huhtikuu 19, 2024, 09:01:02 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


"viimeiset sanat"

Aloittaja omarosa, toukokuu 22, 2011, 22:55:07 ip

« edellinen - seuraava »

omarosa

 Lainaus , uusi suomi:
8.5.2011 16:52 Henri Risti

"Viime päivänä minulle väitettiin, että en syö lääkkeitäni, vaikka hoitajat ovat aina vieressä katsomassa kun ne syödään. Tämä on ilmeisesti ollut syy, että lääkäri nosti lääkeannostani KAKSI KERTAA kahdessa päivässä. Yleensähän lääkeannosta nostetaan ehkä kerran kahdessa viikossa, tai kuukaudessa, mutta nyt kaksi kertaa kahdessa päivässä!"

http://www.pshp.fi/default.aspx?nodeid=9954&contentlan=1tä

Foorumin tiedemieheltä tainnut keretä kukat kuivua, ei ole bonekoa päivittännyt. Toivottavasti palaa hyvässä kunnossa, ilman riippuvuuksia. :-\
chilinkasvatuksen A:spna B:hydrosora C:provado

TunturiTiger

Hyvä, että on päässyt hoidon piiriin. Yleensä noissa kestää kuukausia, ennen kuin pääsee terveyskeskuslääkäriä pätevämmälle tohtorille.

Ryhis

Hienoa, että meillä on tämä verorahoilla ylläpidetty hyvinvointiyhteiskunta niin mm. kaikki pönttönsä kemikaaleilla vapaaehtoisesti sekoittaneet voivat päästä "hoitoon".

Pöpit saisivat ottaa lainaa pankista ja maksaa omat hoitonsa, jos pikkupirut lattiamattojen alle häiritsevät liikaa niin sitten ranteet auki tai saunan taakse.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Macex

Räyhäkkään positiivisuuden yllätti kyllä taas :D

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Macex - toukokuu 23, 2011, 10:49:18 ap
Räyhäkkään positiivisuuden yllätti kyllä taas :D

Ja asiantuntemus! ;)

Ryhis

Yksikään tuttuni joka on ollut "suljetulla" ei ainakaan toistaiseksi ole kuntoutunut sellaiseksi, että voisi tehdä mitään ansiotyötä.

Röökaajat maksavat tupakkaveroa, makeisverosta maksetaan läskien "elintasosairaudet" mutta nämä pullamössö-pönttö-ei-kestä-arkea-pellet eivät pysty maksamaan takaisin edes peruskoulutustaan. Futuristikin on vuositolkulla suoltanut tuhansia sivuja pelkkää provoilua internetin ihmeelliseen maailmaan. Olisi ottanut itseään niskasta kiinni jo vuosia sitten, lopettanut sen pilvenpolton ja mennyt oikeisiin töihin.

Ihmettelen suunnattomasti tätä nykyajan meininkiä jossa kaikki mahdolliset vastoinkäymiset ja henkilökohtaiset ongelmat kuten laiskuus ja typeryys yritetään saada näyttämään jotenkin lääketieteelliseltä. Ihmiset eivät ole läskejä siksi, että syövät suklaata ja grilliruokaa ja kippavat olutta - heillä on huonot geenit, tai leptiinin vaikutushäiriö tai jotain!

99% näistä AD/HD, masennus yms. "sairauksista" on pelkkää paskanjauhantaa. Kun terapialässytys alkaa jo synnytyslaitoksella, niin ei mikään ihme että ihmiset ovat päin helvettiä. Ennenvanhaan luokassa pyöriviä häiriköitä vedettiin karttakepillä perseelle kunnes urputus ja häiriköinti loppui, kotonakin saatiin kunnon kotikasvatusta. Nykyään nynnyillään ja omaa epäonnistumista kasvattajana puolustellaan kaikenlaisilla paskapuheilla kuten "lasten kuuluu kasvaa, ei niitä saa kasvattaa".

Nykyään ihmisillä ei ole minkäänlaista suodinta päivittäin kasvavaa informaatiotulvaa vastaan. Kyllähän siinä nuppi sekoaa kun varoo E-aineita ja murehtii Somalian sotaa.

