maaliskuu 29, 2024, 14:32:33 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Korona haittaa elämää

Aloittaja Chilivaari, maaliskuu 16, 2020, 22:52:55 ip

« edellinen - seuraava »

Huru-ukko

Kumma juttu tämä suomalaisten päättäjien/lehdistön tapa yritää pestä omaa sarkaa arvostelemalla muiden maiden puutteita ja tuoda niitä esiin jonkun yksityisen henkilön näkökulmasta. 

 https://yle.fi/uutiset/3-11321610

Etenkin kun Suomen hoiva- ja loppukiitokodeissa sattuneet koronan aiheuttamat kuolemantapaukset olisi helposti selvitettävissä hallituksen määräyksellä.
Mainitussa jutussa joka kolmas koronaan kuollut on ollut hoivakodissa tms.
Sama pätenee kituniemeenkin, tai edes riittääkö, jos joissain hoivakodeissa menehtyneiden määrä on 30 %.

Marinin hallitus tietää hyvin, että niissä ei ole riittävää suojautumiskalustoa, mutta ei ota asiaan mitään kantaa.
Kova päämimisteri, uhraa isoisät- ja äidit. Mutta kai ne joutaa kuollakkin, kun omaiset on ne sinne laittaneet XD, ;). (loppukevennys)

Siika

No ny lääke on keksitty...eilen uutisissa usa president Trump oli sisäisen desifioinnin kannalla eli vähän niinku natsisaksassa piikillä ainetta kehoon ja keinovaloa päälle :o  :o
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Siika

Elämä jatkuu tosin muutos on ollut suuri ihmisten käyttäytymisessä ja tauti leviää vuorenvarmasti eteenpäin.
Se mikä risoo on että tässäkin huijarit/koijarit ym rahastaa taudin keskelä,kävin apteekista hakemassa kolmen kpl pussukan kertakäyttöisiä hengityssuojaimia p2 no hinta 9,95pkt,käsidesi pieni plo n 3dl 12,95eur,sama toistui normikaupoissakin....samaan aikaan mm Saksassa jaetaan ihmisille ilmaiseksi ko suojaimia metroissa,kaupoissa ym jotta tilanne pysyis kuosissa vaan ei Suomessa,prkl mitä touhua taas
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

MorugaReaper

Jos hallitus määrää pakolliseksi hengityssuojaiden käytön kaupoissa ja apteekeissa yms. pitäisi niitä jakaa ulko-ovella ilmaiseksi. Nyt niiden käyttö tavallisilla kansalaisilla harkinnan varassa tai pelon takia. Itse en käytä ennen kuin on pakko.
Panos-hengityssuojain on kotona vain chilihommia varten.

Huru-ukko


Siika

Mielenkiinnolla odottelen syksyä tämän yhtäkkisen remuamisen ja asian täysin unohtaneiden ihmisten käyttäytymistä seuraten.Pahanilmanlintu en ole mutta hiukka hermustunut olen,jospa se korona sieltä kuites vielä riemastuu....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

Huru-ukko

Itse olen aika optimistinen, suomalaiset on äkkiä oppineet turvavälit. Ja ihmiset täällä ei tunge toisiinsa kiinni kuten esim. ranskikset tekee.

Jos joku toinen aalto tulee, se jää huomattavasti pienemmäksi kuin tämä tämän hetkinen tilanne on.

Oma arvaus että tämä korona jatkuu tämänlaisena kuin se nykypäivinä on. Pikkuhiljaa se laantuu kun tartuntaketjut on tuhottu.

Ruotsin tohtori Mengeleä* ja hänen opetuslapsiaan ei Suomeen pidä päästää ennekuin siellä on tilanne yhdenvertainen kuin meillä.

*Hänen ansiostaan ihmisiä on kuollut enemmän kuin esikuvansa kerkesi omin käsin tappamaan.

Whili

Eipä juuri ole haitannut elämää. Kaupassa käyn yleensä kun muut katselee kauniita ja rohkeita, baareissa ei ole jaksanut käydä ja muutenkin vietän mieluusti erakkoelämää.
Ja ensiviikolla aika piikille...

marek

Samoja ajatuksia.
Olen melko introvertti, joten etätyö sopii hyvin kuvioon. Hyvä jos kerran viikossa on livenä läsnä töissä. Samalla reissulla sitten kaupassa käynti ja se on siinä.
Huvitteluja en juuri harrasta. Viime toukokuussa kävin kaverin kanssa terassilla.
Ainoa mitä enempi kaipaa on aikuisten lasten tapaamiset. Ovat hajallaan maailmalla, niin on ollut vaikea koota yhteen. Aikansa kutakin.
Instagram #parvekepuutarhurinonneavuodesta2018
Blogi Chilin kosketus https://chilinkosketus.blogspot.com/

Whili

Lainaus käyttäjältä: marek - maaliskuu 05, 2021, 17:22:54 ip....Aikansa kutakin.
Jep. Ollaan sitten ihmeissämme kun kaikki voivat taas vapaasti kulkea ja kosketella toisiaan ..JA ilman maskia ja käsidesiä  :o

Huru-ukko

Ei ole haitannut muuten elämää, maski täytyy pitää kun käyn kaupoissa ja käsidesiä löytyy joka kulmasta.
Olen aina kuvitellut että Toijala ei ole tästä universumista, mutta taitaa sitten Trekin kuulua samalle tähdelle XD.

