maaliskuu 29, 2024, 08:19:28 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


poliisit ja uteliiaat naapurit??

Aloittaja Torakka, syyskuu 16, 2008, 23:15:09 ip

« edellinen - seuraava »

Masasaurus

Minua tuo kotietsintä ei kyllä haittaa. Kun kerran itse tiedän, että en tee mitään laitonta niin ihan sama jos käyvät katsomassa. Tärkeää työtä nuo poliisit tekevät. Ihmetystä aiheutti hieman se, että ilmoitus asunnossa käynnistä oli kirjoitettu kuulakärkikynällä jonkun mainoslapun taakse. Jos tuota lappua ei olisi ollut niin en edes olisi käyntiä huomannut. Jännää vaan, että ei ole mitään virallista valmiiksi tehtyä ilmoitusta joka olisi sitten allekirjoitettu. Mitään dokumenttia en ilmeisesti tule saamaan ja poliisin osalta asia on jo aikaa sitten loppuunkäsitelty. Turha hysteria on vain pahasta.

Noli Me Tangere

Niin, eipä miutakaan haittais jos sinivuokot tulisivat ovelle ja pyytäisivät päästä sisään. Eihän täällä mitään salattavaa ole. Mutta se, että täällä olisi käyty meikäläisen tai avopuolison tietämättä olisi vähän kiusallista. Joku yksityisyyden suoja sentään... Nämä nyt vain taitavat olla sellaisia asioita, joidenka kanssa chiliharrastajan on opittava elämään.

escargo

Kuulakärkikynällä mainoksen taakse.. Voi luoja  ::) luulisi olevan edes viralliset paperit kun yksityisyyttä loukataan tolla tavoin. Täältä lähtisi valitus jo periaatteesta ja myös haluaisin selvityksen kotietsinnän syystä. Aika käsittämätöntä että jätetään joku heippa-lappu. Miten muuten jos ne haluaa tehdä omakotitaloon tollasen kotietsinnän ja ainoat avaimet on omistajalla?
#300

Janne

Lainaus käyttäjältä: Masasaurus - huhtikuu 24, 2009, 18:08:03 ipKun kerran itse tiedän, että en tee mitään laitonta niin ihan sama jos käyvät katsomassa.

Ei ole tarkoitus mitenkään provota mutta tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Eikö rehellisellä, lainkuuliaisella kansalaisella ole tarvetta yksityisyyteen ja kotirauhaan myös viranomaisten taholta? Minä tuntisin oloni kyllä aika raiskatuksi jos kotiin tulisi joku omin luvin, olisi kyseessä sitten rosvo tai poliisi...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Filago

Lainaus käyttäjältä: escargo - huhtikuu 24, 2009, 21:46:08 ip
Kuulakärkikynällä mainoksen taakse.. Voi luoja  ::) luulisi olevan edes viralliset paperit kun yksityisyyttä loukataan tolla tavoin. Täältä lähtisi valitus jo periaatteesta ja myös haluaisin selvityksen kotietsinnän syystä. Aika käsittämätöntä että jätetään joku heippa-lappu. Miten muuten jos ne haluaa tehdä omakotitaloon tollasen kotietsinnän ja ainoat avaimet on omistajalla?


Hyvä kysymys muuten nuo avaimet. Meillä vaihtui juuri ulko-ovet ja uusiin tuli Abloyn Exec-lukot, joihin ei avaimia saa edes itse uusia kuin tehtaalta. Että kaipa he joutuvat odottamaan, että olemme kotona ja pimputtamaan ovikelloa kuten muutkin vieraat, jos kiinnostaa tulla katsomaan sisächilejä. Pihalle tietenkin pääsee helpommin katselemaan, ei ole aidattu ja ulkoilevaa dobermanniakaan ei ole. Oletan, että ovia ei aleta rikkomaan vain siksi, että chilinkasvattaja ei satu olemaan kotona? Tai että ovien rikkomiseen tarvitaan hiukan suurempi epäilys kuin kajastava valo?

Kerrostalossa tietenkin on yleensä isännöitsijällä avaimet, mutta eikös niissäkin ole lupa laittaa omia turvalukkoja jne? Eli jos ei halua, että huushollissa parveilee väkeä ilman, että itse on paikalla tarjoamassa poliiseille kahvia ja chilintaimia, se lienee estettävissä lukolla, johon vain itsellä on avaimet. Joku lainoppinut/poliisi voi tarkentaa jos luulen vaan pääseväni näkemään ne komeat nuoret poliisit, kun he lopulta tännekin eksyvät.

