maaliskuu 28, 2024, 10:11:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilifoorumi.fi

Aloittaja Janne, helmikuu 02, 2009, 14:54:39 ip

« edellinen - seuraava »

tso

#20

wille

Lainaus käyttäjältä: tso - heinäkuu 30, 2013, 13:24:11 ip
Oikein hyvä idea. Done.


Muutenkin tuntuu iso luuta nyt lakaisevan foorumia siistimmäksi. Samoin innokkaiden aloittelijoiden "moi onko tsili hyvä kasvataa?!?1?"-ketjut napsahtelevat oikeisiin osoitteisiinsa (lukkoon/roskiin/kysely-ketjuun) ilman suurempaa kalabaliikkia. Se on hyvä.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Feint

Lainaus käyttäjältä: tso - heinäkuu 30, 2013, 13:24:11 ip
Oikein hyvä idea. Done.


Hyvältä näyttää :)

Olin itsekin huomaavinani hieman ankarampaa moderointia tässä viime päivinä, sitä saa mitä tilaa :D

Bruce Willis

Todella hienoa että hieman foorumia siivotaan!

bobster

Freedom's just another word for nothin' left to lose- Kris Kristofferson

IceQueen

Jes, aaltoliikettä täältäkin ahkeralle ylläpidolle! :) Hyvä, kun ootte siivonneet! :)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 30, 2013, 13:48:04 ip
Lainaus käyttäjältä: tso - heinäkuu 30, 2013, 13:24:11 ip
Oikein hyvä idea. Done.


Muutenkin tuntuu iso luuta nyt lakaisevan foorumia siistimmäksi. Samoin innokkaiden aloittelijoiden "moi onko tsili hyvä kasvataa?!?1?"-ketjut napsahtelevat oikeisiin osoitteisiinsa (lukkoon/roskiin/kysely-ketjuun) ilman suurempaa kalabaliikkia. Se on hyvä.


Me gusta!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

narttu

lueskelin tätäkin osiota mielenkiinnolla ja haluaisin heittää pienen kommenttini kehiin!olen uusi täällä foorumilla ja kyselen todella mottipäisiä kysymyksiä joihin on jo sataan kertaan vastattu,silti olen saanut vastauksia,neuvoja ja ylipäätään jeesausta(luultavasti vastanneet on kiristelleet paikatkin irti hampaistaan) ::)anyway kiitos hienosta chilihullujen kohtaamispaikasta
p.s yritän rajoittaa mottipäisyyttäni ja pysyä olennaisessa
"Sometimes you have to be a bitch to get things done." <br />― Madonna

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: hortonoomi - elokuu 01, 2013, 12:34:05 ip
lueskelin tätäkin osiota mielenkiinnolla ja haluaisin heittää pienen kommenttini kehiin!olen uusi täällä foorumilla ja kyselen todella mottipäisiä kysymyksiä joihin on jo sataan kertaan vastattu,silti olen saanut vastauksia,neuvoja ja ylipäätään jeesausta(luultavasti vastanneet on kiristelleet paikatkin irti hampaistaan) ::)anyway kiitos hienosta chilihullujen kohtaamispaikasta
p.s yritän rajoittaa mottipäisyyttäni ja pysyä olennaisessa
Ja tuo hakukin on välillä vähän omapäinen, ettei sillä aina löydä mitä haluaa, joten pinnaa myös sinne päin, jos käsketään sitä käyttää, muttei haluamaa aina löydy. :)

Hienoa, että oot saanut vastauksia ja neuvoja kaikesta tästä polemiikista huolimatta! :)

