maaliskuu 29, 2024, 14:36:09 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Leeron chilit

Aloittaja Leero, marraskuu 22, 2002, 05:58:17 ap

« edellinen - seuraava »

Leero

Sivuiltani löytyy paljon kuvia chileistäni. Kuvat on otettu taimista lähtien ja niistä näkee miten ne kasvaa ja tekee satoa. Kuvat voi olla vähän turhan isoja, mutta en jaksa pienentääkään niitä. Sivuilta löytyy myös digikameralla otettu kuva poliisin kotietsintäraportista. Joku naapuri oli soittanut poliisille, että kasvatan muka kannabista.

http://pole.mine.nu/leero/chili/index.html
Ostetaan GSM puhelimia

Kaitsu

Sama kävi mulle poliisien kanssa. Saitko  muuten tietää ilmiantajien nimiä? Onkohan siihen mitään laillisia oikeuksia olemassa? Poliisit eivät ainakaan puhelimessa paljastaneet nimeä/nimiä. Haen itse huomenna tollaset hienot paperit poliisiasemalta omaan juttuuni liittyen. Oliko niissä lapuissa muuten jotain mikä voisi auttaa tietämään ilmiantajan/t.

mitjo

hmm, chilin kasvattajathan todella ovat ratsia pommitusten uhrina. olen jo kuullut kolmesta (chili) ratsiasta tämän saitin kautta.

Janne

Kolmesta? 2 niitä on tainnut tähän mennessä olla...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

mitjo

Jäämävain, Leeron ja Kaitsun ratsiat.

Tyräkki

Minulla käväisi tuossa tuttu poliisi ihan epävirallisesti kylässä tiedustelemassa asiasta, kun oli saanut omaan postilaatikkoonsa nimettömän "ilmiantokirjeen". (on ainoa pienellä kylällämme asuva poliisi, ja "kaikkien" tuttu) Hän tiesi jo ennestään chiliharrastuksestani ja osasi arvatakin siitä olevan kysymyksen. Katseltiin sitten paikat hyvässä hengessä ja juotiin kahvit. Kirjeessä (jota en kuitenkaan saanut nähdä) oli erikoisesti kuvailtu eteläikkunastamme ulos loimottavia voimakkaita valoja. (n.600w kasvilamppuja + "tavalliset") Huomiota oli kiinnitetty myös kasvihuoneeni pidennettyyn kasvukauteen ja jatkuviin helsingissä käynteihini. (kuka piru niistäkin niin hyvin tietää, tietämättä sitten kuitenkaan, että lääkärissä minä siellä ramppaan?)

Koska kyseessä ei ollut "virallinen" ilmianto, vaan yksityishenkilön postilaatikkoon tuotu nimetön sepustus, niin asia sai nyt jäädä tuohon kaikessa ystävyydessä tapahtuneeseen "tilusten esittelyyn". Hän kuitenkin varoitti, että mikäli heille tulee kaupunkiin laitokselle ihan kunnollinen ilmoitus samasta asiasta, niin he joutuvat ihan "oikeasti" tutkimaan tapauksen. Pientä lisähupia kieltämättä antaa nyt harrastukseen tuo mahdollisen "huumeratsian" odotus  :D

Nuo umpikusipäiset lähimmäiset jotka rinta tekopyhästi rottingilla ryhdistävät työpaikalta varastetun tavaran rahtaamisessa kipeytynyttä "moraalista selkärankaansa" heti, kun näkevät naapurinsa ikkunasta kirkasta valoa, vituttavat minua todella. Varsinkin kun pihatieni vieressä kasvoi koko kesän kymmenen metriä pitkänä aidanteena kolmimetristä kuituhamppua. Jos tuosta huumekasvin näköisestä, joskin täysin harmittomasta ja tuiki laillisesta, kasvista joku olisi lakupartiolle ilmoittanut, niin sen minä olisin vielä jotenkin saattanut ymmärtääkin. Mutta eipä vaan kukaan moisia huomannut, mutta ans olla kun vähän loistaa valoa ikkunasta, niin heti nähdään myös piipusta tupruava savu varmana merkkinä moraalisesta rappiosta, vaikka itselläkin lämpiäisi kämppä puuklapeilla saatana:angry:

Sen tämä nyt kuitenkin ratkaisi, että takuuvarmasti kasvaa ensikesänäkin pihallani tuo korkea hamppuaidanne. Taidanpa lätkäistä vielä viereen ison kyltin jotta "gannabis sativa", jospa sitten paremmin "tajuaisivat". Jos tuokaan provokaatio ei sitten riitä uusiin ilmiantoihin, niin täytynee saatana alkaa kulkea kylillä pesäpallomailan kokoinen käryävä "jointti" hampaissa, sekaviahan olen puhunut aina jo muutenkin :p Ehkä sätkätupakasta ja vaikkapa sokerista tulisi tarpeeksi pahanhajuinen seos siihen "myssyyn". Paskasta se epäilemättä maistuisi, mutta mitäpä sitä ei tekisi "lähimmäistensä hyväksi" :;):

Mukavaa kun "koko kylä" näin osallistuu harrastuksen tunnetuksi tekemiseen :D

Kaitsu

Lainaus käyttäjältä: "mitjo"Jäämävain, Leeron ja Kaitsun ratsiat.

