huhtikuu 16, 2024, 07:08:40 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Minkäs merkkinen kännykkä on käytössänne ?

Aloittaja ChiliPola, helmikuu 06, 2011, 12:02:24 ip

« edellinen - seuraava »

sorrii

Olisin odottanut enemmän tuolta 3310'ltä ...  :-[
Nythän se ei juuri poikkea muista suht uusista persupuhelimista!

Jospa vaan olisi tehty oikeasti helppo ja yksinkertainen puhelin samoilla näppäimillä kuin entisessä: Sen ristiohjaimen käyttö ei onnistu esim. vanhemmalla väellä, joka ei ole koskaan pelannut tietokonepelejä ja sormet ovat kömpelöt. Esim. mun isäni [kuoli joulun jälkeen 90-vuotiaana] oppi ja tottui aikanaan hyvinkin sujuvasti käyttämään 3210'aa ja olisi siis osannut myös 3310'n. Kun joutui ostamaan uuden jossa nappeja lisätty ja juuri tuo tyhmä ristiohjain, niin sekoili puhelimnsa kanssa jatkuvasti ... Ei oppinut koskaan.

Kamera ja värinäyttö vesittää mun silmissä koko luurin idean. Jospa olisi säästetty kunnolla sitä virtaa ja laitettu e-ink -näyttö ja täytetty sen kamerankin tila vielä akulla  :-\

..tai sitten olisi varustettu 3G- tai peräti 4G-yhteydellä sekä Wifi'llä niin että voisi käyttää modeemina/tukiasemana. Siinäkin pärjäilisi mustavalkonäytöllä. Reissussa voisi sitten pitää pikkupuhelimen käytössä ja kun tarvitsee nettiä käynnistää sitten sen tabletin tai 6" puhelimen ilman sim-korttia, jolloin esim. Lumia 1520 toimii tabletin tapaan! Tässä uudessa 3310'ssähän on sama micro-sim-kortti. Minä ainakaan en niin paljon tarvtisisi, että alkaisin pitämään kahta liittymää, kun isossa Lumiassa on rajaton liittymä 4G'llä. Tuli muuten tutkittua juuri em. mahdollisuutta vuosi sitten, josko jossain Nokian tai muiden persupuhelimessa olisi se 3G ja jako sekä micro-sim ...
Sim-kortin vaihtaminen monta kertaa jonkun viikon reissunkin aikana taas on senverran rasittavaa, etten nyt tuota uutta harkitsekaan, vaikka olisi mahdollista.

Itsellä on muuten vanha älyluuri ko. käytössä: HTC Magic on peruspuhelimen kokoinen android-luuri jossa on ~2*3 tuuman näyttö ja akku kestää 3-4 päivää kun pitää lähiverkon ja data-yhteyden sekä GPS'n pois päältä. Ostin syksyllä uuden akun eBaystä 5€'lla ja yllätyin kuinka hyvin se riittää. Harmillisesti siinä on vielä ihan tavallinen "maxi-SIM" joten pitää olla oma liittymäkin siinä: Prepaid ...
Yksi juttu siinä hakkaa kaikki uudetkin alyluurit edelleen: Magicissa on näppäinten välissä pieni pyöritettävä pallo, joka toimii hiirenä! Sen avulla pystyy ihmeesti jopa selaamaan nettisivuja kun eivät nakkisormet peitä tekstiä kun yrittää osua esim. linkkeihin ja tekstin korjaaminen käy kuin isollakin koneella ..  :)

Voisin melkeimpä hävittää tuon Lumian ja ostaa halvan 10" tabletin tilalle. HTC Magic on kelpo puhelin edelleen. Android 1.6 toimii ihan ok. Ja voisi päivittää 2.4'ään ..  8) 8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Chilijamppa

Viikon verran Oukitel k6000 pro, ihan kelpo puhelin hintaisekseen ja eikä tunnetuimmilta merkeiltä tahdo saada tähän hintaan yhtä hyvää hinta/laatusuhdetta. ;D

Wolfman

Wanha Galaxy S alkoi käydä turhan tahmeaksi (se originaali... n. 5 vuotta wanha) niin piti vaihtaa. Huawei Honor 7 lite ollut nyt pari viikkoa, vaikuttaa ihan kelpo luurilta eikä hintakaan ollut paha (vajaa 150€). Positiivisena parannuksena Galaxyyn, suurimman osan turhista esiasennetuista sovelluksista sai poistettua kokonaan ja loputkin turhat poistettua käytöstä. Osasta uusiakaan ei ilmeisesti saa noita esiasennettuja roskia pois, riippuu kai valmistajasta....