Wolfman

elokuu 01, 2013, 14:05:20 ip #329 Viimeisin muokkaus: elokuu 01, 2013, 14:09:56 ip käyttäjältä Wolfman
Lainaus käyttäjältä: IceQueen - elokuu 01, 2013, 13:33:30 ip
Lainaus käyttäjältä: hortonoomi - elokuu 01, 2013, 12:34:05 ip
lueskelin tätäkin osiota mielenkiinnolla ja haluaisin heittää pienen kommenttini kehiin!olen uusi täällä foorumilla ja kyselen todella mottipäisiä kysymyksiä joihin on jo sataan kertaan vastattu,silti olen saanut vastauksia,neuvoja ja ylipäätään jeesausta(luultavasti vastanneet on kiristelleet paikatkin irti hampaistaan) ::)anyway kiitos hienosta chilihullujen kohtaamispaikasta
p.s yritän rajoittaa mottipäisyyttäni ja pysyä olennaisessa
Ja tuo hakukin on välillä vähän omapäinen, ettei sillä aina löydä mitä haluaa, joten pinnaa myös sinne päin, jos käsketään sitä käyttää, muttei haluamaa aina löydy. :)

Hienoa, että oot saanut vastauksia ja neuvoja kaikesta tästä polemiikista huolimatta! :)


Haku on tosiaan välillä vähän omapäinen, jokinaika sitten etsiskelin Fataliin Jigsaw ketjua (tätä http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11971.0) eikä haku löytänyt mitään hakusanalla jigsaw. Nyt näyttää taas löytävän, myös tuon ketjun. Muitakin vastaavia tapauksia on välillä esiintynyt eli jollain tietyllä sanalla ei löydy mitään vaikka sana taatusti löytyy foorumilta monestakin viestistä.

Itseasiassa äsken kokeillessani hakua "jigsaw" ei löytynyt mitään, "Jigsaw" hakusanalla löytyi ja senjälkeen löytyi jo "jigsaw" sanallakin samat. Haku ei näytä erottelevan isoja ja pieniä kirjaimia mutta jotain hämärää tuossa on  ???

Edit: Ai niin, ylläpidon ei kannata stressata tuosta haun toimivuudesta. Kotiverstas.com foorumilla on samaa ongelmaa, kyse on ilmeisesti SMF-foorumisoftan yleisestä ongelmasta.

lumppujussi

Tuo haun toiminta riippuu siitä millä sivulla olet käyttäessäsi tuota yläreunan hakukenttää. Etusivulta se hakee koko foorumilta, jos taas olet jossain ketjussa niin se hakee vain siitä ketjusta jne.

unenkuva

Haku riippuu, että missä kentässä käytät hakua.

Jos sinulla on jokin ketju auki, ja laitat tuonne oikeaan yläkulmaan hakusanan, niin ilmeisesti se hakee siitä ketjusta kyseistä sanaa. Jos taas menet tuonne "haku" kohtaan, niin jo alkaa löytymään. Ainakin minulla toimi noin, kun äsken testasin.

EDIT: tuplavastaukset asiasta näköjään :)  kerkesi tulla jo vastaus ennen omaa kirjoitusta :)

tso


Joo siinä haun indeksoinnissa on ollut jotain hämärää, mutta pääosin se on kyllä toiminut.

Täytyy kyllä myöntää, että itse käytän mieluummin googlen site hakua, en foorumin omaa. Pomminvarma ja helppokäyttöinen.

Toimii näin:

Googlen hakukenttään kirjoitetaan alkuun "site:http://chilifoorumi.fi" ilman noita lainausmerkkejä tietysti.

Tämän jälkeen välilyönti ja normaalit kuukkelin hakukomennot. Kannattaa kokeilla jos foorumin oma haku tökkii.

Esimerkkihakuja tuosta voit kokeeksi cut and pastettaa kuukkelin hakukenttään:
site:http://chilifoorumi.fi jigsaw
site:http://chilifoorumi.fi jigsaw herpiili
site:http://chilifoorumi.fi jigsaw bluesman

Myös googlen advanced hakua kannattaa kokeilla jos jotain täsmäjuttuja etsii. Toimii!
#20