Filago, jolta muuten jäi oviremontin takia käyttämättömäksi turvalukot Boda 429, johon kaksi avainta, sekä Boda 428 kolmella avaimella. Jos joku keksii käyttöä, yv toimii. Mistähän tuli mieleen tarjota tässä ketjussa ;)...
#163

Masasaurus

Yksitysyys ja yksityisyyden suoja, aika laajoja käsitteitä ja jokainen on noista jotakin mieltä. Mielipiteitä on varmasti yhtä monta kuin ihmisiä löytyy. Toki jokaisella pitää olla tietty yksityisyyden suoja. Mutta missä menee se raja, se onkin vaikeampaa. Olisihan se hienoa, jos em. tapauksessa poliisit olisivat odottaneet että olen kotona. Mutta eipä taida oikeasti toimia ainakaan nykyisillä resursseilla. Eikä toimi myöskään se, että soitetaan ja sovitaan käynnille aika ;-)
Jos jotakin laitonta olisi tekeillä niin eiköhän jälkiä olisi vähän liian helppoa siivota ja peitellä jos poliisit odottaisivat että joku on kotona? Pitäisikö sitoa pari poliisia päivystämään pihalle / ovelle vai miten? Partion käynti ovella aina silloin tällöin ei ainakaan toimisi.

Yksi kerta menee ihan hyvin näinkin. Mitään jälkiä käynnistä ei ole jäänyt jne. Tietenkin jos käyntejä alkaisi tulla lisää niin asia olisi vähän erilainen. Mutta en kyllä ihan heti keksi mitään oikeasti toimivaa ja parempaa systeemiä.

Jos olen asian oikein ymmärtänyt niin jos kotietsintä johtaa oikein johonkin kunnon rikostutkintaan niin asianomainen saa paperit ja niistä selviää myös ilmiantajien tiedot. En tosin ole tästä ihan 100% varma. Enkä jaksa ruveta selvittämään.

hyeena

Lainaus käyttäjältä: Filago - huhtikuu 25, 2009, 00:11:28 ap
Hyvä kysymys muuten nuo avaimet. Meillä vaihtui juuri ulko-ovet ja uusiin tuli Abloyn Exec-lukot, joihin ei avaimia saa edes itse uusia kuin tehtaalta. Että kaipa he joutuvat odottamaan, että olemme kotona ja pimputtamaan ovikelloa kuten muutkin vieraat, jos kiinnostaa tulla katsomaan sisächilejä. Pihalle tietenkin pääsee helpommin katselemaan, ei ole aidattu ja ulkoilevaa dobermanniakaan ei ole. Oletan, että ovia ei aleta rikkomaan vain siksi, että chilinkasvattaja ei satu olemaan kotona? Tai että ovien rikkomiseen tarvitaan hiukan suurempi epäilys kuin kajastava valo?

Kerrostalossa tietenkin on yleensä isännöitsijällä avaimet, mutta eikös niissäkin ole lupa laittaa omia turvalukkoja jne? Eli jos ei halua, että huushollissa parveilee väkeä ilman, että itse on paikalla tarjoamassa poliiseille kahvia ja chilintaimia, se lienee estettävissä lukolla, johon vain itsellä on avaimet. Joku lainoppinut/poliisi voi tarkentaa jos luulen vaan pääseväni näkemään ne komeat nuoret poliisit, kun he lopulta tännekin eksyvät.

Filago, jolta muuten jäi oviremontin takia käyttämättömäksi turvalukot Boda 429, johon kaksi avainta, sekä Boda 428 kolmella avaimella. Jos joku keksii käyttöä, yv toimii. Mistähän tuli mieleen tarjota tässä ketjussa ;)...

Execin kopiosuojaus on vanhenemassa, tasta syysta meille tulee Protecit oviin niiden tilalle. Vaikka Protec on uutta tekniikkaa niin sen saa auki 30sec ajassa jos valttamatta haluaa sisaan paasta. Turvalukosta kun kyselin taalla (koiran takia, se perhana kun lahtee muuten kylille) sanoivat etta "toki voit laittaa, mutta jos heille tulee syy paasta sisaan niin sitten joutuvat pistamaan oven rikki ja lasku tulee kampan haltijalle", poliisin kaytannoista en sitten tieda..