Haistattakaa vaan reilusti paskat kaikella muulle kuin oman korttelin tapahtumille ja juokaa pakastekylmää koskenkorvaa kun vituttaa.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

Mulla olis vielä yksi psykiatrian tentti suoritettavana, ennen valmistumista. Saanko Räyhis siteerata sua siellä? Tottahan se on, että jokainen itse valitsee sairautensa. Mielisairaudet varsinkin on helppoja, koska potilas huomee ne heti itsekin! Esimerkiksi skitsofreenikot huomaavat heti ihan fyysisiäkin oireita ja ovat kovin sairaudentuntoisia. Ja päihteidenkäyttäjätkin tiedostavat joka kerta pilaavansa oman elämänsä lisäksi läheistensä elämät ja käyttävän ihan viiitusti yhteiskunnan varoja!  ;D

chilimieli

En nyt pitäisi räyhiksen kommenttia (taaskaan) kovin totuudenmukaisena ja oletankin, että se oli tarkoituksellista läppää. Mielenvikaisuutta (tasapainohäiriöitä) on esiintynyt ennenkin, siitä ei vain olla puhuttu samalla tavalla. Kehitys on positiivisempaan päin, mutta toki kaikenmaailman pullamössöpellet voivatkin mussuuttaa omassa rauhassaan elämän raakuutta. Oikeasti apua tarvitseville pitää antaa hoitoa, jotta vältytään tulevilta kouluammunnoilta ja sen sellaiselta.
Ei se itsemurhakaan monien lähimmäisten oloa paranna (vertaa päihteet lähipiirissä). Tiedän ihmisiä, jotka tekevät töitä itsensä eteen, pitääkseen elämänsä tasapainossa, mutta eivät ole kykeneviä pääsemään yli elämänsä suurimmista ongelmista omin avuin. Ei ole mitenkään miehekästä selittää ongelmien ratkeavan kossua kittaamalla.

linker

Minäkin harrastan kouluammuntaa, mutta en kouluampumisia.
AMMMUUUUU!

(ammunanharrastajat, tai ampumista harrastavat, ymmärtänevät mistä on kyse)




chilimieli

Lainaus käyttäjältä: linker - toukokuu 23, 2011, 22:07:49 ip
Minäkin harrastan kouluammuntaa, mutta en kouluampumisia.
AMMMUUUUU!

(ammunanharrastajat, tai ampumista harrastavat, ymmärtänevät mistä on kyse)






hehheh, tosi hyvä.. ::)
Ei vaan ihan tosissaan, ei mielestäni paljoa naurata jos osuisi omalle kohdalle lähipiiriin.
Tuollainen "miehekäs" "ei vittu kiinnosta" asenne ei mielestäni ole mitenkään "älykkäämpää" vaikka moni koittaa sellaista esittääkkin. Hyvä, että henri (?) sai hoitoa ja toivottavasti saa elämänsä raiteilleen.
Jos joku vielä sanoo, että hoito pitäisi kustantaa itse, niin kysyn vain, että kumpi tulee loppupeleissä kalliimmaksi yhteiskunnalle? Hullu vai se hoito? Sairaan asemaan tuskin ainakaan parantaa se, että joutuu elämään veloissa työhön kykenemättömänä.. Meillä lusii muutenkin "työttömiä", jotka elelee yhteiskunnan verovaroilla, tekemättä mitään eikä heidänkään elämän ylläpito mitään halpaa ole. Menee sitä rahaa muuhunkin, miksi joku jaksaa mussuttaa tällaisista asioista, kuin summat olisivat yhteiskunnallisesti merkittäviä, mutta vaikenevat rahan muusta syytämisestä joka tuuttiin? Voisin väittää, että tässä valtiossa virtaa rahaa aivan vääriin paikkoihin miljoonia joka vuosi. Ainiin, ihmisethän luottaa Suomessa valtiovaltaan, joka ei tee huonoja päätöksiä. ;D

Niin ja v###u hyvää huomenta teillekin. ;)

Ryhis

toukokuu 24, 2011, 09:21:05 ap #10 Viimeisin muokkaus: toukokuu 24, 2011, 09:28:29 ap käyttäjältä Räyhis
Lainaus käyttäjältä: chilimieli - toukokuu 24, 2011, 08:59:06 ap
Tuollainen "miehekäs" "ei vittu kiinnosta" asenne ei mielestäni ole mitenkään "älykkäämpää" vaikka moni koittaa sellaista esittääkkin.


Hop hop! Kyse ei ole mistään miehekkyydestä tai machoilusta. Ihmisten toimet harvoin ovat "älykkäitä" sanan varsinaisessa merkityksessä joten miksi esittää sellaista?