Jaamäävai? loggasi uudestaan Kaitsuna.

mitjo

oho, sori en tiennytkään tuota. ihmettelinkin että mihin se "jäämävai" on kadonnut saitilta ja nyt selvis että vaihto vain nimeä.

Aji Inferno

Tämä on koomista - ja silti vakavaa: koska ihmiset alkavat puhua, sitä voi moni saada huumeveikon maineen kotiseuduillaan aivan syyttä. Voin kuvitella tätien lähikaupassa supisevan, sanan kiertävän, porukan ihmettelevän "miksei poliisi tee mitään, tuohan on niin ilmeistä!" - sillä enpä usko ilmiantajien ensi töikseen kertovan maailmalle että tekivät perättömän ilmiannon!

Tavallaan kyse on niin inhimillisestäkin asiasta: pelosta sitä kohtaan mitä ei tunne. Huumeet kun ovat monella seudulla jo todella konkreettinen ongelma, joka pelottaa ihmisiä. Se joka tekee chilinkasvattajasta ilmiannon ei koe varmaankaan olevansa ikävä ihminen, kyttääjä, tai muuta - vaan moraalisesti valveutunut, kunnon kansalainen joka auttaa poliisia taistelussa rappiota vastaan... Ei heitä sikäli voi syyttääkään. Kenties tätäkin keskustelupalstaa jo luetaan poliisinkin toimesta, katsoen olemmeko jokin huumehörhöjen peitejärjestö... Surkuhupaisa ajatus!  ??? Kaipa voisimme ollakin. Kyllähän kannabista sun muuta muhii ihan tarpeeksi monessa huoneistossa, ihan oikeasti ilmiannettavana.

No, sitten kun meidät kaikki on ratsattu muutamaan kertaan, ehkäpä chilinkasvatus jää taas rauhaan. Vaan epäilen. Tämä on uusi villitys, ja meitä tulee koko ajan enemmän. Siinäpä naapureille pelkäämistä, epäilemistä, juoruamista ja ilmiantamista. Harmi heidänkin kannaltaan vaan, että pelkäävät aivan turhaan. Oikea vihollinen on muualla...

Tyräkki

En minäkään toki tahdo kyseenalaistaa ihmisten oikeutta ilmoittaa poliisille ilmiselvistä lainrikkomuksista, itsekin on "lapsellisena" tullut  muutama rattijuoppo kärytettyä. Minä peräänkuulutankin asiallista harkintaa siihen arviointiin, jolla päätetään mitkä "todisteet" kussakin tilanteessa ilmiannon tekemiseen riittävät. Ilmiantajalla kun mielestäni pitäisi olla jonkinmoinen, ainakin moraalinen, vastuu myös mahdollisesta, ja sellaisena hyvinkin leimaavasta aiheettomasta ilmoituksesta. Jos syyksi siis riittävät mitkä tahansa rehevät kasvit ikkunalaudalla, ja kirkkaat valot niiden ohessa, niin heikoilla ollaan.

Tekla

LainausTyräkki Posted on Nov. 30 2002,13:57
Minä peräänkuulutankin asiallista harkintaa siihen arviointiin, jolla päätetään mitkä "todisteet" kussakin tilanteessa ilmiannon tekemiseen riittävät. Ilmiantajalla kun mielestäni pitäisi olla jonkinmoinen, ainakin moraalinen, vastuu myös mahdollisesta, ja sellaisena hyvinkin leimaavasta aiheettomasta ilmoituksesta. Jos syyksi siis riittävät mitkä tahansa rehevät kasvit ikkunalaudalla, ja kirkkaat valot niiden ohessa, niin heikoilla ollaan.


Nuo yli-innokkaiden naapurien tehtailemat chili-ilmiannot pistävät kiukuksi! En ymmärrä tuollaista ilkeämielistä käytöstä. Olen aivan samaa mieltä kuin Tyräkki siitä, että ilminantajallakin pitäisi olla ainakin moraalinen vastuu asiassa. En usko, että innokkaimmat ilmiantajat toimivat kovin hyväntahtoisin mielin tehdessään noita ilmiantoja. Ensimmäinen asia mitä luulisi tulevan mieleen olisi ottaa selvää, onko ilmiannolle jonkinlaisia asiallisia perusteita/aihetta!!! Tuo Tyräkin "ilmiantanut" henkilö tuntuu olevan niin hyvin "asioista perillä", että varmasti on myös nähnyt minkälaisia kasveja siellä kasvarissa tai ikkunalaudalla kasvaa. Olisi nyt katsonut edes kiikareilla ensin!

