maaliskuu 29, 2024, 10:17:20 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


metsästys

Aloittaja nakamorri, elokuu 16, 2010, 11:01:23 ap

« edellinen - seuraava »

linker

Tidanpa lähteä tuonne takapihalle kohdisteleman Toziani, ennen kun tulee pimiä.
Täytyy varoa rei'ittämästä kasvari, sekun on siinä hollilla.

"Viime syksynä 50 metristä komiaa 8 millin kasaa"

Tomppa

millä kiikarilla ton kasan teit  ???   ja millä luodilla? 

tarkka pyssy ja hyvä kiikari niin varmasti onnistuukin, en epäile hetkeäkään.

mutta teeppä sama 300m   ;D

noh, mutta pääsääntöhän metsästyksessä on kestävän käytön periaate ja se että jos ammutaan riistaa niin katsotaan että se osuu varmasti..

ylipitkät ampumamatkat aiheuttaa vaan haavakkoja yms....sitten saa jäljittää 5h koirien kanssa...


futuristi

Ukkopuoli kokeile jostain 150 metristä joskus varista, se oli korkeen kuusen nokassa mut ei osunu. Mut kyl mieki 50 metristä ammuin tauluun variksen jo nulikkana. Hirvikokeen ampumisen pääsin melkeen läpi, ku kokeilin huvikseen ampua. Se potkasi meinaan nii paljo (ammuin ekaa kertaa hirvikivääril) et mul kesti vähän aikaa päästä jyvälle mis kohtaa pitäis laukaista sen hirvitaulun edelle.

Mut tarkkuusammuntaa pystyy hyvin harjoittamaan ilmakiväärilläkin. Paljon monimutkaisempi toimenpide, jousen jännittäminen kun aseen ampuninen on kovin pienestä ja yksinkertaisesta liikkeestä kiinni kuitenkin..

Tomppa

syyskuu 27, 2010, 19:55:21 ip #23 Viimeisin muokkaus: syyskuu 27, 2010, 20:05:07 ip käyttäjältä Tomppa
itse asiassa ennakkoon ei tarvitse ampua metriäkään...

kuljetat vain asetta kohteen "yli" ja laukaiset ja jatkat kuljettamista...

sulavasti ja tarkasti..   jos lähtönopeus on vaikkakin luodin painosta riippuen 790-950m metriä/sekunnissa... sun ei tarvi ampua "eteen"...  tarkoitan hirvikivääriä...

suurin "ennakko" on korvien ja liipaisinsormen välissä...

T: joskus ollut sm kilpailuissa..

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: futuristi - syyskuu 27, 2010, 18:47:33 ip
Ite kokeilin viritellä ansalankoja jäniksille, oli meinaa tosi tallattu polku ja mutkittelu pienten kuusien välitse, niin oli helppoa tehdä kuivista ristuista pieni ohjaamiskäytävä siihen.


Aika räikeää metsästyslain rikkomista, ja vielä kehuskella sillä julkisilla foorumeilla. Jäniksen ansalangastus kun kiellettiin jo vuosia sitten...

-P-
Meillä määrää Nainen!

linker

Nykyään hirvikoe onkin mennyt melko "helpoksi". Ei enää liikkuvaa maalia.
Porukka ukkoutuu, ja sokeutuu. Itse en kuulu metsästysseuraan muuta kuin ampujajäsenenä.

Tuli mieleen yksi kerta trappikisassa, kun piti ukkojen tuomaroida: huutelivat, että tulkaa nyt joku joka näkee!


Tomapalle: ammuskelen takapihalla tauluun tozin kertalaukeavalla .22 LR:llä. Ei sen kummempi tykki.
Mutta sille 8 millin kasa ei ole temppu: versan bipodi, simmonsin kiinteä kiikari, Federal champion. Siinäpä nuo nuotit.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: linker - syyskuu 27, 2010, 19:26:47 ip
Tidanpa lähteä tuonne takapihalle kohdisteleman Toziani, ennen kun tulee pimiä.
Täytyy varoa rei'ittämästä kasvari, sekun on siinä hollilla.

"Viime syksynä 50 metristä komiaa 8 millin kasaa"


Millä patilla ammuit?

Tää on puhkottu vaimennetulla Brno:n 2-e-H (Nykyinen CZ 452 Standard)  ja paukkuna oli CCI Standard Velocity. Kiikarina muistaakseni 1-3x21 Hakko. 8 ekaa laakia meni nätisti nippuun ja huonosta tuesta sekä kärsimättömyydestä johtuen noi pari meni minne sattuu. Mutta, kyllä tollakin hajonnalla riettalinnut tippuu =)
http://www.facebook.com/photo.php?pid=118606&l=999608ecaf&id=1225868533

-P-
Muoks. Katosjoo, ehdit vastata samalla ku kirjoitin viestiä...
Meillä määrää Nainen!

Tomppa

ihmeen tarkka peli, täytyy myöntää..

juu mutta tosta hirviporukasta vielä..    totta on että koe on nykyjään suht helppo läpäistä mutta monet vanhemmat hirviseurat vaativat tuon kokeen liikkuvan hirven kanssa...

perinteitä kunnioittaen..   vaikka läpäiset kokeen niin jos mielit porukkaan mukaan niin monilla "veteraaneilla" on omat ampumakokeensa..    8)

ihan hyvä niin..    koska hyvin harvoin on tilanne että pääset ampumaan vaikka 100m suoraan pellonreunassa tuijottavaa hirveä...

ja jos et osu ekalla niin eipä se hirvi jää paikalleen naureskelemaan että "ohi...hähäää.."  kyllä se lähtee... ja lujaa..   8)

futuristi

syyskuu 27, 2010, 20:12:01 ip #28 Viimeisin muokkaus: syyskuu 27, 2010, 20:13:33 ip käyttäjältä futuristi
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - syyskuu 27, 2010, 19:58:47 ip
Lainaus käyttäjältä: futuristi - syyskuu 27, 2010, 18:47:33 ip
Ite kokeilin viritellä ansalankoja jäniksille, oli meinaa tosi tallattu polku ja mutkittelu pienten kuusien välitse, niin oli helppoa tehdä kuivista ristuista pieni ohjaamiskäytävä siihen.


Aika räikeää metsästyslain rikkomista, ja vielä kehuskella sillä julkisilla foorumeilla. Jäniksen ansalangastus kun kiellettiin jo vuosia sitten...

-P-


Jos sie omaksi ruoaksi sitä pyydät, niin tuota.. Miten se ois väärin? Se on aika yksinkertaista, joko sie syö tai kuolet. Se taas on väärin, että niitä elikoita pidetään vankeudessa ja monet kuolee kituen koneissa, koska ne koneet ei saa niitä tapettua kunnolla. Kyllä jokainen erämies tietää, että iskee aina tappaakseen.

Mie en tuonne mettään mitään verkkoja kylvä, kyse oli parista langasta pienellä alueella jotka olen käynyt tarkistamassa noin tunnin välein. Se eläin ei siinä ois kauan kerinny pyristelemään ja kaikki langat, mitkä oon sinne laittant löytää tiensä takaisin taskuun, kun sieltä lähdin.

Tällainen laki olisi sama asia, kuin kiellettäisiin kalastus. Samalla tavalla se on väijymistä, mato-onki ja saalistusta. Nimenomaan tällaisia erätaitoja pitää vaalia ja pitää elämää pyhänä: oli kyse kasvista, kalasta, ankasta minkä sie onnistut pyytämään ja saalistamaan.

Mielestäni suuri osa Suomalaisten masennuksesta johtuu siitä, että me ollaan pohjoinen jääkansa, tottunut tekemään raskasta työtä kuten Suomenhevonen, ei istumaan konttoreissa ja rilluttelemaan juorukapuloilla. Minä oon huomannu, että mitä enemmän sie alat pitämään itseäs osana luontoa, sitä hauskempaa siitä tulee. Elämänmittainen seikkailu, maailmassa on niin paljon tutkittavaa ja yksi putoava kirsikkapuun kukka voi olla ikuisuus matkallaan maahan.

Syy, miksi sitä ei "saa" tehdä, on se; et ihmiset ei enää kunnioita luontoa. Muutehan tääl ois vaiks mitä yrityksii tappamas jäniksii ja myymäs gourmetjänöä tuol raatomarketeis. Ei, ei se kuulu mennä niin..