ChIlIDoG

Niin se hyvin 3 vuotta palvellut Samsung Galaxy S5 alkoi värkkäämään joten tuli puhelimen vaihto eteen. Samsungissa meni kameran tarkennus rikki joten ei tarkentanut ollenkaan tai sitten tarkensi aivan väärään paikkaan.  Uudeksi puhelimeksi tuli myös android luuri. One Plus 5 128Gb ...mainion tuntuinen näin lyhyellä testillä. :thumbup:

NPhoBiaz

Uskollinen Lumia tuli tiensä päähän, ja uusi puhelin oli hankittava. Tasapainoilin Nokia 8:n ja OnePlus 5T:n välillä, ja lopullinen valinta osui jälkimmäiseen. Ensimmäiset kokemukset 5T:n parissa ovat olleet todella positiiviset. Tehoa ja muistia riittää, valitsin 8GB/128GB mallin. Tällä mennään seuraavat pari vuotta. :)

sorrii

Lumia 1520 om mulla vielä kelvannut. Hyvää on kamera ja siihen liittyvät ohjelmat, sekä oli akkukesto ..  ::) .. Vielä pärjään päivän yleensä, mutta esim. navigattoria käyttäessä on huoli että loppuu kesken matkan. Niin: Here/Nokia navigointi toimii yllärihyvin. Teneriffallakin osasi ne älyttömät pikkuteiden liittymät ja serpentiinikiertomutkat kaupungeissa ja motarin littymissä ... ((kunhan ensin älysin muuttaa oletusreitityksen kävelystä autoiluun  ???))

Oon kanssa vähän haaveillut Nokian uudemmista tai Oneplussasta ehkä ... sitten joskus. Käytin aika monta vuotta Androidia alkaen v. 1.5 ja viimeinen A-puhelin oli keskihintainen Huawei G700. Eukolle ostettiin vuosi sitten Honor7, joka olisi ihan kelpo luuri, paitsiettä en voi sietää sen Huawein käyttöliittymää, jossa ei saa ohjelmat -valikkoa, vaan kaikki toimii työpöytäkuvakkeilla ... en en en ... Windowsissa käynnistyvalikko on parasta!

Luulen että mulle kelpaisi muuten aika alkeellisetkin ominaisuudet puhelimessa, mutta kunnon kameran haluaisin. Se ei oikein onnistu nykypolitiikalla jossa hyvät kamerat ovat vain kalliimmissa malleissa. Paitsi Samsungilla ehkä. Samsungienkin käyttöliittymä on jotenkin outo enkä sellaista hankkisi. Moto, Nokia tai OnePlus jää vaihtoehdoiksi. Aikaisemmissa OnePlussissa oli se OnePlusX joka olisi silloin ollut kiinnostava. Vastaavaa ei nyt niillä ole. Mä en pidä järkevänä sijoittaa yli 500€ puhelimeen jolla vain otan puheluita vastaan, jos viitsin vastata ja kirjoittelen tekstareita. Joskus harvoin katson sähköposteja. Kameraa käyttelen ahkerasti kyllä välillä ...

Ma oikeesti haaveilen vieläkin Windows-luurien uudesta noususta  :-\ ...

((iLaitteisiin en koske edes talikolla))
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chilifellow

Mulla on Nokian 6(66) kännykkä. <hyvin pörisee!!!
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

sorrii

Tänään tuli sitten NOKIA 7 Plus ... Kiva
6" näyttö tässäkin mutta puhelin on kuitenkin 1cm kapeampi ja 0,5cm matalampi kuin Lumia 1520 jossa siis 6" myös

Tässä on ainakin teoriassa aika hyvin speksit kohdallaan mulle: Ei ihan kirkkainta kärkeä se professori [Snapdragon 660], mutta testeissä melkein yhtä nopea sitten kuitenkin kuin SD 835, joka on NOKIA 8'ssa.
Näyttö 6" mutta puhelin aika siro ja tuntuu jopa pieneltä Lumiaan tottuneelle. Kamera on sama uusi kamera, joka on NOKIA 8 Sciroccossakin. Akku 3800 mAh jonka luvataan kestävän 2 päivää normikäytössä ...

Nätti luuri. Tuntuu nopealta. Android tuntuu yllättävän kömpelöltä kun pääsin parissa vuodessa Windowsin makuun. Mutta kylläsesiitä.

