maaliskuu 28, 2024, 15:38:47 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kasvatuskilpailu 2012 suunnittelu

Aloittaja popcornmaker, syyskuu 07, 2011, 20:14:12 ip

« edellinen - seuraava »

mohla

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 07, 2011, 22:55:22 ip
Viime kisa osoitti, että ei ole mitään tarvetta erotella vesi- ja multaviljelyä.


Totta puhut. Kun 2010 tuloksia tarkastelee tarkemmalla katsannolla, niin yksi sarja per lajike vaan.

Lainaus käyttäjältä: popcornmaker - syyskuu 07, 2011, 22:58:25 ip
Onkos tuo faktaa? Siis mullassa voi kasvaa yhtä isoja kuin hydrösysteemeilla?


Voi kasvaa ja kasvaa isompiakin. Mulla isoin Aji Cristal kasvoi koko elinkaarensa mullassa ja voitti 13 cm mitallaan muut Aji Cristallit tuossa 2010 kisassa.

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: mohla - syyskuu 07, 2011, 23:03:41 ip
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 07, 2011, 22:55:22 ip
Viime kisa osoitti, että ei ole mitään tarvetta erotella vesi- ja multaviljelyä.


Totta puhut. Kun 2010 tuloksia tarkastelee tarkemmalla katsannolla, niin yksi sarja per lajike vaan.

Lainaus käyttäjältä: popcornmaker - syyskuu 07, 2011, 22:58:25 ip
Onkos tuo faktaa? Siis mullassa voi kasvaa yhtä isoja kuin hydrösysteemeilla?


Voi kasvaa ja kasvaa isompiakin. Mulla isoin Aji Cristal kasvoi koko elinkaarensa mullassa ja voitti 13 cm mitallaan muut Aji Cristallit tuossa 2010 kisassa.


No sitten saadaan entistä simppelimpi kisa jos ei tarvi kasvualustaa erotella.

Azukki

Voishan kisan jotkin luokat olla johonkin muuhunkin liittyen kuin hedelmän kokoon, esim wildchilli.eu:n tämän vuotinen kisa on Mini Mini chilin rungon paksuus. Miksei olisi isoin lehti tai jotain muuta ? :p

EDIT: selvennystä.. kai

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: popcornmaker - syyskuu 07, 2011, 23:01:33 ip
Serrano
Aji Cristal
Turbo Pube
Naga Morich
Aji Fantasy (uutena)

Miltäs tuo lista kuulostaa? Itellä ei mitään käsitystä tpubesta, mutta kun kaikki sen kannalla niin  :)
Lista vaikuttaa hyvältä! Kaikkia muita löytyy paitsi Serranoa, eikä varmaan tulekkaan!
Mä keskityn ensivuonna annuumeissa tohon Cauchon ja tila ei anna periksi muille.
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - syyskuu 08, 2011, 17:47:09 ip
Lainaus käyttäjältä: popcornmaker - syyskuu 07, 2011, 23:01:33 ip
Serrano
Aji Cristal
Turbo Pube
Naga Morich
Aji Fantasy (uutena)

Miltäs tuo lista kuulostaa? Itellä ei mitään käsitystä tpubesta, mutta kun kaikki sen kannalla niin  :)
Lista vaikuttaa hyvältä! Kaikkia muita löytyy paitsi Serranoa, eikä varmaan tulekkaan!
Mä keskityn ensivuonna annuumeissa tohon Cauchon ja tila ei anna periksi muille.


Serrano oli mun ehdotus ja mitä foorumeita seurannut niin aika tykätty lajike.. Siks tuota ehdotin. Yhtä hyvin se vois olla esim caucho.

Ryhis

Ja kisakuvat idätetyistä siemenistä saaduista podeista vai kelpaako talvehditettujen kasvien podit myös?

Ihmiset tuntuvat ottavan hirviän vakavasti tällaiset leikkimieliset skabat, eihän sitä ole pakko kilpailla joka sarjassa? Palkinnon kohtuullisia, jotain hyvää syötävää Jannelta. Tietysti jos joku kelaa kolmessa kategoriassa voiton itselleen, voisi sipsien ja soosien lisäksi saada jonkun hulppean diplomin. Chiliguru kultaisin rocotonlehdin tms.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Lihamestari

Cauchon siemenillä on vaan todella paha hinta!
12,50/5kpl, joten voidaan pitäytyä noissa peruskamoissakin! Mua ei haittaa ollenkaan, jos johonkin sarjaan ei tule osallistuttua.

En mää sen takia näitä tsilejä kasvattele! ;D

F2 sukupolven siemeniä tuolta puskasa kyllä saa ja näistä ajattelin tehdä taimia, joilla levitän työmaalla chilen ilosanomaa! :)
Äiteelle ja itelle meinaan laitta F1:set tuleen! ;)
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

popcornmaker

Pitäiskö olla vielä "hc" sarja.. Kaikkien kisalajien yhteenlaskettu tulos jokaiselle kasvattajalle? Josta saatais jonkun laskukaavan mukaan sitten voittaja. Menee ehkä liian vaikeaks kun sitten kaikkien pitäis niitä pienempiäkin chilejä postailla vaikka ei "pääsarjassa" kyseiset yksilöt olisi lähellä kärkeä.

No tälläinen tuli kuitenkin mieleen

Lihamestari

Niin kun tuolla aikaisemmin ehdotettiinkin, niin vois sallia sekä siemenstä idätetyt ja ylivuotiset samaan skabaan!

Itse kun meinasin siirtyä vesimieheksi, niin laitan uutta tulemaan!
Pari puskaa jää bonchi virityksiin!

Mulla on tossa hirviä nippu tämän kauden AC:ta ja Nagaa, kun niitä eilen perkailin duunissa! Osa noista lähtee Pirkanmaan alajaostolle pussitettaviksi, mutta osan voin laittaa tätä skabaa varten kiertokirjeeseen...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - syyskuu 08, 2011, 18:04:04 ip
Ja kisakuvat idätetyistä siemenistä saaduista podeista vai kelpaako talvehditettujen kasvien podit myös?

Ihmiset tuntuvat ottavan hirviän vakavasti tällaiset leikkimieliset skabat, eihän sitä ole pakko kilpailla joka sarjassa? Palkinnon kohtuullisia, jotain hyvää syötävää Jannelta. Tietysti jos joku kelaa kolmessa kategoriassa voiton itselleen, voisi sipsien ja soosien lisäksi saada jonkun hulppean diplomin. Chiliguru kultaisin rocotonlehdin tms.


Mun mielestä tuo että aletaan kasvattamaan samasta lähteestä saaduista siemenistä ja idätys pitäis aloittaa tiettynä päivänä ei toimis. Siis olishan pirun mielenkiintoista, mutta menee hieman vaikeaks ja mahdotonta olis todistaa että jokainen sääntöä noudattanut. Omasta mielestä ihan sama onko talvehtinut kasvi tai kisaa varten siemenestä kasvatettu uusi. Ainakin itellä talvehtinut aji cristal teki enempi podeja, mutta "uudessa" podit selvästi pidempiä.

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - syyskuu 08, 2011, 18:08:39 ip
Niin kun tuolla aikaisemmin ehdotettiinkin, niin vois sallia sekä siemenstä idätetyt ja ylivuotiset samaan skabaan!

Itse kun meinasin siirtyä vesimieheksi, niin laitan uutta tulemaan!
Pari puskaa jää bonchi virityksiin!

Mulla on tossa hirviä nippu tämän kauden AC:ta ja Nagaa, kun niitä eilen perkailin duunissa! Osa noista lähtee Pirkanmaan alajaostolle pussitettaviksi, mutta osan voin laittaa tätä skabaa varten kiertokirjeeseen...


Mitenkään tyrmää kiertokirjettä, mutta olisko parempi että jokainen joka haluaa kisailla niin hoitaa siemenet itelleen. Tehdään vaikka tori osastolle oma puu jossa lahjoitetaan kisasiemeniä halukkaille. Tyyliin osoitteella ja pmerkillä varustettu kirje jollekin jolla puuttuvia siemeniä on. Kiertokirje saattaa matkata uskomattoman kauan jos halukkaita paljon.. Rocotoja kuitenkin vois ennen vuoden vaihdetta laittaa itämään.

