toukokuu 14, 2024, 11:34:35 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Aaveita!

Aloittaja Aji Inferno, maaliskuu 05, 2010, 22:58:50 ip

« edellinen - seuraava »

Rigsu

 :o siis... Onko tämä räyhäkkään tarina TOTTA, vai nerokas iltanuotiotarina, kopio kirjasta, tai leffasta???

Suosittelen joka tapauksessa kauhukirjailijan uraa, sillä unilääkkeistä huolimatta taidan nähdä tuosta painajaisia ensi yönä ;D
#813

est. 28.07.2009

TunturiTiger

Meidän koulussa kuulemma kummittelee Huugo Salmelan haamu. Opiskeln siis pirkossa pyynikintiellä ja meidän koulu on 1918 ollut punaistenpäämajana. Huugo Salmela tietysti oli punaisten päällikkö ja hän on saanut surmansa tuossa talossa. Ainoo mistä mä sen kummituksen huomaan on Amigan pitämä opiskelijaravintola Huugo, jossa tämä Huugo saa sapuskan maistuun ihan samalta joka prkln kerta!

Aji Inferno

Niin, Räyhäkkään tarina, olettaen että se on tosi, olisi aika helvetin hyvä esimerkki selittämättömistä jutuista. Ja sivumennen sanoen, toivoisin, ettei tätä keskustelua pilattaisikaan ihan pelkällä paskalla ja vitsailulla. Olisi todella kiintoisaa kuulla mitä jengille on oikeasti tapahtunut. On niihin tarinoihin sitten mikä hyvänsä selitys, välillä ehkä huuhaata, välillä kenties liiankin totta, täällä niistä on hyvä puhua! :)

Aji Inferno

Muuan hyvin läheinen sukulaiseni, joka ei puhu paskaa, eikä todellakaan (!) ole tyhmä tai herkkäuskoinen, on kokenut sen verran hurjan jutun, että se pelottaa häntä yhä melkein 20 vuoden jälkeen. Eikä syyttä. Ja vaikka miten asiaa itse miettisin, en kerta kaikkiaan löydä sille ns. luonnollista, rationaalista selitystä. Varmaankin sellainen on. Eiväthän "aaveet" ja "henget" voi olla mitään tieteelle ulkopuolista ja selittämätöntä? Tai, niin sitä ainakin ajattelee. Jos ne ovat todellisuutta, ne ovat silloin osa normaalia maailmankaikkeutta. Ja silloin mm. tieteemme pitää vain löytää keinonsa käsitellä niitä.

Aiemmin todettiin Carlos Castanedan kirjojen "vaikutus" lukijaansa. No, ne eivät ole hörhökirjallisuutta. Ne ovat kirjallisuuden suuria klassikoita, joita lukiessa saa nauraa, jännittää, pelätä ja ennen muuta - ajatella. Niissä mainitut intiaanishamaanit toteavat kylmän viileästi, että "maailmassa on asioita, joita emme voi koskaan edes yrittää ymmärtää - vain kokea!"  Tiedemiehelle tai rationaaliselle ihmiselle pirun paha paikka, jos tosi! :)

Voisiko tieteemme hyväksyä ajatuksen siitä, ettei ihmismieli kerta kaikkiaan kykene ymmärtämään maailmankaikkeutta? Kestäisikö itsetuntomme ajatuksen siitä, että olisimme lopulta vain Nokian kännyköillä ja kravateilla varustettuja isoja apinoita? Vai olemmeko todella luomakunnan kruunuja, kaikkitietäviä? :-)

Pankkipoju

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 06, 2010, 20:40:49 ip

Hissi ei loppuviikosta enään kummitellut, mutta pesukone riivasi vielä pariin otteeseen.

Ja-ha,

normaalisti (niissä osissa planeettaa joissa olen ollut) soitetaan huoltofirmaan ihan siitä syystä että itsestään käynnistyvissä koneissa on jotain vikaa ja siten aiheuttavat esim. palovaaran ja tuhlaavat sähköä.

Sä niinku hoidit homman kotiin paskimalla housuun  ;D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Pankkipoju - maaliskuu 06, 2010, 22:10:26 ip
Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 06, 2010, 20:40:49 ip

Hissi ei loppuviikosta enään kummitellut, mutta pesukone riivasi vielä pariin otteeseen.

