toukokuu 12, 2024, 13:03:42 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Sitruunahappo ja sumuttelu

Aloittaja Aeldur, helmikuu 07, 2016, 17:57:00 ip

« edellinen - seuraava »

Aeldur

Luin että kahvi ja muutama muu omistamani kasvi tykkäisivät kalkittomasta kasteluvedestä, ja että kalkin sitomiseksi voi käyttää sitruunahappoa. Niinpä olen alkanut lisäilemään sitä näiden kasvien kasteluveteen. Sitä olen tässä miettinyt, että tietysti kalkiton vesi olisi parempi sumutteluunkin, mutta liekö tuolla sitruunahappovedellä sumuttelulla jotain haittoja? Happo lisätään kiteinä veden sekaan; eikös se taas sitten jotenkin pidemmän päälle kiteydy lehdille kuivuessaan? Onko kukaan kokeillut, tappanut kasvejaan näin...?  >:D

Cheini

En tuosta sitruunahaposta tiedä mutta miulki pari kalkittoman ystävää.
Oon laittanu happamamman kasvualustan esim. turvesekoitus tai vaihtoehtosesti en oo tehny mitään.
Molemmat tavat toimii, koska oon nii onnekas et tääl vesi ei oo miun mielestä kovin kalkkipitoista, eikä nuo tunnu siitä kärsivän. Eli en oo soittanu vesilaitokselle ja kysyny pitoisuuksia, todennu vaan ettei kalkkijäämiä oikeastaan ole.

Talvella lumesta sulatettu vesi ja kesällä sadevesi on kans hyvii, mut siihen ei tääl viidennes kerrokses oo oikei mahdollisuuksii  ;)

Joko tehdään kunnolla tai ei tehdä mitään