maaliskuu 28, 2024, 10:58:04 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Mr.Greenin Beibet

Aloittaja Mr_Green_, lokakuu 05, 2010, 23:43:25 ip

« edellinen - seuraava »

Mr_Green_

lokakuu 05, 2010, 23:43:25 ip Viimeisin muokkaus: lokakuu 06, 2010, 00:35:37 ap käyttäjältä Mr_Green_
Tässä muutama kuva mun pienokaisista... =)

Siinä edessä vasemmalla Black Pearl ja taustalla Bolivian Rainbow ja ihan oikealla Tabasco. Tämä kuva elokuulta.


Tabasco


Bolivian Rainbow ja Black Pearl joskus alkukeväästä

Bolivian Rainbow

No nyt enää Tabasco ja Lemon Drop ovat hengissä (tai on yks Bolivian Rainbow ranka tossa vielä) =P. Ötökkähyökkäyksestä on selvitty ja elämä jatkuu. Lisävaloksi sain 150w monimetallin. Lisäksi 15wattisen eslin alla kasvaa Black Pearlin taimi. Aion tähän päivitellä syksyn/talven aikana kuvia kasveistani. Lisää valoa ja kasveja on tarkoitus hankkia lähitulevaisuudessa... =)


Tabasco ja Lemon Drop vähän karsittuina 5.10.2010

Black Pearl vauva 5.10.2010

kalat69

tervetuloa chilipäiden höyrähtäneeseen joukkoon ;D
hienoilta näyttää puskat, sieltä on saatu jo maistiaisia napsia. jokos olet säilömään päässy?


2010- 2013 hallituksen jäsen

Mr_Green_

Hei vaan...kiitos kiitos. Ihan mukavasti meni eka chilikausi. Sato jäi kovin pieneksi, joten kaikki chilit tuli syötyä! Lemon Drop ja Tabasco tekevät kyllä hedelmää vielä... mutta kasvit olivat hyvinvoivia, pieniä ötökkäongelmia lukuunottamatta. Ensi kaudelle sitten mennään isommin! =) Toki aion pienimuotoista kasvatusta pitää talvellakin pienellä lisävalaistuksella.

Macex

Kyllä sulla enemmän näyttää olevan hallussa tää kasvattaminen ku mulla ja satoakin tullut enemmän, eli ei kannata hirveesti olla tympääntynyt sadon määrään.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Hegu

Eiku vaan kasvit isommiksi niin rupeaa myös satoa tulemaan  ;D ja tervetuloa munkin puolesta.

hessi

lokakuu 06, 2010, 22:03:34 ip #5 Viimeisin muokkaus: lokakuu 06, 2010, 22:06:51 ip käyttäjältä hessi
ja jälleen uusi kasvattaja täällä :)
tervetuloa vaan tänne iloisten chilipäiden joukkoon :)
ihan "vihreä" et näemmä ole kun jokunen kasvi on jo ennestään.
jos ei ole liikaa pyydetty niin laita tuonne tietoihisi vielä paikkakunta missä kasvattelet,
näin sitten on helpompi hahamotella missä päin kukin on jos meettejä järjestellään.

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Mr_Green_

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!! =)

No juu...on se kiva kun sai edes muutamia omia chilejä maistella! Ja mukavasti tuntuis kasvavan Tabasco ja Lemon Drop tuolla monimetallin alla. Aurinkokin paistellut melkein joka päivä mukavasti!

Ja en mä kyl ala paikkakuntaani paljastamaan....ainakaan vielä.. ;)

hessi

 :D  juu... ei se tieto mua varten ole ;) vaikka noi poijat mitä täällä hörisee ;)
Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 06, 2010, 22:43:43 ip
Ja en mä kyl ala paikkakuntaani paljastamaan....ainakaan vielä.. ;)

ja johan sen melkein arvaa kirjoitus tyylistä  :D

ja sehän on jokaisen oma asia mitä itsestään paljastaa ....

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Mr_Green_

lokakuu 07, 2010, 12:04:40 ip #8 Viimeisin muokkaus: lokakuu 07, 2010, 12:07:29 ip käyttäjältä Mr_Green_
Pari kuvaa...7.10. aurinko paistaa kympillä ja kasvit nautii(ja mä).

Tabasco alkoi tekemään uutta hedelmää...noh..ihan vapaasti.. :)

Bolivian Rainbow...ötökät pääs vähän tekemään tuhojaan..

