toukokuu 13, 2024, 03:42:05 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chiliyhdistyksen vuosikokous 2011

Aloittaja Janne, syyskuu 06, 2011, 17:20:50 ip

« edellinen - seuraava »

InkRose

Yhdistyksen säännöissä ei valtakirjasta minun silmääni osunut halaistua sanaa, mutta jos ne on aikaisemmin hyväksytty kenties pitempäänkin jatkuneena käytäntönä, mikseivät ne kelpaisi nyt?

kieblack

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - syyskuu 14, 2011, 00:27:05 apYleinen hyvä tapa on ollut, että kokous kutsutaan koolle vähintään kahta viikkoa ennen. Tällöin siis esityslista pitää olla valmis yms.

Nimim. 15v. yhdistyskokemusta (PJ/VPJ/hallituksen jäsen/rivijäsen)

Samaa minäkin ihmettelin. Yhdistyksen koukerot tuli tutuksi, kun olin pykäämässä yhden yhdistyksen pystyyn kesällä. Mutta toisaalta tuo kaksi viikkoa taitaa olla ns. suuntaa antava eikä mikään pakollinen? Oli miten oli, niin onhan se ärsyttävää, jos nettipalstalla puhutaan kokouksesta eikä kutsua vieläkään näy missään.

InkRose

Niinno, täällähän ei yhdistyksen asioita virallisesti puhuta, kuten Pj on tehnyt selväksi pariinkin kertaan. Saahan sitä kuka tahansa vaikka kahvilassa kavereilleen purnata. :P

SKeLin tapauksessa vuosikokouskutsu on minun mukanaoloaikanani aina julkaistu tämän ja veljesliiton yhteisessä lehdessä ja/tai jäsentiedotteessa luokkaa 2-3kk ennen kokousta, ilmoittautuneille sitten toimitetaan kokousmateriaali viikkoa-kahta ennen. Vielä pari viikkoa ennen kokousta sitten sähköpostitse muistutettu. Toisaalta, kyseessä on pääasiassa pienyrittäjistä koostuvan alan liitto, joten poissaolot pitää pystyäkin suunnittelemaan hyvissä ajoin.

Lakihan tosiaan velvoittaa kutsumaan yhdistyksen vuosikokouksen koolle vähintään 7 vrk ennen kokousta. Mikään ei käsittääkseni estä lähettämästä kutsuja hyvissä ajoin ennen tätä.

Lihamestari

Mä ainakin meinaan lähettää valtakirjan valitsemalleni henkilölle!
Jos kyseinen valtakirja jostain kumman syystä ei PJ:lle kelpaa, voi hän pyyhkiä siihen sitten vaikka perseensä!
Perään meinaan lähtettää lisää pyhepaperia, joilla voi pyyhkiä minut pois yhdistyksen listoilta...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

calm

Viime tipassa kun virallista kutsua ollaan lähettämässä, niin helposti voi käydä niinkuin viime vuonnakin kävi. Kutsu lähti liian myöhään. Ei paljoa (puoli vuorokautta), mutta sen verran, että jos joku olisi kokouksessa siitä valittanut, niin uusiksihan kokous olisi kaikkineen mennyt..

Janne

Tuosta valtakirjalla äänestämisen hyväksymisestä pitäisi myös tehdä nyt kiireesti aloite mikäli haluaa sellaisen pykälän yhdistyksen sääntöihin jatkossa.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Lihamestari

Eli valtakirjalla ei saa äänesää?  :o
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Lihamestari

Mä laitoin jo sähköpostia, kun hetken penkomisen jälkeen sellaisen löysin...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

TunturiTiger

Onkos joku tulossa Keravan suunnalta kokoukseen? Voisko poiketa hakemassa Savuhovilta parit nakit?

ragor

Yleinen kokous päättää sääntömuutoksista, kunhan se on mainittu kokouskutsussa. Seuraavan kokouksen kutsussa ei tietääkseni tälläisestä ole mainittu, mutta mikäli kokouksen määräenemmistö niin vaatii, tulee pitää ylimääräinen kokous.
Kannattaa muistaa, että jäsenkokouksella on yhdistyksen korkein päätöksentekovalta. Rekrytoimalla kokoukseen riittävästi samanmielisiä, voi ajaa lävitse minkä asian haluaa.

Eli summa summarum, painukaa sinne kokoukseen ja vaikuttakaa asioihin....

