huhtikuu 19, 2024, 07:29:04 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Atheos__ ja kausi 2010

Aloittaja Atheos__, joulukuu 03, 2009, 06:04:31 ap

« edellinen - seuraava »

Atheos__

Nyt myös Starfish kasvattaa häntää. Pääsee itu kohta multaan.

Tähän saakka itänyt:
-7pod / 7pot (C. chinense)                      0/2
-CAP 220 (C. baccatum)                         1/2
-Starfish (C. baccatum)                          1/2
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens)        1/2
-Short Yellow Tabasco (C. annuum)           2/2
-Yllärit                                                 0/3


Ylikastelusta kärsinyt Malagueta alkaa toipua. Lehdissä olevat "kiteet" pienenee tai häviää kokonaan. Muutenkin kasvi on paremman näköinen, auenneita kukkia on noin 15 ja nuppuja lähemmäksi 50  8)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Malagueta pukkaa ensimmäistä podiaan.


Kasvilla on korkeutta 20 senttiä ja kukkia on paljon. Mahtaako kestää pystyssä jos kaikista tulee podeja  ;D
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Yllätyssiemeniä lukuunottamatta kaikki ensi vuoden kasvatit on itänyt ja mullassa. Tänään viimeinen multaan päässyt 7pod/pot käytti itämiseen 10 päivää.

Tähän saakka itänyt:
-7pod / 7pot (C. chinense)                      2/2
-CAP 220 (C. baccatum)                         2/2
-Starfish (C. baccatum)                          2/2
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens)        2/2
-Short Yellow Tabasco (C. annuum)           2/2
-Yllärit                                                 0/3
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Laitetaanpa isompaa kuvapäivitystä.

Ulupica large


Inca red drop


Bird's eye baby


Malagueta


Bolivian bonsai&rainbow


Aji cristal


Rocoto de san isindro


Short yellow tabasco


Cap220


Viimeiseksi muutama mysteerichili  8)




Starfish ja 7Pot työntää vasta niskalenkkiä mullasta, niistä ei siis vielä kuvaa.
Chinese 5 color teki itsemurhan, perjantai-iltana kasvi pudotti yhtäkkiä kaikki lehtensä. Ei paljoa eloa kasvissa ollut niin heitin mokoman tunkiolle.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Starfish avasi sirkkalehdet tänään, melko heiveröiseltä näyttää vielä. Pysyykö tuo kuinka kompaktina jos pitää pienessä ruukussa kevääseen saakka? Saattaa olla ikkunalaudalla ahdasta jos tuo 3 metriseksi hurahtaa.


7 pot/pod kaksoset nostelevat niskalenkkejä mullasta. Jouluna ovat jo varmaan sirkkalehdillä.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

joulukuu 21, 2009, 20:13:19 ip #25 Viimeisin muokkaus: joulukuu 21, 2009, 20:20:32 ip käyttäjältä Atheos__
Ikkunalauta vanhoille ja Yamahan sähköurut junioreille. Näytin vanhoille chileille hieman saksia että sain kaikki nätisti mahtumaan alemmalle ikkunalaudalle. Sai lamppua kivasti laskettua 10-15cm etäisyydelle noista uusista taimista, vanhat saavat tyytyä 30-35cm etäisyyteen toistaiseksi. Vielä olisi varaa laskea 5 cm, katsotaan nyt.

Edit. Piti sitä lamppua vielä 5cm laskea, katsotaan että ottaako taimet liikaa lämpöä

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Atheos__ - joulukuu 21, 2009, 17:48:41 ip
Starfish avasi sirkkalehdet tänään, melko heiveröiseltä näyttää vielä. Pysyykö tuo kuinka kompaktina jos pitää pienessä ruukussa kevääseen saakka? Saattaa olla ikkunalaudalla ahdasta jos tuo 3 metriseksi hurahtaa


Mulla meni starfishien kanssa 2,5 kk ennenkuin ylitti metrin. Sitten tuli katto vastaan ja pätkin lyhyemmiksi. Ei lopulta näyttänyt vaikuttavan tuottoon. Podien muodostus alkoi myöhään; 1.1 kylvös ja eka kypsä heinäkuun lopulla. Siitä se sitten alkoikin.

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: bluesman - joulukuu 22, 2009, 09:18:07 ap
Mulla meni starfishien kanssa 2,5 kk ennenkuin ylitti metrin. Sitten tuli katto vastaan ja pätkin lyhyemmiksi. Ei lopulta näyttänyt vaikuttavan tuottoon. Podien muodostus alkoi myöhään; 1.1 kylvös ja eka kypsä heinäkuun lopulla. Siitä se sitten alkoikin.