Black Pearl ottaa aurinkoa

Lemon Drop




wille

Mahtaakohan tuo sinun tabascosi olla tabasco laisinkaan...? Podi on liian tumman vihreä ja kukka näyttää liian isolta ja valkoiselta. Tabascolla (c. frutescens) podit on ihan vaalean vihreitä raakana. Siitä sitten oranssin kautta punaisiksi. Lisäksi frutescenseilla on verrattain pienet kukat, joissa on selkeä häivähdys vihreää.

Veikkaisin kasviasi siis c. annuumiksi. Minkäs kokoisia noista podeista on sitten tullut?

Tässä vielä linkki Fataliin sivustolta tabascon kuvaan.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit


Mr_Green_

No jooh!

Jos Tabasco on tuon näköinen niin toi meikäläisen kasvi on jotain aivan muuta kuin se! =P
Kaverilta sain taimen ja Tabascoksi sitä väitti. Täytyypä hieman tiedustella. Tuon minun kasvin hedelmät menevät vihreästä suoraan punaiseksi. Ja hedelmät kokoluokkaa 5-8cm..ja kasvavat alaspäin..

Macex

Toihan vois sitten olla Lombardoa tai Red Pepperonea, kun näyttää ihan samalta kun mulla on, mutta en tiedä kumpaa itellä on noista kahdesta. Annuumeja kuitenkin molemmat.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Kiitti vinkistä...Lombardo muistuttaa kyllä kovasti minun kasviani, mutta en usko sen olevan se...tai mistä sitä tietää..täytyy vähän tuota Lombardoa tutkailla.. Ja tuosta pepperonesta en löytänyt juuri mitään kuvia.. =/ hmph...

Toni.A

Lombardo, tai ei, mutta yhtähyvin voisi vaikuttaa Cayanne Long Slimiltäkin? Annuumi kuitenkin selvästi. ;)

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 07, 2010, 16:23:20 ip
Kiitti vinkistä...Lombardo muistuttaa kyllä kovasti minun kasviani, mutta en usko sen olevan se...tai mistä sitä tietää..täytyy vähän tuota Lombardoa tutkailla.. Ja tuosta pepperonesta en löytänyt juuri mitään kuvia.. =/ hmph...
Fataliin sivuilta löysin ite kuvan tuosta red pepperonesta. Sieltä siementen ostopuolelta löytyi nimellä Peperonchino Red.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Macex

Lainaus käyttäjältä: ToniPetter - lokakuu 07, 2010, 16:32:48 ip
Lombardo, tai ei, mutta yhtähyvin voisi vaikuttaa Cayanne Long Slimiltäkin? Annuumi kuitenkin selvästi. ;)
Toikin vois käydä järkeen vielä enemmän ku noi mun ehdottelemat. Lieneisköhän itelläkin noita Cayenneja kanssa sitten :)

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mr_Green_

Niin...on kyllä aika vaikea lähteä noiden kuvien perusteella arvailemaan. Lajikkeita on niin paljon ja kovin ovat samankaltaisia monet. Tuo Cayanne Long Slim näyttää myös aika samalta.

Kertokaapas tyypit, miten tunnistatte esim. annuumin? Miten lajit eroavat toisistaan ulkoisesti?

Macex

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 07, 2010, 20:34:19 ip
Niin...on kyllä aika vaikea lähteä noiden kuvien perusteella arvailemaan. Lajikkeita on niin paljon ja kovin ovat samankaltaisia monet. Tuo Cayanne Long Slim näyttää myös aika samalta.

Kertokaapas tyypit, miten tunnistatte esim. annuumin? Miten lajit eroavat toisistaan ulkoisesti?
Kukista varmaan tunnistaa aikas hyvin ainakin johonkin suuntaan. Lienee niidenkin osalla poikkeuksia. Jossain podin muotokin kertoo, jossain ei.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: Mr_Green_ - lokakuu 07, 2010, 20:34:19 ip
Niin...on kyllä aika vaikea lähteä noiden kuvien perusteella arvailemaan. Lajikkeita on niin paljon ja kovin ovat samankaltaisia monet. Tuo Cayanne Long Slim näyttää myös aika samalta.

Kertokaapas tyypit, miten tunnistatte esim. annuumin? Miten lajit eroavat toisistaan ulkoisesti?
Aika paljon on tullut opiskeltua noita kahta ensimmäistä mainosta, mitkä näkyvät tälläkin foorumilla. Niistä kannattaa tutustua noihin lajeihin ja niiden kukkiin, sekä lehdet ovat tärkeitä tunnistamisessa.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030