maaliskuu 28, 2024, 10:03:47 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mikä chili kävisi kuusenkerkkä-siirappiin?

Aloittaja Jalapeno-nam, toukokuu 31, 2015, 14:22:25 ip

« edellinen - seuraava »

Jalapeno-nam

Siirapin maku vaihtelee sen mukaan, miten vanhoja kerkkiä käytät.
Paras vadelmaisen makea tulee aivan nuorista kerkistä. Tähän kaipaisin chiliä tuomaan lisää makua tai tukemaan vadelman makua ja myös hieman potkimaan.
Olen aikeissa tehdä näitä tuttavilleni, jotka eivät ole chiholisteja joten potku saa olla aikas mieto.

Everkistus

Itse laittaisin jonkin makean ja hedelmäisen. Kenties Aji Cristal?

Jalapeno-nam

Kiitos ideasta :)
Hornet jakoi tällaisen kastikeohjeen tuolla sweet-chili-soosi topikissa ja tätä ajattelin laittaa, jostain oikein maukkaasta chilistä ja sitten yhdistellä tuon kuusenkerkkäsiirapin kanssa. Valkoviinietikan ajattelin korvata japsien riisiviinietikalla, ettei se peitä kuusenkerkän vadelmanmakua.
Sen verran olen tänään täällä roikkunut, että itsekin ajattelin tuota Aji Christalia. Sitä kun tuntuu vielä saavan ihan tavallisista kaupoistakin.

Hornetin soosi:
"Sain tällaisen reseptin kotitalousopettajalta, joka oli ollut perulaisen ruoan kurssilla.

-----------------------------
JALEA de AJI - Chilihyytelö

½ kg vihreitä tai punaisia chilejä (ilman siemeniä)
2 rkl valkoviinietikkaa
2 dl sokeria
1 - 3 tippaa limen mehua
1 tl voita

Keitä chilit pariin kolmeen kertaan eri vedessä ja sitten viinietikan kanssa. Siivilöi. Laita chiliseos kattilaan, lisää sokeria ja limetipat. Keitä keskimiedolla lämmöllä kunnes seos saostuu, lisää voi.
Anna jäähtyä. "

Everkistus

Varmasti hyvää, pitääkin koittaa tuollaista myöhemmin kesällä kunhan saa satoa :D