huhtikuu 18, 2024, 04:26:18 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Tampereen raflat

Aloittaja Janne, tammikuu 09, 2004, 13:59:01 ip

« edellinen - seuraava »

JartsaP

Zarillo -niminen paikka tuli testattua Tampereella, Koskikeskusta vastapäätä lähtevä sivukatu (Otavalankatu). Otin Big Chiefs hot burgerin, ja kysyin, mitä "MYÖS HOT!" listalla tarkoittaa. Tarkoittaa kuulemma, että saa tulisemmalla salsalla. No otin tietty sitten semmoisen. Alkuruoaksi poppereita.

Noh, poppereista oli jotenkin tulisuus onnistuttu hävittämään olemattomiin, mikä ei suinkaan tarkoita etteikö ne silti olis olleet ihan hyvän makuisia. Burgeri oli iso, ei täysin teksasimaisen jättimäinen mutta kuitenkin oikein reilun kokoinen ja sen kanssa oli normaalien ranskalaisten lisäksi pieni kökö salaattia ja kourallinen purkkijalapenorenkaita. Ensimaistamalla burgeri ei tulisuudellaan vakuuttanut, ehdin jo kitistä puolisolle että tämäkö nyt oli se HOT. Jallurinkulat sen sijaan olivat oikeinkin kipakoita, jopa niin että koko läjän syöminen jo vähän rasittaa. Ja se burgerin salsa taisi olla jotenkin kumulatiivista sorttia, sillä annosta popsiessa tulisuus tuntui lisääntyvän koko ajan, niin että viimeisten suupalojen kohdalla alkoi jo otsa olla hiessä ja jokunen kyynelkin taisi vierähtää. Saattoi johtua tosin annoksen koostakin, ja siitä että olin jo aiemmin päivällä syönyt kotona. Onneksi en ottanut "Macho burgeria", jossa olisi ollut kolme pihviä... En nyt sitten takaa, että tosi chilipää tuolla saisi mitään fiiliksiä, mutta tämmöiselle sunnuntaiharrastelijalle tosiaan tuli ihan lämmin olo.

Testattiin myös Gringos Locosin nachoja, oikein hyviä, ja sunnuntain kevyeksi lounaaksi Pispalan pulterissa pihviä  :D  Keveys oli kyllä kaukana siitäkin lautasen kokoisesta lehtipihvistä, jonka vetelin puoliväkisin loppuun. Suolatikut, joita myös ranskiksiksi taidetaan kutsua, jäivät kyllä puolitiehen. Niin ja yöruokana tietty Subwayn patonkia, lisäksi tutustuttiin muutamiin paikallisiin terasseihin ja pariin yökerhoon.

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "Jonni"Pancho Villan erikoisburgeri HotHot tuli testattua, 12e, ja habaneropyrettä koko sämpylän matkalta, joten hikeä pukkas mukavasti.

Vähän hintava hinta/laatu, mutta kerrankin oli mukavasti lämpöä.


Eilen kävin Tampereella tämän testaamassa ja ihan OK purilainen oli. Ranskankermaa oli selkeästi mun makuun liikaa ja chilipyrettä liian vähän, mutta jos verrataan normaaleihin "hot" -burgereihin oli tämä ihan piristävä ylläri - hikeä ei pukannut mutta pientä pistelyä suussa tuntui...
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

JartsaP

Niinpä muuten minäkin, eilen, tosin kanaversiona. Minusta oli hyvinkin tulinen, sitä habaneropyrettä oli reilusti. En nyt sentään mitään leipiä tai maitotuotteita tarvinnut, mutta taatusti meni kolmen tulisimman ruoan joukkoon, mitä olen ravintolasta onnistunut tilaamaan. Ja jo aamukuudelta kärsin jälkioireista toiletin puolella :x.