Ja-ha,

normaalisti (niissä osissa planeettaa joissa olen ollut) soitetaan huoltofirmaan ihan siitä syystä että itsestään käynnistyvissä koneissa on jotain vikaa ja siten aiheuttavat esim. palovaaran ja tuhlaavat sähköä.

Sä niinku hoidit homman kotiin paskimalla housuun  ;D


Voin hyvin olla väärässä, mutta mahdatko nyt missata tässä jotain olennaista..? ;)

Pankkipoju

maaliskuu 06, 2010, 22:18:34 ip #46 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 06, 2010, 22:24:53 ip käyttäjältä Pankkipoju
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 06, 2010, 22:12:51 ip
Voin hyvin olla väärässä, mutta mahdatko nyt missata tässä jotain olennaista..? ;)

Rautalankaa:

Jos suurtalouskeittiössä on rikkinäinen työkone, niin normaali tapa toimia on soittaa yritykseen joka vastaa niiden huollosta.

Jos suurtalouskeittiössä on rikkinäinen työkone, niin normaali tapa toimia ei ole menettää kykyänsä pidättää eritteitä.


Mahdoitko itse bongata tarinasta sen osan jossa rikkinäisiä työkoneita pelkäävä henkilö kävelee käytävillä veitsen kanssa?
On meinaan oikeesti kauhutarina  :-\

Aji Inferno

Tuloksia tähän asti... Infernon väestä suuri enemmistö tietää, ettei aaveita ole olemassa. Mielenkiintoista.

jla1710

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 06, 2010, 22:19:20 ip
Tuloksia tähän asti... Infernon väestä suuri enemmistö tietää, ettei aaveita ole olemassa. Mielenkiintoista.


Vai chilifoorumin väestä? Vai muista satunnaisista ohikulkijoista ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

MasaT

Tuo paluu hieman alkukantaisempaan ajatteluun ei ole mielestäni pahasta! Miksi esimerkiksi suomalainen rentoutuu parhaiten luonnon helmassa?
Tämä teknologinen maailma ei ole todellista. Ja mulla ainakin kääntyy taikavarvut (taivutetut kuparilangat) käsissä joidenkin suonien mukaan.
Castanedan oppeihin silti suhtautuisin aika kriittisesti! Shamanismissahan käytetään myös myös näitä hallusinaatioita aiheuttavia kasveja näkyjen aikaan saamiseksi. ;)

Aji Inferno

Veikkaan, että tätä lukevista monikin äänestäisi toisin, mutta kukapa haluaa leimautua "hörhöksi"? Niinpä. Järkevää. Mutta nostan hattua kaikille, jotka ovat kertoneet ajatuksensa ja kokemuksensa! :)

MaXXer

maaliskuu 06, 2010, 22:25:16 ip #51 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 06, 2010, 22:27:39 ip käyttäjältä MaXXer
Mulla on ollu kaksi tapausta jotka on jäänyt mieleen vahvasti muutaman vuoden aikana, joista toinen menee lyhyesti näin:

Illalla laitoin ihan normaalisti nukkumaan, yöllä heräsin siihen kun oli hirveän painostava olo, ja katsoin kelloa joka näytti 2.50, siitä pari minuuttia pirteänä valvottuani yhtäkkiä ikään kuin säpsähdin uneen takaisin.
Näin jonkun hahmon unessa, paikassa josta en oikein tiiä missä se oli, mutta pimeähköä ja painostavaa oli edelleen, hahmo tuli juttelemaan minulle ja yhtäkkiä tunnistin hahmon, sekä sen että sen täytyy olla joku tuttu kun kertoo asioita joita yhden ystäväni kanssa tapahtui paria vuotta aiemmin. "Juttelua" jatkui parin minuutin ajan ja ystäväni totesi lopuksi "se taitaa olla sitte oikeesti menoa nyt, ja että ei taideta tavata enään, mutta olipahan ainakin hauskaa", siihen säpsähdin hereille hämärien muistikuvien kanssa, ja mietin että mitä ihmettä tapahtui just.
Painostava tunne jatkui pienen hetken ja yhtäkkiä loppui. Parin tunnin päästä nukahdin uudelleen ja aamulla herättyäni jäin edelleen miettimään että olipahan tapaus, olikohan se totta vai unta.

