maaliskuu 28, 2024, 10:52:22 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Hei Haloo...

Aloittaja ChiliPark, elokuu 23, 2011, 23:44:19 ip

« edellinen - seuraava »

shp

2 foorumia
Mielestäni turha yrittää saada porukkaa jakaantumaan molemmille, ei ketään kiinnosta jauhaa samoja asioita kahteen kertaan. Kaikenlisäksi suljettu "maksullinen" members only osio ei koskaan toimi, tai ei ainakaan tule mieleen yhtään foorumia jossa maksullinen osio olisi saanut kannatusta/käyttäjiä. Mielestäni yhdistykselle riittäisi joku blogityylinen systeemi, eli julkaisut/uutiset ja niihin kommentointi. Tietenkään yhdistyksen keskustelun keskittyminen kaupallisen toimijan omistamalle foorumille ei taida olla se optimaalisin.

Sivujen kehitys
Henkilö jolle on päätetty maksaa sivujen kehittämisestä on luvannut että toiminnot olisivat valmiina jäsenkokoukseen mennessä.

Chilifest
Festarit onnistuivat ihan pirun hyvin! Pieniä ongelmia toki oli, ja ne voidaan korjata ensi vuoden bileisiin. Ongelmia oli lähinnä tiedonkulun ja delegoinnin kanssa, tiedotuksen kanssa vieläkin. Festien ennakkojärjestelyyn en itse pystynyt panostamaan tarpeeksi ja pidänkin osaa tapahtuman puutteista omana vikana, harmittaa, mutta jouduin priorisoimaan ja tämä on kuitenkin vain harrastus (vaikkei aina siltä tunnukkaan =).  Tämän takia alkujärjestelyt kasaantuivat PJ;n harteille, joka ei valitettavasti osaa delegoida, joten hänen harteille jäi entistä enemmän. Ns. muna-kana syndrooma.

Jäsenmaksut
Ehdotin syksyn hallituksen kokouksessa, että maksut siirrettäisiin kalenterivuoden mukaan, mutta ehdotusta ei hyväksytty. Mielestäni nykyinen systeemi on hyvä, jos se saadaan toimimaan ja sen pitäisi toimia jäsenkokoukseen mennessä. Se että ihmiset eivät osaa muuttaa sähköpostiosoitettaan taikka muistamaan salasanoja ei mielestäni ole yhdistyksen vika, muistilappuja saa esim tiimarista eikä paljoa maksa.

Misc
Vaikka suurin osa tällä foorumilla pyörivistä haukkujista ei ole edes yhdistyksen jäseniä, niin ei se ainakaan motivoi näiden hommien hoitamiseen. Mutta tälläisiä nämä yhteisöt ovat, normaaleja ihmisiä joiden joukosta löytyy elämäänsä kyllästyneitä valittajia, joiden päivä on pilalla jos eivät pääse avautumaan jostain.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

..TOMPPA..

Minun päiväni ei ole pilalla jos en pääse valittamaan jostain mikäli sitä meinasit!

Jos homma saadaan hoitumaan sillä että pj vaihdetaan niin miksi sitä ei voi tehdä?

Ymmärrän kyllä että jos yhden ihmisen niskaan kasataan kaikki mahdollinen niin jossain vaiheessa ämpäri täyttyy.

ja silloin pitää osata delegoida hommia muille eikä yrittää yksin tehdä kaikkea. Jos kukaan ei sitten auta hädän tullen niin siitä saa kaikki syyttää itseään!

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: shp - elokuu 24, 2011, 21:11:50 ip
Vaikka suurin osa tällä foorumilla pyörivistä haukkujista ei ole edes yhdistyksen jäseniä, niin ei se ainakaan motivoi näiden hommien hoitamiseen. Mutta tälläisiä nämä yhteisöt ovat, normaaleja ihmisiä joiden joukosta löytyy elämäänsä kyllästyneitä valittajia, joiden päivä on pilalla jos eivät pääse avautumaan jostain.