Ja sanoppa se, jos mie oisinko saanu sillä linnun? Oisko mun pitänyt valehdella, että laitoin lintupyydyksen?

Pertsa

Sen verran pakko vielä fiilistellä että olin muinoin etsimässä omaan haulikkooni sopivaa täyteistä.
Kaupasta sattui mukaan Sellier&Bellotin 28g kuulia ja haulikkona toimi Mossbergin 835 12/89 pesällä ja supparina oli puolikas.
Hiukan hymyilytti kun menin taulua tarkastamaan, kun kasa on tota luokkaa ja kyseessä oli eka täyteinen jonka käsiini sain niin "Ihan Jees" =)

http://i46.photobucket.com/albums/f105/pertsa1981/kylltyteinenkinvoiollatarkka.jpg

-P-
Meillä määrää Nainen!

biblo

Jousesta mieleen tuli että vaatiiko jalkajousi jo lupaa vai onko se muutos vasta tulossa?

Tuollaisea olisi hieno oppia metsästämään. Jotenkin kun kammoksun tuliaseita.



E:Termit kohdilleen
"Grow food, not lawns"

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: futuristi - syyskuu 27, 2010, 20:12:01 ip
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - syyskuu 27, 2010, 19:58:47 ip
Lainaus käyttäjältä: futuristi - syyskuu 27, 2010, 18:47:33 ip
Ite kokeilin viritellä ansalankoja jäniksille, oli meinaa tosi tallattu polku ja mutkittelu pienten kuusien välitse, niin oli helppoa tehdä kuivista ristuista pieni ohjaamiskäytävä siihen.


Aika räikeää metsästyslain rikkomista, ja vielä kehuskella sillä julkisilla foorumeilla. Jäniksen ansalangastus kun kiellettiin jo vuosia sitten...

-P-


Jos sie omaksi ruoaksi sitä pyydät, niin tuota.. Miten se ois väärin? Se on aika yksinkertaista, joko sie syö tai kuolet. Se taas on väärin, että niitä elikoita pidetään vankeudessa ja monet kuolee kituen koneissa, koska ne koneet ei saa niitä tapettua kunnolla. Kyllä jokainen erämies tietää, että iskee aina tappaakseen.

Mie en tuonne mettään mitään verkkoja kylvä, kyse oli parista langasta pienellä alueella jotka olen käynyt tarkistamassa noin tunnin välein. Se eläin ei siinä ois kauan kerinny pyristelemään ja kaikki langat, mitkä oon sinne laittant löytää tiensä takaisin taskuun, kun sieltä lähdin.

Tällainen laki olisi sama asia, kuin kiellettäisiin kalastus. Samalla tavalla se on väijymistä, mato-onki ja saalistusta. Nimenomaan tällaisia erätaitoja pitää vaalia ja pitää elämää pyhänä: oli kyse kasvista, kalasta, ankasta minkä sie onnistut pyytämään ja saalistamaan.

Mielestäni suuri osa Suomalaisten masennuksesta johtuu siitä, että me ollaan pohjoinen jääkansa, tottunut tekemään raskasta työtä kuten Suomenhevonen, ei istumaan konttoreissa ja rilluttelemaan juorukapuloilla. Minä oon huomannu, että mitä enemmän sie alat pitämään itseäs osana luontoa, sitä hauskempaa siitä tulee. Elämänmittainen seikkailu, maailmassa on niin paljon tutkittavaa ja yksi putoava kirsikkapuun kukka voi olla ikuisuus matkallaan maahan.

Syy, miksi sitä ei "saa" tehdä, on se; et ihmiset ei enää kunnioita luontoa. Muutehan tääl ois vaiks mitä yrityksii tappamas jäniksii ja myymäs gourmetjänöä tuol raatomarketeis. Ei, ei se kuulu mennä niin..

Ja sanoppa se, jos mie oisinko saanu sillä linnun? Oisko mun pitänyt valehdella, että laitoin lintupyydyksen?


