?

Pitäisikö minun lopettaa tällainen "hienostelusta" haaveilu ja siirtyä sinne lastauslaiturin nurkalle vetään punasta norttia ketjussa?

Itse pyrin huomioimaan kanssaihmisiä, enkä työpaikalla tupakoi ihan missä sattuu, vaan erittäin salamyhkäisesti huoltorakennuksen takana, piilossa paheksuvilta katseilta. Vaan jos kanssaihmiset tiukentuvine tupakkalakeineen ei viitsi huomioida minua ja nautintojani, taidan pikkuhiljaa siirtyä vetään sitä mahorkkaa bussipysäkeille, kauppojen sisäänkäynteihin yms. paikkoihin joissa voi aiheuttaa mahdollisimman paljon paheksuvaa ryintää.


linker

Lainaus käyttäjältä: Mattson - joulukuu 16, 2011, 21:31:38 ip
Tjaa... Polttamattomana mua kyllä itseäni vituttaa kun monissa firmoissa tauon aikana kun sattuu käymään, kun kuusi-seitsemän röökaajaa hitsaa posket lommollaan säpäkkiä lastaussillalla kun mä yritän puuskuttaa vieressä lavoja kyytiin, että ei se rajottaminen mun mielestä nyt pelkää huonoakaan tee... Baareissa tuprutteluun en ota kantaa kun en k.o. laitoksia juuri käytä, mutta mun mielestä kyllä julkisella paikalla ja erityisesti töissä pitää pystyä olla haistelematta röökiä jos niin tahtoo...


SAATANA  tässä nyt ollut mistään lastaussillalla poltettavasta sätkästä puhe!


________________________
http://linkerquu.blogspot.com

tomppa,

Se on totta että vapaus olla haistelematta sitä täytyy olla. Mutta kun itse olen monta kertaa yrittänyt lopettaa ja en ole onnistunut siinä mitenkään.

Vaikka moni on päässyt irti siitä niin minä en ole vielä onnistunut. Olen koittanut kaikkea! jopa se että söin nagan aina kun kävin tupakalla mutta aina loppuivat chilit ja lopulta maito.  Kolmeen olen pystynyt pitäytymään päivässä ja joskus olen ollut 5 tuntia polttamatta mutta itselläni nikotiiniriippuvuus on todella suuri.  Kyllähän sitä monesti on miettinyt että miksi piti aloittaa mokoma touhu mutta oli se niin jännää silloin 13 vuotiaana.

Alkoholin käyttö sen sijaan on laskenut roimasti siitä mitä se oli vaikkakin pari vuotta sitten. En oluesta kieltäydy mutta ne konttauskännit on kyllä jäänneet taakse.. onneksi.

monesti tulee muuten tupakoitua kun ei ole mitään tekemistä..mutta jos ostan vaikka uuden pelin niin en malta mennä röökille. moneen tuntiin..




Masa.T

Lainaus käyttäjältä: linker - joulukuu 16, 2011, 21:41:28 ip
Lainaus käyttäjältä: Mattson - joulukuu 16, 2011, 21:31:38 ip
Tjaa... Polttamattomana mua kyllä itseäni vituttaa kun monissa firmoissa tauon aikana kun sattuu käymään, kun kuusi-seitsemän röökaajaa hitsaa posket lommollaan säpäkkiä lastaussillalla kun mä yritän puuskuttaa vieressä lavoja kyytiin, että ei se rajottaminen mun mielestä nyt pelkää huonoakaan tee... Baareissa tuprutteluun en ota kantaa kun en k.o. laitoksia juuri käytä, mutta mun mielestä kyllä julkisella paikalla ja erityisesti töissä pitää pystyä olla haistelematta röökiä jos niin tahtoo...


SAATANA  tässä nyt ollut mistään lastaussillalla poltettavasta sätkästä puhe!




Tässä oli kyse lakisääteisestä tauosta ja valitettavasti rekkakuskit joskus osuu juuri kahvitauon aikaan paikalle. Muuta paikkaa ei `yleensä`tupakoinnille ole, kuin ulkotiloissa. Valitettavaa, että työntekijöiden tauko oli haitaksi.

El Borracho

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - joulukuu 16, 2011, 22:13:37 ip
Lainaus käyttäjältä: linker - joulukuu 16, 2011, 21:41:28 ip
Lainaus käyttäjältä: Mattson - joulukuu 16, 2011, 21:31:38 ip
Tjaa... Polttamattomana mua kyllä itseäni vituttaa kun monissa firmoissa tauon aikana kun sattuu käymään, kun kuusi-seitsemän röökaajaa hitsaa posket lommollaan säpäkkiä lastaussillalla kun mä yritän puuskuttaa vieressä lavoja kyytiin, että ei se rajottaminen mun mielestä nyt pelkää huonoakaan tee... Baareissa tuprutteluun en ota kantaa kun en k.o. laitoksia juuri käytä, mutta mun mielestä kyllä julkisella paikalla ja erityisesti töissä pitää pystyä olla haistelematta röökiä jos niin tahtoo...