Minua vain ei kiinnosta. Minulla on huolia ja murheita ihan omasta takaakin joten pitäisikö tässä ottaa pulttia vielä tuntemattomienkin ongelmista? Käsi ojossa, itku kurkussa ja paskat housuissa rahaa anovat ärsyttävät minua, helkkari sentään maksoin lantikan verran veroja viime vuonna vain koska "saan" asua Suomessa ja sitten kotimatkalla tienvarsimainoksessa syyllistetään kun Intiassa tyttölapset eivät osaa lukea. Pitäisikö tässä tosiaan revetä joka helvetin paikkaan sitä maailmaa pelastamaan?

Radiossa mainostettiin eilen jotain lastenpäivän hyväntekeväisyyskonserttia jossa kerätään rahaa anoreksian hoitoon. Siis mitä helvettiä? Kun mainosfirmat ja musabisnes ovat viimeiset 30 vuotta tunkenut toinen toistaan hoikempaa ja leikellympää ihmiskropan mallia, photoshoppaamisesta puhumattakaan, kuluttajien kasvoille, niin nyt sitten "herätään ajattelemaan" että keitetyllä vedellä elävät pässit pitäisi saada hoitoon? Ketäs siellä konsertissa esiintyy? Omnipotenttien levy-yhtiöiden stailattuja pop-bändejä. Samalla kun voit ostaa itsellesi hyvää omaatuntoa tunkemalla rahaa anoreksiakirstuun, voit myös ostaa sen amerikkalaista elämäntapaa ihannoivan levyn jonka kansikuvasta on photoshopattu kaikki oksettavat inhimilliset piirteet kuten rypyt ja finnit.

Jos Unicefiä oikeasti kiinnostaisi Intian lukutaidottomat tyttölapset, ja nyt pitää ottaa huomioon että Intiassa tyttölapset ovat olleen kulkukoiran arvoisia viimeiset 5000 vuotta - itseasiassa Intiahan on ihmisoikeuksien kehitysmaa, niin Unicef olisi voinut "investoida" ne JCDecauxin mainospaikkoihin käyttämänsä rahat sinne Intiaan.

Tämän päivän nettihesarissa on erittäin hyvä esimerkki kuinka kannattaisi vain reilusti haistattaa paskat. Helsingin kaupunki on kieltämässä mattolaiturit, eli kelluvat mattojenpesupaikat. Perusteluina se, että itämeri saastuu kun mäntysuovalla pestään parisataa mattoa vuodessa. Lisäksi kuulemma kakarat voivat oppia, että mereen voi kaataa mitä tahansa jos sinne kerran saa päästä mattojenpesuvettä. Suomihan on ainoa taho joka itämerta saastuttaa, esimerkiksi Venäjältä ja Puolasta ei tule ollenkaan mitään "shittiä" rakkaaseen Itämereemme!

Kyllä nyt on Itämeri pelastettu. Tässä voisi melkein repiä ihokkaansa kun lukee tällaisia uutisia.

Mieluummin olen välittämättä. Tieto tuntuu lisäävän tuskaa.

Lainaus käyttäjältä: chilimieli - toukokuu 24, 2011, 08:59:06 ap
Niin ja v###u hyvää huomenta teillekin. ;)


*tun hyvää huomenta!  ;) :D
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - toukokuu 23, 2011, 17:54:38 ip
Mulla olis vielä yksi psykiatrian tentti suoritettavana, ennen valmistumista. Saanko Räyhis siteerata sua siellä? Tottahan se on, että jokainen itse valitsee sairautensa. Mielisairaudet varsinkin on helppoja, koska potilas huomee ne heti itsekin! Esimerkiksi skitsofreenikot huomaavat heti ihan fyysisiäkin oireita ja ovat kovin sairaudentuntoisia. Ja päihteidenkäyttäjätkin tiedostavat joka kerta pilaavansa oman elämänsä lisäksi läheistensä elämät ja käyttävän ihan viiitusti yhteiskunnan varoja!  ;D


Mä voin kirjoittaa sun seuraavan esitelmän! Voisin naputtaa siihen kaikkea frenologiasta ja sähköshokeista ja kuinka vegaanius parenee kunnon pamputtamisella!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Kadotus

"Tieto lisää tuskaa, siis ota rennosti ja fuskaa! - Taatusti erilaiset vastaukset Räyhiksen ainepalvelusta!*"






* = Aineen tekijän pääainevaihtoehtoina mm. Laphroaig 10 yo. Meukow XO ja pontikka. Vaihtelee mm. tilaajan maksukyvyn ja tekijän fiilisten mukaan.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

ingeniero

Mun on erittäin vaikea uskoa et räyhäkkään tuttavista joku olisi oikeasti ollut psykiatrisessa hoidossa noiden puheiden perusteella.
Itselläni on yksi ainut läheinen ollut ja sen perusteella en hirmuisesti menisi vittuilemaan asioista. Hoitoa haki ja halusi, ei saanut kuin pilleripurkin ja ohjeeksi et kyl sä kotona selviät. Meni muutama kuukausi, haki aina välillä hoitopaikkaa ja ei sitä saanut, tuli kesä ja veti narun kaulaan.
Sinne meni perheen isä, taakse jäi lapset ja leski.

