huhtikuu 16, 2024, 20:35:29 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Luottoluokitus

Aloittaja SheiK9ni, elokuu 10, 2013, 15:56:34 ip

« edellinen - seuraava »

SheiK9ni

Mitä kauppiaat sanoo siitä että laittaa verkkokaupan kotisivulle luottoluokituksen näkyviin? Se on tarkoitan oleellinen tieto jos haluaa välttää huijauksia. Itse lähetä omia rahoja etukäteen vain jos luokitus on A tai parempi, ja jos on CCC tai huonompi niin se on postiennakko tavaran tarkastusoikeudella tai henkilökohtainen käynti kaupassa. Tai sitten vaihdan johonkin toiseen kauppaan.
Me elämme tietoyhteiskunnassa ja nyt kun saatiin elintarvikkeille Oivahymy niin en näe mitään syytä miksei nettikaupoilla voi olla luottoluokitusta esillä. VP-Lux on hyvä esimerkki tässä tapauksessa: www.vplux.fi

Dethlock

Noi luokituksetkin perustuu siihen että joku viitsii/ei viitsi valittaa tai että asiat on saatu sovittua ennen kuin ne menee oikeuteen. Itse asioinut olevinaan hyvien firmojen kanssa joista ei loppupeleissä ole ollut juurikaan hyvää sanottavaa. Kannattaa varmaan kysellä porukoilta kokemuksia ja mennä niiden mukaan tai tehdä koe-osto pikku summalla ja katsoa miten se pelittää. Tosin menin itse yhden firman kanssa halpaan kun ensimäinen pikkuostos antoi kuvan hyvästä palvelusta.

Ja tuollainen luottoluokituskuvakin on vain kuva, jos et tarkista mistä se kuva haetaan katsottavaksi niin voit olla nesteessä. Oikea kusettajahan voi tehdä tuollaisen luottoluokituskuvan parissa minuutissa joten sen alkuperä pitäisi tarkistaa ennen tilausta.

I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

SheiK9ni

Minua kiinnostaa tietää jos lähetän rahani firmalle joka on viittä vaille konkurssissa. Etukäteismaksu on periaatteessa sama kun luotto ja luottokelpoisuuttahan luokitus mittaa.
Aidot pissittäjät on sitten asia erikseen. Niistä puhutaan, jollei muualla niin täällä.

Dethlock

Ihan olen samoilla linjoilla mutta vaatii asiakkaalta aloitteellisutta tutkia firmaa itse. Kotisivuilla oleva AAA-merkintä ei välttämättä meinaa yhtään mitään. Näin se ikävä kyllä on. Ilmeisesti postiennakko tuotti ongelmia yrittäjille ja siksi nykyään maksetaan ensin ja ihmetellään sitten jälkikäteen miksi tavaraa ei tule.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Kärsä Babar

Tämä kauppias sanoo ettei ole käynyt mielessäkään koko luottoluokitus. Luultavasti luokituksen hakeminen on varmaan maksullista?
Tuskin toi luottoluokitus on kumminkaan mikään absoluuttinen totuus yrityksen luotettavuudesta.
Ja vaikka yritys olisi konkurssin partaalla, ei se sitä välttämättä tarkoita että asiakas jää ilman ostamaansa tuotetta.
Joskus voi saada jopa huomattavasti halvemmalla yritykseltä jolla on talousvaikeuksia.

Omassa verkkokaupassa jos tuotetta on varastossa, se lähetetään maksaneelle asiakkaalle. Jos tuotetta ei ole niin sitä ei edes pysty tilaamaan. Siihen ei edes konkurssin uhka vaikuta.
Ja ettei kukaan nyt väärin ymmärrä. Minun yritykseni ei ole talousvaikeuksissa.
   
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

SheiK9ni

Itseasiassa kun kerran selvitin asiaa niin luottoluokituksen saa Suomessa ilmeisesti ilmaiseksi. Laitokset (Asiakastieto, Soliditet) saa rahansa siitä kun ihmiset ja muut yrityikset kyselee niitä.
Poistomyynnistä saa polkuhintaan tavaraa kyllä mutta se on vähän eri asia. Heikko luottoluokitus on kuitenkin merkki huonosti hoidetusta yrityksestä ja asiakkaan kuuluu ehdottomasti saada tietää siitä ennenkun lähettää rahaa etukäteen. Kuten sanoin, muut vaihtoehdot on sitten postiennakko tavaran tarkastusoikeudella ja käynti paikan päällä. Babarillakin näyttäisi olevan osakeyhtiö, mikä ainakin huolehtii siitä ettei kukaan saa rahojaan pois jos firma menee alta.
Postiennakko on aiheuttanut kauppiaille ongelmia kyllä. Vuosia sitten kun ihmettelin miksi se on poistumassa käytöstä niin selvisi että lunastamatta jäänyt postiennakko voi maksaa myyjälle helposti tavaran arvon verran. Myöhemmin vein yhden asian poliisille kun minun nimiin tilattiin v#%¤##¤#uilumielessä postiennakolla tavaraa. Tamperelaiset muistaa tällaisen paikan kun Elämän Suola ja arvaa sen perusteella mitä se paketti saattoi sisältää.
Tässä ei minun puolesta ole kyse mistään muusta kun oikean maksumenetelmän valinnasta. Vastaavasti kauppiaat voi miettiä millaista olisi tehdä postimyyntiä niin että laskuttaa asiakasta jälkikäteen. Jotkut tekee sitäkin, varsinkin jos asiakas on toinen yritys.