Eli näin aikaisin kun istutin niin täytyy keväällä lähteä jo raivaussahaa ostamaan  :P
Kuinka kauan Starfish kypsyttelee podeja?
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

7Pot/pod suoraan Zernobylistä. Tänään sirkkalehdet avannyt hili kasvaa 33% nopeammin kuin normaalisti, lehtiä on nimittäin kolme jo heti "kuoriutumisen" jälkeen  8)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

bluesman

Lainaus käyttäjältä: Atheos__ - joulukuu 22, 2009, 11:47:46 ap
Lainaus käyttäjältä: bluesman - joulukuu 22, 2009, 09:18:07 ap


Eli näin aikaisin kun istutin niin täytyy keväällä lähteä jo raivaussahaa ostamaan  :P
Kuinka kauan Starfish kypsyttelee podeja?

Starfish on yllättävän hidas podiensa kanssa. Punertumisvaihe tuntui kestävän ikuisuuden.

Mulla oli 6 starfishiä. En välttämättä ihan niin montaa laita ens kautena. 3 pätkittyä on vielä hengissä. Saavat riittää. Hyvä lajike silti.
Kyllä sä saat varmaan kolme kertaa latvoa mut haarautuupahan paremmin.

Atheos__

Eli pitää toivoa raivaussaha joulupukilta lahjaksi.

Selkeästi on vaikutusta valon etäisyydellä kasveista näin alkuvaiheessa, Short yellow tabasco availee ensimmäisiä oikeita lehtiä 3cm pituisena kun valo on alle 10cm etäisyydellä. Aikaisemmin valon ollessa korkeammalla taimet ovat ottaneet pituutta 10cm ennen oikeita lehtiä.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Yllätys siemenistä yksi päätti itää, muut lensi roskiin.

Kaikki taimen kahta 7podia lukuunottamatta kasvattavat jo ensimmäistä tai toista oikeaa lehtiparia. Starfish tuntuu keskittyvän pituuskasvuun, joulupyhien huonolla valonsaannilla taitaa olla osuutensa asiaan.

Bolivian rainbow teki ensimmäiset kukkansa. Nätti joulukasvi  :)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Perhepotrettia, 13 erilaista chiliä.

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Eilen sirkkalehdet avannut yllätyschili. Joko joku mestari tunnistaa?  ;D

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

tammikuu 01, 2010, 20:51:37 ip #34 Viimeisin muokkaus: tammikuu 01, 2010, 20:59:24 ip käyttäjältä Atheos__
Alkaa mopo pikkuhiljaa karkailla käsistä, aamulla 13 erilaista chiliä oli ehdottomasti tarpeeksi. Äskettäin oli pakko kuitenkin laittaa vielä Habanero, Caribbean Red itämään  8)

Kasvatuslista näyttää nyt siis tältä:
-7pod / 7pot (C. chinense)
-Habanero, Caribbean Red (C. chinense)
-CAP 220 (C. baccatum)
-Starfish (C. baccatum)
-Aji Cristal (C.Baccatum)
-Inca Red Drop(C. baccatum)
-Rocoto de San Isidro (C. pubescens)
-Short Yellow Tabasco (C. annuum)
-Bird's Eye Baby (C. annuum)
-Malagueta (C. annuum)
-Bolivian Bonsai  (C. annuum)
-Bolivian Rainbow  (C. annuum)
-Ulupica, Large (C. cardenasii var. pendulum)
-Yksi yllätys yksilö (C. Arvoitus)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

TunturiTiger

Ranteet nahkahihnoilla sarviin kiinni, niin ei karkaa mopedi lapasesta.  ;D Itse koitan pidän rajaa siinä kasvatteluissa, että kunhan lapset saa nukkua sisätiloissa. Ainakin talvella.. Ainakin kovilla pakkasilla..  ::)

Atheos__

Saattaa vieraat olla keväällä ihmeissään kun 37 neliön yksiö muistuttaa viidakkoa  ;D
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Vuoden 2010 ensimmäinen sato alkaa pikkuhiljaa kasvaa, pikkuinen malagueta kasvattaa ensimmäistä podiaan. Aiemmin näytti että podeja tulisi ainakin kymmeniä, suurin osa kukista ei kuitenkaan kehity podeiksi vaikka olen niitä käsin pölyttänyt. Mikä mahtaa kasvin ongelma olla.

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Taimikuvia.

Starfish


Rocoto de san isindro


CAP220


7pod/pot kaksoset


Shot yellow tabasco


Yllärichili

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Malaguetan kanssa sattui pikkuinen onnettomuus ja oksa jossa ainokainen podi oli kasvamassa katkesi. Nypin oksasta isoimmat lehdet pois ja tökkäsin todella märkään multaan podeineen päivineen, katsotaan että jaksaako juurtua  :)

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!