Niabo

paras tapa millä saat poliisit tulemaan käymään kun oot itse kotosalla niin hommaat helvetin ison ja vihasen koiran sinne ni ei ne siitä ohi tule ;) tosin ei oo mun natikka vielä houkutellu kissalanpoikia kokeilemaan...

Filago

Lainaus käyttäjältä: hyeena - huhtikuu 25, 2009, 09:47:25 ap

Execin kopiosuojaus on vanhenemassa, tasta syysta meille tulee Protecit oviin niiden tilalle. Vaikka Protec on uutta tekniikkaa niin sen saa auki 30sec ajassa jos valttamatta haluaa sisaan paasta. Turvalukosta kun kyselin taalla (hauvelin takia, se perhana kun lahtee muuten kylille) sanoivat etta "toki voit laittaa, mutta jos heille tulee syy paasta sisaan niin sitten joutuvat pistamaan oven rikki ja lasku tulee kampan haltijalle", poliisin kaytannoista en sitten tieda..



Siis kuka saa auki tuossa ajassa rikkomatta ovea ja jättämättä nk. murtojälkiä? Jotenkin olen kuvitellut, että lukkojen idea onpi siinä, että ovesta ei huomaamatta kävellä sisään samassa ajassa kuin meikä avaimella.. No joo.. Samoin pitää olla aika hyvä syy sillä, joka meiltä rikkoo oven ( eivät muuten ole halpoja, nimimerkki juuri kolme ulko-ovea mittojen mukaan teettänyt ja maksanut) ja väittää, että oven uusiminen on meidän päänsärkymme. ( Vai onko sinulla kyseessä taloyhtiö kun noin rohkaisevia ollaan?) Palokunnan tapauksessa olettaisin vakuutuksen hoitavan sen oven osuudenkin. En usko, että poliisinkaan kohdalla riittävän hyvä syy tulla ovesta kirveellä läpi on se, että sisältä näkyy valoa iltaisin. Jos riittää syyksi, pitänee lähettää avaimet poliisilaitokselle naulaan roikkumaan...

Pitäisiköhän välttää vaivaa ja kutsua poliisit itse kahville.. tai ehkäpä aloitan soittamalla ja kysymällä millaisessa riskissä uudet ovemme ovat? Vai tietääkö joku valmiiksi, onko omakotitaloissa ovia hajonnut siksi, että ollaan piipahdettu kauppaan juuri kun poliisi olisi halunnut tulla katsomaan chilejä? Jotenkin mulla on ollut suomalaisista poliiseista sellainen kuva, että ne ei rojahtele ikkunoiden läpi tavisten olkkareihin ilman erittäin hyvää syytä... liian vähän katsonut elokuvia, kun semmoista ei meinaa millään uskoa?

Tähän sitten asian vierestä loppukevennys... Viimeksi tarvitsimme poliisia kun nuorimmaisemme lähti naapuruston parin muun pojan kanssa "romanttiselle karkumatkalle".. semmoinen on ekaluokkalaisen mielestä joskus tosi hieno idea. ( Joita ei muisteta koskaan kertoa etukäteen vanhemmille..) Asua metsässä, leikkiä Robin Hoodia. Poliisi lähti etsimään avuksi, bongasi porukan sitten puistosta kun oli jo pimeää, liian pienet kaverit liian myöhään ulkosalla. Yrittivät saada heitä autoon, että tuovat koteihinsa: "Ei me voida tulla kyytiin kun äiti ja isi sanoneet, ettei saa mennä vieraitten kyytiin". No, noudettiin sitten jälkikasvumme sieltä puiston laidalta, poliisiauton vierestä, saamasta hyödyllistä saarnaa aiheesta "myös sitä vanhempien sääntöä, että kotoa ei lähdetä ilman lupaa sanomatta minne menee ja koska tulee pitää noudattaa". Poliiseilla oli kyllä hauskaa kertoessaan olleensa liian epäilyttävää väkeä kuskeiksi.