Koitin udella meitä palvelleelta vanhemmalta rouvalta, että jääköhän usein ihmisiltä syömättä moinen pöperö, kun on vähän tulisen puoleista. Ei vastannut. Höh.

terawatti

Ragu on hyvä paikka.. sieltä tulisin(paras)  on sellanen ruoka ku pepper-chili, tais olla härkää ja sitte kauhee läjä nuudeleita ja se soossiki on aika totaa.. maukasta  :D  hikoilee meinaan aika movojasti vielä 1½-2 tuntia syömisestä :D:D ja vaikkua rupee valuun korvista  :shock:  kyllähän sitä tulisempaaki löytyy mutta nii  :roll:
Shiny Frog-device

ilmari

Le's Rose, tuomiokirkonkatu 21

Pieni ja hyvän palvelun kinkkilä, mielestäni hinta/laadultaan parhaimpia missä Tampereella oon käyny... Kokki tekee myös omaa chilisoosiaan jota olen saanut pöytään erikseen pyytämällä, on muuten hyvää! Ei kovin tulista, mutta sairaan hyvää... ruoka on myös ollut poikkeuksetta todella hyvää ja kannattaa pyytää tulisena!
#40

Suntio

Kannattaa testata myös Kalevan Teboilin vieressä oleva grilli. Se on kai joku Star&Moonlightin (se koskikeskuksen nurkilla oleva intialainen paikka) sivubisnes. Grillin nimi on muistaakseni Umas take away, tai jotain sinnepäin.

Sieltä saa intialaista ruokaa mukaan n. 10 euron hintaan ja erikseen pyydettynä joskus jopa todella tulisena. Tuo tulisuus tuntuu vähän vaihtelevan, mutta kun siellä muutaman kerran oli suht lyhyen ajan käynyt ja aina pyysi erittäin tulisena ruokansa, niin lopulta piti odottaa, että sapuska jäähtyy, ennen kun sen pystyi ilman suurempia tuskia syömään. Samasta paikasta saa myös ihan tavallista grillisapuskaa, joista tosin olen testannut lähinnä kebabin pariin kertaan. Se ei varsinaisesti maullaan juhli, mutta tulisena senkin halutessaan ja hyvällä tuurilla saa.

Sauli Särkkä

Tällä hetkellä on meneillään keskustelut yhteistyöstä ja jäsenalennuksesta Gringos Locos -ravintolan kanssa. Minkälaisia kokemuksia väellä ko. ravintolasta on?


-Sale
Sauli Särkkä

#002

arse

Hyviä ja huonoja kokemuksia löytyy. Terassi on kesällä todella hyvällä paikalla. Ruoka ei ole tulista ollenkaan, listan hehkuttama "el muerto"-tulisuuskin on jallutasoa, kahdesti olen koittanut muuten ihan mukiin menevää burger el dialoa (ehkä tämä asia on jo korjaantunut, en ole vuoteen koittanut). Nachot ja quesadillat ovat mainioita.

Siipien osalta on huonoja kokemuksia, kavereiden kanssa naapurissa sijaitsevan hookin ollessa täysi, päätettiin mennä locosiin kun saa samaa Texas Pete-soossia.  
Tarjoilijalta kyseltiin että onko paljon lantrattu voilla kastiketta, hän vakuutteli että tulista on. Kastike olikin sitten suurelta osin voita, tarjoilijan kysyttyä perusvarman "maistuiko?" annoimme palautetta, että olisi saanut olla vähemmän rasvaa, niin tämä suuttui ja käveli pois.

Itse ruoka on siis hyvää, pientä viilausta paikka vielä kaipaisi, jotta pääsisi Pancho Villan tasolle.
Elämässä on tärkeintä puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

Poppamies Tuliliemi

Lainaus käyttäjältä: "Sauli Särkkä"Tällä hetkellä on meneillään keskustelut yhteistyöstä ja jäsenalennuksesta Gringos Locos -ravintolan kanssa. Minkälaisia kokemuksia väellä ko. ravintolasta on?


-Sale

Kokemusta ei paikasta ole, mutta mieleen tuli ehdotuksenpoikanen.

Nyt jos yhteistyötä ravintolan kanssa saadaan aikaan, niin voisitte samalla ehdottaa oikeasti tulisten vaihtoehtojen tarjoamista. Eli ruokalistalla merkintä "Suomen chiliyhdistys suosittelee" ja ruuassa olisi potkua ns. nokkotarpeiksi myös chilin ystävän mielestä.

