maaliskuu 30, 2024, 02:30:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Automaattinen tuuletusluukun avaaja

Aloittaja turaukko, toukokuu 23, 2014, 10:12:46 ap

« edellinen - seuraava »

009

Onko seinät tehty samanmoisesti?
Vaiko "ylhäältä-alas" naruilla kinnattu alin kalvo irti päällinmäisestä.

Huru-ukko

Koko rakenne on samalainen, rungon ulkopuolelle kalvo, sen päälle rimat, taas kalvo ja päällimmäiseksi rimat ruuveilla kiinni.

Mulla on lappeen alareunassa molemmilla puolilla kaksi tuuletusluukkua a.avaajilla. Päällimmäinen muovi luukussa menee yläpuolella olevan muovin  alle ja reunoissa ja alhaalla muovit on muutaman sentin luukkua leveämmät. Pitää sateen poissa, vaikka ei siitä kovin iso haitta ole vaikka sitä vettä tulisikin.

sorrii

En nyt lukenut koko ketjua, ku en jaksa ...

Itsellä kuitenkin on ollut varmaan sama Palramin avaaja, joka on tarkoitettu kennoluukkuun. Muistaakseni on toinen malli, joka edellyttää lasiluukkua, jolla siis on painoa. Kennomallissa on jouset. Se avaaja on ollut käytössä 5 kesää ja toiminut oikein hyvin.
En sitä mitenkään "kalibroinut" mutta jäähdytin maakellarissa [mökillä ei sähköä] jotta sain paikoilleen. Kuumana kesäpäivänä olisi ollut hankala sitä asentaa jos se mäntä on auki.

Itse "kalibroin" sen paikalla näppituntumalla: Siinä on säätöruuvi varren tyvessä, josta voi säätää: Laitoin se niin että ~20 asteessa on kiinni. Sitähän kun seurasin parina päivänä että koska se lämpö alkoi nousta yli 20 asteen, niin voi säätää aika tarkaan missä lämmössä se alkaa aueta. Avautuminenhan on aika hidasta, ja sulkeutuminen vielä hitaampaa. Kyllähän se sitten aurinkoisella kelillä jokatapauksessa avautui kokonaan, kun lämmöt nousee 5m2 kasvarissa hyvin nopeesti yli 30 asteen. Tuo hitaus on ihan hyvä varmaan, ettei se mäntä sahaa kokoajan auki-kiinni-auki kun on pilvipoutaa ...

Ekana talvena en edes tiennyt ettei saisi jättää pakkaseen! Hyvin se silti toimi toisenakin kesänä. Myöhemmin oon sen iorroittanut syksyllä ja vienyt mainittuun maakellariin jemmaan talveksi ...

Toissa kesänä askartelin kasvariini luukun seinälle vastapäätä tuota alkuperästä luukkua, ja vedin siihen naruvirityksen jolla molemmat luukut aukesivat saman avaajan voimalla: Sekin toimi ihan ok, paitsiettä siinä mun naruvirityksessä oli parissa kohtaa pienet pyörät josta naru kulki, ja usein kävi niin että sulkeutuessa se naru jäi löysäksi ja putosi paikaltaan. Ostin toisen kevyemmän ja halvemman [39€ Bauhausissa] mallin avaajan siihenkin. Tuo uusi oli edellä mainittua mallia, jossa se mäntä on kierretty kirteellä saranaan. Hyvin sekin on toiminut jo pari kesää. Molempien männät ovat jo kellarissa lepäämässä.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`