maaliskuu 29, 2024, 08:32:04 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Asaxin Räpellykset

Aloittaja Asaxi, marraskuu 02, 2011, 16:41:02 ip

« edellinen - seuraava »

Asaxi

Terve!

Harrastukseen hurahdin tossa pari kuukautta sitten ja tilasin Fataliilta tollasen startteri päckin missä oli: Bolivian rainbow. Naga morich, Aji Cristal ja Rocoto Red Peruvian.
No alkuunsa laitoin Nagaa, Ajia ja Boliviania pieniin ruukkuihin... Tätä ennen en ollut tehnyt/tiennyt yhtään mitään kasvien kasvattamiseen liittyen... Eräänä kauniina päivänä naga työnti sirkka lehtensä mullasta ylös niin siitä se sitten innostus oikein räjähti... Sitten lähdettiin emännän kaa Turkkiin viikoksi ja hommattiin chileille ja kissalle hoitaja kyseiseks viikoks... tuona aika naga oli virunu jo viisi senttiseks mutta sitten se kävi.... kissan perkele meni ja söi sen! Kyl minuu vitutti ja masenti et vituiks män... mutta onneks aji cristal ja bolivian rainbow tuikkas ittensä esille ja taas hymyilytti :).

No siinä oli alku spiikki tollei "lyhyesti". Tänä päivänä tuo Aji Cristal ja Bolivian Rainbow lilluu tuossa Bublerissa minkä itse väsäsin (kuvat myöhemmin) ja uus Naga on sirkka lehdissä ja Rocoto, Jalapeno ja Habanero on itämässä :). vähän ehkä huono ajankohta aloittaa kyseinen harrastus mutta jostai se on alotettava... ja tosiaan se kuuluisa mopo joka poruikoilta on hävinny... Meikäläisel se lähti hanskasta jo heti alkuusa ja uppos suohon...

Mutta ei sen ihmeempiä... Aloittelija kun olen ja huomaatte virheitä/parannus mahdollisuuksia niin kertokaa... :) Kuvia alan pistelee ja kirjottelee lisää kuha saan laiskuudeltani kuvia nappastuu tuosta miun laitoksesta  :P.
Push it to the limit!

Huru-ukko

Tervetuloa muitten alokkaitten joukkoon.. :).

Landspeed

noni...siit se lähtee :) ei muutaku nokka kohti uutta kautta!

Asaxi

marraskuu 09, 2011, 16:43:21 ip #3 Viimeisin muokkaus: marraskuu 10, 2011, 15:00:41 ip käyttäjältä Asaxi
No nyt sain laiskuudeltani otettua kuvia tuosta miun laitoksesta :D en osaa näyttävästi laittaa suoraa kuvia näkymää... joku jeesii...?


Tuossa kuva koko laitoksesta


Yläritsi


Alaritsi (Aji Cristal ei oikee mahtunu... :( )


Ja ylpeyteni aihe... Boliwian Rainbown eka kukka!!! :)

EDIT!: Kuva linkit uusittu!!!
Push it to the limit!

Huru-ukko

ImageShack vaatii että rekisteröidyt, jos olet, niin valitse se suora linkki niin kuva tulee ainakin siitä.

disturbed833

Ei mulla ainakaan vaadi rekisteröitymistä

Asaxi

pitää kokeilla tuota rekisteröitymistä...
Push it to the limit!

Huru-ukko

Njoo....Se on pojat semmonen juttu että ikämiehissä olevan kaverin on vaikka seistävä päällään, jos se tietokoneen kanssa auttaa. Rekisteritöityminen oli helpompaa kuin olla ylösalaisin naama punaisena.... ;).Jostain syystä en itse saanut kuin pelkät linkit roudattua tänne foorumille, ja sattumalta muistin että minähän olen rekistereitönyt ImageShakkiin aiemmin. Muistin jopa tunnuksen ja salasanankin.
Ja homma rupesi toimimaan. Kuva sinne ja latauksen jälkeen kopioi suoran linkin tänne.
Se etu on luullakseni ainakin, että ne kuvat joita olet lataillut, ovat siellä "tilillä" käytettävissä koko ajan.

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - marraskuu 10, 2011, 10:14:52 ap
Njoo....Se on pojat semmonen juttu että ikämiehissä olevan kaverin on vaikka seistävä päällään, jos se tietokoneen kanssa auttaa. Rekisteritöityminen oli helpompaa kuin olla ylösalaisin naama punaisena.... ;).Jostain syystä en itse saanut kuin pelkät linkit roudattua tänne foorumille, ja sattumalta muistin että minähän olen rekistereitönyt ImageShakkiin aiemmin. Muistin jopa tunnuksen ja salasanankin.
Ja homma rupesi toimimaan. Kuva sinne ja latauksen jälkeen kopioi suoran linkin tänne.
Se etu on luullakseni ainakin, että ne kuvat joita olet lataillut, ovat siellä "tilillä" käytettävissä koko ajan.