Myöhemmin samana päivänä toisen ystäväni kanssa juttelimme ja hän kysyi että olenko kuullut tuon em. ystäväni poismenosta, olin hieman järkyttynyt, yleensäkään että ystäväni, n.20 v. terve nuori mies oli kuollut, mutta myös siitä että yhdistin uneni sillä samalla hetkellä tähän tapahtuneeseen. Myöhemmin juttelin sitten poismenneen ystäväni vanhempien kanssa, jotka sanoivat kuolinsyyntutkijan arvioineen kuolinajaksi muutamia minuutteja vaille 3 aamuyöllä. Tämä asia mietityttää vieläkin, en tiedä oikeasti yhtään mitä tapahtui, oliko tämä kaikki sattumaa vai ei, mutta hieman jopa pelottaa ajatellakaan asiaa toisinaan.

E: eipä tuota nyt niin lyhyesti selitettykään, että siitä saisi selvääkin  ;D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: MasaT - maaliskuu 06, 2010, 22:22:55 ip
Tuo paluu hieman alkukantaisempaan ajatteluun ei ole mielestäni pahasta! Miksi esimerkiksi suomalainen rentoutuu parhaiten luonnon helmassa?
Tämä teknologinen maailma ei ole todellista. Ja mulla ainakin kääntyy taikavarvut (taivutetut kuparilangat) käsissä joidenkin suonien mukaan.
Castanedan oppeihin silti suhtautuisin aika kriittisesti! Shamanismissahan käytetään myös myös näitä hallusinaatioita aiheuttavia kasveja näkyjen aikaan saamiseksi. ;)



Kirjailija Carlos Castanedan maailma on ihan oma juttunsa. Hänen kirjansa ovat, etenkin myöhemmässä päässä, aivan loistavaa kirjallisuutta. hauskaa, jännittävää, pelottavaa - ja ennen muuta, ajatuksia herättävää. Sekin on jotakin? :)

Kaltsu

LainausJa mulla ainakin kääntyy taikavarvut (taivutetut kuparilangat) käsissä joidenkin suonien mukaan.


Kun sukulaiselle tehtiin kaivoa niin paikka katsottiin "varvun" avulla. Pari "kaivoonkatsojaa" vuoronperään ottivat varvun käteen ja rystyset valkoisena puristivat varpua ja varvun kärki sojotti mutkalla alaspäin. Hämmennyin siitä miten luonnottomasti varpu taipui. Siellä ne painoivat pitkin pihaa vesisuonia etsien. Siellä missä varpu eniten sojotti, niin siinä oli hyvä kaivon paikka. Kaivo porattiin siihen paikkaa ja hyvin on pelittänyt. Itsekin kokeilin, muttei mulla toiminut.
http://chilicapsicum.blogspot.com/

So many peppers, so little time!

MasaT

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu - maaliskuu 06, 2010, 22:40:17 ip
LainausJa mulla ainakin kääntyy taikavarvut (taivutetut kuparilangat) käsissä joidenkin suonien mukaan.


Kun sukulaiselle tehtiin kaivoa niin paikka katsottiin "varvun" avulla. Pari "kaivoonkatsojaa" vuoronperään ottivat varvun käteen ja rystyset valkoisena puristivat varpua ja varvun kärki sojotti mutkalla alaspäin. Hämmennyin siitä miten luonnottomasti varpu taipui. Siellä ne painoivat pitkin pihaa vesisuonia etsien. Siellä missä varpu eniten sojotti, niin siinä oli hyvä kaivon paikka. Kaivo porattiin siihen paikkaa ja hyvin on pelittänyt. Itsekin kokeilin, muttei mulla toiminut.

Tuossa kaivon katsomisessa huomasin, että jos on kumipohjaiset kengät, se ei toimi. Muuten meni aika lähelle edellistä katsojaa.