SAATANA  tässä nyt ollut mistään lastaussillalla poltettavasta sätkästä puhe!




Tässä oli kyse lakisääteisestä tauosta ja valitettavasti rekkakuskit joskus osuu juuri kahvitauon aikaan paikalle. Muuta paikkaa ei `yleensä`tupakoinnille ole, kuin ulkotiloissa. Valitettavaa, että työntekijöiden tauko oli haitaksi.


Alkuperäisessä viestissä ei ollut kuitenkaan tästä kyse, ja uskoakseni linker siihen viittasi, tai jätti viittaamatta. Suosittelen myös lukemaan aiheesta lisää, niin tiedät sinäkin missä mennään. Allaolevassa uskoakseni valaisevaa tietoa käsittelemästäni aiheesta.

Lainaus käyttäjältä: El Borracho - joulukuu 16, 2011, 19:08:23 ip
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=6463.msg182614#msg182614

tupakan postimyynti loppuu 1.1.2012!

Masa.T

Hieman on aikaa siitä, kun 15-vuotiaana jätkät veti lautatarhalla sätkiä. :) Anteeks etten lukenut viestiketjua tarpeeksi pitkälle.

El Borracho

Sattuu sitä muillekin. Saat anteeksi.

masaiman

Joo, ei nyt tarvii hiiltymään alkaa, itse viittasin siihen tupakoinnin täyskieltoasiaan, mitä myös sivuttiin aiemmin. Itsekin useita vuosia polttaneena ja kolmannella kerralla lopettamaan onnistuneena. Ja tosiaan tarkoitin tuolla viestillä sitä, että miksi sitä körssiä tarvii hitsata siinä laiturilla, eikä esim. pihan toisella puolella. Mennee hieman alkuperäisen tarkoituksen ohi, joten anteeksi kamalasti että häiritsin...

El Borracho

joulukuu 16, 2011, 23:24:55 ip #1056 Viimeisin muokkaus: joulukuu 16, 2011, 23:30:37 ip käyttäjältä El Borracho
Eipä mitään. Aihe on vaan sitä luokkaa, että mulla palaa käämi nopeemmin kuin viikonlopun pöydällä maannut rutikuiva sätkä. Harmittaa kun yrittää olla mieliksi ja sitten kuitenkin, jokatapauksessa ajetaan ahtaalle.

E: aihetta käsitellessä valitettavan usein myös aihe lipeää tuonne kuka-saa-polttaa-ja-missä-ja-kenelle-haitaksi -keskusteluun. Sitä vaan haluaisi joskus käsitellä aihetta muistakin näkökulmista kuin oman tai muiden terveyden kannalta. Ihan vain nautintoaineena, kuten kahvi tai suklaa.


Huru-ukko

Hmmm....35 vuotta tuli vedettyä, nyt joulukuun 3. tuli 6 vuotta kun lopetin. Olen hyvällä mielellä kun pystyin siihen ennekuin siitä tuli ikävä tapa.
Tupakka tuoksuu kyllä vieläkin hyvälle ja joskus, harvemmin nykyään, tulee olo että tässä olisi tupakki maistunut. Siis ei himoa vetää, vaan pelkkä ajatus (kai).
Tupakkaverolla kituniemi tarvitsee, ei sitä lopeteta. Joka polttaa, se saakoon sen tehdä. Ja on niitä, jotka pelkästään tavan vuoksi itkee että tupakka haisee....
Aiempi aihe tv luvista ja uudesta verotuksesta antaa meikälle reilun alennuksen. Mutta en minä sitä halua. Minä haluaisin, että joka haluaa katsoa urheilua, maksakoon siitä. Sama baletille. Kuoroille. Aivan joka kanava hinnoitellaan. Kuluttaja päättää itse ostaako vai ei, esim. vaikka tv yhden tai kaksi kanavan. Samoin veromarkkojen syytäminen baletteihin ja kuoroihin sekä kokeilevaan taiteeseen ynnä muuhun paskaan, mitä ns. kansantaitelijat esittää ja yrittävät selvitä elämänsä läpi töitä tekemättä. Ja sama koskee urheiluakin, jääkiekkoa, jalkapalloa tai pesistä. Minkä V...n takia yhteiskunnan täytyy maksaa pelkästää joidenkin harrastuksia. Eihän siinä ole edes tasa-arvoa olemassa. Joka haluaa muksunsa sinne junnuihin viedä, kustantakoon. Sille joka valittaa ettei muuten varat riitä sanon anna olla. En minä niitä lapsia enkä aikuisiakaan halua mihinkään maksaa. Valtio voisi nekin rahat käyttää vaikka terveydenhuoltoon ja minimieläkkeillä kituuttavien toimeentuloon. Enemmistö heistä ainakin on tehnyt kovan päivätyön.
Tulevaisuudessa valveutuneet lapset osaavat vaatia vanhempiensa omaisuuden hyvissä ajoin jakoon. Vasta sitten Loppusuora hoivakotiin. Valtio suunnittelee että tulevaisuudessa asiakkaiden omaisuutta voi käyttää hoitokuluissa.....Kysymättä mitään.

linker



Pyydän anteeksi saatana-tyyliäni edellisessä viestissäni!
Sätkävertaukseni tuli tästä:

Olen tilannut sikaritalon verkkokaupasta piipputupakkaa.
Sivuille ei pääse edes katselemaan valikoimaa, ellei ole rekisteröitynyt asiakkaaksi.
Rekisteröitymiseen voidaan liittää tunnistautuminen pankkitunnuksilla
tai muulla tavalla jossa henkilö todetaan täysi-ikäiseksi.

