Kuinka laitan multataimet NFT:hen? GT 424.

Aloittaja Tsilimiäs, huhtikuu 26, 2008, 06:27:03 ap

« edellinen - seuraava »

Tsilimiäs

Aloittelevan hydroilijan kyselyikä jatkuu:

Mulla on nyt liemet valmiina GT 424 -NFT:ssä. Ohjeet luettuani hämmästyin sitä että ruukkuja ei käytetä, videokin oli sinänsä ok mutta en ymmärrä miten kasvit voivat alussa pysyä paikallaan tuossa laatikossa...?

On multataimia ja pikkuhydrotaimia (Cutting Board, selvästi hyvä peli kun juuria pukkaa ihan kivasti) , kuinka nyt sitten laitan ne GT:hen? Ymmärrän kyllä että isot kivivillakuutiot olisivat olleet hyvä juttu , onhan minulla niitä mutta voiko sellaiseen vaan tunkea juuret näin jälkikäteen ja toivoa parasta vai käytänkö sittenkin verkkoruukkua soran kera vai mitä ihmettä? Ohjeissa sanotaan "if you use rockwool cubes bla bla bla" eli ei ne cubet pakollisia ole.

Mutta eihän tuonne voi tökätä 10 sentin taimea pelkkien juurien kanssa heilumaan, eihän? Kanteen pitää reiätkin tehdä itse, sitäkin hämmästelen edelleen. Mukana tulleella videolla auottiin kantta kun GT:ssä oli isoja puskia, menee yli hilseen tämä että missä ne puskat ovat tuettuina...?

Idättääkö joku isoissa kivivilloissa alusta asti? Mietin vaan että missä vehkeessä saapi ison kuution täyteen juuria ennen siirtoa hydroon.