maaliskuu 28, 2024, 10:55:01 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kaupan huijaus tuotteet!

Aloittaja SK, lokakuu 16, 2012, 12:13:20 ip

« edellinen - seuraava »

PP

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - marraskuu 20, 2012, 23:25:31 ip
:D :D :D
Tossa on kylllä päässy kalasedältä kunnon kalavale tai sitten nostan hattua S-ryhmittymän logistiikalle!


Uskaltaisiko ne kusettaakaan niin suoraan? Viime perjantaina kirjolohi oli torstaina nostettua ja ruotoja sai kiskoa irti siihen malliin ettei se kovin paljoa vanhempaakaan voinut olla.

Lihamestari

Niin kun sanoin, mä en ole mikään S-puolen asiantuntija, mutta samana päivänä nostettu kalan saaminen Ahvenanmaalta Helsinkiin ja vielä fileenä kuulostaa aika hurjalta!

Tossa kuitenkin tullaa lautalla mantereelle ja sitä edeltää kalan nostaminen, teurastaminen, jäähdytys, fileointi, pakkaus laatikoihin, lavoille, autoon!
Siitä matka jatkuu tukkurille/keskusvarastoon jossa kamat puretaan, lastataan jakoautoihin ja sieltä kauppaan.
Jos joku sanoisi perjantaina, että kala on nostettu torstaina, niin se voi pitää paikkaansa! Jos joku mulle sanoisi kirkkain silmin klo 13, että viime yönä, niin mä haluaisin nähdä jotain todisteita!
Se on eri asia, jos asuu jonkun kalan fileoitilaitoksen tai kasvattamon vieressä... ;)

Oikein säilytetyn lohi-/kirjolohifileen ruodot on vielä parin-kolmen päivän päästä teurastuksesta todella tiukassa!
Jos se on ollut tuon ajan liian lämpöisessä tiskissä, niin se on sitten jo aivan toinen tarina ;)
Kuulema kalassa iskee kuolonkankeus muutaman tunnin sisällä teurastuksesta ja tämä lähtee pois vasta n. vuorokauden jälkeen.
Semmoinen perstuntuma on, että 0 asteessa, missä kalaa säilytetään,  sen poistuminen kestää vielä hetken pidempään?

Tossa vuosituhannen vaihteessa Norskit laittoivat kokonaiseen loheen 28 päivää myyntiaikaa! :D
3 viikkoinen oli vielä punakiduksisista ja kirkassilmäistä! 8)

Viime keväänä kävin yhden naisasiakkaan kanssa kovaa keskustelua, kun tämän nuoren neitokaisen mielestä EU on asettanut kalan säilyvyydeksi 28 päivää ja tämän verran meillä kaupassa olevan kalan tulisi hänellä säilyä!
Kyseessä oli vielä avaamaton tuore made!
Ei meinannu flikka uskoa, että jo muutaman päivän säilytys kotijääkaapissa tommoisella avaamattomalla kalalla on jo aivan liikaa. :D :D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Jahvetti

En usko, että kalastajan suoraan toimittamana tuo olis mikään ongelma.
Vaikka kauppaketju onkin välissä rokottamassa, mutta voidaanhan kala tuoda kauppaan tuoreena suoraan pyytäjältä.
Voivat sitten hoitaa paperisotansa myöhemmin keskenään. Pääasia että kala on tuoreena myyntitiskillä.

Ahvenanmaalta ei kauaa nokka tuhise tuoda saalista Turkuun, josta taas ajoaika Helsinkiin on vajaa kaksi tuntia.
En epäile ollenkaan kauppiaan puheita PP:lle. Jos paskaa puhuu, on elinkeino aika heikoissa kantimissa.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

PP

Lainaus käyttäjältä: Jahvetti - marraskuu 21, 2012, 21:01:09 ip
Ahvenanmaalta ei kauaa nokka tuhise tuoda saalista Turkuun, josta taas ajoaika Helsinkiin on vajaa kaksi tuntia.
En epäile ollenkaan kauppiaan puheita PP:lle. Jos paskaa puhuu, on elinkeino aika heikoissa kantimissa.


