maaliskuu 28, 2024, 13:57:56 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Atheos__ ja kausi 2010

Aloittaja Atheos__, joulukuu 03, 2009, 06:04:31 ap

« edellinen - seuraava »

Atheos__

Uutta ja ehkä menestyksekkäämpää kautta aloitellaan. Vuosi 2009 meni enemmän ja vähemmän opetellessa, 15 lajiketta kokeiltu, 8 vielä hengissä ja kahdesta saatu hieman satoa.

Vuodelle 2010 on tilattu Fataliilta Chile Paradise Collection 3, joka sisältää seuraavat lajit:

-7pod / 7pot (C. chinense)
-Habanero, Caribbean Red (C. chinense)
-CAP 220 (C. baccatum)
-Starfish (C. baccatum)
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens)
-Short Yellow Tabasco (C. annuum)


Väärään aikaan aloitetulta 2009 kaudelta jää talvehtimaan 2x36w loiteputkien alle seuraavat lajikkeet:

-Bird's Eye Baby (C. annuum)
-Malagueta (C. annuum)
-Chinese five color (C. annuum)
-Bolivian Bonsai  (C. annuum)
-Bolivian Rainbow  (C. annuum)
-Inca Red Drop(C. baccatum)
-Aji Cristal (C. baccatum)
-Ulupica, Large (C. cardenasii var. pendulum)


Lisäksi kourallinen yllätyssiemeniä itämässä
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Kaudesta 2009 henkiin jääneet:

Bird's eye baby. Hauska pikku kasvi joka on kukkinut ja tehnyt podeja jo monta kuukautta.


Inca red drop. Kukki ja teki noin 20 podia. Sai jonkun sairauskohtauksen ja pudotti kaikki lehdet. Leikkasin kasvin matalaksi, ja nyt yrittää kukkia uudestaa. En anna kukkia vielä, kasvakoot lisää.


Malagueta. Kovasti tekee nuppuja. Hullu minikasvi.


Ulupica, Large. Pieniä kasvuongelmia oli aiemmin, nyt kasvaa vauhdilla. Huomatkaa kitaran kaula kukkaruukussa, yritän inspiroida kasvia musiikilla  8)


Chinense five color.


Aji Cristal.


Bolivian Rainbow ja Bolivian Bonsai. Bonsai vasemmalla ja Rainbow oikealla
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Äskettäin saapui Fataliilta siementilaus, itämään laitettu seuraavat:

-7pod / 7pot (C. chinense), 2kpl
-CAP 220 (C. baccatum), 2kpl
-Starfish (C. baccatum), 2kpl
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens), 2kpl
-Short Yellow Tabasco (C. annuum), 2kpl
-Yllätys siemeniä 6 kpl


Maailman pienin chili?  ;D Bird's eye baby päätti pyöräyttää 2.5 millimetriä halkaisijaltaan olevan pikkuhilin.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Malagueta kasvaa ja kukkii


Malaguetan ensimmäinen auennut kukka


Mikä mahtaa kasvia vaivata? Lehtien alapinnalla on jotain outoja ainejäämiä. Tuholaisia tai niiden munia ne ei ole.


Koko puutarha.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

jeQQ

Voisin veikata liikalannoitusta noille kiteille. Kasvi "hikoilee" liikoja pois..

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - joulukuu 10, 2009, 11:35:40 ap
Voisin veikata liikalannoitusta noille kiteille. Kasvi "hikoilee" liikoja pois..


Axo tuolla ""Kysy kärsältä" palstalla valaisi asiaa.

LainausMonesti tuollaiset on todettu täksi : http://plantclinic.cornell.edu/FactSheets/oedema/oedema.htm
Itellä ollu myös monissa kasvissa tuollaista, en oo koskaan mitään muuta kuin esteettistä haittaa siitä huomannu olleen. Sanoisin et nou hätä jos siellä ei kerran mitään ötököitäkään näy.
Tuolla puitu samaa asiaa: http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=5867.0


Eli todennäköisesti liikakastelusta johtuva ödeema. Ilmeisesti vain kosmeettinen haitta.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

jeQQ

Nonni! Hyvä, että homma ratkesi. ;)

Atheos__

Kasvun ihme. Kauden 2010 avaa virallisesti Short yellow tabasco. Itu pääsi juuri multaan jatkamaan kasvua.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

joulukuu 14, 2009, 08:41:30 ap #8 Viimeisin muokkaus: joulukuu 15, 2009, 16:16:18 ip käyttäjältä Atheos__
Rocoto de San Isidro päätti itää yön aikana. Itämistilastot ei vielä kovin kummoisilta näytä, jatketaan odottelua ja idätyspurkin tuijottelua  8)