Filago, joka on tähän asti saanut pysyä uskossa, että poliisi on hyödyllinen virkamies, yksi meistä taviksista, jolla on myös käytössä järkeä siinä missä meilläkin

#163

hyeena

Lainaus käyttäjältä: Filago - huhtikuu 25, 2009, 13:12:39 ip
Lainaus käyttäjältä: hyeena - huhtikuu 25, 2009, 09:47:25 ap

Execin kopiosuojaus on vanhenemassa, tasta syysta meille tulee Protecit oviin niiden tilalle. Vaikka Protec on uutta tekniikkaa niin sen saa auki 30sec ajassa jos valttamatta haluaa sisaan paasta. Turvalukosta kun kyselin taalla (hauvelin takia, se perhana kun lahtee muuten kylille) sanoivat etta "toki voit laittaa, mutta jos heille tulee syy paasta sisaan niin sitten joutuvat pistamaan oven rikki ja lasku tulee kampan haltijalle", poliisin kaytannoista en sitten tieda..

Siis kuka saa auki tuossa ajassa rikkomatta ovea ja jättämättä nk. murtojälkiä? Jotenkin olen kuvitellut, että lukkojen idea onpi siinä, että ovesta ei huomaamatta kävellä sisään samassa ajassa kuin meikä avaimella.. No joo.. Samoin pitää olla aika hyvä syy sillä, joka meiltä rikkoo oven ( eivät muuten ole halpoja, nimimerkki juuri kolme ulko-ovea mittojen mukaan teettänyt ja maksanut) ja väittää, että oven uusiminen on meidän päänsärkymme. ( Vai onko sinulla kyseessä taloyhtiö kun noin rohkaisevia ollaan?) Palokunnan tapauksessa olettaisin vakuutuksen hoitavan sen oven osuudenkin. En usko, että poliisinkaan kohdalla riittävän hyvä syy tulla ovesta kirveellä läpi on se, että sisältä näkyy valoa iltaisin. Jos riittää syyksi, pitänee lähettää avaimet poliisilaitokselle naulaan roikkumaan...

Sanoin vain etta sen saa auki, ja tuosta 30sec suurin osa menee muuhun kuin avaamiseen, mutta jos ei halua jattaa jalkia vakio proteciin niin sitten menee viela vahan lisaa aikaa. Jippo on siina ettei vakiota ole tunnistusmerkitty, jos merkintaa ei ole niin mista tiedat kotio tullessa onko ovessa oleva lukko sama kuin lahtiessa  ;)

Ja juu, kerrostalo ja taloyhtio kyseessa..

Lainaus käyttäjältä: Niabo - huhtikuu 25, 2009, 12:45:03 ip
paras tapa millä saat poliisit tulemaan käymään kun oot itse kotosalla niin hommaat helvetin ison ja vihasen hauvelin sinne ni ei ne siitä ohi tule ;) tosin ei oo mun natikka vielä houkutellu kissalanpoikia kokeilemaan...

Aikaisemmin jo kirjoitin ettei mua niinkaan huoleta jos poliisit kay toteamassa ettei laittomuuksia loydy, sen sijaan huolettaa se mita mahdollisesti tekevat tuolle piskille kun se tuleekin vastaan. On helvetin iso, muttei vihainen, mutta kun tuo ilmoittaa matalalla murinallaan ettei tykkaa tulijasta niin yksikaan koiraa tuntematon ei ole jaanyt ottamaan selvaa onko se vihainen vai ei.

Mutta tama kuuluu samaan kategoriaan tuon oven rikkomisen tms. kanssa, en tieda miten poliisi toimii tilanteessa jossa se ei paasekkaan suorittamaan kotietsintaa puuttuvan aivamen tai koiran takia..

ridges

Liityn ratsattujen joukkoon. Tapaukseni eroaa hieman näistä "uteliaat naapurit tarinoista" kun mut "bustattiin" 2.9 suoraan kadulta heti Helsingin viherpeukussa asioinnin jälkeen. Kaksi siviilipukuista poliisia kurvasi pakettiautolla kulkureitilleni ja rupesivat kyselemään asioinnistani viherpeukussa. Kerroin että kasvatan chiliä ja totesin vielä että se ei tietääkseni ole laitonta. Aluksi vaan nauratti kun tilanne oli niin absurdi ja järjetön mutta kun poliisit ilmoittivat että mua epäillään huumausainerikoksesta ja tekivät tarkastuksiaan keskellä katua kaiken kansan töllätessä alkoi huvitus vaihtua aika hillittömään vitutukseen. Eikä keikka siihen jäänyt. Kaivettuaan repustani "todisteet" (ostin PH-downia) heillä oli mielestään syytä tulla vielä tunkeutumaan kotiini. Oli siinä naapureilla ihmettelemistä kun mua tuotiin "maijalla". Ei paljoa auttanut vaikka sanoin että mun kämppään ette mene kun niillä oli jo mun avaimet. Että tällästä saa sitten chilin kasvattaja sietää? Melko heppoisin perustein poliisi saa näköjään tulla "kylään". Sentään pahoittelivat lähtiessään kun mitään ei löytynyt. Hieman on perseraiskattu olo. :'(
Chiliyhdistyksen jäsen numero 810

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: ridges - syyskuu 05, 2009, 03:38:27 ap
Liityn ratsattujen joukkoon...

