huhtikuu 18, 2024, 18:47:22 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Santa Maria

Aloittaja kyris, lokakuu 15, 2002, 19:22:02 ip

« edellinen - seuraava »

kyris

Onko kukaan löytänyt kauppaa, josta saisi Santa Marian Habanero Chili Saucea ja/ Chipotle Chili Pastea?

Jauhettua jalapenoa, ja Red Hot Chili peppersiä olen löytänyt, mutta Haba-kastike ja Chitpole loistavat poissa olollaan hyllyissä.

Parilta myyjältä olen kysynyt, ja eivät ole kuulemma kuulleetkaan....

Aji Inferno

EIpä tosiaan ole aikoihin näkynyt noita... Oiskohan maahantuonti lopetettu? :(

Tekla

Kyselin muistaakseni viime keväänä Pauligin kuluttajapalvelusta tuosta Santa Maria Chipotle Pastesta sekä Ancho Style chilistä. Sain silloin vastauksen, että tuotteista on vähäisen kysynnän vuoksi luovuttu. Tarjontaan mainittiin kuuluvan kaksi tuotetta, ilmeisesti nuo Kyriksen mainitsemat, joten tuo karu kohtalo taitaa koskea myös Habanero kastiketta.

Meillä chilien harrastajilla on melkoinen urakka edessä, että saamme suomalaisten makutottumukset muuttumaan edes hiukan kultivoidumpaan suuntaan noiden chilien suhteen. Chili taitaa yhä merkitä monille samaa kuin mieto chilimausteseos. Tuossa naapurissa ruotsalaisilla asiat ovat paljon paremmin: valikoimat ovat aivan erilaiset kuin meillä, jopa lähimarketeissa. :(

kyris

Tilanne parempi Ruotsissa....

Mitens olis Chili-risteily Tukholmaan?  :p

Aji Inferno

Ei hassumpi idea tuo risteily... Voisi vaikka kevättalvella ajatella?

Suomalainen vähämausteinen ruokamaku on kyllä totisinta totta. Työpaikalla esim. oma tabasconkäyttöni näyttää olevan ainainen "nähtävyys" kaikille muille... En nimittäin tunne sieltä ketään muuta joka käyttäisi chiliä laisinkaan. Mikä sääli! :-)

Leero

Kyselin santamarialta sitä habanero saucea ja vastaus tuli monen viikon päästä sähköpostiin. Siinä luki: "Valmistus on loppunut, mutta nyt on tullut markkinoille uusi vieläkin tulisempi kastike" Se kastike on vieläkin miedompaa kuin tabasco, kuin etikalla laimennettua tabascoa. Sillä ei tee mitään.

Thietavu: Mitä sinä pelkällä tabascolla teet? Eihän se oo yhtään tulista edes sellaisenaan. Eikö olisi sama laittaa pelkkää etikkaa...?

Se risteily on tosi hyvä idea. Minä lähden ehdottomasti mukaan, vaikka en osaa ruotsia yhtään. Ei kai se varmaan ongelma ole, kyllä kai siellä huonolla englannilla pärjää?
Mitenkäs majoitus, onko siellä mitään edullista paikkaa hulluille chilipäille?
Ostetaan GSM puhelimia

Janne

LainausThietavu: Mitä sinä pelkällä tabascolla teet? Eihän se oo yhtään tulista edes sellaisenaan. Eikö olisi sama laittaa pelkkää etikkaa...?

Minä kyllä pidän Tabascon mausta, eikä etikkaisuuskaan häiritse yhtään. Ei kaiken pidä olla "mad dog 357" :aa...[/color]
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Tyräkki

Samaa mieltä Jannen kanssa siinä, että usein on mukava nauttia hieman hillitymmästäkin poltteesta, ja vain joskus sitten räjäyttää kitalakensa sfääreihin. Tabascon etikkaisuus sen sijaan on kyllä alkanut minua jossain määrin häiritsemään viime aikoina. Toisaalta tulee sitä käytettyäkin vain ulkona syödessä, kun ei viitsi omaa soosiaan ottaa mukaan raflaan :;):

Pacsu

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"Suomalainen vähämausteinen ruokamaku on kyllä totisinta totta. Työpaikalla esim. oma tabasconkäyttöni näyttää olevan ainainen "nähtävyys" kaikille muille... En nimittäin tunne sieltä ketään muuta joka käyttäisi chiliä laisinkaan. Mikä sääli! :-)
Sama vika koulussa. No joo minkäs sille vo jos ruoka ei maistu millekkään tai sitten se maistuu niin hirveälle että se on pakko maustaa. Koulun "maustehyllystä" kun löytyvät vain Tabasco ja joku mauton Chili-ketsuppi.[/color]
Computers are like air condition, when you open windows, it won't work.