Tähän saakka itänyt:
-7pod / 7pot (C. chinense)                      0/2
-CAP 220 (C. baccatum)                         0/2
-Starfish (C. baccatum)                          0/2
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens)        1/2
-Short Yellow Tabasco (C. annuum)           1/2
-Yllärit                                                 0/3
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Onko normaali kasvutapa Ulupica largelta? Kasvi kasvaa pituutta ja lehtimassaa tulee, mutta varret pysyy tuollaisina 2mm paksuina rimpuloina. Valoa pitäisi olla tarpeeksi.

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

 Niitä hippusia tällainen vanhus tuijotti ilman silmälaseja ja luuli kirvoiksi. Mulla oli kasvarissa vain yhdessä Aji cristalissa ko.nypylöitä. Nyt yksilö on talvetuksessa tehnyt nätin kasvuspurtin ja nypylöitä on jälleen.

Yksilöllä oli samat kasvuolosuhteet sekä kasvarissa ja talvetushuoneessa (jossa en ole vielä paljoa lannoitusta antanut).
Voiskohan olla jotain muuta kuin kiteitä? Ei vaikuta kuitenkaan vaaralliselta. Cristal kasvaa hyvin.

Atheos__

Ei noista paukamista näytä mitään haittaa olevan, kasvi kasvaa ja kukkii normaalisti.

Aloin istuttamaan tuota Ulupicaa hieman syvemmälle jos vaikka saisi tuota hoikkuutta vähän kompensoitua. Kippasin ruukun pesuhuoneen lattialle ja kasveja olikin yllättäen kaksi! Edellisessä ruukuvaihdossa toinen haara murtui hieman, istutin kasvin kuitenkin normaalisti. Ajattelin että toipuu jos toipuu. Kasvi nuokkui pari viikkoa kasvamatta mihinkään, sitten alkoi taas kasvaa. Tämä toinen haara on ilmeisesti irronnut jossain vaiheessa kokonaan ja vielä onnistunut juurtumaan ilman ongelmia. Jätin molemmat samaan ruukkuun, sukulaisia kun ovat  8)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Sadonkorjuuta, uhrina Bird's eye baby. Saalis kokonaista 3 kypsää, joista yksi on todennäköisesti maailman pienin chili  ;D
Vasemmalla normaali ja oikealla hivenen pienempi


Sisälsi peräti 2 siementä  :P

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

jeQQ

HAHA! Jo on pieni, ihan kuin villichilit. 8)

Atheos__

Tähän saakka itänyt:
-7pod / 7pot (C. chinense)                      0/2
-CAP 220 (C. baccatum)                         1/2
-Starfish (C. baccatum)                          0/2
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens)        1/2
-Short Yellow Tabasco (C. annuum)           2/2
-Yllärit                                                 0/3

Short yellow tabasco nousi yöllä mullasta, tänä iltana varmaan aukeaa sirkkalehdet.

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

joulukuu 15, 2009, 17:56:03 ip #15 Viimeisin muokkaus: joulukuu 15, 2009, 17:57:40 ip käyttäjältä Atheos__
Jännä mutanttilehti löytyi Bolivian rainbowsta, aivankuin kaksi lehteä olisi fuusioitunut yhteen  8)



Kysymys kuuluu siis:

A: Onko Savonlinnassa ollut ydinvoimaa?
B: Onko tämä normaalia?
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

jeQQ

Pitäsköhän mun laittaa kuva tänne tuosta mun black scorpion tonguesta. Leikkauksen jälkeen sai natikan kaveriksi ja nyt alkuun muodostaa todella outoja lehtiä. Niitä puskee niin paljon ja samaan aikaan vielä nuppuja, että lehdet ovat aivan kasassa ja ihme sykkyröitä. :D

Eli ts. normaalia on!

Atheos__

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

jeQQ

Tuskinpa. :D



Siinä mun zernoobbyli.

Atheos__

Short yellow tabasco Nousi yöllä mullasta ja avasi sirkkalehdet. Mullassa olevat Cap 220 ja Rocoto de san isindro pysyttelevät vielä mullan alla. Ehkä lähipäivinä...

Tomera Short yellow tabasco


Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!