Ei olisi paha toteuttaa, ei juurikaan lisäkustannuksia mutta edut olisivat oikein markkinoituina mittavat: word-of-mouth leviäisi varsinkin chiliharrastajien keskuudessa rivakasti ja luultavasti myös moni kokeilunhaluinen tulisen ruuan ystävä haluaisi saada kunnolla poltetta annokseensa.

En tiedä notta ootteko jo tuumineet moista systeemiä, mutta tulipahan vaan tässä mieleen.
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Mapa

Kuulostaa hyvältä, samalla saisi myös mainosta yhdistykselle.
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

Sauli Särkkä

Itse asiassa moinen sertifiointijärjestelmä on suunnitteilla ja koemaistiaisia ko. ravintelista suoritellaan lähiaikoina. Jos tulisuus ei vielä ole toivotulla tasolla, niin yhdistys voi kuulemma vaikuttaa menyyn sisältöön karvan verran - eli sinänsä hieno tilaisuus kehittää potkuruokaa yhteistyössä suht. tunnetun ravintolan kanssa; synergiaedut ovat melkoiset.


-Sale
Sauli Särkkä

#002

Gekko

Gringos Locos taitaa olla ainoa paikka Tampereella, josta saa molekastiketta, ja vieläpä mainion makuista sellaista. Tulista se ei ole, mutta käsittääkseni alkuperäiset meksikolaiset moletkaan eivät olisi kovin tulisia (mitä en tosin ole itse koskaan päässyt paikan päälle todistamaan). Tällaisen legendaarisen kastikkeen ollessa kyseessä arvostan itse kuitenkin autenttisuutta enemmän kuin tulisuutta. Paikallisia reseptejä kannattaa kunnioittaa, ja samalla käyttää paikallista chililajikekantaa - tässä tapauksessa meksikolaisia makeita annuumeja. (Kuten pasillaa, joista vuoden ensimmäinen oma punastui tänään:))

Saisihan sieltä listalta tietysti jotain tulistakin löytyä, en minä sillä...
Solanaceae et vitae

Chingona

Näköjään Locosin listalla on tuota mole-kastiketta. Täytyykin lähiaikoina käydä porukalla testaamassa, niin voin laittaa kommenttia muistuttaako niitä moleja, mitä itse tai muu porukasta on testannut. Hieman varauksella suhtauduin näihin ravintoloihin, jotka itseensä liittävät jonkinlaisen meksikolaisen sanan...

Yleensäkin voin sanoa, että vaikka meksikolainen ruoka on kuuluisaksi tullut juuri chiliensä käytöstä, niin se oikea meksikolainen ruoka on niin paljon muutakin. Pääasia ei ole siinä, että syödessä polttaa ihan julmetusti vaan että on valittu oikean tyyppinen chili juuri tiettyyn ruokaan ja makuja yhdistelemällä saadaan ruoasta juuri sellaista, mitä sen pitää ollakin. Ja tähän voin lisätä, että ainakaan ne molet mitä itse olen syönyt, eivät ole tulisia, vaan chilin maun (siis monien chilien maun) aistii ikään kuin ryhtiä antamassa muulle kokonaisuudelle.

Janne

En ole tuolla käynyt koska ruokalista vaikuttaa niiiiin perustexmexiltä kuin olla ja voi. Eli ei meksikolaista nimeksikään.
Tuota molea en olekaan huomannut, voisikin sitä käydä kokeilemassa.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

meetumari

Olen viime aikoina tutustunut Subwayn tarjontaan ja iloisesti yllättynyt.  Ota leipä kahdella tulisella kastikkeella ja pyydä reilusti jalopenoja niin nälkä lähtee ja rintaan jää mukava lämmin tunne, ehkä jonkun otsallekin.

Xbow

Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
Lainaus käyttäjältä: "Jonni"Pancho Villan erikoisburgeri HotHot tuli testattua, 12e, ja habaneropyrettä koko sämpylän matkalta, joten hikeä pukkas mukavasti.

Vähän hintava hinta/laatu, mutta kerrankin oli mukavasti lämpöä.