Chilitatti


Quini

syyskuu 09, 2011, 22:02:04 ip #32 Viimeisin muokkaus: syyskuu 09, 2011, 22:05:15 ip käyttäjältä Quini
Mitä jos jätettäisiin noi kaikenmaailman kalliit siidut pois ja lajikkeet olisi jotain "starttipakettilajiikeita/siemenketjukirjeen tms." yleisimpiä lajikkeita niin olisi periaatteessa kellä tahansa teoriassa mahdollisuus "yllättää"... Ja sit joku hifistelysarja exstraksi?

wille

Lainaus käyttäjältä: Quini - syyskuu 09, 2011, 22:02:04 ip
Mitä jos jätettäisiin noi kaikenmaailman kalliit siidut pois ja lajikkeet olisi jotain "starttipakettilajiikeita/siemenketjukirjeen tms." yleisimpiä lajikkeita niin olisi periaatteessa kellä tahansa teoriassa mahdollisuus "yllättää"... Ja sit joku hifistelysarja exstraksi?


Joku joutuu jokatapauksessa hommaamaan siemeniä. ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Quini - syyskuu 09, 2011, 22:02:04 ip
Mitä jos jätettäisiin noi kaikenmaailman kalliit siidut pois ja lajikkeet olisi jotain "starttipakettilajiikeita/siemenketjukirjeen tms." yleisimpiä lajikkeita niin olisi periaatteessa kellä tahansa teoriassa mahdollisuus "yllättää"...

Serrano
Aji Cristal
Turbo Pube
Naga Morich
Aji Fantasy (uutena)

Mikäs noista mahtais olla harvinainen tai kallis?

Mä lupaan, että jos joku vaivautuu noita täältä Tikkurilasta tai Tammistosta duunista noutamaan, saa noista kaikkia muita, kuin Serranoa!
Sitä mulla ei ole.
Taitaa siis olla joku tosi harvinainen ja kallis, kaikkien himoitsema villitsili! ;D
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

wille

Lainaus käyttäjältä: Lihamestari - syyskuu 09, 2011, 22:07:59 ip
Taitaa siis olla joku tosi harvinainen ja kallis, kaikkien himoitsema villitsili! ;D


Tähän viitaten, mites ois ympärysmitaltaan suurin capsicum flexuosum? 8)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

biblo

"Grow food, not lawns"

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: Quini - syyskuu 09, 2011, 22:02:04 ip
Mitä jos jätettäisiin noi kaikenmaailman kalliit siidut pois ja lajikkeet olisi jotain "starttipakettilajiikeita/siemenketjukirjeen tms." yleisimpiä lajikkeita niin olisi periaatteessa kellä tahansa teoriassa mahdollisuus "yllättää"... Ja sit joku hifistelysarja exstraksi?


Kuten lihamestari sanoikin niin nuo lajit eivät todellakaan kalliita tai harvinaisia. Pienellä aktiivisuudella noita kaikkia siduja saa ihan taatusti max postimaksun hinnalla.

popcornmaker

Tuossa kun villeistä läppää heittivät.. niin olisko "paras" tai "vakuuttavin" villichili yksi kategoria?? Villejä kasvattaa monet joten miksei oma sarja niillekin. Äänestyksellä sitten voittaja pitäis kai ratkaista tuossa kategoriassa.

tso


Melkein sanoisin, että villien kanssa menee vuoden villichiliteko. Ja kekustelu täällä ja päätös diktatuurimaisesti järjestäjiltä. Eli jos joku saa aivan huiman sadon villeistä, idättä jotain aivan uutta, tuo jonkun uuden lajikkeen suomeen ja saa satoa, jne...

Eli tuo villien kanssa sääntöjen tekeminen sadon suhteen on kyllä haastavaa. Mutta hyviä ideoita tietenkin kaivataan. Hyvä keskustelu tästä on saatu!!
#20