Mitä Porissa ja Raumalla olen käynyt, maskeja on melkein 100% kaikilla.

sorrii

Mä en ole koko koronaa paljon huomannutkaan. Paitsiettä joka tuutissa siitä puhutaan. Ja podin aika erikoisen flunssan viime vuoden maaliskuussa: Alkoi kurkkukivulla ja makuaisti katosi maaliskuuun alussa ensimmäisen työpäivän jälkeen uudessa paikassa  :D  Epäilin että olen allerginen "ryölle" .. Vähäm mää soittelin terveyspalveluihin, muttei kellään ollut kiiinnostusta. Mä sit vaan sairastelin rauhassa kuukauden verran. Se työpaikkakin suljettiin koronan takia, niij ei mitään väliä.
Kesällä oltiin sitten röissä eikä kukaan muistanutkaan koko koronaa. Ja syksyllä. Loppuvuodesta joku pomo ehdotteli, että pitäisi käyttää niitä hengistyksenestäjiä. Rillipäänä oli vähä vaikea ajella pakettiautoa jos lasit oli huurteessa, niin enpä paljon maskia käyttänyt. Muodon vuoksi jossain hammaslääkäriasemalla ja optikon näöntarkastuksessa (optikko oli ihan hyvän näköinen  8) ) käytin maskia.

Tottumus mulla on ollut varmaan jo ennen koronaa, etten ihmisiä mielelläni päästä 2m lähemmäksi. Jos vielä oppisi olemaan höpöttämättä kokoajan, niin korona ei ainakaan minusta leviä. Itselleni en usko tarttuvan, kun on ollut jo kauan tunne, että olen immuuni. Sairastantkin sen kolme kertaa ...  :-\
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Siika

Rokotuksen sain vko sitten,pari pvää kume/lihassäryt...mutta siitä alkaen kova väsymys,mitään ei jaksa tehä ja parintunnin välein pitää ottaa nokoset ja pitkät,öisin menee 14h nukkuessa...huoh.
Kuulemma kuuluu nk sivuoireisiin jne jne....saapas sit kesäkuulla nähä ko saan toisen piikin kuin käy....
No töitähän tämä ei häirihe ko kaikki on irtisanottu/lomautettu ja yrityksen liikevaihto puonu n 99.4%...
Ei muuta ko kaikki etelästä tänne Laphiin,köhisevät kläpit takapenkillä pohjoiseen rentoutuun...kyllä met täällä pärjhäämme sit ku pasillit on tänne roudattu ja keskenämme saamme jakaa iloiset terveiset,mielellään sitä prittiversiota että ei tarvis kitua kauaa.... >:D  >:D  >:D
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.

sorrii

Joo. Minä sain kanssa rokotuksen tiistaina: Astrazenekaa pistettiin. En ole huomannut sivuoireita. Pistoskohta vähän aristaa, mutta niin se teksi vaikka olisi pistetty tyhjällä neulallakin ... ENNEN rokotusta oli sydämentykytyksiä, paniikioireita, hengenahdistusta; yleistä stressiä ja jopa sekavuutta kun en ollut varma tulinko oikeaan paikkaan ja oli 15min aikaa välissä labrakokeiden kanssa. Rokotus auttoi. Se tapahtui Hatanpään Sairaalan labrassa ja kutsuttiiin huoneeseen 10min etuajassa: juuri kun olin päässyt verikokeesta ja mietin missä maleksisin 10 minuuttia ... Hienosti oli Sanna Marin tämänkin hoitanut  8)  8)  8)  ... vitu hienoa, hip hip hip
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Whili

Juups, piikitetty on. Ei oireilua, vaikkakin hyvät unet olis ollu toivottu vaikutus.
AZ-toinen annos kesäkuun alussa ja sitten vaan Chilifestejä odottelemaan.

sorrii

 :o  Onko tänä vuonna suunniteltu Chilifestiä taas !?
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Huru-ukko

maaliskuu 20, 2021, 09:18:24 ap #36 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 20, 2021, 09:21:34 ap käyttäjältä Huru-ukko
Taitaa mennä koronafestiksi. Vaikka rokote antaakin suojan taudin puhkeamiselle, silti virus voi tarttua ja oireettomat taudikantajat levittää virusta.
Turha kuvitella paluuta entiseen, tämä virus tulee seuraamaan ihmisiä ehkä ikuisesti.

MorugaReaper

Juuri noin THL tiedotti. Vaikka olet rokotettu kahdesti, voit saada koronan ja levittää sitä. Siis kasvomaskien ja käsidesien valmistajat taputtavat käsiään. ??? ??? ???

sorrii

Sehä o sitte ku kuppa  ???  ???  ???  ... Mä kyllä oo immuuni: oon ihan varma siitä  ^-^
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Siika

Piikistä reilu kolomevkoa jajo nyt tuntuu että henkiin tässä kaiketi jääpi,uneliaisuuen lisäksi nakkas parinvkon pääkivun kylkiäiseksi.
Kyllä ny passaa ootella toistakierrosta ja nythän on aika laitella simat pömiseen,kyllä sit elämä hymyilee nautiskellessa.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan paras palkinto.