IceQueen

Lainaus käyttäjältä: tso - elokuu 01, 2013, 14:42:08 ip

Joo siinä haun indeksoinnissa on ollut jotain hämärää, mutta pääosin se on kyllä toiminut.
Mulla on tää sama foorumisofta yhdellä toisella foorumilla, jota ylläpidän, ja on kyllä välillä erittäin omituinen ja hankala. Tarvii olla todella tarkka sanamuodosta, millä hakee. Välillä on naurattanut, kun oon itse siistinyt foorumia ja etsinyt jotain tiettyä ketjua, jonka tasan tarkkaan tiedän olevan olemassa, mutten saa mitään sellaista hakusanaa aikaiseksi, että haulla löytyisi... ::) ;D

Googlesta en olekkaan tuollaisessa käytössä kuullut, hieno homma, auttaa myös meidän foorumimme käyttäjiä, tarviipa kokeilla ja pistää ohjeistusta! :)

IceQueen

elokuu 01, 2013, 14:58:57 ip #334 Viimeisin muokkaus: elokuu 01, 2013, 15:00:43 ip käyttäjältä IceQueen
Lainaus käyttäjältä: lumppujussi - elokuu 01, 2013, 14:39:52 ip
Tuo haun toiminta riippuu siitä millä sivulla olet käyttäessäsi tuota yläreunan hakukenttää. Etusivulta se hakee koko foorumilta, jos taas olet jossain ketjussa niin se hakee vain siitä ketjusta jne.
Mutta jos tuolta ylhäältä noista linkeistä valitset haun, pääsee valitsemaan koko foorumin tai vain ne osiot, joista haluat hakea. Itse käytän pääasiassa sitä (ja nimenomaan laajennettuna hakuna), niin ei tarvi miettiä missä osiossa ollaankaan.

Ryhis

Voisinko saada arvon foorumiylläpidolta tyhjentävän vastauksen, miksi foorumilla auositaan idiotismia?

Meinaan..tässä on kohta nelisen vuotta "nautittu" parinkin imbesillin aivopieruista ja luulosanakirjasta tarkastetuista vastauksista. Miksi minun hivenenkään verran vittuiluksi laskettavia "himmennä valoa 3mm noetulla pellillä"-vastaukset poistetaan samantien, kun toiset saavat kertoa aanelosen verran ASIAN VIERESTÄ!

Estolistallani on varmaan sata nimeä, helvetin kiva lukea foorumia kun joka kolmas viesti on näkyvissä ja yleensä niissäkin lukee näiden pirkanmaalaisten vihannesten idioottineuvot.

Aktiivikirjoittajista parikin on sellaisia, että kaiken rehellisyyden nimissä maailmalle tulisi tehdä palvelus ja nämä sankarit vetää vessasta alas.

Jos aurinko nousee tampereella etelästä, niin silloin minulla on oikeus väittää, että pyttipannun syöminen saa pubet kukkimaan. Vaadin oikeutta olla imbesilli.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Feint

Ei kai Räyhis ole vähän herkkis? :p

Caide

Lainaus käyttäjältä: Feint - elokuu 06, 2013, 09:55:48 ap
Ei kai Räyhis ole vähän herkkis? :p

Allerginen idiooteille, epäilisin. Kannattaisi aina muistaa, että jos on itse niin fiksu, niin eikö ole luonnollista, että kaikki muut näyttää helposti idiooteilta? ;)

Whili

Tuonne Aloittelijan ja yleisten chilikysymysten nurkan Alakategoriaan voisi laittaa Tuholais-osion.
Meinaan noita harsosääski ja muita punkki yms. topikkeja on vähän siellä sun täällä ja ne voisi kerätä yhteen paikkaan.

Onstuisko ??  :)

Feint

Lainaus käyttäjältä: Whili - elokuu 13, 2013, 08:50:04 ap
Tuonne Aloittelijan ja yleisten chilikysymysten nurkan Alakategoriaan voisi laittaa Tuholais-osion.
Meinaan noita harsosääski ja muita punkki yms. topikkeja on vähän siellä sun täällä ja ne voisi kerätä yhteen paikkaan.

Onstuisko ??  :)


Ohan siellä se chilien vaivoja käsittelevä ketju. Ei tunnu edelleenkään löytyvän nuo oikeat ketjut siitä huolimatta.