Eilen kävin Tampereella tämän testaamassa ja ihan OK purilainen oli. Ranskankermaa oli selkeästi mun makuun liikaa ja chilipyrettä liian vähän, mutta jos verrataan normaaleihin "hot" -burgereihin oli tämä ihan piristävä ylläri - hikeä ei pukannut mutta pientä pistelyä suussa tuntui...


Juu, näihin olen jäänyt vähän koukkuun. Kolmessa Panchossa olen noita pistänyt poskeen, olisiko joku kymmenkunta tullut syötyä. habapyreen määrässä on ollut vaihtelua, yleensä sitä on ollut minun makuuni riittävästi.

Muutamaan otteeseen olen hieman improvisoinut ja pyytänyt tuplajuustohampurilaisen hot hot sooseilla, pari euroa maksaa enempi ( viimeksi maksoi juomineen 15e 50 snt ), mutta silloin tosiaankin lähtee nälkä isommaltakin mieheltä.

Paatuneemman habanerosta tykkäävän chilipään kannattanee pyytää laittamaan sitä pyrettä reilusti, hieman arastelevamman kannattanee ottaa se pyre erikseen.

Ei se pyre nyt mitään hirviän tappotulista kuitenkaan ole, mitä nyt joskus laittaa silmät kostumaan. Polte ikäänkuin kerääntyy vähitellen, välillä voi sitten himmailla ja popsia ranskalaisia niin polte tasaantuu. Minä tykkään siitä pyreestä kuitenkin ja aina on kaikki syöty, viimeiseen hilinsiemeneen asti.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

ilmari

Pancho Villasta...

Mää oon pari kertaa tilannu "habaneerosalsan", kummallakin kertaa oli erillainen, mutta hyvä ja tulinen... se vaan sitten ranskalaisten ja hampurilaisen sekaan ja nauttimaan... hyvää on, esim. pekonihampurilainen on mielestäni paljo nautittavampi ko ne hot hot vaihtoehot... semmosen ko otin, niin ei ollut ees tulinen... enkä ota toiste, en ota myöskään enää Macho Mexicanoa koska viimeisin oli niin suuri pettymys = pieni annos eikä todella tulinen.... tästä jo valitinkin täällä aiemmin ;)

Mutta tosiaan, tommonen haballa terästetty salsa toimii tosi hyvin!
#40

Xbow

Gringosiin on Tamperelaisen mukaan hankittu jotain 120 kertaa habatabaa vahvempaa soossia Costa Ricasta ( eli kait jotain am tason kamaa ). Ilmeisesti haluavat tarjoilla oikeasti tulista ruokaa sitä kaipaaville :)

Lee's Rose. Aikoinaan kävin siellä usein syömässä lounaan. Ihan maukasta ruokaa ja varsin maukasta ( mutta mietoa ) itsetehtyä chilikastiketta.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

e-Boy

Lainaus käyttäjältä: "Xbow"Gringosiin

Tarkoitatko tätä?
http://www.gringoslocos.fi/
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Xbow

Lainaus käyttäjältä: "e-Boy"
Lainaus käyttäjältä: "Xbow"Gringosiin

Tarkoitatko tätä?
http://www.gringoslocos.fi/

Jep. Taitaapi olla tän foorumin kavereilla sormensa pelissä :) Tuota soossia ei sentään sellaisena tarjoilla ( kait! ), mutta sillä voipi kokki pyydettäessä vähän terästää. Oli muistaakseni keittiömestari koemaistanut tipan sitä kastiketta, joutui puolisen tuntia lievittelemään poltetta maidon avulla.

Kanansiipiin oli nähtävästi tullut ( webbimenu ):

"Chicken wingsit saatavilla myös keittiöpäällikön salaisella reseptillä valmistetulla Hot sauce kastikkeella. Voimakkaasti maustettu. Sisältää myös chiliä, TODELLA TULINEN. "  En ole satavarma, onko tämä terästettyä vai ei.

Sisältää myös chiliä  :lol:

En ole vielä testannut, kahtotaan kerkeekö tässä viikonloppuna. Kanansiivet ei oikeen nappaa, mutta eiköhän sitä tujanderimpaa tavaraa saa muihinkin artikkeleihin.

Katsotaan jos saisin skannattua / kuvattua sen artikkelin.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti