toukokuu 12, 2024, 13:05:41 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kasvatuskilpailu 2012 suunnittelu

Aloittaja popcornmaker, syyskuu 07, 2011, 20:14:12 ip

« edellinen - seuraava »

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: shp - lokakuu 22, 2011, 15:52:50 ip
Edgen varassa oleva voi vaikka pelata matopeliä kunnes pääsee kunnon yhteyden ääreen!
Tässä on kuitenkin tarkotus kasvattaa hiliä eikä photaroida kuvia tasan oikean kokoisiksi =)

Niinku mä totesinki, mulle se on aivan yks ketun hailee, kunhan ne ei ole usean megan kuvia!

Lähinnä vaan ajattelin ihmisiä, jotka eivät ole niin onnellisessa asemassa, kun minä ja ilmeisesti sinä!
Kaikki eivät asu kaupunkialueella, jossa on hyvät nettiyhteydet!
Olen kuullut villiä huhua, että tuolla kaupunkien ulkopuolelakin kasvatellaan chiliä... ;)

Mun mielestä on aika väliinpitämätöntä todeta vaan, että **skat muista, ei oo mun ongelma!   ???

Olettanen aika monen osaavan käyttää käytössään olevaa kuvankäsittelyohjelmaa siten, että osaa valita sieltä kuvan levyden oikein ja tallentaessa pakkaussuhteen siten, että päästään sopiviin kokoihin? Nämä kun pitää jokatapauksessa tallentaessa tehdä, niin miksi niihin ei voisi kiinnittää hieman enemmän huomiota ja keventää näin latautuvaa nettisivua?

Jos ei osaa tai omista kuvankäsittelyohjelmaa, niin mä voin vaikka väkertää jostain ilmaijakelussa olevasta kuvankäsittelyohjelmasta ohjeen, jolla homma saadaan rokkaamaan...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

Leipis

siis hyvähän olisi pitää kuvat pienenä mutta ei siitä saa tehdä ehdotonta vaatimusta, muuten moni kasvattaja jättää kuvat pistämättä näytille kun ei osaa muokata kokoa.

Lihamestari

Lainaus käyttäjältä: Leipis - lokakuu 22, 2011, 19:05:52 ip
siis hyvähän olisi pitää kuvat pienenä mutta ei siitä saa tehdä ehdotonta vaatimusta, muuten moni kasvattaja jättää kuvat pistämättä näytille kun ei osaa muokata kokoa.
Niin kun tossa yläpuolella lupasin, teen vaikka ohjeet, jos joku ei osaa!

Tossa kokovaatimuksessa on vaan se pointti, että sivujen latausajat pysyisivät kohtuullisina myöskin niillä, jotka ovat hitaan nettiyhteyden päässä...

Voit testata tätä laittamalla esim. 20 isohkoa kuvaa johonkin testiketjuu ja katso sitä mobiililaajakaista kanssa!
Saattaapi tulla itku...

Se vaan on ikävä tosiasia, että suomessa ei ole saatu kiinteää laajakaistaa joka niemeen ja notkoon!
Ja kaukaisimpiin paikkoihin vedettävä kuparikaan ei autuaaksi tee, kun tuo kaista hidastuu matkan kasvaessa!

Tässä lähinnä haetaa selausmukavuutta ketjulle, joka koostuu lähinnä kuvista...
"My diet is like Atkins, but with the carbs." - BJ Penn

popcornmaker

Oon Leipiksen kanssa samoilla linjoilla. Se ei voi olla mikään sääntö että kuva pitää olla tietyissa rajoissa koon suhteen. Tämä toki äärimmäisen toivottavaa, mutta jos yksikin kuva jää lähettämättä sen takia että joku ei osaa muokata kuvaa oikeisiin mittoihin niin ei omasta mielestä hyvä juttu.

Lihamestarilla myös hyvä pointti enkä sitä kiellä. Periaatteessa oon lihiksenkin mielipiteen kannattaja  :). Voidaan kuitenkin olettaa että 85% foorumin käyttäjistä osaa kuvan muokata hieman pienemmäksi. Kisapuut tulevat olemaan kuitenkin lähinnä kuvia mikä tarkoituskin, mutta itse ainakin pystyn elämään sen kanssa jos siellä joka kymmenes kuva hieman suosituskoon ulkopuolella onkin.

Herra 47

noista kuvista sen verran että ei minkään linkin taakse ainakaan... silloin kännykän kanssa ei viitsi lähteä availemaan niitä lainkaan... esim kuva olis 200k niin sitä ennen kuvasivuston lataukseen menee 2-4M eli lähes mahdoton tehtävä + odotteluajat päälle.

ihan normi kuvat vielä jaksaa odotella latautuvan vaikka olisi enemmänkin
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - lokakuu 22, 2011, 21:56:57 ip
noista kuvista sen verran että ei minkään linkin taakse ainakaan... silloin kännykän kanssa ei viitsi lähteä availemaan niitä lainkaan... esim kuva olis 200k niin sitä ennen kuvasivuston lataukseen menee 2-4M eli lähes mahdoton tehtävä + odotteluajat päälle.

ihan normi kuvat vielä jaksaa odotella latautuvan vaikka olisi enemmänkin


Erittäin hyvä huomio.. Itse oon välillä (aika usein) niin laiska että skippaan foorumilla olevat kuvalinkit vaikka olisinkin nopeamman netin äärellä.. Saatikka sitten jos känärillä selailen.

popcornmaker

Lisäsin sääntöihin/ ohjeisiin seuraavan pätkän:

"Ja kisa ilman palkintoja on teeskentelyä:

Suunnattoman maineen ja kunnian lisäksi jokaiselle sarjan voittajalle legendaarinen, haluttu, himoittu ja takuuvarma mimmi/äijä magneetti eli chilifoorumit.fi t-paita kolahtaa omasta postiluukusta. Oletko valmis pukemaan paidan yllesi? Todista se!"

Joo ehkä hieman dramatisoin, mutta palkinto tavoittelemisen arvoinen (ilman vippaskonsteja).

Nopeimmat yrittää googlettaa kuvahaulla jo kyseistä tuotetta, mutta heidän pettymykseksi voinen kertoa että älkää tuhlatko aikaa  ;)

shp

Kauheita tosikkoja liikenteesä taas, miksköhän mä ees hymiöitä laitan viesteihin kun ei niitä kukaan tajua =(
Varmaan suurin osa onnistuu laittamaan suositusten mukaisen kuvan, niin ne pari kädetöntä ei kuitenkaan koko systeemiä kaada.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: shp - lokakuu 23, 2011, 00:32:39 ap
Kauheita tosikkoja liikenteesä taas, miksköhän mä ees hymiöitä laitan viesteihin kun ei niitä kukaan tajua =(
Varmaan suurin osa onnistuu laittamaan suositusten mukaisen kuvan, niin ne pari kädetöntä ei kuitenkaan koko systeemiä kaada.


Sorkeit kepillä heikkoa jäätä  :). Ihan ok keskustelu saatiin kuitenkin aikaiseksi melko simppelistä aiheesta ja sä tavallaan ruokit sitä vaikka sitten tahtomattas.

Leipis

Siis eihän tässä kukaan tosikkona ole, ihmiset tuovat eri näkökulmia vain esille ja eiköhän taas pari simppeliä asiaa tullu selvitetyksi :)

Toivottavasti jokainen hilin kasvattaja rohkeasti pistää kuvat jakoon ja kanssa eläjät voivat niitä muokata jos itse ei sellasta hallitse   :D

Huru-ukko

Mielenkiintoista.....
Jos joku känykällä näitä katselee, niin se hommatkoon kännyn joka pelittää ja muuttakoon sinne, missä löytyy kenttää.

Minulla on Soneran nettitikku ja yhteys on välillä jopa muutamaa kilobittiä/sek. Mutta suurin osa ajasta mennään 1-2Mt selaillessa. Se varsinainen koti on siellä Eurajoella kymmenen kilometrin päässä kirkosta. Laajakaista tulee Eurajoen puh.osuusk. kautta ja maksimi oli 1 Mt. Sanoin mokoman irti. Sonera toimii välillä siellä huipussaan 5-6Mt mutta yleensä 1-2Mt. Samaan pääsee Saunalahden mokkulalla, se tuli puhelinliittymän kylkiäisenä.
Nyt istuskelen mökillä Pielavedellä ja lähin kirkonkyläkin on 35 kilometrin päässä. Bittivuo on suurinpiirtein 20-200kb/sek. Ja hyvin riittää.
Eli olen sitä mieltä että kyllä se foorumi kestää ne 1-2Mt kuvatkin. Jokainen laittakoon sen mitä pitää hyvänä.