Laki nyt vaan sattuu kieltämään langoilla jäniksenpyynnin. Ite en koe mitään tarvetta kyseistä lakia rikkoa koska ihan lainkin puitteissa kyseistä harrastusta saa harjoittaa mielin määrin.
Ihan turha mussuttaa kansan rappeutumisesta tässä yhteydessä. Tottahan se on että ihminen on vieraantunut luonnosta ja sitä rataa mutmut...
Täytyy muistaa myöskin että jos ns. siviili olisi tavannut jäniksen jalastaan/kaulastaan narussa niin useimmiten niistä nostetaan kova haloo ja taas metsästys kyseenalaistetaan julkisuudessa.
Jos olisit paikannut virheesi sillä että "Lintujahan tässä vaan" niin kusessa olisit ollut silti, sen verran pitää asioista tietää että ainoastaan jossainpäin Lappia Riekon ansapyynti on luvallista. Ja Riekkojahan tunnetusti näkyy etelämpänä...

-P-
Meillä määrää Nainen!

biblo

Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 27, 2010, 20:19:01 ip
Jousesta mieleen tuli että vaatiiko jalkajousi jo lupaa vai onko se muutos vasta tulossa?

Tuollaisea olisi hieno oppia metsästämään. Jotenkin kun kammoksun tuliaseita.



E:Termit kohdilleen


Itseäni vielä lainaten että pystyykö tuollaisilla yleensä metsästämään jotain jänistä isompaa? Riippuuhan se toki tehosta jne mutta onko kelpoinen pienmetsästykseen?
"Grow food, not lawns"

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 27, 2010, 20:19:01 ip
Jousesta mieleen tuli että vaatiiko jalkajousi jo lupaa vai onko se muutos vasta tulossa?

Tuollaisea olisi hieno oppia metsästämään. Jotenkin kun kammoksun tuliaseita.



E:Termit kohdilleen


Muistetaan nyt vielä sekin että Jalkajousella metsästäminen on, ja tulee luultavasti aina olemaan kiellettyä.
Pliis, lukekaa nyt siitä metsästyslaista edes perusteet:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930615

Jalkajouset ovat ainakin toistaiseksi lupavapaita..

-P-
Meillä määrää Nainen!

biblo

Juu, no kunhan mieleen tuli niin ajattelin kysäistä kun täällä noita metsästäjiä muutama on.


Eli onki lienee sitten se ruuditon vaihtoehto...
"Grow food, not lawns"

Tomppa

jousella saa metsästää mutta ei jalkajousella..

jänistä kettua yms saa mielestäni pyytää jousella..  mutta homma on hieman taitoa vaativaa..


Pertsa

Lainaus käyttäjältä: biblo - syyskuu 27, 2010, 20:30:55 ip
Juu, no kunhan mieleen tuli niin ajattelin kysäistä kun täällä noita metsästäjiä muutama on.


Eli onki lienee sitten se ruuditon vaihtoehto...


Tai sitten hommaat muunlaisen jousen, esim Talja, Pitkä tai Vastakaarijousen ja treenaat helkkaristi, monesti jopa vuosia saa viskellä nuolta että varmuus ja taito kehittyy.
Tosin, ellei ole jousiammunnasta jo muutenkin kiinnostunut niin saattaa mennä pakkopullaksi.
Itse metsästän ruutiaseilla mutta nuorempana ammuin jonkun vuoden kilpaa jousella ja edelleen ajatus jousimetsästyksestä kiehtoo. Tosin vastakaarijousi oli jota silloin käytin ja perinteinen pitkäjousi kuumottelee nykyään erittäin suuresti.
Mua kiinnostaa muutenkin erilaiset primitiiviaseet ja abput kaikki, vipukeihästä lukuunottamatta on käyty läpi =)

-P-
Meillä määrää Nainen!

futuristi

syyskuu 27, 2010, 20:47:50 ip #37 Viimeisin muokkaus: syyskuu 27, 2010, 20:57:40 ip käyttäjältä futuristi
Lainaus käyttäjältä: futuristi

Ite kokeilin viritellä ansalankoja jäniksille, oli meinaa tosi tallattu polku ja mutkittelu pienten kuusien välitse, niin oli helppoa tehdä kuivista ristuista pieni ohjaamiskäytävä siihen.


Lainaus käyttäjältä: persta
Aika räikeää metsästyslain rikkomista, ja vielä kehuskella sillä julkisilla foorumeilla. Jäniksen ansalangastus kun kiellettiin jo vuosia sitten...