Näinhän se on 8) Tosin tuntuu niitä olevan yhdistyksessäkin ;)
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

hessi

Siitä sitten jäsenet valitsemaan keskuudestanne ehdokkaita Puheenjohtajaksi sekä muut hallitusjäsen ehdokkaat.
Ei ole helppo homma!
Tietyt hallitus asiat eivät ole aina julkista tietoa jäsenille tai ei jäsenille.
Itse olen pyrkinyt informoimaan yhdistyasioita julkisesti tällä foorumilla ja aina pyrin vastaamaan jos minulta jotain on kysytty.
Pj ei ole omasta mielestäni toiminut niin kuin hyvä Pj tekee, kuuntelee jäseniä ja informoi heitä!
Vuosikokous on edessä joten miettikää tarkaan mitä haluatte ja toimikaa sen mukaan!

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Herpiili

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 24, 2011, 13:31:57 ip
Pelkäänpä, että tällä hetkellä koko "chiliaate" menettää hyvinkin monia potentiaalisia fooruminkävijöitä siitä syystä, että esim. mediassa ja tapahtumissa ihmiset (ymmärrettävistä syistä) ohjataan lähes tyhjälle yhdistyksen foorumille.


Chilifestissähän eräs potentiaalinen jäsen sanoi että pitääkin rekisteröityä chilifoorumille ja tulla keskustelemaan, sattumoisin oli puheenjohtaja vieressä ja sanoi "Rekisteröidy ennemmin vain yhdistyksen foorumille niin minäkin pääsen lukemaan tekstejäsi, koska chilifoorumia en käytä".

Verrattakoon nyt yhdistyksen foorumia vaikkapa autioituneeseen taloon, talo olisi täydellisen remontin tarpeessa koska ulkoisesti se näyttää vanhentuneelta (yhtä kauniita foorumeita oli vuonna 1997), talossa ei voi harrastaa yhtään mitään koska huonekalut puuttuvat (lainaukset, linkitykset, kuvien lisäys, uusien viestien katselu jne.?) tai ne ovat rikkinäiset. Talossa ei kukaan halua käydä koska se on autio ja ruma ;)

Yhdistyksen foorumia kyhättäessä taisi olla vain yksi henkilö sen puolella että koodataanpa itse yhdistykselle foorumi eikä käytetä valmiita pohjia jotka eivät anna mahdollisuutta esim. kohdennettuun pakkomainintaan. Avuntarjoajiakin foorumin suhteen taisi olla tarjolla mutta eipä sitä apua taidettu ottaa vastaan koska sitten häviää koodaajan oma Visio(tm).

hessi

Herpiili sanoi taas hyvin....
minä saan nuhteita, kun käytän tätä foorumia :(
mutta se ei  minua lannista!
Chiliparkille yhtään jäsentä ei hallitus minun aikanani ole erottanut!
Ja en tiedä saitko koskaan minun viestiäni vuosia sitten, kun sinua olisin halunnut Pj ehdokkaaksi :)
joten jos intoa ja aikaa riittää niin ehdokkaaksi vaan.
Pyörätuoli ei ole este se voi olla korkeintaan hidaste jos sitäkään :)
tärkeintä on asenne ja oma halu tehdä paljon paljon töitä  ::)


ja malttia nyt vaan kaikille :)

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Nosiseptori

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - elokuu 25, 2011, 12:10:24 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 24, 2011, 13:31:57 ip
Pelkäänpä, että tällä hetkellä koko "chiliaate" menettää hyvinkin monia potentiaalisia fooruminkävijöitä siitä syystä, että esim. mediassa ja tapahtumissa ihmiset (ymmärrettävistä syistä) ohjataan lähes tyhjälle yhdistyksen foorumille.


Chilifestissähän eräs potentiaalinen jäsen sanoi että pitääkin rekisteröityä chilifoorumille ja tulla keskustelemaan, sattumoisin oli puheenjohtaja vieressä ja sanoi "Rekisteröidy ennemmin vain yhdistyksen foorumille niin minäkin pääsen lukemaan tekstejäsi, koska chilifoorumia en käytä".


Seuraavilla chilifestareilla voidaankin värvätä ihmiset suoraan hänen facebook-kavereikseen.

..TOMPPA..

Niinpä!

Mitähän Jos itse asettuisin vapaaehtoiseksi Chiliyhdistyksen hallitukseen?