Viime vuosina kaupoille on tullut niin paljon paskaa vanhan ja myös pilaantuneen kalan myynnistä, etten itsekään usko kusetukseen. Sitä "viime yönä" nostettua olin ostamassa varmaan kuuden aikaan, joka antaa ainakin 15 tuntia aikaa nostosta kauppaan. Vaikka tuossa olisi päivä liian vähän, tilanne on silti parantunut huikeasti viime vuosien menosta. Citymarketeissa on ollut oikeasti tuoretta useammin, mutta Prismoissa alle kolme päivää vanha kala on ollut harvinaista.

Lihamestari

Kyllä noi aika järjestäin ajetaan ekaks jonnekkin tukkurille/keskusvarastoon, ennen kaupoille jakoa!
Ei oo logistisesti hirveän järkevää kalastajan tai viljelijän jakaa kamojaan eri kauppoihin 10kg loota kerralaan...
Ja mitä mä tiedän tosta S-ketjun toiminnasta, niin siellä homma on vielä keskitetympää näitten jakohommien kanssa, kun Keskolla. Tosin siellä saattaa olla ulkoistettuna näitä kala- ja lihatiskejä, jolloin se kama ei välttämättä kierrä keskusvaraston kautta, mutta sitten se tulee luultavimmin tukkurilta tai omasta tukusta.
Ja kun kyse on hintakilpailusta, kaikki kustannukset minimoidaan ja kuljettaminen on kallista...

Ja pitää muistaa, että jos siellä ollaan valmiita tekemään kallista yötyötä, pitää siellä tehtaalla/kasvattamossa olla toimintaa päivälläkin!
Eli jokunen lohi nousee kassista silloin päivällä/iltapäivälläkin ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

PP

Jatkan vielä kalasta. Olen käynyt taas kahtena päivänä hakemassa Jumbon Prismasta edellisenä päivänä nostettua kalaa. Kyselin tiskin takaa logistiikasta, mutta ei ne tietenkään tienneet muuta kuin toimittajan, joka on Apetit kala. Väittivät muuten, että norjalainenkin lohi tulee välillä seuraavana päivänä nostosta, mitä on jo vaikeampi uskoa.

Netistä selvisi, että Lihamestari oli oikeassa ulkoistamisarvelussaan. Monien Prismojen tiskimyynti on Apetitin hallussa, mikä selittää logistiikan nopeutta ja eroa tuohon kuulumattomiin Prismoihin. Esim. Kannelmäki ei ole tuolla listalla, enkä ole koskaan nähnyt siellä alle kolme päivää vanhaa lohta tai kirjolohta.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - marraskuu 21, 2012, 22:04:26 ip
Kyllä noi aika järjestäin ajetaan ekaks jonnekkin tukkurille/keskusvarastoon, ennen kaupoille jakoa!

Nyt alkaa olemaan jo niin paljon mutuilua, että pieni sananen tähän väliin..

Itse olin muutamia kesiä kalastusyhtymällä töissä, ja kyllä se aamulla merestä haettu kala saatiin vielä samana päivänä (aamuna) kauppaan, Prismaankin. Isolle kalastusyhtymälle, jolla oma logistiikka, tuo ei ole temppu eikä mikään. K-kauppojen kalojen makuuttamisesta en tiedä hevonpersettä, mutta Prisma ja moni muukin putiikki otti ilomielin tuoreen kalan suoraan tuottajan autosta kalatiskiin.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Macex



En voi suositella kenellekään. Juustoa todella niukasti, jalapenosta ei hajuakaan ja tuo "kevyt" maininta vasemmassa yläkulmassa.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Jahvetti

No eipä tulisi mieleenkään ostaa "Meetwurstia", joka on HK:n tekemää, jossa lukee kevyt ja joka on valmiiksi viipaloitu.