Sinä räyhäkäs olisit varmaankin hänellekin vittuillut ja sanonut et oma vikas ja maksa itse hoitosi ja häpeä tyhmyyttäsi kun menit sairastumaan mielenheikkouteen?
Mä lupaan ainakin tulla sulle vittuilemaan heti ku sä joudut samaan tilanteeseen. Näen sen tilanteen olevan mahdollisesti hyvinkin lähellä...vai tiedostatko sä omat ongelmasi ja et olekaan mieleltäsi vinksahtanut?

LupeKani

Tuon tekstin voi tulkita miten haluaa ja ite en ainakaan löytänyt viittausta kuinka Räyhiksen kaverit olisivat kuuluneet tähän 99%..

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - toukokuu 23, 2011, 17:11:54 ip

Ihmettelen suunnattomasti tätä nykyajan meininkiä jossa kaikki mahdolliset vastoinkäymiset ja henkilökohtaiset ongelmat kuten laiskuus ja typeryys yritetään saada näyttämään jotenkin lääketieteelliseltä. Ihmiset eivät ole läskejä siksi, että syövät suklaata ja grilliruokaa ja kippavat olutta - heillä on huonot geenit, tai leptiinin vaikutushäiriö tai jotain!




En nyt aivan syö kokonaan tätä, onhan niitä ehkä 0.1% joilla vika on jossain muualla. Mutta muuten en käsitä miten masennuksien määrä räjähtää nykypäivänä käsiin.

Onko masennus jotenkin muoti-ilmiönä nuorella iällä ja siitä selvitään "hip hurraa"? Kun sitten masennutaankin oikeasti, pistetään piippu suuhun ja se oli siinä?

Noissa kahdessa on vissi ero.

Jokainen oikeasti masentunut ihminen jonka tiedän ei ole pystynyt tekemään mitään masennuskautensa aikana, eikä ole jokaiselle ihmiselle sitä mainostanut.  Sitten taas on tullut muutamia ihmisiä vastaan, jotka lyövät natsikortin sijasta pöytään "masennuskortin".  "oon niiiiiiin masentunut".

Hoitoon ne jotka tarvitsee ja muotimasentuneet hipit töihin.

Tepi

toukokuu 24, 2011, 12:38:15 ip #15 Viimeisin muokkaus: toukokuu 24, 2011, 14:56:21 ip käyttäjältä Tepi
Nyt mennään muuten aiheessa josta kauheasti ei kannata iloa repiä irti...Foorumin "tiedemies" edustaa jotain ihan muuta kuin suurin osa mielenterveyden häiriöistä kärsivistä ihmisistä. "Tiedemies" on mielestäni äärimmäinen esimerkki siitä millaiseksi kuinka huonoon jamaan ihminen saattaa joutua ilman riittävän aikaista hoitoon hakeutumista...bonuksena vielä kaikkien mahdollisten aineiden "parantava" vaikutus.

Tätä tapausta ei kuitenkaan kannata sotkea muihin, karkeasti 95% ihmisistä jotka kärsivät joistain- usein lieviksi luokiteltavista mielenterveyden häiriöstä. Tähän kategoriaan kuuluu keskivaikea masennus-, ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöt ja ties mitä muuta. Sairauksia jotka hoitamatta jätettyinä tekevät ihmisestä raunion mutta oikealla hoidolla saadaan kuitenkin pidettyä aisoissa.

Kukaan joka ei ole itse kokenut pahaa masennusta-, paniikkihäiriötä tai jotain muuta yhtä kivaa ei osaa kuvitellakaan sitä helvettiä mikä sairauden kantajalla päässään on...eikä tämän ole tarkoitus puolustaa Futua vaan niitä kaikkia muita jotka kuitenkin edes yrittävät päästä elämässään eteenpäin ja selviytyä sairautensa kanssa.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

ingeniero

Niin siis jos kyseessä on aineita käyttänyt henkilö, niin se vähentää asian tärkeyttä ja potilaan parantuminen/hoitoon pääsy ei ole niin oleellista kuin akateemisesti kouluttautuneen perheenisän äkillinen sairastuminen?