Lainaus käyttäjältä: futuristi
Jos sie omaksi ruoaksi sitä pyydät, niin tuota.. Miten se ois väärin? Se on aika yksinkertaista, joko sie syö tai kuolet. Se taas on väärin, että niitä elikoita pidetään vankeudessa ja monet kuolee kituen koneissa, koska ne koneet ei saa niitä tapettua kunnolla. Kyllä jokainen erämies tietää, että iskee aina tappaakseen.

Mie en tuonne mettään mitään verkkoja kylvä, kyse oli parista langasta pienellä alueella jotka olen käynyt tarkistamassa noin tunnin välein. Se eläin ei siinä ois kauan kerinny pyristelemään ja kaikki langat, mitkä oon sinne laittant löytää tiensä takaisin taskuun, kun sieltä lähdin.

Tällainen laki olisi sama asia, kuin kiellettäisiin kalastus. Samalla tavalla se on väijymistä, mato-onki ja saalistusta. Nimenomaan tällaisia erätaitoja pitää vaalia ja pitää elämää pyhänä: oli kyse kasvista, kalasta, ankasta minkä sie onnistut pyytämään ja saalistamaan.

Mielestäni suuri osa Suomalaisten masennuksesta johtuu siitä, että me ollaan pohjoinen jääkansa, tottunut tekemään raskasta työtä kuten Suomenhevonen, ei istumaan konttoreissa ja rilluttelemaan juorukapuloilla. Minä oon huomannu, että mitä enemmän sie alat pitämään itseäs osana luontoa, sitä hauskempaa siitä tulee. Elämänmittainen seikkailu, maailmassa on niin paljon tutkittavaa ja yksi putoava kirsikkapuun kukka voi olla ikuisuus matkallaan maahan.

Syy, miksi sitä ei "saa" tehdä, on se; et ihmiset ei enää kunnioita luontoa. Muutehan tääl ois vaiks mitä yrityksii tappamas jäniksii ja myymäs gourmetjänöä tuol raatomarketeis. Ei, ei se kuulu mennä niin..

Ja sanoppa se, jos mie oisinko saanu sillä linnun? Oisko mun pitänyt valehdella, että laitoin lintupyydyksen?


Lainaus käyttäjältä: persta
Laki nyt vaan sattuu kieltämään langoilla jäniksenpyynnin. Ite en koe mitään tarvetta kyseistä lakia rikkoa koska ihan lainkin puitteissa kyseistä harrastusta saa harjoittaa mielin määrin.


Lainaus käyttäjältä: futuristi
Jassoo.. Miulla on nääs tällainen tapa, että pyrin joka kuukausi paastoamaan ainakin pari päivää, mitä edeltää usean päivän dieetti esim. riisiä tai viljakasveja ja teetä. Sitten mie meen kah ulos, joko kalastamaan ja syön pari guaranaa että pysyy lämpimänä ja etin vaikka tatteja. Nii sitte ku mie oon siellä, keho nälän uuvuttamana ja mulla ois tilaisuus saada riistaa, niin siekö sanot miulle, etten mie saa tehrä nii?


Lainaus käyttäjältä: persta
Ihan turha mussuttaa kansan rappeutumisesta tässä yhteydessä. Tottahan se on että ihminen on vieraantunut luonnosta ja sitä rataa mutmut...


Lainaus käyttäjältä: futuristi
Jaa, että mussuttaa. Sepä kohteliaasti sanottu. Mikä osa tarkalleen sitten teksteissäni on tämä osa? Itsehän sanot itsestäänselvän asian, mutta mitä tarkoitat "ja sitä rataa mumut", puhu suusi selväksi ja täsmennä mitä tarkoitat. Solvaat minua, vaikka itse olen pyrkinyt edistämään luonnonmukaista kulttuuria. Siihen ei kuulu minkään ihmisten "lakien" palvominen eikä niiden orjamainen nodattaminen! Me olemme vapaita ihmisiä ja jokaisella on homa harkintansa tehdä näitä asioita. Esim. jättää sen tehtaan pystyttämättä ja tämä on "laillista"? Kuinka monta jänistä silloin kuolee? Eikä niitä pyydetä edes riistaksi, vaan tapetaan ahnedesta..

