toukokuu 13, 2024, 21:28:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Helou

Aloittaja whiskx, elokuu 22, 2015, 22:46:27 ip

« edellinen - seuraava »

whiskx

elokuu 22, 2015, 22:46:27 ip Viimeisin muokkaus: elokuu 22, 2015, 22:50:28 ip käyttäjältä whiskx
Olen välillä selaillut näitä foorumeita ettiessäni tietoa lajikkeista, mutta nyt on tarkoitus hamuta tosissaan lisää tietoa ja laajentaa touhuilun mittakaavaa muutenkin.

Olen parina kesänä kasvattanut kokeiluluontoisesti aina paria lajiketta kerrallaan. Ensin sisällä, sitten pitkään ulkona, sitten taas sisälle jos kukinta on vaiheessa. Tänä kesänä pihalla ruukuissa on kasvanut 2 x 7pot Chaguanas ja Meek & Mild. En oikein ymmärrä, miksi valitsin juuri tuon miedon lajikkeen, mutta ainakin ne ovat ilo silmille. Toki kaikki maut on mulle uusia ja käyttöä lopputuotteelle luulis löytyvän. Helposti ja vaivattomasti ovat aina kasvaneet, vaikka multatila ja olosuhteet eivät olisi ihanteellisia.

Tarkoitus olis jatkaa kasvukautta hieman pykäämällä kasvihuone, tai vaiheht tuulikaappiin jotain vastaavaa. Pointtina on tietysti varustautua uusien lajikkeiden saapumiseen, kunhan keksin mitä ne ovat.



Trioniska

Ja siintä se yleensä lähtee...

;)

Ei muuta kuin tervetuloa touhuamaan ja käyttämään rattoisasti aikaa kahlatessa palstoja sekä antamassa omaa panosta keskusteluun.
Aloitteleva kasvattelija jolla mopo "voi" lähteä käsistä
http://chilimuistio.blogspot.fi/
Kaudet vuodesta 2014

0lli

Tervetuloa mukaan! :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.