huhtikuu 18, 2024, 22:27:33 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Unohditko pestä kätesi chilinkäsittelyn jälkeen kun...

Aloittaja Horna, joulukuu 13, 2011, 13:07:42 ip

« edellinen - seuraava »

Olitko unohtanut pestä kätesi chilinkäsittelyn jälkeen kun...

...kävit puolihuolimattomasti vessassa tyhjentämässä 5. oluttasi?
60 (46.2%)
...päädyit vällyjen alle puolisosi kanssa?)
30 (23.1%)
...kaivoit nenää?
78 (60%)
...hieroit silmiäsi?
95 (73.1%)
...et ikinä ole EREHTYNYT!? uskomatonta!
6 (4.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 130

Horna

Niin.. meille kaikille on sattunut se. Me kaikki olemme kokeneet sen. Jopa meidän puolisomme on saattanut kokea sen. Jopa epäsuorasti meidän kautta.  >:( Vai olenko yksin kokemusteni kanssa?! :D 'Let the truth be spoken!'

"sä vaikutat normaalilta, joten ilmeisesti et ole sukua"
-kauko röyhkä

tonttu

Kaikkea on kokeiltu ja pari muuta mukavaa päälle... Tosin tuosta juomasta en ole ihan varma.

Tahvonainen


Tzili

Wanha Witsi, eli puskasta pöytään, sormesta silmään.

Whili


Toni.A

Onhan noita kaikenlaisia kokemuksia sattunut itselleni ja tullut siirrettyä toisellekin osapuolelle, mikä ei välttämättä kovin ratkiriemukasta ole ollut sitten. Nopeasti menee jalat ristiin! :D No parhaiten olen poltetta pessyt pois käsistä holtittoman chilin käsittelyn jälkeen, ruokaöljyä hieromalla käsiini ja lopuksi pessyt astianpesuaineella. Vahingoista on onneksi oppinut jotain! ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Whili

Käsidesi on kanssa oiva "pesuaine". Myös kossu käy, mutta sen käytän mielummin sisäiseen huuhteluun.  ;)

Jahvetti

Toni.A:n kanssa samaa mieltä.

Chilitouhujen jälkeen reilu luraus ruokaöljyä hierotaan nätteihin pikkukätösiin,
ja pestään pois astianpesuaineella.

Sit voi koittaa, mut jos vieläkin polttaa niin uusi käsittely.
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Tzili


Jahvetti

Ei ole kovinkaan käytännöllistä pidemmän päälle.

Olen kyllä sitäkin koittanut, mutta aina on jotakin muuta tekemistä, jolloin hanska otetaan pois kädestä.
Sitten se laitetaan takaisin toisella kädellä avustaen, jossa siis on se chilihanska...
#1530

Mä en ymmärrä pääsääntöisesti mitään mitä muut puuhaa! (copyright Räyhis)

Kerran olin niin selvinpäin, että aloin nähdä suoraan eteenpäin. (copyright Räyhis)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=10863.0 Kausi 2012
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=12830.0 Kausi 2013

Tzili

Mulla on joku outo tapa sitten ottaa ne pois ja laittaa takase, kun ei ole kumihanskan käytön jälkeen koskaan käsissä kapsaisiinia edes yhtä rosenttia. Ennen niiden käyttöä oli nenä kuin petteri punakuonolla, kun rapsutteli töpseliä...

Orvis Battenkill

Kaverilta tuli taannoin postia että oli pilkkonut nagoja ja käynyt välillä näyttämässä anagondaa pihakuuselle. Suihkussa polte oli vähän helpottanut mutta alkanut heti uudelleen. Viimein oli keksinyt laittaa oliiviöljyä mukiin ja huljuttaa työtöntä siellä.

Itse käytän kummihanskoja chiliä pilkkoessa, niin ei tarvi vessassa käyttää.
Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä olenhan laakson kovin jätkä.

tomppa,

Juu ja ei ole ainoa kuka on öljyä käyttänyt..  ;D

Muistan kyllä ne kauheat tuskat jotka tuo tunne tuo tullessaan että siinä tekee mitä vain että saa sen poltteen pois. Mutta olen jo tottunut mokomaan..kieltämättä ilkeä tunne mutta tieto siitä että se helpottaa kyllä antaa voimaa kestää poltteen  :)  lopulta onkin aika miellyttävä tunne..  :D koita ihmeessä. 

esimerkiksi juurikin kuivattu chili,mielellään habanero tai voimakkaampi..jauhe hierottuna sukuelimiin on kokemisen arvoinen temppu!

Whili


pete79

tulipa tuossa taannoin pilkottua chiliä. en nyt muista teinkö ruokaa vai viipaloitsinko viipaleita vihanneskuivuriin, mutta oikein kunnolla sottasin mehujen kanssa. No urakan jälkeen virautin käsiä hanan alla kuin olisin kurat huuhdellut käsistäni ja lähdin suihkuun.. siinä sitten munasilleen riisuessa tuli raapaistua muutama kerta alushousujen puristaneita kasseja ja siitä se huuto sitten alkasikin!  Siinä meidän mamma juoksi suihkulle 2 litraa punaista maitoa mukanaan ja olihan se varmaan näky kun kylmallä punaisella maidolla huuhdellaan kasseja suihkussa autuas ilme kasvoilla!

Wonka

Riittävän monta kertaa silmääni chilillä hierottuani olen oppinut koskemaan chileihin vain ja ainoastaan vasemmalla kädellä. Oikeakätisenä teen suurimman osan tämän äänestyksen aihepiiriin kuuluvista askareista oikealla kädellä.
Tosin nagaa ja muita äärimmäisen tulisia chilejä käsittelen silti nitriili-hanskat kädessä.

jrasi

Habaneroa pilkoin tuossa iltana eräänä ja kun ruoka oli valmis, päätin mennä ottamaan piilolinssit pois päästä... Se kirvelyn määrä, kun piilolinssi tuntuu kyllästävän itsensä kapsaisiinilla. Polttaa niin kauan, kunnes saa linssin pois päästä, joka on hieman hankalaa, kun pitäisi väkisin vääntää silmä auki, koittaa nähdä mitä tekee ja ottaa linssi pois.

Ja tämä on itseasiassa tapahtunut useampaan kertaan, nykyään on chilejä käsitellessä aina kumihanskat kädessä.

tomppa,

helmikuu 01, 2012, 14:28:35 ip #17 Viimeisin muokkaus: helmikuu 01, 2012, 14:55:21 ip käyttäjältä .TOMPPA.
Kumihanskat ovat loistava apu mutta nekään ei takaa etteikö kapsaisiinia pääse silmiin tai muihin arkoihin paikkoihin. :)
Lopulta siihen poltteeseen silmissäkin tottuu vaikka se kieltämättä hieman inhottavaa onkin.
Ja läheskään jokakerta kun ruokaa tekee ja käsittelee chiliä siinä yhteydessä,ei hanskoja tule laitettua.. 8)


Delic

Eilen taas pizzan teon aika ku mausti tomaattikastiketta niin hierasin silmään ku laittanut chilijauhetta. Joskus saanut chili+sitruuna tällit kun kävin vessassa, jäi hyvin mieleen

TunturiTiger

Nyttemmin (toi on niin ärsyttävä sana, että sitä on oikein pakko viljellä) olen oppinut kans hanskojen käytön. Noi kaikki vaihtoehdot on nimittäin tullut kokeiltua. Mulla on nykyään aina kumihanskoja laatikollinen keittiössä.