apua

Aloittaja ViljoH, joulukuu 31, 2017, 11:46:53 ap

« edellinen - seuraava »

ViljoH

Mitä lannoitteita kannattaa ostaa chileille. voiko joku kertoa koska olen vasta aloittelija?

inoksi

Puutarhan kesä varmaan riittää tuossa vaiheessa, tai nutriforten 1+2

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


Trioniska

Lainaus käyttäjältä: inoksi - joulukuu 31, 2017, 12:09:05 ip
Puutarhan kesä varmaan riittää tuossa vaiheessa, tai nutriforten 1+2


Nutriforten 1+2 kuvassa olevat vaaleat purkit ovat ehkä parhaat valinnat ihan hinnankin kannalta. Voi säätää ja sopivat paremmin suoraan vesiviljelyyn. Puutarhan kesästä kun puuttuu Kalsium kokonaan. Mielestäni Tuusulan kukkatalossa oli ainakin tuota lannoitetta. Muutoin voi olla vaikeampaa aina löytää tuota comboa.

Itse tehnyt muoviseen 10l bensiinikanikkaan missä mukana kaatonokka (käyttämättömään) litkut valmiiksi ja annostellut käytön mukaan suoraan kasveille. Hyvin on toiminut.

Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

skemppi

Nutriforten 1+2 on legendaarisen vaikeasti löydettävä lannoite. Itse tyhjensin Chilitarvikkeen varaston Helsingissä kun sitä kerrankin löysin.
Exotic Garden näyttäisi myyvän nettikaupassaan sitä.

ViljoH


Trioniska

http://www.nutriforte.fi/fi/harrasteviljely/vesiliukoiset-lannoitteet/

Toki jos on joku pienempi tai isompi viljelytarvikeliike lähellä voi tiedustella löytyykö listoilta tai voisivatko koe erää ottaa varastoon. Yllä tosiaan Nutriforten sivuilta tuo lannoiteinfo.

Koska samaa ainetta voi käyttää myös esim. seuraavien kasvien lannoittamiseen (tomaatille, chilille, hedelmäpuille, mansikalle, vadelmalle, herukoille, kasvimaan kasveille sekä kurkulle ja paprikalle.

) oli paprikakasvit tuolla kahteen kertaan mainittuna  ::)

Niin ei ole vain chilipäille suunnattu lannoite ja käyttäjäkunta laajempaa kun kotipuutarhureillekin jotka eivät mene pelkällä kompostivedellä tai kanakakoilla ja hevosenlannoilla.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

ViljoH

joulukuu 31, 2017, 17:37:59 ip #6 Viimeisin muokkaus: joulukuu 31, 2017, 17:40:15 ip käyttäjältä ViljoH
mitä lannoitetta käyttisin vesi viljelyyn tietääkö joku jonkun hyvän vai riittääkö puutarhan kesä tai joku vastaava vai kannattaako ostaa jotain chilitarvikkeesta?

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: ViljoH - joulukuu 31, 2017, 17:37:59 ip
mitä lannoitetta käyttisin vesi viljelyyn tietääkö joku jonkun hyvän vai riittääkö puutarhan kesä tai joku vastaava vai kannattaako ostaa jotain chilitarvikkeesta?

Jos et halua säätää, niin Puutarhan Kesä on helpoin tapa kasvattaa chilejä. Sillä menty vuodesta 2012 alkaen.


PP


MakaZan

tammikuu 05, 2018, 15:08:04 ip #10 Viimeisin muokkaus: tammikuu 05, 2018, 15:09:39 ip käyttäjältä MakaZan
GHE:n Mato+Micro yhdistelmä tuli itse hankittua vesiviljelyyn. Ja tosiaan aloittelija minäkin.

Pitäis varmaan käydä hiillostaan Hämeenlinnan liikkeitä hankkiin tuota Nutriforten 1+2:sta ynnämuuta alan tarvikkeita. Hankkija vois olla hyvä ehdokas sopivaksi liikkeeksi. Nyt kun Hämeenlinnan Chilitarvikekin lopetti niin eihän täältä tuppukylästä löydy mitään...

Edit: Tampereen Pavunvarresta hain lannoitteet yms. tarvikkeet.