Se plussa varmaan tulee nimeen siitä että mukana tuli suojakuori, josta ei kerrottu esitiedoissa. Eipä tarvitse kuorta metsästää. Lumia 1520 tipahti lattialle joku aika sitten juuri kun olin saanut akun vaihdettua. Näyttö sirpaleina, enkä ruvennut yrittämään sitä vaihtaa ...
400€ oli mun yläraja mitä suostun puhelimesta maksamaan. Lumian toi Joulupukki  8)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

ottulo

Valitettavasti piti poistaa oma ääni Muu-kohdasta. Jolla C alkoi tuntua hieman elämää nähneeltä ja kaipasin jotain "tuoreempaa", joten menin ostamaan vuoden 2016 mallin: Sony Xperia X. Yksiselitteisenä syynä se, että kaipasin C:ssä gyroskooppia, joka on Xperia X:ssä mutta ei XA2:ssa, johon Sailfish on vasta lupailtu. X:ään sen jo sai, ja asensinkin.

Hieman puhtaan Android-asennuksen sulavuus ja Android-ohjelmien huomattavasti parempi toimivuus sai harkitsemaan Sonyn käyttiksen säilyttämistä, mutta koska Sailfish X oli jo lunastettu asennusvalmiiksi ja pohjimmiltaan pidän yhä enemmän Sailfishista, asensin käyttiksen uusiksi. Tavallaan puhelin on nyt näppärämpi käyttää, mutta Android-softat toimivat emulaattorissa taas huomattavasti hitaammalla kuin natiivina... Ehkä joskus pitää korvata kakkospuhelin (Nokia E52) jollain halpisandroidilla ja käyttää siinä noita "pakollisia" softia, joita en kuitenkaan ihan jatkuvasti tarvitse.

Whili

Mitäs älylaitetta suositellaan ??
Tarvetta olis sellaselle ja hintaluokka jossain n. 250€  +/-100

inoksi

OnePlus, valitse malli joka sopii hintahaarukkaan

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


sorrii

Minä harkitsin Oneplussaa, mutta sain selville, että tiedostojen siirtely tietokoneen ja puhelimen välillä tehty mahdottomaksi ilman erikosnörttitaitoja. Kaikki pitäisi siirtää netin kautta  ???

Ostin Nokia 7 plussan ja olen tyytyväisempi kuin ennakoin. Kunnon suomalaisella pitää olla Nokia, edelleen ...  :D

Tuota Oneplussan suosiota mä en ymmärrä ollenkaan. Se on vähän kuin ostaisi ladan ferrarin moottorilla: Vittukun löytyy hevosia ...  ::)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

OnePlus vaikuttaa ihan hyvältä, mutta kallis...   ja sais olla "iskunkestävä"

inoksi

Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 15, 2019, 13:54:00 ip
Minä harkitsin Oneplussaa, mutta sain selville, että tiedostojen siirtely tietokoneen ja puhelimen välillä tehty mahdottomaksi ilman erikosnörttitaitoja. Kaikki pitäisi siirtää netin kautta  ???

Ostin Nokia 7 plussan ja olen tyytyväisempi kuin ennakoin. Kunnon suomalaisella pitää olla Nokia, edelleen ...  :D

Tuota Oneplussan suosiota mä en ymmärrä ollenkaan. Se on vähän kuin ostaisi ladan ferrarin moottorilla: Vittukun löytyy hevosia ...  ::)
Mikä ihmeen vertaus toi oli? Mikä nokialainen sitten on?

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


inoksi

Using traditional method, via USB cable

Step 1: Connect OnePlus 5 to your computer via USB cable as a removable USB drive.

Step 2: Drag down Notifications panel from the top of your OnePlus 5's screen, connect as "Media device(MTP)". Click 'OK' when "Allow USB debugging" pop out.

Step 3: Ensure OnePlus 5's drive installed succecefully on your computer. Find the song that you want to import to.

Step 4: Select and copy the music file from computer to the folder on your OnePlus 5.

Tosi monimutkainen prosessi tiedostojem siirto

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: inoksi - tammikuu 15, 2019, 19:04:42 ip
Lainaus käyttäjältä: sorrii - tammikuu 15, 2019, 13:54:00 ip
Minä harkitsin Oneplussaa, mutta sain selville, että tiedostojen siirtely tietokoneen ja puhelimen välillä tehty mahdottomaksi ilman erikosnörttitaitoja. Kaikki pitäisi siirtää netin kautta  ???

Ostin Nokia 7 plussan ja olen tyytyväisempi kuin ennakoin. Kunnon suomalaisella pitää olla Nokia, edelleen ...  :D

Tuota Oneplussan suosiota mä en ymmärrä ollenkaan. Se on vähän kuin ostaisi ladan ferrarin moottorilla: Vittukun löytyy hevosia ...  ::)
Mikä ihmeen vertaus toi oli? Mikä nokialainen sitten on?

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


Nokialainen on kumisaapas  ;D.

sorrii

tammikuu 15, 2019, 21:49:45 ip #476 Viimeisin muokkaus: tammikuu 15, 2019, 21:54:23 ip käyttäjältä sorrii
Onkohan Oneplussa muuttunut?!? Joku aika sitten selvittelin tyttäreni puolesta tota asiaa, kun ei saanut kopioitua valokuviaan koneelle. Netistä -jostain- löytyi ohjeita jossa piti rekisterieditorilla muutella jotain windowsissa että saa sen USB-ajurin asennettua yms. Siitä oli paljon keskustelua ympäriinsä ...

Toi Farrari-vertaus oli provo, joka ei edes onnistunut kovin hyvin. Muropaketissa olisi jo tullut tappouhkauksia ...  ;D
Oneplussaa alkoivat hehkutella aikanaan vain hinta-tehosuhteen ansiosta. Niitä "pelitehoja" kun en minä kaipaa, niin päädyin Nokia 7plussaan osittain hyvän kameran [sama kuin Nokia8 sciroccossa] ja kohtuullisen hinnan takia. Kyllähän mun paras puhelin on ollut Nokia Lumia 1520 jota ikävöin vielä pitkään ... Mä rakastuin windowsiin nimenomaan puhelimessa, vaikken muuten tietokoneella näihin uusiin ole ihastunut. Käyttäisin mielelläni WinXP'tä vieläkin, jos kehtasin  :) ... ja Lumiaa jos ei olisi mennyt näyttö!

PS. Ei oo Nokia kumisaappaita mulla, kun K-raudasta saa parempiakin 15€'lla. Pyörien [=kaksi pyörää - tavallinen ja sähkö] talvirenkaat on Suomi Tyres - entinen Nokia ...  8) 8) ... Ostin joulun jälkeen Suomi Tyres Fat Freddie renkaat: Kyä kelepaa ajella, kun pyörä nousee sellaisetkin mäet josta ei jalkaisin pääse ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

Niin, ei nokialainen enää ole kumia, vaan luokatonta muovinpaskaa. Vuodessa pohjasta tulee hiushalkeamien läpi vesi muutamassa minuutissa sadekelillä.

Oma puhelin on nyt Samsung A6, valitsin kameran takia. LOL, tosin ne valokuvat on suojattu niinhyvin,ettei niitä saa sieltä hevin pois pc:lle. Pistin puhelimen kiinni tietokoneeseen, niin missään tiedostoissa ei ollut mitään, ei muistikortilla tai puhelimen tiedostoissa. Kun muistkortin pisti tietokoneeseen, niitä löytyi yli 1500 kappaletta, siinä oli kahden edellisenkin puhelimen aikana otetut kuvat.

Puhelimesta jako onnistuu kyllä.


Siika

Mie en ole vieläkään luopunu Nokia 3310,tällä voi edelleenkin soittaa/vastata......olen aatellu pärjätä tällä hamaan loppuun saakka ::) ::) ::) ja se matopeli,parasta ykköslaatua ;D ;D ;D
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

sorrii

tammikuu 16, 2019, 12:08:17 ip #479 Viimeisin muokkaus: tammikuu 16, 2019, 12:12:52 ip käyttäjältä sorrii
3110 oli jautaa ... Se uusi 3110 kiinnosti kun tuli myyntiin 3G -versiona. Ajatus oli ettei puhelimen tarvitsisi mikään älyihme olla jos saisi nettiyhteyden jaettua wifin kautta läppäriin tai vaikka tablettiin. Siinä se ei onnistu kuitenkaan. Nyt on myynnissä uudempi 8110 -banaani- jossa 4G jaettavissa wifillä ... Keltainen! Verkkokaupassa (.com) 79.90€  :D ... Sitä harkitsisin jos ei jo olisi 4G läppäri jossa Saunalahden rajaton 4G 4.95€ ...

Eikä muuten uudet Nokia Android-puhelimet ole muovia. Teräsrunko. Tausta jotain keraamista ... Aika samanlaisia näyttää nuo kaikki alyluurit olevan: Kestävyydeltään Nokia on 1-luokkaa...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`