Ei ihmisiä voi eriarvoistaa tuollaisin perustein. Olkoon minkälainen aineiden lipittäjä tahansa, niin ei kukaan sitä tahallaan tee vaan siinä on taustalla se klik-tauti eli päässä oleva vika. Jos olisi terve, ei kukaan koskisi mihinkään itseään tuhoavaan.

masaiman

Lainaus käyttäjältä: Tepi - toukokuu 24, 2011, 12:38:15 ip
Nyt mennään muuten aiheessa josta kauheasti ei kannata iloa repiä irti..

Kukaan joka ei ole itse kokenut pahaa masennusta-, paniikkihäiriötä tai jotain muuta yhtä kivaa ei osaa kuvitellakaan sitä helvettiä mikä sairauden kantajalla päässään on...eikä tämän ole tarkoitus puolustaa Futua vaan niitä kaikkia muita jotka kuitenkin edes yrittävät päästä elämässään eteenpäin ja selviytyä sairautensa kanssa.


Ottamatta kantaa tähän tapaus "tiedemieheen" olen itsekin nähnyt läheltä mitä lieväksi luokiteltu masennus voi ihmiselle tehdä. Ihan muutaman päivän aikana voi olotila romahtaa hyvinkin rajusti, vieden täysin toimintakyvyn minkään asian suhteen. Pahinta sivustakatsojan kannalta on voimattomuus tehdä asialle mitään. Nähdä kuinka läheinen kärsii, olla vahva ja yrittää tukea häntä parhaansa mukaan, kuitenkaan voimatta tehdä varsinaisesti mitään konkreettista, varsinkin kun itse joutuu käymään samalla töissä. Voin kertoa, että se on helvetin kuluttavaa. Jopa siinä määrin, että kun taudille oli saatu diagnoosi ja asiaankuuluva lääkitys, ja näinollen itsekin jotenkin tajusi että pahin on ohi, kun olimme ajamassa kyläpaikasta takaisin kotiinpäin olin niin väsynyt, että kun syvään huokaistessani hän sattui kysymään mikä on, kun yritin sanoa, että vaan vähän väsyttää, romahdin täysin.

Nämä ovat mielestäni asioita, joilla ei pitäisi leikkiä. Puhumattakaan siitä, että erotetaan selvästi se, että pipi on pipi ja pöpi on pöpi, joskin tämäkin raja lienee usein melko häilyvä.

Masennus nyt on tietysti täysin eri asia, kuin esim. se, että tuhoaa nuppinsa mömmöillä, mutta milläs helvetillä x tai y syystä työkyvytön ihminen A:maksaisi, B:saisi lainaa sairautensa hoitoon? Veronmaksajien niskaan se lopulta jäisi. Potaatti,pataatti...

TunturiTiger

^ Totta! Se päihderiippuvuuskin on melko salakavala tauti. Se tulee pikkuhiljaa, alkaen jostain niin viattomasta kuin saunaoluesta tai kaverin tarjoomasta jointista. Toisille riippuvuus tulee helpommin kuin toisille.

Ilmeisesti jotkut K.A.K.Et (Kaikkien Alojen Kiistattomat Asiantuntijat) ovat immuuneita päihderiippuvuuksille ja muille sairauksille. He voivat ihan hyvin polttaa vuosikausia tupakkaa ja vedellä ohuita siivuja kapeisiin kasvoihin, ilman riippuvuutta.

Mutta vielä mielenkiintosempana mä pidän noita mielenterveyshäröjä! Mietitäämpä esim. skitsofreniaa. Siinä tajunta laajenee henkimaailman tasolle ja ihminen saattaa nähdä tai kuulla asioita, mistä muilla ei ole hajuakaan. Hauskan tästä tekee se, ettei skitsofreenikko itse tajua, että harhat on harhoja, vaan se pitää niitä ihan tosina. Minkään asteista sairaudentuntoa todellakaan ei ole! Samaa tekee myös skitsoaffektiivinen persoonallisuushäiriö.

Mielenterveys ja päihdepuoli kiehtoo mua just sen takia, ettei siinä aina ole selvää mistä suunnasta hoito alotetaan. Somaattisella puolella on sinänsä helpompaa, kun siellä näkee vaivan helpommin. Lisäks mielenterveysongelmat ja päihderiippuvuus kulkee hyvin usein yhdessä. Niitä ei pitäis alkaa koskaan hoitaa erillisinä sairauksina, vaan juur nimenomaan yhdessä.

Macex

Mun mielestä Chilifoorumi ei ole paikka, missä pitäisi jonkun henkilön henkilökohtaisia asioita punnita ja tuomita.


Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.