huhtikuu 18, 2024, 18:51:08 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Vähä tulinen Naga morich

Aloittaja Chilijamppa, syyskuu 26, 2013, 11:48:58 ap

« edellinen - seuraava »

Chilijamppa

Olen ihmetellyt näiden minun kasvattamien Naga morichien vähäistä tulisuutta. Voiko olosuhteet vaikuttaa niin paljon tulisuuteen, ettei podeista tule kovin tulisia?

Pistelin kokonaisen Nagan silpuksi muutaman makkaraleivän päälle ja tosi maukasta oli maun puolesta, mutta se tulisuus puuttuu jotenkin. ???

Onkohan käynyt jokin kämmi ja on syntynyt lähes tuleton Naga. ;D

unenkuva


Mistä siemenet ovat peräisin? Meinaan, että onko kyseessä Naga laisinkaan?

Chilijamppa

Lainaus käyttäjältä: unenkuva - syyskuu 26, 2013, 13:53:12 ip

Mistä siemenet ovat peräisin? Meinaan, että onko kyseessä Naga laisinkaan?


Yksi tuttava kasvatti nagaa ja sain siltä kuivattua tavaraa, josta pistin siemeniä kasvamaan. Makua ja ulkonäköä myöten muistuttaa nagaa, mutta kuvittelin nagan olevan tulisuudeltaan jotain toista luokkaa.
Tässä kuvia:




Huru-ukko

Voihan nuokin Nagoja olla, mutta ei ne oikein kyllä niiltä näytä mitä muilla kuvissa ja itselläni on.

Chilijamppa

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - syyskuu 26, 2013, 14:38:00 ip
Voihan nuokin Nagoja olla, mutta ei ne oikein kyllä niiltä näytä mitä muilla kuvissa ja itselläni on.


No joka tapauksessa säästin ko. puskan jatkokasvatukseen ja keräsin siemenet talteen.

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Chilijamppa - syyskuu 26, 2013, 14:48:32 ip
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - syyskuu 26, 2013, 14:38:00 ip
Voihan nuokin Nagoja olla, mutta ei ne oikein kyllä niiltä näytä mitä muilla kuvissa ja itselläni on.


No joka tapauksessa säästin ko. puskan jatkokasvatukseen ja keräsin siemenet talteen.


Oikein. Jos maku ja polte on itselle mieleinen, siitä kannattaa pitää kiinni.

unenkuva


Kuvan perusteella sanoisin, että kyseessä ei ole Naga Morich. Vertailun vuoksi chiliwikistä otettu kuva


Mutta kuten Huru-ukko sanoi, jos hyvää on niin anna kasvaa vaan, olipa se nagaa tai ei :)

Moose

Voihan se olla risteymäkin. Itsellä on kasvanut pari kesää fataliin siemenistä kasvatettuja nagapuskia ja aika erilaisia tulee samankin pensaan podeista. Välillä ovat lähes yhtä ryppyisiä kuin nuo chiliwikin kuvat ja välillä ovat lähellä noita postattuja "mysteerikuvia". Tulisuus vaihtelee huimasti keskikesän kuumuudessa kypsyneistä alkutalven viileässä ja keinovalossa kypsyneisiin. Miedoimmatkin ovat tosin törkeän tulisia, joten en usko tuota ainakaan puhtaaksi nagaksi.

Whili

Liian sileä, ei ole NAGA.
Tobago sweet tai Belize red voisi olla tai sitten joku muu..  ???     Jos on hyvää niin syö ja nauti  :D

Chilijamppa

Arvioitu tulisuus noilla mun "Nagoilla" on jotain habaneron luokkaa, mutta maultaan ne ei kyllä habanerolle maistu. Halkaistuna nagamainen tuoksu ei ole kovin voimakas, maussa on hedelmällisyyttä ja polte tulee vähän viiveellä.

Naga on varmaan risteytynyt jonkin muun kasvihuoneessa olleen chilin kanssa ja tässä tulos.

eräjorma

Näyttää kovasti Belize Rediltä. Niitä poimittu noin 10 kg tänä vuonna, joten näyttää melko tutulta.... Yhden podin perusteella kuitenkin vähän vaikee allekirjoittaa tätä.

Quini

Nostanpa tämän aiheen takaisin ylös. Minun Naga puskiin tuli myöskin erittäin vähätulinen etten sanoisi miltei tuleton Naga tänä kesänä. En meinannut uskoa, mutta näin vain oli. Podi oli muutoinkin erilainen, eli pieni. En tiedä, mutta epäilen että kylmä touko-kesäkuu on vaikuttanut tulisuuten. Tämä puska on saanut viileää. Toinen Naga puska joka on ollut kasvarissa suojassa maailman pahuudelta tuottaa ihan normaalia Nagaa. Ei olisi uskonut ellei olisi itse todennut. Katsotaan tuleeko saman puskan helteiden aikana pölyttyneistä tulisempia...

ChiliChillailija

Lainaus käyttäjältä: Quini - heinäkuu 27, 2014, 17:39:32 ip
Nostanpa tämän aiheen takaisin ylös. Minun Naga puskiin tuli myöskin erittäin vähätulinen etten sanoisi miltei tuleton Naga tänä kesänä. En meinannut uskoa, mutta näin vain oli. Podi oli muutoinkin erilainen, eli pieni. En tiedä, mutta epäilen että kylmä touko-kesäkuu on vaikuttanut tulisuuten. Tämä puska on saanut viileää. Toinen Naga puska joka on ollut kasvarissa suojassa maailman pahuudelta tuottaa ihan normaalia Nagaa. Ei olisi uskonut ellei olisi itse todennut. Katsotaan tuleeko saman puskan helteiden aikana pölyttyneistä tulisempia...

Olisiko voinut risteytyä jonkin muun lajikkeen kanssa?
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

Caide

Kylmässä Nagasta tulee pieni, rypytön ja ei niin tulinen.