huhtikuu 18, 2024, 06:06:48 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Ylöjärven polte 2013

Aloittaja jaolsten, marraskuu 02, 2012, 21:46:29 ip

« edellinen - seuraava »

SK

Jos puu on vielä pystyssä, niin ei taida kuivua tämän vuoden savustuksiin. Viime vuonna kokeilin luumupuuta, mutta vaihtui kahden kiekon jälkeen omenapuuhun.
Omenapuusta tuli paljon parempi aromi. Tälle vuodelle onkin kirsikkapuu kaadettuna ja pieni pala päärynäpuuta. Saas nähdä onko noista omenapuun haastajaksi.

jaolsten

Mää savustelin viime vuonna tuoreesta omppupuusta ja liuotin kiekkoja varmuuden vuoksi punaviinissä. Hyvää savuchiliä tuli  ;)

Mut tosiaan tänä vuonna omppu on kuivaa. Saas nähdä millainen ero on tuotteilla.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Tänään tuo 5kg hirmuläjä pilkottiin valmiiksi, jotta pääsevät huomenna hyvissäajoin savustumaan. Nitriilihanskat ovat tuossa hommassa hyvät. Onneksi vaimo on ostanut koon M hanskoja laatikollisen.


One size - fits for nobody.


Sitten muutamia lajikkeita näytille. Joitain pettymyksiäkin mahtuu mukaan.


Takuuvarma valinta joka kaudelle. Bonda Ma Jacques. Lähes liian täydellinen chili.


Nää tihkui kapsaisiinia, ja tuoksu oli huumaava. Yhden jo tällä kaudella maistanut, joten tää kammottavuus on tiedossa.


Mikä lie. Tulisuutta ei tahdo löytyä ollenkaan, eikä makukaan ole ihmeellinen. Oiskohan vahinkoristeytymä pink habaneron kanssa...


Trepadeiran kaksi marjaa. Werner ja siamilainen werner.


Mikä lie. Peräisin siemenketjukirjeestä. Makea ja vain lievästi tulinen.


Näitä on tullut jo muutamia, joten siementen jatkuvuus on Ylöjärvellä taattu.


Näitä on tullut aivan liikaa yhdelle kasvattajalle, joten joudun varmaan lähettelemään näitä muillekin.



Extrakuvana Douglah


Ja vihoviimeiseksi C. Rhomboideum
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Sihijuoma666

Onko noissa Flexuosumeissa ollenkaan siemeniä? Vaikuttaa mielenkiintoisilta marjoilta. Tänne kelpaa jos komposti uhkaa.

jaolsten

Nuo olivat pieniä, ja pitivät yhteensä kolme siementä sisällään. Eivät tietenkään mene kompostiin, mutta siemeniä en montaa sataa tarvitse. Tuplakuorella saa tänäkin vuonna ihan ilmaiseksi noita.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Hola!

Viime vuonna vain pääsato (n. 3kg) savustettiin lokakuun lopussa. Tänä vuonna ensimmäinen savustettava satsi, 5kg valmistui jo elokuussa. Ja näyttää vahvasti siltä, että kaksi tai kolme kertaa joudun=saan samankokoisen satsin vielä savustella.

Tästä lähtee!

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jaolsten

Nonni, ulkosaariston epävarmoissa, mutta hitaissa yhteyksissä myös kuvia.


Savustuspuut, kiitos anoppi! (Se ei vieläkään tiedä, mihin se yksi oksa mystisesti hävisi. Kih Kih  ;) )


Sambo


Sekachinenset ja 7pot Chaguanas:t


Rocotot grillausalustoilla


...Ja Goronongit alla


Supertulisia, kuten douglahia, nagaa, barrackporea, OrangeHabaa, White fataliita...


Maisemat savustimelta...
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jewe

Tyhmä kysymys kun en oikein tiedä näitä juttuja. Voiko noita savustaa voipaperin päällä ?
Mä olen rakentanut ritilät hyllyille kun olen luullut että savu kiertää paremmin.