Tuntemattomien asioiden pelko on ihmisille luonnollista. Kaikkia tuon pelon ilmenemistapoja ei voi mielestäni kuitenkaan hyväksyä.

Taidan lähteä etsimään "Etelä-Suomen Parvekekyttääjien (tai mitkä naapurinkyttääjät ne nyt olivat?) yhdistyksen nettisivuja. Josko saisin empaattisen harmistukseni käännettyä vinoksi hymyksi...
(www.kyttaajat.net)[/color]

Aji Inferno

Juu, en tarkoittanut itsekaan ymmartaa liikaa noita kyttaajia... rajansa kaikella. Sama vanha stoori: ihmiset jotka luulevat tekevansa oikein, tekevat joskus eniten pahaa. Ja jos kyse on oikeasti ilkeamielisista tyypeista, aina pahempi!

(p.s / skandimerkit puuttuvat koska naputan tata ruotsista jenkkinappaimiston tietsikasta...)

pekxi

meilläkin varmaan joskus tulee naapurit epäilemään jotain. Kasvattelen chilejä yläkerrassa pidän komeron ovea auki.Saapi nähdä koska ne poliisit oikeen tulee.. Mun mielestä kuitenkin on tyhmää kannella poliiseille edes jostain kannabiksen viljelystä.Onhan se sisä tiloissa pienimuotoista joten siitä ei edes saa mitään palkkiota.Viljelkööt rauhassa kunhan mun elämään ei vaikuta..

Fatalii

Juu... itse en oikein usko että esim PK-seudulla poliisilla olisi varaa ratsata joka kämppää missä valot loistaa kirkkaasti... taitaa olla vähän suurempiakin rikoksia hoidettava kuin muutaman hampunkasvattajan ratsaaminen...

Syrjäisemmillä seuduilla asianlaita on varmasti toisin...
Ja mikäli oikein olen käsittänyt, nämä surullisenkuuluisat esimerkkitapaukset eivät ole PK-seudulta... ? :-/

Noh, kyllä ne kylään tulevat jos ovat tullakseen, kyllä tämä sellaiselta puuhastelulta näyttää ulkopuolisen silmin :)
Tai sitten joutuu raahaamaan natikan ihan tuohon ikkunalle ;)

On se sääli jos joku jättää chilit kasvattamatta kiinnijäämisen pelossa? :o
No, ehkei kuitenkaan... ;)
The best chile pepper seeds available here:
http://fataliiseeds.net

Join Fatalii FACEBOOK with over 75 000 chileheads all around the world!
http://fatalii.net/fb

Check the latest chile articles and pictures here:
http://fatalii.net/
Being updated all year around

pelti

Ihmetyttää kyllä tuo kirkas valo ja sen houkuttelu ilmiantoon. Sen verran satun tietämään, että yleensä nuo hamppuviljelmät laitetaan vaatekaappiin piiloon juuri siksi ettei valo kajasta. Koskahan oppivat miettimään tekosiaan nuo kyttääjät. Terve maalaisjärkihän sen jo sanoo että laiton tavara pidetään visusti piilossa eikä muutaman kilowatin valon esittelemänä.

Fatalii

Salapoliisinaapurit ovat niin teräviä että äkkäävät jopa natikan jauhamassa ikkunalla....

Ostaisivat elämän, EDES... :)
The best chile pepper seeds available here:
http://fataliiseeds.net

Join Fatalii FACEBOOK with over 75 000 chileheads all around the world!
http://fatalii.net/fb

Check the latest chile articles and pictures here:
http://fatalii.net/
Being updated all year around

Aji Inferno

Kaipa ne ajattelevat että ollaan niin a) tyhmiä ja b) pilvessä ettemme hoksaa piilottaa kamaa... :-) Ei, ei tässä ole mitään uutta sinänsä - keskivertoihminen pelkää ja kammoaa tuntematonta, erilaista. Siitähän noitavainoissakin kyse oli. Pitäisiköhän vaalien lähestyessä kysellä puolueilta jotta mitä mieltä ne ovat natriumlampuilla ryyditetystä chilin kotikasvatuksesta?  :;):

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Jukka"Salapoliisinaapurit ovat niin teräviä että äkkäävät jopa natikan jauhamassa ikkunalla....