Sympatiat täältä. Mä en kyllä tosiaan tajuu että miten chilin kasvatus tuntuu olevan niin perkeleen epäilyttävää touhua että siitä pitää kotietsintä suorittaa. Tuntuu olevan aika kepeät perusteet. No eihän siinä mitään mutta näitä juttuja lukiessa oikein odotan että koska tulevat katsomaan paprikoitani.
Mä kyllä muistan tehdä keikasta mahdollisimman sarkastisen vittumaisen ja kestoltaan maksimimittaisen.

ridges

Kaverin kanssa mietittiin seuraavanlainen lista kuinka poliisin kanssa kadulla kohdatessa kannattaa käyttäytyä jotta ei saa kutsumattomia vieraita. Joku lakiasioista perillä oleva voisi kertoa vielä paremmat keinot, kun nayttää siltä että tälläista tietoa tässä harrastuksen yhteydessä selkeästi tarvitaan. Kokemuksen perusteella voin sanoa että ei ainakaan kannata sanoa että kasvattaa chiliä. On kuulema jossain hamppufoorumilla opetettu sanomaan niin ja sillä perusteella kytät voivat jo tulla kotiisi. Tietenkin jos katsot että yksityisyytesi ei ole niin arvokasta että muidenkin puolesta siitä kannattaa taistella niin ehdotan hakemuksen täyttämista subTV:n bigbrotheriin.

Kun poliisi tulee kyselemään tyhmiä:
1. Järki käteen ja pää kylmänä.  Toimi aina kohteliaasti, asiallisesti ja rauhallisesti, riippumatta vastapuolen toimista.
2. Olet syytön kunnes toisin todistetaan. Poliisin tehtävä on todistaa syyllisyytesi. Älä siis koita olla liian fiksu. Olit sitten syytön/syyllinen et voi parantaa tilannettasi tekemällä tai sanomalla mitään, voit vain huonontaa sitä!
3. Ainoat kysymykset joihin sinun täytyy lain mukaan vastata koskevat henkilö ja osoitetietojasi. Loput ovat yksityisasioitasi. Muihin kysymyksiin paras vastaus on kohtelias "Minun ei tarvitse vastata".

Muista kysyä poliiseilta: (Suositeltavaa mutta ei välttämätöntä, helpottaa kantelun tekemistä oikeusasiamiehelle)
1. Poliisien nimet ja virkamerkin numerot. Jos kotietsintää ollaan suorittamassa ja heillä on komissarion suullinen lupa. Vaadi saada puhua komissariolle ja ota hänenkin nimi ja virkamerkin numero muistiin.
2. Jos poliisit ottavat sinut kiinni. Kysy millä perusteilla ja mistä sinua epäillään, jos he eivät sitä itse kerro.

Tee valitus poliisin toiminnasta oikeusasiamiehelle riippumatta siitä olitko syyllinen/syytön. Oikeusasiamies valvoo että tutkinnat suoritetaan lakien mukaan. Tämä on ainoa keino estää Suomen luisu täydelliseksi poliisivaltioksi.
Chiliyhdistyksen jäsen numero 810

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: ridges - syyskuu 05, 2009, 12:08:39 ip
Kaverin kanssa mietittiin seuraavanlainen lista kuinka poliisin kanssa kadulla kohdatessa kannattaa käyttäytyä jotta ei saa kutsumattomia vieraita. Joku lakiasioista perillä oleva voisi kertoa vielä paremmat keinot, kun nayttää siltä että tälläista tietoa tässä harrastuksen yhteydessä selkeästi tarvitaan. Kokemuksen perusteella voin sanoa että ei ainakaan kannata sanoa että kasvattaa chiliä. On kuulema jossain hamppufoorumilla opetettu sanomaan niin ja sillä perusteella kytät voivat jo tulla kotiisi. Tietenkin jos katsot että yksityisyytesi ei ole niin arvokasta että muidenkin puolesta siitä kannattaa taistella niin ehdotan hakemuksen täyttämista subTV:n bigbrotheriin.

