toukokuu 11, 2024, 19:33:49 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


0llin oppivuodet

Aloittaja 0lli, lokakuu 07, 2013, 11:54:48 ap

« edellinen - seuraava »

joonasN

 Terves!
Mitkä on tuntemukset  tuosta Led Finland 350W COB Ledivalaisimesta tällähetkellä?
Onko pidempääkin kokemusta tehokkuudesta? Olen itse harkinnut kyseistä lediä omaan telttaan mutta yllättäen hinta mietityttää ::).
Osaatko antaa kuvaa esin toimiiko suunnilleen samalla tehokkuudella kuin 400w spna?
Oma teltta 120x120x200cm lighthouse max.  taannoin oli valaistuksena juurikin 400 natikka ja toimi kuin tauti!
Vaihdoin sen sitten pois kun hermo meni tuuletuksen "suihkumoottori mökään". nyt on tuikkuina 2x 250w esl.

0lli

Lainaus käyttäjältä: joonasN - helmikuu 18, 2017, 18:12:01 ip
Terves!
Mitkä on tuntemukset  tuosta Led Finland 350W COB Ledivalaisimesta tällähetkellä?
Onko pidempääkin kokemusta tehokkuudesta? Olen itse harkinnut kyseistä lediä omaan telttaan mutta yllättäen hinta mietityttää ::).
Osaatko antaa kuvaa esin toimiiko suunnilleen samalla tehokkuudella kuin 400w spna?
Oma teltta 120x120x200cm lighthouse max.  taannoin oli valaistuksena juurikin 400 natikka ja toimi kuin tauti!
Vaihdoin sen sitten pois kun hermo meni tuuletuksen "suihkumoottori mökään". nyt on tuikkuina 2x 250w esl.


Moikka!

Kohta kaksi vuotta tuo valaisin minulla ollut käytössä ja omat kokemukset erittäin positiivisia.
Natikoista ei kauheasti ole kokemusta itselläni, joten vaikea verrata näitä kahta keskenään. Kyllä valaisimessa on tehoa piisannut useamman kilon chilisadon tuottoon tuossa teltassa! :) Lyhyet nivelvälit kasvissa ja runsasta haaroittumista eli yhtäkuin erittäin tuuheita kasveja saa tuolla aikaan  :thumbup:
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli



Capsicum chinense 'Hainan yellow lantern'

Hyvin on lähtenyt haaroittumaan ja nopeuttaa kasvuaan, nyt kun juuristo saanut kokoa. Tänään vaihettu ensimmäistä kertaa vedet, ec noin 1,5.
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

chilifellow

Ohoh. Onpa komea Hainanin taimi. Väritkiin kohdallaan.  :thumbup:
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

0lli

Lainaus käyttäjältä: chilifellow - helmikuu 26, 2017, 12:43:41 ip
Ohoh. Onpa komea Hainanin taimi. Väritkiin kohdallaan.  :thumbup:


Kiitokset, itsekin todella tyytyväinen ollut tuon kasvuun ja ulkonäköön, toivottavasti jatkuukin ilman ropleemia :)  :thumbup:
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Raumala

Ou nou, noin pieni vielä, tässä ollaan jo maistiaisia odottelemassa.  ;D

0lli

Lainaus käyttäjältä: Raumala - helmikuu 27, 2017, 15:14:51 ip
Ou nou, noin pieni vielä, tässä ollaan jo maistiaisia odottelemassa.  ;D


Juu vielä joudut jokusen kuukauden odottelemaan :D Ensimmäinen kukka tosin aukesi eilen, mutta se ja toistakymmentä muuta nuppua tuli nypittyä tänään.
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli





Hieman yli 2kk vanha Hainan yellow lantern, edellisestä kuvapäivityksestä noin 1,5 viikkoa, joten kasvuvauhti on nyt huikea! :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli

Hainan yellow lantern nyt noin kolme kuukautta vanha (28.12 sirkkalehdillä ja siirto pieneen kivivillakuutioon). Kasvu on ollut loistavaa, kukkii runsaasti ja muutaman podin alunkin bongasin nopealla vilkaisulla :)





