maaliskuu 28, 2024, 10:24:57 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje II

Aloittaja Whili, tammikuu 03, 2013, 13:07:49 ip

« edellinen - seuraava »

sorrii

Jos olit valmis noutamaankin, niin varmaan joku euro liikenisi "oikeeseen" siemenkauppaan: Eipä nuo kovin kalliita ole ostaakaan esim. Fataliilta: https://www.fataliiseeds.net/

Harrastelijoiden siemenien puhtaus ei aina ole ihan varmaa, eikä kyllä ammattilaisillakaan 100%
Itse oon huomannut omieni tuottavan yllätyksiä nykyään ihan liikaa. On se toki kivakin joskus ...
Tämän vuoden Lemondrop esim. on 10-15cm punaoranssia makeaa lähes tuletonta: Ihan kivaa leivänpäällä ja voi syödä reilusti. Ei vaan sitten ole sitä aitoa ollenkaan ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Onko kiinnostusta uuteen kierrokseen ??

Voisin laittaa kirjeen liikkeelle jos riittävästi kiinnostusta ilmenee.

Säännöt löytyvät ketjun ensimmäisestä viestistä.

sorrii

Saattaisi mua kiinnostaa - kaikesta huolimatta. Taas on kyllä sato jokseenkin korjaamatta vielä, eikä siis uusia ole ennenkuin parin kk päästä  :-\

3 uutta Rocotolajia [Jewn Perun tuliaisia];
elvytin jotain vanhoja annuumeja 10v takaa;
samoin baccatumeja ...

Kunnollisia Aji Cristaleita ei tunnu tulevan nykyään ollenkaan: Oon tilannut 2 kertaa Fataliilta, ottanut ketjukirjeestä, Heinän Penan hedelmistä, Chilitarvikkeen taimista jne. Itsellä tallessa varmaan 20 pussia eri alkuperää. Tän vuoden idätetyistä 6 taimesta yksi tekee mielestäni aitoa oikeaa AC'tä ... Maku, muoto, koko, väri, tulisuus ... Tai sitten päässä viiraa ... vitu
Vähän samma ilmiö Lemondropissa. On niin montaa erää siemeniä ettei tiedä enää mistä sitä oikeeta tulee. Nyt on yksi puska joka "toimii" ...

Meinaan että alan harkitseen josko tilailisi tärkeimmät lajikkeet jostain luotettavasta siemenkaupasta. Onko niitä ...  ???
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

Nekin "luotettavat" siemenkaupat etenkin jos ei ole omaa tuotantoa, tilaavat tukkureilta siemenensä. Ja niitä sinne myyvät kasvattajat.

sorrii

Heinän Penalta kerran kysäisin käyttääkö omia siemeniä: Vastasi että siement tulevat siemenkaupasta ...
Joskus on ollut aika mutantteja jotkut lajikkeet hänellä - vaikkakin hyviä. Aji Pancaa oli myynnissä pari vuotta sitten, joista hedelmistä jotkut olivat melkein paprikan kokoisia; epämääräisen muotoisia mutantteja. Otin tietysti siemeniä niistä itselle ja oon parina kesänä kasvattanut: Hyvää tavaraa niistä tulee ja on yksi rajummin kasvavista kasveista mitä on mulla ollut ...
Joskus taisi olla Sugar Rushia jota lajiketta taitaa liikkua sen sataa erilaista. Itsellä siemenketjukirjeen siemenistä tuli kaikista taimista erilaisia hedelmiä.
Toissakesän Aji Verde [Penalla siis] oli sellainen oranssi pallukka joka muistutti niitä Sugarrusheja. Itse kaivoin siksikin vuosien takaa säilöttyjä Aji Verden siemeniä, joista mun käsittääkseni tuli nytkin "aitoja". Ne ovat saman kokoisia ja muotoisia kuin Aji Amarillo, mutta ohutlihaisia ja kypsyvät punaisiksi. Maku samanlainen makea, raikas. Säilyy kypsänä tosi huonosti. Lienee siksi käytetään vihreänä .. Se on ollut mun yksi parhaimman makuisia mietoja chilejä ...

Arvaan kyllä että tämänvuotisista omista siemenistä taas saattaa tulla mitä vaan. Taitaa olla samassa kasvarissa 10 eri Ajia kasvamassa. Edelleen ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Raaka-Arska

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 19, 2018, 06:46:26 ap
Onko kiinnostusta uuteen kierrokseen ??

Voisin laittaa kirjeen liikkeelle jos riittävästi kiinnostusta ilmenee.

Säännöt löytyvät ketjun ensimmäisestä viestistä.


Kyllähän tuota Oulu-miittiä jo kyseltiin ja omat siemenetkin ovat palon jäljiltä luultavasti pilalla...
Missä menee tulisuuden ja myrkyllisyyden raja?

Roikale

Kiinnostunut, mutta ei taida miun postausten määrä riittää. Jos joku vastaanottaa kirjeen Lappeenrannan lähettyvillä, niin voisin tulla apajille.

zinzu

Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

bläkkäri

Kyllä täälläkin kiinnostusta riittää. Tälle kaudellekin löytyi kirjeestä monta uutta lajia pysyvään kiertoon. Mutta jäi sinne vielä muutama lajike mitä ei vielä ole tullut kokeiltua...

bläkkäri

Mikäs on kirjeen tila, vieläkö löytyy innokasta ketjun aloittajaa?

Tässähän ehtisi vielä jonku nopeen lajikkeen tulevalle kaudelle bongaamaan...

Whili

Taitaa tulla välivuosi vähäisen kiinnostuksen vuoksi  ???

bläkkäri

Eipä hätiä mitiä, olikin jo suunnitelmissa penkoa omia siemenkokoelmia parin vuoden takaa ja tehdä hyviä löytöjä...

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Whili - marraskuu 08, 2018, 14:08:46 ip
Taitaa tulla välivuosi vähäisen kiinnostuksen vuoksi  ???

Eikö ne siemenet mene/tulevat yksilöiltä. Siemenketjukirje palvelee sitä tarkoitusta. 

juksu

Morjesta! Kirje ei nitkahtanut liikenteeseen, niin kysytään suoraan..
Olisikos kellään tarjota Pink Habaneron siemeniä? Tässähän ne pitäisi jo startata että saisi jonkun podin aikaiseksi.
Mikäli Oulusta löytyy niin voin noutaa pari siementä.
- mind is a terrible thing to taste -

ekonyymi

Oliko tänä vuonna mitään kiinnostusta kirjeeseen? Itse ainakin olisin kiinnostunut.

zinzu

Kiinnostaa.. ja ois jakoonkin siemeniä..
Chilejä, chilejä lisää chilejä ja pari kukkaa =D

Whili

Jos kymmenkunta halukasta löytyy niin voidaan harkita kierrosta.

Whili

Katsotaan postilakon jälkeen onko kiinnostusta...

sorrii

Kiinnostaa ... Antopuolella varmaan enempi  8)

((sain muuten idäteltyä 10v vanhoista siemenistä White Bullet Habaneronkin: loistava lajike myös bonchina, joka tuottaa marjaa talvellakin ilman jättisuperplasmanatikkaa. Pieniä hapaneeroja voi syyä pienetkin pojat ja tytöt))

Onko muuten jollain tietoa vaihtoehdoista Postille?? Postnord, Matkahuolto .. Lähisetupostitukset varmaan sujuu naamatustenkin ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`