maaliskuu 28, 2024, 10:13:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Sriracha Hot Chili Sauce

Aloittaja Doc Evil, lokakuu 20, 2009, 16:16:11 ip

« edellinen - seuraava »

Doc Evil

lokakuu 20, 2009, 16:16:11 ip Viimeisin muokkaus: lokakuu 20, 2009, 23:53:41 ip käyttäjältä Doc Evil
Ostin äsken Kampin K-marketista Srirachaa tänne työpaikalle ja testasin toimivuutta nakkilihapiirakassa. Kyseessä on siis maukas, mutta kohtalaisen mieto chilikastike. Tätä voi huoletta käyttää ketsupin tapaan ja se tuo ruokaan mukavaa harmitonta lämpöä sekä chilin makua. Chiliin tottumattomalle voi kuitenkin tulla yllätys kun ottaa tuon pullon kaapista luullen sitä ketsuppipulloksi :) Se nimittäin näyttää ketsuppipullolta ja sen koko on reilu neljä desilitraa. Ekan kokeilun perusteella jäi positiivinen kuva tästä kastikkeesta. Suosittelen arjen ruokahetkiin.

Kilp


Doc Evil


Raimo el Muerte

Kun en nyt vieläkään ole saanut selville, niin onkos siis kyseessä sama soosi mitä on etno-kaupoista saanut iät ja ajat ja näyttää tältä? http://culturewizard.rw-3llc.com/wp-content/uploads/2009/02/sriracha.jpg

Doc Evil


Raimo el Muerte

Jees, tuohan on ollut oma lempparisoosina jo muutaman vuoden. Onko se nyt brahenkadulla vai missä mutta itse olen tätä ostellut eräästä kiina-marketista turun keskustasta ja viime reissulla tais pullolla olla hintaa vajaat 4e...

Doc Evil

Noissa etnokaupoissa tuntuu olevan hinnat kohdallaan. En ole Helsingissä pannut merkille tätä kastiketta aiemmin vaikka etnokaupat ovatkin tuttuja. Nyt vain osui silmään koska sen Turun Citymarkettiin saapumista on niin kovin promottu täällä foorumilla.

MikaK

DocEvil toi tupaantuliaisena Very Hot-versiota pullon ja nyt töiden alettua pääsin soosia maistamaan. Pääraaka-aineena Chili. Maku on maukas, mutta tulisuus on varsin olematon. Yksinään keskiverto pisto tuntui kielessä, mutta katosi hyvin nopeasti. Kokonaisarvosanana 8+ lievän tulisuuden pudottaessa arvosanaa.

Pullo itsessään on mainio ja aikanaan päätyy omille sooseille käyttöön, koska annostelu on hyvin helppoa.

Julle

Löysin kyseistä soosia Citymarketista Vantaan Koivukylästä. Aivan erinomainen tuote päivittäiseen käyttöön. Maku hedelmäinen, poltetta sen verran että varovaisinkin chiligastronomi voi sitä huoletta maistella. Sopii kaikkeen ruokaan mihin normaalisti tuuttaisit ketsuppia.
~Ei se satu~

Inca

Tää on aivan mahtavaa tavaraa. Maanantaina hain Poppamiehen paketin postista ja jo nyt on pullo puolessa välissä. Voi kun saisi tänne pohjoiseenkin ruokakauppojen hyllyille!

Ryhis

Tätähän saa muuten Tammiston kitymarketista ja Hämeentien entisi..siis etnisistä liikkeistä myöskin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Wahi

Onko joku tehnyt vertailua näiden välillä?

http://hotsaucedaily.com/2009/01/05/flying-goose-sriracha-sauce-part-2/

Iteltä löytyy tota alkuperäistä thaimaalaista Flying Goosen valmistamaa joka on kyllä todella hyvää vaikka natriumglutamaatti viiksettääkin. Vii Voanista tulee ostettua. Marketeista löytyvä taitaa olla tolla kukko-logolla varustettua?

vettel

Täällähän näyttää olevan muitakin Sriracha Hot Chili Sauce ystäviä.
Itse olen käyttänyt tuota pari vuotta. Jäänyt kunnolla koukkuun. Korvaa tässä taloudessa jo ketsupin  ;)

Itse tilaan nykyään Iherbistä tuota kun tulee paljon edullisemmaksi ja ei tartte lähtee
muihin kaupunkeihin etsimään.

http://www.iherb.com/Huy-Fong-Foods-Inc-Sriracha-Hot-Chili-Sauce-17-oz-482-g/33415?at=0

Karkeasti sanottuna 2,5€ kun kauppa josta sitä ennen ostin pyysi melkein 6e pullosta!

Jos koet vinkin hyödylliseksi niin käytä tilauksen yhteydessä koodia MAP486 niin saat 5$ alennuksen!

Masa.T

Tuota samaa olen ostanut ainakin Porin Mikkolan citymarketista ja Rauman Citymarketista.
Näytti vilahtavan muuten tällainen pullo myös yhdessä kuuluisat kuppilat ohjelmassa pöydällä. ?



Nosiseptori

Helsingin etnisissä ruokakaupoissa, esim. Vii voanissa ja jossain toisessa marketissa vastapuolella katua, Sriracha soossit 3 euron luokkaa. Jos koet vinkin hyödylliseksi, tarjoa mulle tuoppi.

Wednesday

Sellon pikkuruisesta etnisestä kivijalkaputiikista löysin 700ml lasiputelin kolmeen ja puoleen euroon. Ei tosin kukkosoosia vaan muuta brändiä, makeampaa ja miedompaa. Ei yhtä hyvää kuin Hyu Fong Foodsin vastaava.

Jalapeno-nam

Juu nyt tätä soosia löytyy täältä periferiastakin. Aikoinani toin sitä Gambiasta monta pulloa ja käytin sitä kaikkeen. Siis jopa kananmunakokkeliin niin että loppuhan se herkku heti.

Olettekos muuten katsoneet tuoteselostetta  ;D. Suomenkielisessä versiossa sanotaan, että tuote on käytettävä 33 kk aikana avaamisesta. Muiden kielien ohje oli 3 kk, mutta me suomalaiset ollaan niin raakaa kansaa, että käytetään tuote loppuun, meni sitten miten kauan tahansa  :P

Jani M

Paikallisista aasiakaupoista löytyy huy fongia, eli sitä oikeaa kukkoa, 740ml puteleissa vitosella. Kannattaa käydä kurkisteleen nekin paikat läpi joskus, jos cittareiden ym. 6 euron hinnat pikkupulloille hirvittää.

Jalapeno-nam

Itseasiasa maksoi jotain 2,80 täällä periferiassa, joten luulen, että maksanee paljon vähemmän oikeissa kaupungeissa.

Quini