Kiitos kuitenkin varoituksesta heidän puolesta, jotka ehkä ovat foorumilla eivätkä ymmärrä mitä tarkoittaa Metwurst (kaikkine muunnoksineen).
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

ofili

Itse myös pettynyt kaupan guagamole dippeihin, ei auta kun tehdä itse jos haluu hyvää guagamolea ;D








______________________________________________________________________________
hotels helsinki hotel helsinki
отель Хельсинки отели Хельсинки

Ryhis

Hyvä guagamole on kuin gwerty-näppäimistö. Aina paikallaan kun tilaisuus on hyvä!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Julli-

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - helmikuu 05, 2013, 11:36:53 ap
Hyvä guagamole on kuin gwerty-näppäimistö. Aina paikallaan kun tilaisuus on hyvä!

;D ;D

SK

Lainaus käyttäjältä: Macex - helmikuu 03, 2013, 15:31:52 ip


En voi suositella kenellekään. Juustoa todella niukasti, jalapenosta ei hajuakaan ja tuo "kevyt" maininta vasemmassa yläkulmassa.


"Rypsiporsas" kuva vielä kruunaa homman. En ole vieläkään ymmärtänyt, mitän rypsipussu ois parempaa. Niin olen vältellyt kyseisiä tuotteita, mutta emäntä on pari kertaa paketin kotiin tuonu ja olen saanut elämäni sitkeintä possua, joka haisee oudolle (rehulle?).

Ryhis

Tuossa rypsiporsaassahan oli joku kusetus takana. En vain muista mikä. Olisiko ollut joku terveysjuttu jota ei voitu yks-kaks-yllättäen todistamaankaan. Vai oliko se niin, että jotkut rehujämät kannatti kierrättää syöttämällä ne sioille.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

unenkuva

helmikuu 06, 2013, 11:46:09 ap #34 Viimeisin muokkaus: helmikuu 06, 2013, 11:47:47 ap käyttäjältä unenkuva
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - helmikuu 06, 2013, 11:30:45 ap
Tuossa rypsiporsaassahan oli joku kusetus takana. En vain muista mikä. Olisiko ollut joku terveysjuttu jota ei voitu yks-kaks-yllättäen todistamaankaan. Vai oliko se niin, että jotkut rehujämät kannatti kierrättää syöttämällä ne sioille.


Eikös siinä ollut "vikana" se, ettei tuotteita saanut mainostaa sydämelle parempana lihana, koska tieteellistä tutkimusta ei aiheesta ollut. Nythän tuo lause on poistettu mainoksista.

EDIT: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2855  tästähän juurikin oli kyse

skobe

Tein kerran virheen ja ostin töihin evääksi HK:n "Lihapullapannu" -merkkistä valmisruokaa. Kannen alta löytyi sen näköinen oksennus, et loppui valmisruokien syönti pitkäksi aikaa. Oikeastaan pyrin kiertämään ne täysin.

Tosiaan noita lihapullia ja perunoita ei meinannu erottaa toisistaan, epämääräistä punaista mössöä molemmat. Sitä kun lapioin montusta alas niin todella mietin että mitäköhän mä syön. Vielä nykyäänkin heräilen öisin ja näen painajaisia tästä HK:n taidonnäytteestä.

Noli Me Tangere

Avokki osti kerran (muistaakseni HK:n) pestokanaa evääksi töihin. Annos kuulemma näytti ja maistui oksennukselta. Itse hämäännyin viime kesänä, kun HK:n lihapullia & muusia -valmisruoka-annoksen paras osa oli ne pienet keitetyt porkkanat. Ja mie vihaan keitettyjä porkkanoita.

Ryhis

Kaupan vakuumimuoviin tapettuja einesannoksia voi kurkata liu'uttamalla sitä paffikantta syrjään.

Vai meinas jengi saada kurmeeta 2,5€? Sallikaa mun nauraa!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Pamppu

On nää kyl välillä ihan naurettavia.

En tiiä ketä mahtaa haitata tää mutta ite kuulin vasta että ravintoloissa ja kaupoissa tarjoiltava ja myytävä Wasabi on yleensä/usein teko-wasabia eli sekoitus piparjuurta, sinappia, tärkkelystä, plus lisäaineita ja värejä, eikä sitä oikeata Wasabi-kasvia. Syy tietenkin se että oikea wasabi on kallista.

Prkl.

Huru-ukko

Niin, maustekrassin juurakko on himoittu herkku. Värjätty piparjuuri kelpaa kyllä finneille.