Picasassa taasen voi siirrellä helposti kokonaisia kansiollisia kuvia nettiin. Siirtovaiheessa saa vieläpä valita kuvien siirtokoon esim 800x600, joten kuvia ei vättämättä tartte edes avata matkalla kamerasta interwebbiin. Välttämättä.

Ja jos omistaa Gmail:n, Blogspot:n tai muita Googlen palveluita, on picasa luonnollinen valinta. Itsellä kylläkin picasan käyttö vähentynee ensi vuonna, kun aloitan pitkän tauon jälkeen blogin pidon, tällä kertaa kas kummaa, chiliaiheisena  ;D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

JasoX

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - marraskuu 10, 2011, 10:52:13 ap
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - marraskuu 10, 2011, 10:14:52 ap
Njoo....Se on pojat semmonen juttu että ikämiehissä olevan kaverin on vaikka seistävä päällään, jos se tietokoneen kanssa auttaa. Rekisteritöityminen oli helpompaa kuin olla ylösalaisin naama punaisena.... ;).Jostain syystä en itse saanut kuin pelkät linkit roudattua tänne foorumille, ja sattumalta muistin että minähän olen rekistereitönyt ImageShakkiin aiemmin. Muistin jopa tunnuksen ja salasanankin.
Ja homma rupesi toimimaan. Kuva sinne ja latauksen jälkeen kopioi suoran linkin tänne.
Se etu on luullakseni ainakin, että ne kuvat joita olet lataillut, ovat siellä "tilillä" käytettävissä koko ajan.

Picasassa taasen voi siirrellä helposti kokonaisia kansiollisia kuvia nettiin. Siirtovaiheessa saa vieläpä valita kuvien siirtokoon esim 800x600, joten kuvia ei vättämättä tartte edes avata matkalla kamerasta interwebbiin. Välttämättä.

Ja jos omistaa Gmail:n, Blogspot:n tai muita Googlen palveluita, on picasa luonnollinen valinta. Itsellä kylläkin picasan käyttö vähentynee ensi vuonna, kun aloitan pitkän tauon jälkeen blogin pidon, tällä kertaa kas kummaa, chiliaiheisena  ;D


Vielä kätevämpää on Google+ ja kamerakänny tai kamera wlan/bluetoothilla ja auto upload nettiin. Ei tarvitse edes itse siirtää niitä mihinkään.

Asaxi



Tässä pitäis olla 800x600 kuva boliwianin kukasta...
Push it to the limit!

Chilivaari

Ei muuten ollut.
Taisit laittaa kuvasivun osoitteen siihen img-kohtaan.
Siinä tarvitaan KUVAN osoite:

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: Asaxi - marraskuu 10, 2011, 12:30:47 ip


Tässä pitäis olla 800x600 kuva boliwianin kukasta...

Kyllä sen kuvan sieltä Atten kuvista löytää, kun avasin sen uudessa välilehdessä. Ja Picasa näytti olevan.Mutta yleensä en viitsi erikseen linkkien perään lähteä, elleivät sitten ole kiinnostavia uutisia.

Asaxi



no nyt alkaa lyyti kirjottaa :D
Push it to the limit!

jaolsten

-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Asaxi

marraskuu 10, 2011, 14:52:03 ip #15 Viimeisin muokkaus: marraskuu 10, 2011, 14:55:14 ip käyttäjältä Asaxi
No nyt kun tää homma sujuu ni laitetaas tän päivän ylläri :)

Tänää ku pääsin kotiin ni tälläne löyty:


Eli kyseessä on: Aji Cristal, C.baccatum :)


Ja Boliwian Rainbowhin on tullu 3 uutta kukkaa :) tästä se eka sato (toivottavasti) lähtee :D
Push it to the limit!

Asaxi

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - marraskuu 10, 2011, 14:31:27 ip
Siisti skull.


Anopille varoitus erittäin tulisesta chilistä, ku se yks kaunis kerta meni itsekseen koskemaan miun chili kastikkeisiin :D sen jälkee se oli soittamas jo itellee ambulanssia... :D
Push it to the limit!

jaolsten

Lainaus käyttäjältä: Asaxi - marraskuu 10, 2011, 14:57:05 ip
Lainaus käyttäjältä: jaolsten - marraskuu 10, 2011, 14:31:27 ip
Siisti skull.


Anopille varoitus erittäin tulisesta chilistä, ku se yks kaunis kerta meni itsekseen koskemaan miun chili kastikkeisiin :D sen jälkee se oli soittamas jo itellee ambulanssia... :D
Olisit sanonut ambulanssisedille, että antaa anopin tunnin kärsiä ennenkuin antaa jogurttia  ;D
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013