If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

TheTäti

Vau, hyvältä ikäisekseen näyttää 🌶🌶🌶

0lli

Lainaus käyttäjältä: TheTäti - maaliskuu 30, 2017, 20:54:32 ip
Vau, hyvältä ikäisekseen näyttää 🌶🌶🌶


Kiitokset! Samaa mieltä itsekin  :thumbup: :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli









Eikös tuo jo ihan itseltään näytä? Nyt vaan odotellaan kokoa ja väriä ^^ Hainan yellow lantern tänään tasan 14 viikkoa sirkkalehdistä. Led Finlandin 350W COB-ledi tekee kyllä hyvää jälkeä! :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

NPhoBiaz

Lainaus käyttäjältä: 0lli - huhtikuu 05, 2017, 17:03:27 ip
Eikös tuo jo ihan itseltään näytä? Nyt vaan odotellaan kokoa ja väriä ^^ Hainan yellow lantern tänään tasan 14 viikkoa sirkkalehdistä. Led Finlandin 350W COB-ledi tekee kyllä hyvää jälkeä! :)


Ihan sitä itseään, kuten pitääkin. :) Joko kutkuttelee? ;D

0lli

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - huhtikuu 05, 2017, 17:38:10 ip
Lainaus käyttäjältä: 0lli - huhtikuu 05, 2017, 17:03:27 ip
Eikös tuo jo ihan itseltään näytä? Nyt vaan odotellaan kokoa ja väriä ^^ Hainan yellow lantern tänään tasan 14 viikkoa sirkkalehdistä. Led Finlandin 350W COB-ledi tekee kyllä hyvää jälkeä! :)


Ihan sitä itseään, kuten pitääkin. :) Joko kutkuttelee? ;D


Juuri näin! :) Kieltämättä joo! Itse kun kaiken chilin työstän jauheeksi ja tätä on jauheena kehuttu, niin odotus on jo kova! Toki freshinä pitää myös testailla. Vielä joutuu jokusen aikaa odottelemaan, kuvien perusteella ottaa vielä kokoa reilusti :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

chilifellow

Nam! Jauheena on hyvää. Tietty vois hifistellä ja aromia saada savustettuna jollain lepällä tms... Kuiteskin maukasta kuivattunakin.  :fire:
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

0lli

Lainaus käyttäjältä: chilifellow - huhtikuu 05, 2017, 19:23:42 ip
Nam! Jauheena on hyvää. Tietty vois hifistellä ja aromia saada savustettuna jollain lepällä tms... Kuiteskin maukasta kuivattunakin.  :fire:


Joo, voisi koittaa savustettua jauhetta myöskin tehtailla :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

0lli





Hainan yellow lantern nyt noin 3,5kk vanha ja edelleen hyvin kasvaa :)
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.

Chilivaari

Komea on sato tulossa Hainaniin ja vielä noin nuorena. Melkeinpä voisit sivun otsikosta poistaa tuon oppivuodet, jotain olet ilmeisesti oppinut jo.

Minä kyllä leikkelisin valon yläpuolelle menevät pitkät oksat pois, ei niistä paljon iloa ole, ellet korkeusennätystä ole kasvattelemassa.

Jame

Lainaus käyttäjältä: 0lli - huhtikuu 21, 2017, 09:47:15 ap
Hainan yellow lantern nyt noin 3,5kk vanha ja edelleen hyvin kasvaa :)


Komeaa! :thumbup:
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

0lli

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - huhtikuu 22, 2017, 21:35:42 ip
Komea on sato tulossa Hainaniin ja vielä noin nuorena. Melkeinpä voisit sivun otsikosta poistaa tuon oppivuodet, jotain olet ilmeisesti oppinut jo.

Minä kyllä leikkelisin valon yläpuolelle menevät pitkät oksat pois, ei niistä paljon iloa ole, ellet korkeusennätystä ole kasvattelemassa.


Kiitokset! Itsekin olen äimistellyt, kun noin nuorena jo satoa puskee, hyvän oloinen lajike kyllä tämä! Otsikko taitaa silti jäädä vielä, sananlasku sanoo "oppia ikä kaikki". ;D

Joo tarkoituksena onkin ne hujopit siitä pois pätkiä, ei olla korkeusennätystä yrittämässä tällä kertaa, vaikka 210cm korkea teltta onkin. ^^
If you want to be happy for a lifetime, be a gardener.