Kun olen noutanut tilaustani siwasta, joka täällä toimii myPack-asiamiehenä, on
tilaukseni minulle luovuttanut, siellä töissä oleva perhetuttumme, pyytänyt nähtäväkseen
henkilöllisyystodistuksena käyttämäni ajokortin. Siitä hän on merkinnyt tilausta koskeviin
asiakirjoihin ajokortin numeron tai jotain muuta minut identifioivaa informaatiota jota muilta
ei ole saatavissa.
Tällä systeemillä ja näillä "varotoimenpiteillä" uuden tupakkalain asettamat määräykset tulevat
varmaankin täytettyä ja verkkokaupan voidaan katsoa olevan "turvallista".

Piipputupakan tilaamisella internetistä ei ole paljoakaan tekemistä ruoka- tai muulla tauolla poltettavan
punaisen LM:n kanssa.
Kyseessä on nautintoaine sanan varsinaisessa merkityksessä. Kuten hyvät viinit, joita voi tilata internetin
kautta ilman että joku vitun valvira on siitä hoosiannaa huutamassa. Kuten parempilaatuisen chilin
lisääminen ruokaan, vaikkapa internetin kautta tilattuna vaikka tabascoa saa siwastakin.

Parempi vaihtoehto henkilökohtaisella tasolla saattaisi olla muuttaminen vaikkapa Englantiin asumaan,
mutta täytynee sitten ottaa auto alle ja lähteä tupakkakauppaan jonnekin
urbaanimpaan ympäristöön.


________________________
http://linkerquu.blogspot.com

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: El Borracho - joulukuu 16, 2011, 19:35:49 ipMillä mää saan Jyväskylään asti hankittua erikoisemmat tupakkatuotteeni jostain Helsingistä tai Turusta? Kohta rupee perkele oleen helpompaa poltella h****ua kuin tupakkaa. Sitä kait saa täältäkin...


Kerrot mulle mitä haluat, siirrät vastaavan summan tilille ja minä käyn työmatkalla Pajazzossa ostoksilla ja tuuppaan paketin postiin. Ei tehdä asioita hankaliksi vaikka päättäjä yrittääkin.



Lainaus käyttäjältä: chili123 - joulukuu 16, 2011, 17:08:45 ip
Ylen verotus 140 per lärvi :o ja mistä uusinnoista ja eläkeläisten sarjoista. Parantaisi ensin edes vähän ohjelmistoa kun alkaa tuommoisista puhumaan.........

Taidan muuttaa muualle suomesta, jätetään tämä maapilkku maahanmuuttajille jos he keksisivät parempaa käyttöä tälle maalle kuin verotus  >:(


Näin juuri, kun perustin yritykseni TV-lupatarkastaja lähetti ensimmäisellä viikolla muistutuksen, että myös yrityksen täytyy maksaa televiissiolupa jos yrityksen tiloissa katsellaan televisiota. Kyllä siinä hetken pohti, että onkohan nyt näin. Firman varastossa on toki useampia telkkareita, olen ottanut niitä talteen jos on tullut vastaan ja sitten lahjoitellut jos jollakulla on ollut tarvetta.

Nyt kun tilanne on mennyt sellaiseksi, ettei puolen miljardin budjetti yksinkertaisesti riitä tulosvastuuttoman valtion firman pyörittämiseen. Mainosaikaa myyvät kanavat pyörivät huomattavasti pienemmällä budjetilla ja tekevät jopa voittoa! Onhan se toki nasta maksaa "mediamaksua", eli mediaveroa jota sosialistisen ihanteen mukaan voidaan periä myös pääomatulosta jos ansiotulot ovat liian pienet. Rahoilleen saa vastineeksi Tangomarkkinoita, nipun uutisia ja 38. uusintakerran jostain lastensarjasta. Jos YLE olisi oikea yritys, se olisi nurin ja oikeudessa. Mutta koska se on valtio-omisteinen ja periaatteessa monopoliasemassa, rahaa voidaan hassata tuhansien työntekijöiden suojatyöpaikkojen ylläpitoon sekä toimitusjohtajan palkkaan. Koko käsite "YLEn toimitusjohtaja" on pelkkä vitsi, hommaa voisi hoitaa kuka tahansa pölkkypää kohtuullisella alle 10 000€/kk palkalla. Viisitoista pinnaa kaikesta rahasta palaa ruotsinkielisen kanavan ylläpitoon ja pyörittämiseen, kanavaan jonka käyttöaste on alle puoli prosenttia. Eikä unohdeta musiikkitaloon syydettyjä rahoja!

Melko hyvin vedetty - jätkät!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa