huhtikuu 19, 2024, 02:26:14 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Dethchili - kausi2013

Aloittaja Dethlock, huhtikuu 23, 2013, 18:08:11 ip

« edellinen - seuraava »

Dethlock

Pistokasta voisi kokeilla. Pistin nyt yhden Lemon dropin poikki, pinoon ja amppeliin. Ihme risuja tosiaan, ihan kuin yrittäisi saada keitettyä spagettia pysymään pystyssä.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

neutraali

Spagettimaisuus korjaantuu monesti yksinkertaisesti lisäämällä valoa. Baccat ovat tuntuneet kasvariin päästessään puskevan pystyhaaroja valtavia määriä ja tukevoituneet muutenkin. Tukemista kyllä vaativat silti, ellei oksia taivuttele väkisin alaspäin ja iske amppeliin.

Feint

Mulla oli Lemon Drop yksi paksu ja pitkä keppi, joka haarautui jossain 1.3m korkeudessa pariksi paksuksi, pitkäksi kepiksi. Kepeissä sitten muutamia ohuempia haaroja, joihin kaikki podit ilmeistyivät. Pysyi tukematta pystyssä, mutta ei satoakaan ollut kannettavaksi kymmentä podia enempää.

Kannattaa tosiaan kokeilla niitä pistokkaita, jos meinaa Lemon Dropin kasvattamista jatkaa ensi kaudella. Itse taidan tilanpuutteen takia karsia tuon pois, koska kiinnostavampiakin lajikkeita löytyy.

Dethlock

Omat kasvoivat aika paksurunkoisiksi mutta oksat olivat ohutta syheröä jotka kasvoivat miten sattuu sillä seurauksella että kasveilla jatkuvaa ongelmaa pysyä pystyssä. Kyllähän Lemon dropista oli tieto että tarvitsee tukea mutta rajansa kaikella. Valosta ei pitäisi olla pulaa. Katson miten tuo amppeli lähtee kehittymään ja silppuan toisesta pistokkaita.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Dethlock - syyskuu 06, 2013, 18:54:43 ip
Omat kasvoivat aika paksurunkoisiksi mutta oksat olivat ohutta syheröä jotka kasvoivat miten sattuu sillä seurauksella että kasveilla jatkuvaa ongelmaa pysyä pystyssä. Kyllähän Lemon dropista oli tieto että tarvitsee tukea mutta rajansa kaikella. Valosta ei pitäisi olla pulaa. Katson miten tuo amppeli lähtee kehittymään ja silppuan toisesta pistokkaita.


Minä olen antanut lemon dropin kasvaa just sellaiseksi häkkyräksi, kun se on halunnut kasvaa. Ei tunnu vaikuttavan sadontuottoon, vaikka oksat menee välillä lattiaa pitkin ja ihan ympäriinsä. :D Amppelissa se voisi toimia, jos sen leikkaa poikki jo lyhyenä ja kasvavat oksat taivuttelee aluksi alaspäin.

Noli Me Tangere

Lainaus käyttäjältä: Jani M - syyskuu 07, 2013, 02:17:30 ap
Lainaus käyttäjältä: Dethlock - syyskuu 06, 2013, 18:54:43 ip
Omat kasvoivat aika paksurunkoisiksi mutta oksat olivat ohutta syheröä jotka kasvoivat miten sattuu sillä seurauksella että kasveilla jatkuvaa ongelmaa pysyä pystyssä. Kyllähän Lemon dropista oli tieto että tarvitsee tukea mutta rajansa kaikella. Valosta ei pitäisi olla pulaa. Katson miten tuo amppeli lähtee kehittymään ja silppuan toisesta pistokkaita.


Minä olen antanut lemon dropin kasvaa just sellaiseksi häkkyräksi, kun se on halunnut kasvaa. Ei tunnu vaikuttavan sadontuottoon, vaikka oksat menee välillä lattiaa pitkin ja ihan ympäriinsä. :D Amppelissa se voisi toimia, jos sen leikkaa poikki jo lyhyenä ja kasvavat oksat taivuttelee aluksi alaspäin.

Mie oon laittanu samaan ruukkuun kaksi Lemon Dropia ja kietonut ne toistensa ympärille. Auttaa hiukan tuossa luontaisessa honteluudessa, muttei poista tukikeppien tarvetta. Räjähtäneiltä ne näyttää joka tapauksessa, mutta satoa on tullut kiitettävästi.

Dethlock

syyskuu 09, 2013, 17:51:26 ip #186 Viimeisin muokkaus: syyskuu 09, 2013, 17:53:17 ip käyttäjältä Dethlock
 >:( Pahanilman LED... ensin alkoi tuuletin pitämään hirveää meteliä ja tänään kosahti sitten ihan tunteella.

Ensin lampusta alkoi kuulua epämääräistä ininää ja valo himmeni huomattavasti. Ehdin ottaa kaksi askelta lampun suuntaan kun jysähti kunnolla ja hirveä savu tuppasi ulos. Kun vedin pistoketta seinästä oli LEDeissä vielä pientä valonkajoa ja kumma ininä jatkui vielä hetken.

Ruumiinavauskuvat:








Aika kovaa on posahtanut kun mutterit tulleet kannesta läpi.

Toinenkin poweri oli jumalattoman kuuma kun avasin lampun, nyt tarttis keksiä uudet jostain aika kiireellä.

Huomasin samalla että valaisimessa ei ollut suojamaa kytkettynä, pitää korjata asia samalla kun korjailee tuota systeemiä muutenkin.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

PP

Noin käy, kun hakkuripoweriin pannaan paskoja kondensaattoreita rankkoihin olosuhteisiin.

Dethlock

Jep. Onneksi olin kotona. Tiedä sitten mikä todennäköisyys olisi ollut että syttyy tuleen mutta aika pirun kuumia oli sisuskalut vielä purkamisen jälkeenkin. Katselin tuon 90W UFOn sisuskaluja ja siinä oli suojamaa kytkettynä ja poweritkin vähän erimalliset mutta todennäköisesti samanlainen raatkaisu niissäkin. Tekisi mieli vaihtaa siihenkin fiksumpi poweri.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

IceQueen

No hui... Onneks ei pahemmin mikään kärynnyt. Nätisti on kyllä konkan sisus tullut pihalle... ???

Dethlock

Jep. Sen verran terävä ääni tuli että korvassa vihelsi vähän aikaa. Koirakin sai ihan saatanallisen hepulin, se kun tykkää nukkua chilipuskan vieressä niin oli melkein lampun alla kun paukahti.

Nyt koittanut sitten opiskella LEDien sielunelämää ja olen pihalla kuin lumiukko noiden drivereiden ja systeemien kanssa.  ::) Jotain pitää keksiä tuolla vanhalle 90Wattisellekin UFOlle, vähän kylmää jos siellä on samanlaista sutta sisuksissa.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Dethlock - syyskuu 09, 2013, 22:11:16 ip
Jep. Sen verran terävä ääni tuli että korvassa vihelsi vähän aikaa. Koirakin sai ihan saatanallisen hepulin, se kun tykkää nukkua chilipuskan vieressä niin oli melkein lampun alla kun paukahti.

Nyt koittanut sitten opiskella LEDien sielunelämää ja olen pihalla kuin lumiukko noiden drivereiden ja systeemien kanssa.  ::) Jotain pitää keksiä tuolla vanhalle 90Wattisellekin UFOlle, vähän kylmää jos siellä on samanlaista sutta sisuksissa.


Melkein vaihtaisin jo valmiiksi vähän laadukkaammat kondensaattorit sinne uhvon sisään.

Dethlock

Ei ole kolvausvehkeitä eikä vakaata kättä niin katselen alustavasti uusia drivereita.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Dethlock

syyskuu 20, 2013, 11:12:12 ap #193 Viimeisin muokkaus: syyskuu 20, 2013, 12:32:33 ip käyttäjältä Dethlock
V-käyrän noustessa tuon levinneen UFOn kanssa (ei nyt aukene millaiset driverit ja mistä tuohon pitäisi sovitella kun vanhoissa ei ole mitään merkintää volteista/wateista, pelkkä tarra kyljessä jossa lukee 500mA ja tuossa vanhemmassa ei edes niitä tarroja) tuli sitten tehtyä tyhmästi ja kerättyä hassunnäköinen ja isohko chili puskasta ja heitettyä se ääntä kohti.

Puolen tunnin kiroamisen, kuolaamisen ja hikottelun jälkeen alkoi veden valuminen silmistä helpottaa sen verran että sain katsottua pirulaisen nimen ruukun kyljestä. Trinidad Scorpion Morouga Blend... ei ihme että pisti hanttiin, tuota ei tule toista kertaa vetäistyä kerralla huiviin.

Olin vähän huolissani siitä miten tuo yksi chilikeskittymä selviää kun valo on toimintakyvytön mutta siellähän pukkaa podia kuin huomista ei olisikaan.

Edit: Korjasin oikein tuon lajikkeen.
Edit 2: Ja Pedrokin selvisi tempusta näköjään siivommin kuin minä...
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Dethlock

Nyt alkaa LEDinpuutos haittaamaan selvästi kasveja, lisävaloa tarvitsee aika nopeasti kun tuo valaisin ei taida ehjääntyä ihan heti. Varmaan taas loistareita jostain, niihin löytyy varaosiakin helposti.

Riot tuuppaa niin paljon podeja että heräsi idea tehdä maustettua Riot-vodkaa. Juoman pohjaksi valikoitui suht miellyttävä Grey Goose, Ranskalaisten näkemys tästä mainiosta virvoitusjuomasta. GGssä ei ole juurikaan mausteita minkä pitäisi antaa chilien maulle tilaa. Joudun vissiin tekemään muutaman kenttäkokeen että löytyy sopiva sekoitussuhde mutta joskus joutuu uhrautumaan harrastuksen eteen.

Sweet Bananaa tulee myös reilusti, harmittavasti tulisuutta ei ole yhtään ja tenavat ilmoittivat kasvin kompostimatkojen ilmaisristeilylle. Paprikan korvikkeena tuo menee mainiosti mutta ei jatkoja tälle kaverille.

Pientä painetta alkaa olemaan säilömiseen kun ei enää kykene syömään tuoreena kaikkea mitä puskista löytyy ja kuivattua alkaa olemaan yli oman tarpeen. Etikkasäilyke ei iske joten pitää kalastella joku salsaresepti tai vastaava ja koittaa hyödyntää saalis sitä kautta.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava

Dethlock

Kiirettä ollut muun elämän kanssa ja jäänyt vähiin päivitykset tällä foorumilla...

Satoa pukkasi rutosti enemmän kuin mihin olin varautunut mutta hyvä niin. Nyt olen lähinnä leikellyt alas säilytettäviä lajikkeita ja tuupannut kierrätykseen tai roskiin vähemmän hyviä yksilöitä.

Lemon drop on sitä mieltä että kausi vasta alkoi ja tekee podia kuin viimeistä päivää. Verrattuna tuohon toiseen, aikaisemmin amppeliksi virittämääni kaveriin jatkopaikka irtosi hyvällä loppukirillä.

Riot pääsi jatkoon, sweet Banana ei. Pitää koittaa rakentaa jokin järkevä yhteenveto näistä lajikkeista mutta jatkossa panostan makuun ja muutama lajike alitti riman aika rumasti, kuten Stripe ja Jigsaw(ei FG) jotka olivat aivan perkeleen pahoja...

10-Band-LEDin hajoamisen myötä tulen jatkossa käyttämään keinovalona vain ja ainoastaan loisteputkia (ellei jotain uutta ja hienoa tule vastaan)  ainakin toistaiseksi. Täällä huitsinnevavadassa/periferiassa ei saa mitenkään varaosia noihin LEDeihin tai mihinkään muuhun normivalosta poikkeavaan.
I'm newbie and I know it  -  2013  -  Chilisti #2374
Kasvatuspäikkäkirja
Hydrohärpäke DethTable


Youtube kanava