Kun poliisi tulee kyselemään tyhmiä:
1. Järki käteen ja pää kylmänä.  Toimi aina kohteliaasti, asiallisesti ja rauhallisesti, riippumatta vastapuolen toimista.
2. Olet syytön kunnes toisin todistetaan. Poliisin tehtävä on todistaa syyllisyytesi. Älä siis koita olla liian fiksu. Olit sitten syytön/syyllinen et voi parantaa tilannettasi tekemällä tai sanomalla mitään, voit vain huonontaa sitä!
3. Ainoat kysymykset joihin sinun täytyy lain mukaan vastata koskevat henkilö ja osoitetietojasi. Loput ovat yksityisasioitasi. Muihin kysymyksiin paras vastaus on kohtelias "Minun ei tarvitse vastata".

Muista kysyä poliiseilta: (Suositeltavaa mutta ei välttämätöntä, helpottaa kantelun tekemistä oikeusasiamiehelle)
1. Poliisien nimet ja virkamerkin numerot. Jos kotietsintää ollaan suorittamassa ja heillä on komissarion suullinen lupa. Vaadi saada puhua komissariolle ja ota hänenkin nimi ja virkamerkin numero muistiin.
2. Jos poliisit ottavat sinut kiinni. Kysy millä perusteilla ja mistä sinua epäillään, jos he eivät sitä itse kerro.

Tee valitus poliisin toiminnasta oikeusasiamiehelle riippumatta siitä olitko syyllinen/syytön. Oikeusasiamies valvoo että tutkinnat suoritetaan lakien mukaan. Tämä on ainoa keino estää Suomen luisu täydelliseksi poliisivaltioksi.


niin no tuota... toi kikkailu antaa ainakin aiheen epäillä että harrastaa jotain laitonta. parempi ois vaan vastailla rehellisesti poliisille siihen mitä kysytään. jos kasvattaa chiliä niin sittenhän kasvattaa. jos poliisi haluaa nähdä puskat niin antakaa maistiaisiakin.
itse olen pari kertaa joutunut selittelemään poliiseille tekemisiäni toisen harrastuksen geokätköilyn parissa. tietenkin se ihmetyttää kun mustissa farkuissa ja prätkärotsissa ruma mies konttailee siltojen alla hyvpistelemässä jotain pakasterasioita. jotkut huumehörhöt on kuulemma käyttäny samoja piilotuskonsteja. (veikkaan että ne ei kumminkaan osaa piilottaa purkkeja yhtähyvin kuin geokätköilijät  ;D )

ridges

syyskuu 05, 2009, 14:05:29 ip #74 Viimeisin muokkaus: syyskuu 10, 2009, 11:58:48 ap käyttäjältä ridges
Lainaus
niin no tuota... toi kikkailu antaa ainakin aiheen epäillä että harraskaa jotain laitonta. parempi ois vaan vastailla rehellisesti poliisille siihen mitä kysytään. jos kasvattaa chiliä niin sittenhän kasvattaa. jos poliisi haluaa nähdä puskat niin antakaa maistiaisiakin.
itse olen pari kertaa joutunut selittelemään poliiseille tekemisiäni toisen harrastuksen geokätköilyn parissa. tietenkin se ihmetyttää kun mustissa farkuissa ja prätkärotsissa ruma mies konttailee siltojen alla hyvpistelemässä jotain pakasterasioita. jotkut huumehörhöt on kuulemma käyttäny samoja piilotuskonsteja. (veikkaan että ne ei kumminkaan osaa piilottaa purkkeja yhtähyvin kuin geokätköilijät  ;D )
Toi "kikkailu" on perusoikeuksista kiinni pitämistä. Tuntuu vähän siltä että enemmän aihetta epäilyihin annat puhumalla rehellisesti. Sanojasi voidaan vääntää itseäsi vaskaan mielivaltaisesti. Mulle on tärkeää että mun kotiin ei tulla ilman pätevää syytä. Ja haluaisin tietää mikä on paras tapa estää moiset oikeusloukkaukset ennen kuin niitä tapahtuu. Edellä mainittua listaa noudattamalla voi kyllä tosin joutua vuorokaudeksi putkaan. Monelle omien kasvien esittely varmasti voittaa sen vaihtoehdon.
Chiliyhdistyksen jäsen numero 810

