maaliskuu 29, 2024, 06:57:42 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Memmu esittäytyy

Aloittaja memmu, helmikuu 22, 2018, 09:28:25 ap

« edellinen - seuraava »

memmu

Heips! Täällä kirjottelee 27v. nainen Kouvolasta. Pidän luonnosta ja luonnossa liikkumisesta koirani ja hevoseni kanssa.

Minun chilin kasvatus kipinä on saanut alkuunsa isältä ja veljeltäni, jotka ovat pari vuotta sitten aloittaneet tämän harrastuksen. Toissa kesänä sain heiltä taimen, mutta onnistuin sen tappamaan (jotain meni pieleen). :-X Toivon mukaan tälle vuodelle saan itse kasvatettua omat chilini kunniallisesti. Toivon, että tältä foorumilta löytyy tarvittavat tiedot ja avut tavoitteeni toteuttamiseen.  ;D


Jomppe

Tervetuloa foorumille! 8)
Täältä saa apua ja vinkkejä, jokainen on jostain aloittanut joten eikun rohkiasti kysymään.
Muista; mikään kysymys ei ole niin sanotusti tyhmä! Ennen kuin huomaatkaan, niin tämä harrastus on vienyt mukanaan.  :)


Whili

Kouvolasta oli aikoinaan vahva edustus Chilifoorumilla, joten apuja kasvatuspulmiin yms saattaa löytyä läheltäkin.
Muistaakseni ainakin Minbaari, x46900, wille ja jokunen muu ovat vielä aktiiveja...

Kymenlaakson oma osio  http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=15269.msg289517#msg289517

chilifellow

Tervetuloa foorumille! Kysyvää ei tieltä eksytetä. Onnea kasvatuksiin!  :thumbup:
# www.chiliyhdistys.fi / jäsen 058 #

memmu

Mulla on tehny nyt chili "cayanne long slim" vihreää marjaa n. 10cm pituiseksi, mistä tiedän millon on keräämis kelpoinen vai kuuluuko sen vielä kypsyä punaiseksi?   ::)

Wolfman

Voi käyttää myös vihreänä mutta sopivan "kypsyyden" arviointi voi silloin olla vähän hankalaa. Kypsänä tuo muuttuu punaiseksi ja jos haluaa käyttää vihreänä niin voi odottaa kun alkaa vähän näkyä merkkejä värin muuttumisesta. En tunne kyseistä lajiketta paremmin mutta monella lajikkeella maku muuttuu selvästi värin vaihtuessa eli kannattaa maistaa myös vihreänä, osa lajikkeista on monen mielestä jopa paremman makuinen vihreänä.