Eikös täällä Suomessa tää "laki" ala pikemminkin muistuttaa sellasta kirjaa, minkä nimi pitäis olla " miten palvelen rahasysteemiä parhaiten "'


Lainaus käyttäjältä: persta
Täytyy muistaa myöskin että jos ns. siviili olisi tavannut jäniksen jalastaan/kaulastaan narussa niin useimmiten niistä nostetaan kova haloo ja taas metsästys kyseenalaistetaan julkisuudessa.
Jos olisit paikannut virheesi sillä että "Lintujahan tässä vaan" niin kusessa olisit ollut silti, sen verran pitää asioista tietää että ainoastaan jossainpäin Lappia Riekon ansapyynti on luvallista. Ja Riekkojahan tunnetusti näkyy etelämpänä...


Lainaus käyttäjältä: futuristi
Siviili? Mitä ihmeen armeijajuttuja sie yrität tuoda tähän mukaan: se on varsin yksinkertainen kaava, mie oon saalistaja ja jänis on saalis. Se on sun oma asias, se ei oo valtion riistaa!

Ja variksia saa niinku "ihan muuten vaan ampuu" vaiks niit ei ihminen ees yleensä syö?

Ootkos kattonu Robin Hoodit? Sie varmaan oisit sitten sen pahan sheriffin puolella, vai mikä on ongelmana?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: futuristi - syyskuu 27, 2010, 20:47:50 ip
Lainaus käyttäjältä: futuristi

Ite kokeilin viritellä ansalankoja jäniksille, oli meinaa tosi tallattu polku ja mutkittelu pienten kuusien välitse, niin oli helppoa tehdä kuivista ristuista pieni ohjaamiskäytävä siihen.


Lainaus käyttäjältä: persta
Aika räikeää metsästyslain rikkomista, ja vielä kehuskella sillä julkisilla foorumeilla. Jäniksen ansalangastus kun kiellettiin jo vuosia sitten...

-P-


Lainaus käyttäjältä: futuristi

Jos sie omaksi ruoaksi sitä pyydät, niin tuota.. Miten se ois väärin? Se on aika yksinkertaista, joko sie syö tai kuolet. Se taas on väärin, että niitä elikoita pidetään vankeudessa ja monet kuolee kituen koneissa, koska ne koneet ei saa niitä tapettua kunnolla. Kyllä jokainen erämies tietää, että iskee aina tappaakseen.

Mie en tuonne mettään mitään verkkoja kylvä, kyse oli parista langasta pienellä alueella jotka olen käynyt tarkistamassa noin tunnin välein. Se eläin ei siinä ois kauan kerinny pyristelemään ja kaikki langat, mitkä oon sinne laittant löytää tiensä takaisin taskuun, kun sieltä lähdin.

Tällainen laki olisi sama asia, kuin kiellettäisiin kalastus. Samalla tavalla se on väijymistä, mato-onki ja saalistusta. Nimenomaan tällaisia erätaitoja pitää vaalia ja pitää elämää pyhänä: oli kyse kasvista, kalasta, ankasta minkä sie onnistut pyytämään ja saalistamaan.

Mielestäni suuri osa Suomalaisten masennuksesta johtuu siitä, että me ollaan pohjoinen jääkansa, tottunut tekemään raskasta työtä kuten Suomenhevonen, ei istumaan konttoreissa ja rilluttelemaan juorukapuloilla. Minä oon huomannu, että mitä enemmän sie alat pitämään itseäs osana luontoa, sitä hauskempaa siitä tulee. Elämänmittainen seikkailu, maailmassa on niin paljon tutkittavaa ja yksi putoava kirsikkapuun kukka voi olla ikuisuus matkallaan maahan.

Syy, miksi sitä ei "saa" tehdä, on se; et ihmiset ei enää kunnioita luontoa. Muutehan tääl ois vaiks mitä yrityksii tappamas jäniksii ja myymäs gourmetjänöä tuol raatomarketeis. Ei, ei se kuulu mennä niin..

Ja sanoppa se, jos mie oisinko saanu sillä linnun? Oisko mun pitänyt valehdella, että laitoin lintupyydyksen?


