toukokuu 14, 2024, 02:02:46 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


chilikasvio

Aloittaja papereeka88, syyskuu 03, 2009, 15:28:03 ip

« edellinen - seuraava »

papereeka88

Onkos kukaan kerännyt omista chileistänsä kasviota?Itse ajattelin omista kasvateistani sellaiseen kerätä niin on sitten helppo katsoa jälkikäteen,että millainen kasvi olikaan kyseessä.Lisäksi tulee hyötykäyttöäpois heitettäville kasveille,kun kaikkia ei voi kerta pitää hengissä.
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

TunturiTiger

jonkin asteinen digikasvio on kehitteillä ainakin mulla.

Chilivaari

Perinteisen kasvion teko on kunnioitettava ajatus, mutta monessakin suhteessa toivoton yritys:
1) Puuvartisten kuivatus ei ole helppoa
2) Lehtien perusteella ei tunnisteta mitään. Annuumeista löytyy helposti 50 samanlaista.
3) Melkein kaikkien annuumien kukat ovat samanlaiset, muillakin lajeilla aika pitkälle lajeittain.
4) Edelleen annuumeista löytyy helposti 10 samanlaista hedelmää. Vasta maku ratkaisee, mutta milläs sen laitat kasvioon.

Digikasvion teko olisi helpompaa, mutta vaatisi hyvän ennakkosuunnitelman: Mitä kuvataan, missä vaiheessa, missä valossa ja mitan kanssa vai ilman. Taimen kuva, kokokuva metrimitan kanssa, kukka, hedelmä mitan kanssa, kommentteja mausta, kasvu- ja kypsymisajat jne... Kyllä siitä voisi tulla hyvä kasvio.

TunturiTiger

LainausKyllä siitä voisi tulla hyvä kasvio.

veikkaan kanssa mutta järjettömän kova homma tehdä kaikkine kuvaamisineen, lajitteluineen ja kuvateksteineen. lisäks jos siihen kasvioon tekee valikot ja haut niin huh!

Chilivaari

Pitäisi myös hankkia neutraali kuvaustausta, iso sellainen, sillä jotkut chileistäni ovat huoneen korkuisia ja jatkavat katossa. Nelimetrisiäkin on tavattu. Eipä niitä mahdu kuvaamaan. Toisaalta, ellei kuvaustapahtumaa ole vakioitu ja tehty helpoksi, se jää tekemättä. Minä en yksinkertaisesti pysty kuvaamaan kokokuvia chileistä parvekkeellani, ei ole tilaa ilman isoja järjestelyjä. Lisäksi laseja vasten ei saa kuin vastavalokuvia.

papereeka88

itse olen nyt kirjoitellut worksistä löytyvään valmiseen pohjaan ylös havaintoja omista chileistäni.Olivat siellä sellaiseella nimellä kun kasvi kuva ja kasvin kuvaus.Tän ään pitäisi laittaa ensimmäisiä kuvia siihen.En tiedä kuinka asiallinen on,mutta kivaa puuhastelua ja saa ainakin hieman selvempään muotoon omia havaintojaan.
"Mina olla cool ja tyyni koko tämän nautinnon ajan"

TunturiTiger

omista kasveista nyt ei viitti tehdä vielä kasvioo. katotaan ens kaudella kun ainakin nää isoimmat virheet tulee korjattua. puutteellinen lannoitus ja valaistus tais olla tän kauden kovimmat virheet. lisäks kun tuuletusta ei ollu koko kaudella niin noi riu'ut näyttää tosi heikoilta. hyvä kun muutama podi sentään tulee.

Kimppu

Minua kyllä tuo ajatus ihan perinteisestä kasviosta kiinnostaa. Taitaisi jostakin löytyä vanha kasvionikin, jossa oli osa kasvia, ja vain suomenkielinen ja tieteellinen nimi.

Omaksi iloksi tietenki, kuivattaa yksi oksa ja kukka, siihen lajikkeen nimi, ja mahdollisesti PI XXXXXX. Ja jos tulostimen ostais itelle, niin kuva taimesta, ja hedelmästä niin kokonaisena kuin halkaistunakin.
http://tulipaprika.blogspot.com

Lainaus käyttäjältä: KadotusMutta joo, kohta tulee Aji Inferno ja rankaisee poistamalla koko topicin, koska eihän tämä ole mahdollista.

Lainaus käyttäjältä: nicklas
kuinka voin kiertää tonne piratebayhin kun elisa on sen kerran plokannut....