Ja noihin kannattaa tutustua:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503

http://www.chiliyhdistys.fi/pages/fi/chiliyhdistys/saeaennoet.php

Janne

Kokouskutsulla alkaa muuten olemaan kiire, mikäli ei kutakuinkin vuorokauden sisällä ole tullut niin kokous ei ole päätösvaltainen :P
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Kadotus

Kyllä chiliyhdistys ainakin minut vakuutti niin vahvasti, että jäi ainoaksi jäsenvuodeksi tämä.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

popcornmaker

Halutaanko oikeesti karsia jengiä yhdistyksen kokouksista lähettämällä kutsut vasta viikkoa ennen tapahtumaa?? Muista tiedä, mutta itellä ainakin aika usein sovittua juttua lähi vlopuiks.

InkRose

Lainaus käyttäjältä: popcornmaker - syyskuu 17, 2011, 04:13:35 ap
Halutaanko oikeesti karsia jengiä yhdistyksen kokouksista lähettämällä kutsut vasta viikkoa ennen tapahtumaa?? Muista tiedä, mutta itellä ainakin aika usein sovittua juttua lähi vlopuiks.

Sääntöjen muotoilu on ilmeisesti perustamisen aikoihin mennyt aika pitkälti yhdistyslain vaatimusten mukaan, mistä johtuu että kutsu voidaan lähettää vasta kun asialista on valmis ja viimeistään 7 vrk ennen kokousta.

Tämän kokouksen harkittavaksi on ehdotettu ilmeisesti useampaakin sääntömuutosta mm. tätä asiaa sivuten.

Itse en työkiireiltä ehdi paikalle, joten ääneni ei pääse kuuluviin, kun yht'äkkiä aiemmista vuosista poiketen valtakirjoja ei sallitakaan. No, ehkä siihen saadaan muutosta nyt. Kenties jopa etäosallistuminen tulee mahdolliseksi. En ole kuitenkaan irtisanomassa jäsenyyttäni ainakaan vielä. Olisin toivonut muutosta myös jäsenmaksujen keräyspolitiikkaan, mutta se ei tainnut olla suosittu ajatus syistä, jotka eivät minulle aivan täysin auenneet.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: InkRose - syyskuu 17, 2011, 07:16:50 ap
Olisin toivonut muutosta myös jäsenmaksujen keräyspolitiikkaan, mutta se ei tainnut olla suosittu ajatus syistä, jotka eivät minulle aivan täysin auenneet.

No tuota nyt on ehdottanut jo moni! PJ totesi vain, että loppuvuodesta kukaan ei koskaan liittyisi yhdistykseen. Niinpä niin.. Itse keskittyisin tällä hetkellä jo olevien jäsenten pitämiseen, enkä pelkästään uusien hankkimiseen. Ei yhdistys kuitenkaan voi ola kuin ikea, jossa iiiiso pyöröovi pyörii kokoajan.

InkRose

Olisiko se yhdistyksen kannattavuudelle katastrofaalinen menetys, jos vaikkapa viimeisen kolmanneksen tai neljänneksen aikana liittyvät saisivat ne 3-4 kk ns. kaupan päälle? Eli vaikka syys- tai lokakuussa alkava jäsenyys olisi automaattisesti voimassa seuraavan kalenteri vuoden. Kannattaa ottaa esille, mikäli asiasta tulee keskustelua vuosikokouksessa.

Chilivaari

syyskuu 17, 2011, 11:30:09 ap #36 Viimeisin muokkaus: syyskuu 17, 2011, 11:34:06 ap käyttäjältä Chilivaari
Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 17, 2011, 10:05:46 ap
No tuota nyt on ehdottanut jo moni! PJ totesi vain, että loppuvuodesta kukaan ei koskaan liittyisi yhdistykseen.

Selittelyä.
Eräässä toisessa yhdistyksessä, jonka sääntöihin olen ollut vaikuttamassa, asia on ratkaistu siten, että jäsenyys on kalenterivuosittain, mutta syyskuun jälkeen liittyvät saavat seuraavan vuoden jäsenyyden automaattisesti.

EDIT:
Kappas, InkRose ehti postaamaan 11 sekuntia aikaisemmin.
Minulla se aika meni tuon lainauksen tekoon.  ;D

TunturiTiger

Juuri näin olen kuullut muuallakin hommien toimivan. Eiköhän se tässäkin yhdistyksessä vielä jossain vaiheessa. :)

kieblack

Onko kukaan muukaan saanut kirjettä?..

Herra 47

mitä kirjettä? Tarkista sähköpostisi
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)