MasaT

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 06, 2010, 22:35:22 ip
Lainaus käyttäjältä: MasaT - maaliskuu 06, 2010, 22:22:55 ip
Tuo paluu hieman alkukantaisempaan ajatteluun ei ole mielestäni pahasta! Miksi esimerkiksi suomalainen rentoutuu parhaiten luonnon helmassa?
Tämä teknologinen maailma ei ole todellista. Ja mulla ainakin kääntyy taikavarvut (taivutetut kuparilangat) käsissä joidenkin suonien mukaan.
Castanedan oppeihin silti suhtautuisin aika kriittisesti! Shamanismissahan käytetään myös myös näitä hallusinaatioita aiheuttavia kasveja näkyjen aikaan saamiseksi. ;)



Kirjailija Carlos Castanedan maailma on ihan oma juttunsa. Hänen kirjansa ovat, etenkin myöhemmässä päässä, aivan loistavaa kirjallisuutta. hauskaa, jännittävää, pelottavaa - ja ennen muuta, ajatuksia herättävää. Sekin on jotakin? :)

Tuossa alkuperäiskansojen opeissa löytyy taatusti paljon hyvää mutta sitten, kun aletaan lennellä pitkin maailmaa hurmoksessa toisessa, tai kolmannessa persoonassa vetää jo aika paljon yli hilseen! ;D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: MasaT - maaliskuu 06, 2010, 22:58:49 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 06, 2010, 22:35:22 ip
Lainaus käyttäjältä: MasaT - maaliskuu 06, 2010, 22:22:55 ip
Tuo paluu hieman alkukantaisempaan ajatteluun ei ole mielestäni pahasta! Miksi esimerkiksi suomalainen rentoutuu parhaiten luonnon helmassa?
Tämä teknologinen maailma ei ole todellista. Ja mulla ainakin kääntyy taikavarvut (taivutetut kuparilangat) käsissä joidenkin suonien mukaan.
Castanedan oppeihin silti suhtautuisin aika kriittisesti! Shamanismissahan käytetään myös myös näitä hallusinaatioita aiheuttavia kasveja näkyjen aikaan saamiseksi. ;)



Kirjailija Carlos Castanedan maailma on ihan oma juttunsa. Hänen kirjansa ovat, etenkin myöhemmässä päässä, aivan loistavaa kirjallisuutta. hauskaa, jännittävää, pelottavaa - ja ennen muuta, ajatuksia herättävää. Sekin on jotakin? :)

Tuossa alkuperäiskansojen opeissa löytyy taatusti paljon hyvää mutta sitten, kun aletaan lennellä pitkin maailmaa hurmoksessa toisessa, tai kolmannessa persoonassa vetää jo aika paljon yli hilseen! ;D


Noita kirjoja kannattaa lukea lähinnä hyviä ajatuksia antavana hyvänä viihteenä. Niiden mahdollinen syvempi sisältö on sitten lukijakohtaista. Hurjaa luettavaa, uskoo siihen, tai ei. :)

Kilp

En usko sillä yleisellä määritelmällä, mutta penskana uskoin ja näinkin useampaan kertaan.

Hapa_Nero

Kivojahan kummitukset on, kunhan ovat kivoja kummituksia.
Lainaus käyttäjältä: MasaT - maaliskuu 06, 2010, 00:11:58 ap
Nuorempana meni kaikki aave- ja ufojutut aika hyvin läpi. Mutta nyt vanhempana alkaa ajatella asioihin niin paljon kriittisemmin, ettei kaikki tuputus mene läpi. Itse olen kokenut sellaista, kun ruumis herää ennenkuin mieli ja tuntee itsensä ikäänkuin halvaantuneeksi. Silmät on auki, muttei voi liikkua mihinkään. Yrittää huutaa, mutta ääntä ei lähde, kunnes tuo unihalvaus hellittää otteensa ja kuuluu mieletön karjahdus!!!
Muuten tähän sanoisin, ettei kannata lukea liikaa ainakaan Castanedan kirjallisuutta.
Ne silmäkulmissa vilkkuvat mustat näkymät ei suinkaan ole aaveita, vaan jotain muuta.
Kerran tuollaisen unihalvauksen aikana olin näkevinäni jonkun äijän käppänän sänkyni päädyssä, muttei siihen tietenkään voi luottaa tuossa horroksessa.

Aji Inferno

No, tuo on yksi Castanedan kirjojen teemoja. Unet ja niiden hallinta alkuperäiskansojen keinoilla... Kiintoisa ajatus.