Aji Inferno


Xbow

syyskuu 07, 2009, 17:56:51 ip #76 Viimeisin muokkaus: syyskuu 07, 2009, 18:07:06 ip käyttäjältä Xbow
Näyttää siltä, että poliisi voi hyvinkin käydä ratsaamassa asuntosi pelkästään sillä perusteella, että olet käynyt / tilannut kasvatuskamppeita hampuusien suosimasta paikasta. Näin siis käytännössä, ainahan kuulustelussa tulee ilmi jotain tulkinnanvaraisuuksia. Mikäli ei suostu vaskaamaan mitään, niin kyllähän sekin epäilyjä herättää :p

Lainoppineilta yms saattaa tulla julkisissa haastatteluissa tulla suusta paskaa tyyliin, että jos olet rehellinen ihminen, ei poliisit kotonasi marssi yms... Tai että laki suojaa kylla ja niin edelleen. Yhtä tyhjän kanssa. Näin se asianlaita on monessa muussakin eri yhteydessä. Asiat ovat aivan toisenlaisia, mnitä laissa tai julkisissa kommenteissa annetaan ymmärtää. Luotettava juristi kannattaa ottaa mukaan, esimerkiksi osakeyhtiön kuvioita suunnitellessa, muuten saattaa hyvinkin tulla ylläri sudenkuoppia vaskaan. Käytäntö kun voi olla jotain aivan toista, mitä esimerkiksi lakikirjassa tai jossain oppaassa lukee. Näin on myös erilaisten etuisuuksien kanssa, asiat ovat monelta osin varsin toisenlaisia, mitä oppaissa lukee. Voi hyvinkin olla, että henkilö katsotaan yrittäjäksi, mikäli haluaa työttömyysturvarahoja, mutta työntekijäksi mikäli taas haluaa yrittäjien vaskaavia etuisuuksia...

Kaksipiippunen juttu tämä. Mikäli halutaan poliisin toimivaltuuksia rajoittaa, vaikeutuu vakavien rikosten, esimerkiksi murhien selvittäminen... Ihmisten pitäisi oppia, ettei pelkkä poliisin vierailu kestään tee mitään rikollista / huonompaa ihimstä, todellakaan.


Vastaa paskaa jne... hupaisa filtteri :p
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Starwhite

Pitäisi lakia saada muutettua järkevämpään suuntaan. Mitä se kenellekään muulle kuuluu mitä koristekasveja ihmiset kotona kasvattaa. Korkeintaan se on pois järjestäytyneeltä jakeluketjulta kun Hollannin tuliaiset eivät käy kaupaksi. Vapautuisi niitä poliisejakin tutkimaan murhia, raiskauksia, talousrikoksia yms pahuutta maailmassa kun ei tarvitsisi puskassa kytätä koska joku on erehtynyt ostamaan Substralia maustekasveilleen.

tonttu

Oiskohan tässä yhdistyksellä mahdollista hieman ottaa asiaan kantaa? Kyllä itteäkin hävettäisi, jos minut raudoissa kuskattaisiin kotia viljelmiä esittelemään. Ihan voisi aloittaa vaikka informoimalla asioista päättäviä siitä, että yhdistyksellä on aikamonta jäsentä, joista lähes jokainen on valmis näkemään chilien eteen sen vaivan, mitä he eivät usko muiden, kuin hapuusien tekevän. Tästähän on haittaa sekä harrastajille, että alan yrittäjille. Kyllä varmasti on tehokkaampia keinoja hampunkasvattajien kiinniottamiseen, kuin ratsata puutarha-alan liikkeen asiakaskunta.

Kuinkahan moni viherpeukun asiakas jättää menemättä, kun tämmöstä uutista tulee?!?

biblo

Itselle ei vielä ole sattunut kohdalle tälläistä tapausta vaikka saatankin hampuusia muistuttaa mitä isommissa määrin joskus.

Myös ostokset saattaisivat viitata joskus muuhunkin kuin lainkuuliaiseen toimintaan.Eli itsellä vahva epäilys että näitä napataan sattumakaupalla ja tarkistetaan samalla paikka jossa asustaa.Työtään he vaan tekevät mielestäni.

Osaan myös miettiä sitä jännäjöötiä pöksyissäni jos joskus kävisi noin :o
"Grow food, not lawns"