1. Jäsenrekisteri ajan tasalle valmiilla ohjelmalla, Jäsenmaksut kenties kokonaan pois vain ja ainoastaan "lahjoituksia" vastaan jolla sitten yritetään toimia, jos homma ei onnistu niin keksitään jotain millä se toimisi

2. Unohtakaa "vain jäsenille" osiot (okei vain hallituksen jäsenille toki on pieni ja oma osio)

3. Jäsenmaksut kerran vuodessa vaikka tammikuun 5. päivä ja maksulleen kyllä saa vastinetta..(en ryyppää rahoja itse kavereiden kanssa vaan kaikki saavat osallistua)   ;D 

4. Kaikki saavat tehtäviä sitä mukaan kun vain tahtoa ja osaamista löytyy

5. ÄÄNESTÄ TOMPPA CHILIYHDISTYKSEN JOHTOON!!!

6. Siemenpankki pistetään hyvin toimivaksi jos se ei sitä ole!

7. Kuuntelen mielipiteitä ja otan vastaan parannusehdotuksia ja lopulta KAIKKI tahtovat olla mukana yhdistyksessä!


kalat69

Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - elokuu 25, 2011, 15:11:37 ip
Niinpä!

Mitähän Jos itse asettuisin vapaaehtoiseksi Chiliyhdistyksen hallitukseen?

1. Jäsenrekisteri ajan tasalle valmiilla ohjelmalla, Jäsenmaksut kenties kokonaan pois vain ja ainoastaan "lahjoituksia" vastaan jolla sitten yritetään toimia, jos homma ei onnistu niin keksitään jotain millä se toimisi

2. Unohtakaa "vain jäsenille" osiot (okei vain hallituksen jäsenille toki on pieni ja oma osio)

3. Jäsenmaksut kerran vuodessa vaikka tammikuun 5. päivä ja maksulleen kyllä saa vastinetta..(en ryyppää rahoja itse kavereiden kanssa vaan kaikki saavat osallistua)   ;D 

4. Kaikki saavat tehtäviä sitä mukaan kun vain tahtoa ja osaamista löytyy

5. ÄÄNESTÄ TOMPPA CHILIYHDISTYKSEN JOHTOON!!!

6. Siemenpankki pistetään hyvin toimivaksi jos se ei sitä ole!

7. Kuuntelen mielipiteitä ja otan vastaan parannusehdotuksia ja lopulta KAIKKI tahtovat olla mukana yhdistyksessä!




kiva että sinustakin löytyy uusia piirteitä----  huumorintaju! ;D


2010- 2013 hallituksen jäsen

chilihardhead.fi

Jaaha, nyt ainakin minut heitettiin pihalle lukemasta kehitysideoita yhdistyksensivuilta
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

..TOMPPA..

Tottahan se kyllä on että Suomen chiliyhdistykseltä on laiva uponnut vaikka moni vielä kuvittelee sen olevan uppoamassa ja elättää toiveita sen pelastumisesta..

Jos sinulta esim putoaa kännykkä 50m syvään järveen niin tosiasia on se että se on siellä ja pysyy.

Jos joltakin yhdistykseltä on maine mennyt niin ei sitä saa takaisin ihan parissa vuodessa..  Kyllä yhdistys on nyt mennyt ja aikansa elänyt.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - elokuu 25, 2011, 15:37:40 ip
Jaaha, nyt ainakin minut heitettiin pihalle lukemasta kehitysideoita yhdistyksensivuilta


Oletko tosissasi?  ::) Mitä kummaa siellä oikein tapahtuu? :(

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Herpiili - elokuu 25, 2011, 12:10:24 ip
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 24, 2011, 13:31:57 ip
Pelkäänpä, että tällä hetkellä koko "chiliaate" menettää hyvinkin monia potentiaalisia fooruminkävijöitä siitä syystä, että esim. mediassa ja tapahtumissa ihmiset (ymmärrettävistä syistä) ohjataan lähes tyhjälle yhdistyksen foorumille.


Chilifestissähän eräs potentiaalinen jäsen sanoi että pitääkin rekisteröityä chilifoorumille ja tulla keskustelemaan, sattumoisin oli puheenjohtaja vieressä ja sanoi "Rekisteröidy ennemmin vain yhdistyksen foorumille niin minäkin pääsen lukemaan tekstejäsi, koska chilifoorumia en käytä".


