huhtikuu 16, 2024, 08:19:46 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Poppamiehen Chilitrio?

Aloittaja -mIDE-, kesäkuu 01, 2010, 12:01:59 ip

« edellinen - seuraava »

-mIDE-

Tuotteita sen kummemmin tuntematta, täräytin tilaukseneen kyseisen Poppamiehen Chilitrion, jossa siis Poppamies Naga Jolokia, Poppamies Habanero sekä Poppamies Jalapeno. Löytyykö noista minkäänlaisia kokemuksia? Osaako joku heittää noista scovillet? Löytyykö makua?

daniel

Ainakaan habanero ja jalapeno eivät olleet kovinkaan tulisia. Maku taas oli ihan jees mielestäni.

Herra 47

nuo kaikki on ihan ok... Tuo jalapeño on hieman etikkainen mutta jos käyttää puolaan johon laittaisi ketsuppia/sinappia niin sopii erinomaisesti
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Kaltsu

Naga jolokia ihan jees, muttei mikään tajunnan räjäyttäjä. Potkua on muttei aivan kauheasti. Omaan makuun aavistuksen liian suolainen.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

ottulo

Kyllä nuo menee mausteena, ainakin Naga ja Habanero. Naga tosiaan jokseenkin suolainen, joten kannattaa varoa sen kanssa, voi peittää muuta makua. Habanero ei ole kovin tulistakaan mielestäni, joten sitä uskaltaa laittaa useammankin "tipan".

waltron

Mun makuuni ovat olleet nuo kaikki. Tosin perus Nagaa en ole vielä testannut, vaan Savunaga on nyt käytössä. Siinä on ainakin potkua sen verran että ei ihan heti mene pullo tyhjäks.
Omassa suussa oli tuo poppiksen Jalapeño soossi tuntui samalla volyymillä (ellei tulisemmallakin) kuin Habanero versio,tiedä sit miks.
Mutta perus pöytämausteena menevät kaikki ja hinnallakaan ei ole pilattu.
"the back of my throat"

-mIDE-

Itse itselleni vastaten. Ihme kyllä, mutta en itsekkään tuntenut mitään kummempaa tulisuuseroa näissä. Odotin hieman tulisempaa tavaraa. Naga Jolokia-pullon erehdyin työmaan jääkaappiin kuskaamaan, joten se on käytännössä jo tyhjä. Maku ei ollut mitenkään erikoisen maukas, mutta menettelee. Habaneron maku ei myöskään kauheasti säväyttänyt. Jalapeñon maku sen sijaan on kyllä todella herkullinen, ylivoimaisesti näistä paras. Jalapeñoa hommattava ehdottomasti lisää!

mikestones


linker


Azukki

Mielestäni myös näistä Jalapenosoossi oli parasta ja hyvin pienet tulisuuserotkin, odotin kyllä nagasoossista tulisempaa.

Viltsu777

Ihan hyviä soosseja ja ei todellakaan mitään roskakamaa. Tai sitten mä en vaan tiedä asiasta...   ;)
#758

Aketza

Kokeilkaapas joskus muuten Chilitrion habanero-kastiketta laittaa leivän päälle ja sen päälle vielä raakaa valkosipulia (itse laittaisin 1-3 kynttä riippuen leivän ja kynnen koosta) ja sitten kunnolla chilitonnikalaa (säilyketölkkejä saa tietääkseni lähes jokaisesta ruokakaupasta). Ja sitten juustosiivuja 1-2 päälle ja mikroon (20-50 sekunttia normiteholla ainakin mun mikrossa riittää hyvin). Jalapeño kastike tohon ei sovi, eikä Naga Jolokia. Maun takia siis. Jalapeño kastike on kyllä muuten tosi hyvää, Jolokiaan en olekkaan löytänyt hyvää käyttötarkoitusta... Habanero & jalapeño pullot valitettavasti jo tyhjiä  :'(

Nosiseptori

Näistä kolmesta jalapeno on selvästi parhaimmanmakuinen. Habanero- ja nagasoosien tulisuus oli pettymys, mutta myöskään maku ei ole mitenkään erikoinen, ainakaan leivän päällä. Nagasoosi on sellaista suolaista, mutta muuten mautonta lillua... Esimerkiksi Blair'sin pure death on maultaan ihan toista luokkaa näihin kahteen verrattuna (parempaan suuntaan), varmaan tulisuuskin suurinpiirtein täsmää - eli ei hirveän tulista. Jalapeno-soosia sen sijaan aion ostaa useamminkin. Se oli mielestäni todella hyvää.

Näistä saa muuten kyllä repiä tippa-annostelijan heti pois, että saisi tavaraa reilummin ulos.