maaliskuu 29, 2024, 08:24:20 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kimezki:n pälätys ja jorinat

Aloittaja Kimezki, kesäkuu 27, 2016, 01:54:10 ap

« edellinen - seuraava »

Kimezki

Täällä olisi tälläinen 23-vuotias jannu joka on pienestä asti koitellut kasvattaa hedelmien siemenistä lähtien kaikenlaista  ;D

Itse en ole mikään chilien suurkuluttaja nirsouden vuoksi, vaikka tulisesta tykkäänkin.
Enemmän kasvattelun ilon vuoksi ajattelin testailla eri chililajikkeita, maistella ja maistattaa tuttaville jos heitä innostaa  ::)
Eihän sitä koskaan tiedä jos satun löytämään itselleni sopivan lajikkeen  ^-^

Tietoa olen täältä kerännyt pääkoppaan jo pitemmän aikaa ja ihastellut päiväkirjoja/kuvia.
Blogeja olen lueskellut (esim. Chilivaarin blogia) ja youtube videoitakin teidän kautta katsellut.
Chilikirjakin on matkalla tiedon lisäämiseksi.

Fataliilta tilasin muutamia siemeniä jo valmiiksi ja muutamat sain kaupanpäälliseksi (Kiitokset näistä jos satut lukemaan  ;) )

Siemenet
-CGN 21500
-Bjut Jolokia (itämässä)
-Fatalii Gourmet Jigsaw (itämässä)
-7Pot Burgundy
-Goat's Weed (itämässä)
-Pimenta da Neyde (itämässä)
-Boliwian Rainbow (itämässä)

Kasvatuksesta
-Kasvatustiloina on kasvatusteltta ja parveke.
-Kasvatustapana on multakasvatus vaikka NFT on käynyt mielessä.
-Kasvatusvaloina on teltassa ledit
-Boliwian rainbow ja trinidad scorpionin sain ruukkuunkin juuri laitettua (toivottavasti kasvaa).
-Parvekkeella on chiliamppelli ja teltassa pieni taimi jotka olen ostanut kaupasta.(-50% alennus niin mikä ettei)

Kaupasta ostin sen vuoksi että pääsee jo "valmiita" ihastelemaan, vaikka tykkäänkin aloittaa siemenestä lähtien.
(Siitä tulee jonkinlainen parempi saavutuksen tunne  ::) )

Tavoitteina olisi
-Kokeilla bonsai kasvatusta
-Risteyttämistä
-tehdä chilijauhetta
-Kokeilla chilisuklaan ja muun tulisen hyvän valmistusta
-Polttaa suu ja sitten viisastua (Moni varmaan miettii jo näin kun katselee siemenlistaa  >:D)

Tässä oli tälläinen pieni ja toivottavasti selkeä esittely ja kertomusta tavoitteista  ::)

(Ps: Olli jatka samaan malliin  :thumbup: Upeita kasveja ja mahtavan kokoinen se teltassa ledin alla kasvava CGN 21500  8) Satut kuitenkin lukemaan tämän  ;D )

"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul."

Chiljonka

Tervetuloa. Rohkeasti liikkeellä :thumbup:.
Mukavia kasvatus ja maisteluhetkiä :).

ottulo

Tervetuloa mukaan!

Vinkiksi kannattanee sanoa (vaikka ehkä tiedätkin), että kaupan taimissa kulkeutuu helposti ikäviä ötököitä kotiin ja muihin kasveihin. Kannattaa siis joko käsitellä ne ostokasvit huolella ennen muiden sekaan tuomista tai pitää esim. eristyksissä, kunnes mahdollisten ötököiden olemassaolo on selvinnyt.

0lli

Tervetuloa mukaan!

Kiitoksia paljon kehuista, parhaani mukaan yritän täällä kasvatella! ^^ Silti harvasen päivä oppii uutta ja paljon on vielä todellakin koettavaa chilien parissa. :)

Tekstiäsi lukiessa pyöri heti mielessä että onpa samanlaista kasvatus setuppia kuin itsellänikin, telttaa ja lediä, nft ehkä myös tuloillaan, voin kyllä tuota asetelmaa suositella lämpimästi! :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Kimezki

Lainaus käyttäjältä: ottulo - kesäkuu 27, 2016, 18:19:14 ip
Tervetuloa mukaan!

Vinkiksi kannattanee sanoa (vaikka ehkä tiedätkin), että kaupan taimissa kulkeutuu helposti ikäviä ötököitä kotiin ja muihin kasveihin. Kannattaa siis joko käsitellä ne ostokasvit huolella ennen muiden sekaan tuomista tai pitää esim. eristyksissä, kunnes mahdollisten ötököiden olemassaolo on selvinnyt.


Juu siihen olen varautunutkin  ;) Mullan vaihto tehty taimeen, lehdet katseltu läpi ja taimea pidellään silmällä.
"The glory of gardening: hands in the dirt, head in the sun, heart with nature. To nurture a garden is to feed not just on the body, but the soul."