Komeat maisemat.  :)

jaolsten

Joo kyllä se savu paremmin kiertäisi ilman voipaperia, mutta suuri osa podeista tippuisi jääkaapin pohjalle. Viime vuonna tuli niin hyvin savun makua, että tänä vuonna jatkan tuolla tekniikalla. Tai josko ostaisi tuohon tiheämpää ritilää/verkkoa?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jewe

Hyvä tietää, mullakin on vähän harvaa verkkoa ja pienemmät nappulat välillä tipahtelee ja olen miettinyt voisiko niiden alle laittaa tiivistä tavaraa.

jaolsten

No varmasti alimmaiseksi voi hyvin pistää voipaperia, sillä kyllä se savu reunoista tuonne ylös nousee. Ehkä se huonoin juttu tuossa on, kun halkaistu podi jää halkaistu puoli alaspäin tuohon voipaperille, jolloin savu tarttuu vain ulkopintaan. Josta tulikin mieleen kehitysidea. Seuraavat voipaperit rypistän aivan pienelle kiharalle ja painelen täyteen reikiä!  :D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Whili

Pienireikästä verkkoa löytynee paikallisesta sekatavaramyymälästä tai rautakaupasta  8)

Miquel

elokuu 24, 2013, 08:25:40 ap #512 Viimeisin muokkaus: elokuu 24, 2013, 08:27:11 ap käyttäjältä Miquel
Biltemalta löytys melko asiallinen hyttysverkkokori. Koko ei tosin taida osua kohdilleen, 536 x 503 x 85 mm ?  ::)



Edit: tekevä kaveri tosta toki muokkaa mieleisensä. Hintakaan ei päätä huimaa, olikohan rapia 8e.
Koska kukat ovat mitättömän pienet ja marjat syömäkelvottomia, käyttöarvo perustuu lehdistöön.

Kausi -13: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12313.0
Kausi -14: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=14231.0
Kausi -15: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15663.0

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 22, 2013, 21:32:54 ip

Mikä lie. Tulisuutta ei tahdo löytyä ollenkaan, eikä makukaan ole ihmeellinen. Oiskohan vahinkoristeytymä pink habaneron kanssa...


Melkoisen jännää, mitä itse oon ko. lajiketta maistellut niin on tajuttoman hedelmäinen ja tuo maultaan mieleen persikan. Chinensien parhaimmistoa. Tulisuuttakin löytyy enemmän kuin riittävästi. Lienee tästäkin liikkeellä sitten useampaa versiota, omat maistiaiset ovat olleet kokoluokaltaan 20 gramman tuntumassa ja muodoltaan pitkulaisempia.

Huru-ukko

elokuu 24, 2013, 09:45:56 ap #514 Viimeisin muokkaus: elokuu 24, 2013, 09:51:15 ap käyttäjältä Huru-ukko
Luulisin myös oviin/ikkunoihin tarkoitetun hyttysverkon olevan hyvää tuossa.
Itselläni oli myös muovipinnoitettua rautaverkkoa noin 10x10mm käytössä myös.


Ylemässä hyllyssä sitä...Taisin Honkkarista ostaa.

jaolsten

Kiitokset kaikille verkkoideoista, pitänee seuraavaan savustukseen joku halpa idea ottaa käyttöön. Silmät auki prismaan  :D

Herpiili: onko tuo edes muodoltaan yellow scorpparin kaltainen? Luulin sen olevan matalampi, tylppäpäinen ja ryppyinen? Vai sekotanko nyt yellow 7pottiin?
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013


jaolsten

Tuossa mun TS yellow:ssa on paljon ohuempi malto.  Mutta noh, ei ollut ainoa Semillas:n siemen, josta ei tullut sitä mitä piti.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

jewe

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 24, 2013, 16:23:19 ip
ei ollut ainoa Semillas:n siemen, josta ei tullut sitä mitä piti.


Joopa joo ja mulla meni nyt maku koko puljuun. Noh en mä kuitenkaan ensi kaudeksi mitään siemeniä tule mistään hankkimaan jos pitää laittaa kasvamaan alle neljä kasvia. :-\

Täti-E

Lainaus käyttäjältä: jewe - elokuu 24, 2013, 16:47:24 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 24, 2013, 16:23:19 ip
ei ollut ainoa Semillas:n siemen, josta ei tullut sitä mitä piti.


Joopa joo ja mulla meni nyt maku koko puljuun. Noh en mä kuitenkaan ensi kaudeksi mitään siemeniä tule mistään hankkimaan jos pitää laittaa kasvamaan alle neljä kasvia. :-\


Enpä taida minäkään enää sieltä mitään tilata.

Muutamasta sieltä tilatusta siemenestä kasvoi ihan eri lajin edustajia kuin piti. Tylsää.