huhtikuu 20, 2024, 00:47:55 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Capsicum Flexuosum

Aloittaja Aji Inferno, helmikuu 14, 2010, 22:22:30 ip

« edellinen - seuraava »

ZAZ

Laitoin eilen 9kpl C.flexuosumin siemeniä lautalle idätykseen.

Onko villien idättäminen kuinka paljon vaativampaa kun ns. "peruslajikkeiden"?
Sen tiesinkin että aikaa näihin saattaa mennä ihan tuhottomasti, mutta onko jotain lämpötila/muita asioita joita pitää ottaa huomioon?
Shit happens when you party naked.

M;kko

Lämpöä ne kaipaavat 'normaaleja' enemmän, noin 25-28 °C on hyvä.

InkRose

Ainakin mulla tuntui itäminen onnistuvan kunnolla kun oli selkeät lämmönvaihtelut. Lautan sijainti taimiloistarin päällä nosti lämmöt päivisin ehkä 30-35 asteen välille ja öisin oli 18-22 maisemissa.

Aji Inferno

Hankalaa voi olla. Tänäkin vuonna onnistumisprosentti villeissä lähinnä masentava. Ei oikein selvää viisasten kiveä onnistumisiin tai epäonnistumisiin.

M;kko

Tarkennan vastaustani sen verran, että päivisin minulla oli tuo 25-28 ja öisin noin 20 °C. Eli oli sitä selvää lämmönvaihtelua, minkä tärkeydestä InkRose mainitsi.

Masa.T

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 12, 2012, 15:59:56 ip
Hankalaa voi olla. Tänäkin vuonna onnistumisprosentti villeissä lähinnä masentava. Ei oikein selvää viisasten kiveä onnistumisiin tai epäonnistumisiin.

Syy saattaa olla ihan siemenissä.

shp

Mulla on flexut itäneet ihan huoneenlämmössä, eli 18-23 asteessa, vieläpä hyvällä prosentilla. Yhden tosin jo onnistuin tappamaan, mutta vielä on pari elossa =)
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

Aku

Flexuosum kypsytteli yhden itsepölyttyneen podinsa. Maku oli aivan loistava... ;D

Eric Sour

Alkaa toinen satokierros Flexuilla kypsymään, podeja on ainakin parisensataa... Haluaiskohan chiliyhdistys tjms. näitä läjän.


By ericsour at 2012-09-18

jaolsten

Chiliyhdistys ja moni muukin pääsee jaolle tästä läjästä. Sain vihdoin nuo perattua ja ensi viikolla aloitan pussittamisen, jos ovat kunnolla kuivuneet, enkä ole esim. pekingissä  ::)

Kiitokset Eric Sourille näiden marjojen jakelusta!

Oli muuten parhaimman makuinen marja, jota olen ikinä syönyt! Siis tuntui, kuin tuossa olisi yhdistettynä Baccatumin, Puben ja Chinensen parhaat ominaisuudet. NAM!
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Aji Inferno

On se hieno kasvi - myös maultaan!! :)

Larski

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - lokakuu 16, 2012, 01:20:13 ap
On se hieno kasvi - myös maultaan!! :)

On! Muutaman siemenettömän marjan on kesän mittaan saanu popsia. Niinku karkkia vetelis.

Mutta mutta.. Tänään flexujen juuria perkaillessa aloin kummastella yhden kasvin kukkia. Kukassa on ylimääräiset "tynkäterälehdet".


Tältä PI 631154:n kukan pitäis mun käsittääkseni näyttää. Kolmessa neljästä kasvista kukat ovatkin tälläisiä.


Neljännessä kasvissa kukat näyttää tältä. Tämä ei näyttäis olevan yksittäinen friikkikukka, vaan kasvin kaikki kukat näyttävät samalta.

Aji Inferno

Vaarallinen mutanttininjafleksu... Välillä näkee kummia!

ChiliChillailija

En tiedä miten tuollainen kukka on päässyt syntymään, mutta kyllä se on kaunis :)

Olen miettinyt, johtuuko nämä mutanttikukat siitä, että lajikkeita on jalostettu pitkälle, mutta tässä siitä ei ainakaan voi olla kyse.
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

Mandrake

Mutantti on sattumaa.. voi syntyä, ja syntyykin niin luonnossa kuin jalosteissa.


Tiemuh

Omakohtaista kokemusta flexun pakkasenkestävyydestä. Vahinko kokemuksena tietty ;) http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12695.msg229291#msg229291

Lightweight

joulukuu 18, 2012, 16:52:35 ip #177 Viimeisin muokkaus: joulukuu 18, 2012, 18:18:31 ip käyttäjältä Lightweight
Onko kellään kokemusta siitä miten Flexu käyttäytyy vesiviljelyssä?
Jaaha, jäljet johtaa puuhun- epäilemme oravaa...
Mitä harrastus toimintaan tulee se on kaikki tai ei mitään.
Joka pojan lavuaarista ei kärmestä ole tullutkaan.

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Lightweight - joulukuu 18, 2012, 16:52:35 ip
Onko kellään kokemusta siitä miten Flexu käyttäätyy vesiviljelyssä?


Passivihydrossa kasvoi kuten mikä muukin chili.

jaolsten

Viihtyy.







Överit tuli muuten vasta EC:n ollessa yli 5. Viime kauden pahin virhe, mutta tällä kaudella ollaan tarkempia! Nytkin kolme Flexua vesiviljelyssä.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013