En voi sanoa olevani varsinaisesti yllättynyt, mutten sen paremmin ilahtunut. Aiemmin oli Infernon sivusto jonkinlaisessa "pannassa", eli sinne ei ollut minkäänlaisia linkkejä yhdistyksen sivulta. Eikä sen paremmin kai nytkään, muistelisin (?). Ja jos Chilifoorumikin on ainakin puheenjohtajan jonkinlaisella "mustalla listalla", alkaa kuulostaa... Mielenkiintoiselta. Ei ainakaan edistä harrastamista. :(

InkRose

Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - elokuu 25, 2011, 16:04:46 ip
Kyllä yhdistys on nyt mennyt ja aikansa elänyt.


Ei minun silmissäni. Huolestuttaa kyllä enemmän kuin vähän yhdistyksen tulevaisuus, sikäli kuin nämä täälläkin esitetyt ongelmat ovat niin vaikeita korjata kuin annetaan ymmärtää, mutta ei nyt kuopata ihan vielä kun henki kerta pihisee. Tässä vaiheessa en kyllä itsekään uskalla mihinkään aktiiviseen rooliin lupautua kun on omatkin kuviot sekaisin, mutta ehkä vielä joskus.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: hessi - elokuu 25, 2011, 14:38:53 ip
Herpiili sanoi taas hyvin....
minä saan nuhteita, kun käytän tätä foorumia :(
mutta se ei  minua lannista!


Täältä saat meiltä kaikilta sylikaupalla ruusuja samasta syystä! :) Ja meitä ruusuttajia on enemmän!!

..TOMPPA..

Täältä tulee myös ruusu kortin kera!!   :D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: ..TOMPPA.. - elokuu 25, 2011, 16:04:46 ip
Tottahan se kyllä on että Suomen chiliyhdistykseltä on laiva uponnut vaikka moni vielä kuvittelee sen olevan uppoamassa ja elättää toiveita sen pelastumisesta..

Jos sinulta esim putoaa kännykkä 50m syvään järveen niin tosiasia on se että se on siellä ja pysyy.

Jos joltakin yhdistykseltä on maine mennyt niin ei sitä saa takaisin ihan parissa vuodessa..  Kyllä yhdistys on nyt mennyt ja aikansa elänyt.


En ole samaa mieltä, Tomppa. En ollenkaan. Chiliyhdistys palvelee arvokasta asiaa, ja on minusta ehdottomasti parannettavissa. Voimme yhdessä miettiä positiivisessakin hengessä sitä, miten asiat toimisivat paremmin. Monia hyviä ideoita on jo kuultu!

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - elokuu 25, 2011, 15:37:40 ip
Jaaha, nyt ainakin minut heitettiin pihalle lukemasta kehitysideoita yhdistyksensivuilta

Oletko jäsen?
Joltakin softapäivyssivulta löysin kiivasta keskustelua Hessi vastaan pj ja pj totesi:

"Kritiikkiä otetaan mielellään vastaan. Siksi on jäsenkeskustelulle oma alue, jolloin tiedetään, onko kritiikin esittäjä jäsen vai ei. Yhdistyksen hallituksen tulee kuunnella vain ja ainoastaan nykyisiä jäseniää. "

Kävi vain niin, että en löytänyt tuota jäsenkeskustelua. Ehkä niin on tarkoituskin.

chilihardhead.fi

elokuu 25, 2011, 16:21:04 ip #38 Viimeisin muokkaus: elokuu 25, 2011, 16:25:49 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - elokuu 25, 2011, 16:10:43 ip
Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - elokuu 25, 2011, 15:37:40 ip
Jaaha, nyt ainakin minut heitettiin pihalle lukemasta kehitysideoita yhdistyksensivuilta


Oletko tosissasi?  ::) Mitä kummaa siellä oikein tapahtuu? :(

Kyllä ??? Mutta enhän ole jäsen.

Kah, Vaari ennätti. Tuota keskustelua olin seuraamassa, kun siinä oli minullekkin vastauksia..
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

InkRose

Kyllä se keskustelu siellä on, Kehitysideat-osastolla.