Ostaisivat elämän, EDES... :)

Mutta siinähän se onkin: sen sortin ihmisten mielestä *juuri heillä* onkin elämä, se oikeanlainen, kunnollinen, hyväksyttävä elämä. Moni heistä pitäisi meitä vähintäänkin hulluina vaikka pääsisi itse omin silmin katsomaan (ja maistamaan :) tuotoksiamme... Epänormaaleina. Toisaalta, jos ihminen on fiksuun suuntaan "epänormaali", se ei liene koskaan häpeän asia! Eläköön erilaisuus, arvoissa, elämäntavassa ja teoissa.  :cool:

Leero

Nyt varsinkin ihmiset katselee parvekettani ja ikkunaa kun ostin natriumlampun... parvekkeen kattokin on ihan oranssi. Natikka on keittiössä ja ikkuna on peitetty verholla ja foliolla, mutta valoa pääsee silti läpi aika paljon. Viikonloppuna olin parvekkeella tupakalla ja joku ukko käveli siitä alta hyvin hitaasti ja katseli parveketta ja lopulta pysähtyi ja kysyi: "kannabistako kasvattelet?". Minä vastasin, että chiliä kasvatan ja se sanoi, että pikkupennut on kertonu että sinä kasvatat huumeita... Sitten se ukko lähti ja sanoi, että eihän kannabista noin vapaasti pystyisi kasvattamaan. Kyllä alkaa vituttaa kun mä oon nyt hampun kasvattajan maineessa tällä kylällä ja kaikki ihmettelee minun parveketta ja ikkunaa... Ties mitä puhuuvat selän takana. Poliisitkin kävivät kerran täällä ja tunnistivat kasvit heti chileiksi, mitenkähän ne "pikkupennut" ovat tunnistaneet kasvit hampuiksi folion ja verhon läpi???
Ostetaan GSM puhelimia

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Leero"Nyt varsinkin ihmiset katselee parvekettani ja ikkunaa kun ostin natriumlampun... parvekkeen kattokin on ihan oranssi. Natikka on keittiössä ja ikkuna on peitetty verholla ja foliolla, mutta valoa pääsee silti läpi aika paljon. Viikonloppuna olin parvekkeella tupakalla ja joku ukko käveli siitä alta hyvin hitaasti ja katseli parveketta ja lopulta pysähtyi ja kysyi: "kannabistako kasvattelet?". Minä vastasin, että chiliä kasvatan ja se sanoi, että pikkupennut on kertonu että sinä kasvatat huumeita... Sitten se ukko lähti ja sanoi, että eihän kannabista noin vapaasti pystyisi kasvattamaan. Kyllä alkaa vituttaa kun mä oon nyt hampun kasvattajan maineessa tällä kylällä ja kaikki ihmettelee minun parveketta ja ikkunaa... Ties mitä puhuuvat selän takana. Poliisitkin kävivät kerran täällä ja tunnistivat kasvit heti chileiksi, mitenkähän ne "pikkupennut" ovat tunnistaneet kasvit hampuiksi folion ja verhon läpi???

Vertaus noitavainoihin ei lopultakaan liene niin kaukaa haettu. Ei sillä ollut niin väliä poltettiinko oikea noita, tärkeää oli että kansa sai mitä halusi. Ja kansa halusi päästä eroon erilaisuudesta, pelottavasta sellaisesta... Ihmiset ovat luonnostaan uteliaita, juoruilevia - ja monet taipuvaisia näkemään asiat negatiivisimmalla tavalla. Totuus on ensimmäinen asia mikä siinä myllyssä unohtuu.

Luulen että me vähän jokainen olemme saaneet jo huumeenkasvattajan maineen joissakin silmissä, niin olen itsekin, jopa ilman natriumlamppuja. Ei sille yksinkertaisesti mahda mitään. Ihmiset pelkäävät huumeita (syystäkin) niin paljon että mikä vähänkin viittaa siihen (ja tämä viittaa asioista tietämättömälle aika paljonkin) saa heti hälytyskellot soimaan.

Tämä kuuluu ilmeisesti niihin harrastuksiin joiden hintana voi olla maineen menetys ja kaikenlaisia outoja sattumuksia, mutta pitäisikö hauska homma lopettaa kanssaihmisten mielenrauhan ja oman maineen takia..? Ei ikinä. Luettuani viestisi, päin vastoin alan entistä enemmän miettiä itsekin natikkalampun hankintaa... Jos kerran ihmiset haluavat uskoa lähimmäisistään pahinta, annetaan heille sitten epäiltävää koko rahan edestä!  :) Ennakkoluuloja vastaan ei voi taistella - sitä voi vain taistella niiden asioiden edestä jotka itselle ovat tärkeitä. Tämä on meille, eli huumeista chilinkasvatuksen yhteydessä puhuvat haistakoon pitkät. En viitsi pahemmin sanoa.