Lainaus käyttäjältä: persta
Laki nyt vaan sattuu kieltämään langoilla jäniksenpyynnin. Ite en koe mitään tarvetta kyseistä lakia rikkoa koska ihan lainkin puitteissa kyseistä harrastusta saa harjoittaa mielin määrin.


Lainaus käyttäjältä: futuristi
Jassoo.. Miulla on nääs tällainen tapa, että pyrin joka kuukausi paastoamaan ainakin pari päivää, mitä edeltää usean päivän dieetti esim. riisiä tai viljakasveja ja teetä. Sitten mie meen kah ulos, joko kalastamaan ja syön pari guaranaa että pysyy lämpimänä ja etin vaikka tatteja. Nii sitte ku mie oon siellä, keho nälän uuvuttamana ja mulla ois tilaisuus saada riistaa, niin siekö sanot miulle, etten mie saa tehrä nii?
Lainaus käyttäjältä: persta
Ihan turha mussuttaa kansan rappeutumisesta tässä yhteydessä. Tottahan se on että ihminen on vieraantunut luonnosta ja sitä rataa mutmut...


Lainaus käyttäjältä: futuristi
Jaa, että mussuttaa. Sepä kohteliaasti sanottu. Mikä osa tarkalleen sitten teksteissäni on tämä osa? Mutmut mitä? Solvaat minua, vaikka itse olen pyrkinyt edistämään luonnonmukaista kulttuuria. Siihen ei kuulu minkään ihmisten "lakien" palvominen eikä niiden orjamainen nodattaminen! Me olemme vapaita ihmisiä ja jokaisella on homa harkintansa tehdä näitä asioita. Esim. jättää sen tehtaan pystyttämättä, ja tämä on "laillista"? Kuinka monta jänistä silloin kuolee? Eikä niitä pyydetä edes riistaksi, vaan tapetaan ahnedesta..

Eikös täällä Suomessa tää "laki" ala pikemminkin muistuttaa sellasta kirjaa, minkä nimi pitäis olla " miten palvelen rahasysteemiä parhaiten "'

Lainaus käyttäjältä: persta

Täytyy muistaa myöskin että jos ns. siviili olisi tavannut jäniksen jalastaan/kaulastaan narussa niin useimmiten niistä nostetaan kova haloo ja taas metsästys kyseenalaistetaan julkisuudessa.
Jos olisit paikannut virheesi sillä että "Lintujahan tässä vaan" niin kusessa olisit ollut silti, sen verran pitää asioista tietää että ainoastaan jossainpäin Lappia Riekon ansapyynti on luvallista. Ja Riekkojahan tunnetusti näkyy etelämpänä...


Lainaus käyttäjältä: futuristi
Siviili? Mitä ihmeen armeijajuttja sie yrität tuoda tähän mukaan: se on varsin yksinkertainen kaava, mie oon saalistaja ja jänis on saalis. Se on sun oma asias, se ei oo valtion riistaa!

Ootkos kattonu Robin Hoodit? Sie varmaan oisit sitten sen pahan sheriffin puolella, vai mikä on ongelmana?


Ei helvetti. Tampereen poika on oppinu puhumaan murteella jota tuskin kotopuolessa kuulee eikä koskaan aikaisemmin ole kirjoituksissaan tätä murretta käyttänyt. Vasta nyt kun puhutaan eränkäynnistä niin pitää puhua kuin "Lapinkäyneet jätkät+parilla sanalla Pohjanmaata"
Siviilillä tarkoitin metsästystä harjoittamatonta ihmistä, samaten käytän nimitysta esim chiliharrasjajiin kuulumatonta, tietämätöntä henkilöä.
Mulle on ihan sama paastoatko vai et mutta jos metsästät niin tee se sitten luvallisin keinoin, yleensä menee niin että yhden mokatessa, kaikki kärsivät.

-P-
Meillä määrää Nainen!

linker


Koitin kaivaa kuvia kasoista, mutta ovat jossain romppujen kätköissä vanhiojen kotisivujen backupeissa.

Tuollainen kuitenkin löytyi Tozista:
Siis 70- luvun paksupiippuinen 8M, jossa simmonsin putki javersapodin bipodi




.