Threadin venymisen estämiseksi taas valovuosien mittaiseksi riittää hyvin yksi sääntö. Ketjuun lähetetään vain tulos, joka päihittää edellisen ennätyksen.
Eli se podi, joka komeilee 31.12.2012 siellä listan viimeisenä, on voittaja 8).

Ei minua ainakaan kiinnosta seurata jos joku on sentin pienemmän kasvattanut. Sen voi pistää vaikka omaan päiväkirjaan tai yleiseen photoalbumiin.
Ja älkää nyt ainakaan Nagaa sinne sieraimeen vetäkö, nämä on mielipiteitä siltä hitaan netin omistajalta. Foorumi on erittäin asiallinen ja hyvin hoidettu, maissinpaahtaja vetää tätä threadia hyvin......

PP

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 23, 2011, 10:06:10 ap
Threadin venymisen estämiseksi taas valovuosien mittaiseksi riittää hyvin yksi sääntö. Ketjuun lähetetään vain tulos, joka päihittää edellisen ennätyksen.
Eli se podi, joka komeilee 31.12.2012 siellä listan viimeisenä, on voittaja 8).


Eiköhän tarkoitus ole jakaa myös muut sijoitukset kuin voittaja ja pisteyttää ne. Kokonaiskilpailu kuuden sarjan yhteistuloksena olisi myös kiinnostava.

Herra 47

mutta siten voidaan rajoittaa että mikäli isompoi löytyy samalta henkilöltä niin hän päivittäisi sen samaan postaukseen... tietysti tämälisää työtä kun samat viestit pitää käydä säännöllisesti läpi ja tarkistaa onko muutoksia tullut...
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Toni.A

Lainaus käyttäjältä: Herra 47 - lokakuu 23, 2011, 13:32:52 ip
mutta siten voidaan rajoittaa että mikäli isompoi löytyy samalta henkilöltä niin hän päivittäisi sen samaan postaukseen... tietysti tämälisää työtä kun samat viestit pitää käydä säännöllisesti läpi ja tarkistaa onko muutoksia tullut...
Juu, samaan postaukseen kaikki kilpailu lajikkeet ja tulokset, ettei turhaan tosiaan veny keskustelut liian pitkiksi. Päivittelee sitä mukaa, jos isompia ja parempia tuloksia joihinkin lajikkeisiin tullut.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=7287.0
   http://sushrajalla.blogspot.com/             
         Chiliyhdistyksen jäsen no.1030

TunturiTiger

Mä ehdotan, että pidetään kisa ihan samoin kuin viimevuonnakin. Kuvia ja tekstejä lisäili jokainen niin ku siltä tuntu. Kukaan ei ottanu nagaa sieraimeen silloinkaan tai sitten aika on jo kullannu muistot aika hyvin. Mäkin kattoin noita kuvia sillon monesti kännykällä.

Naga Morphia

lokakuu 24, 2011, 01:26:40 ap #155 Viimeisin muokkaus: lokakuu 24, 2011, 01:28:29 ap käyttäjältä Naga Morphia
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 07, 2011, 20:32:03 ip
pituus+paksuus.


Eikös se "Peter Pepper" olisi tähän oivallinen lajike?

-Morphia
Cooking the next step..

shp

Lainaus käyttäjältä: Naga Morphia - lokakuu 24, 2011, 01:26:40 ap
Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - syyskuu 07, 2011, 20:32:03 ip
pituus+paksuus.


Eikös se "Peter Pepper" olisi tähän oivallinen lajike?

-Morphia


Peter Pepperissähän ulkonäkö on erittäin tärkeä, siksi tarvitsee sitten tuomariston antamaan tyylipisteitä. Peter Pepper -kisahan meillä on käynnissä tänävuonna juuri noilla spekseillä.
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

popcornmaker

Olisko sitten kompromissi about tämänlainen:

Avataan jokaiselle sarjalla oma puu johon myös pelkät kommentit kyseisestä sarjasta (sarjan chileistä) voi laittaa. SUOSITELTAVAA (ei todellakaan pakollista) että kuvat muokataan järkeviin mittoihin ja saman chilin päivityksessä muokataan (suositus) sitä edellistä viestiä eikä joka kerta tehdä uutta.

Itse toivoisin että jokainen laittaisi siitä omasta isoimmasta chilistä per lajike kuvan vaikka useammalla muulla olisikin jo isompi "rekisteröitynä".. Saatais hieman muitakin sijoja laskettua ja dataa tuohon multa vs vesi vertailuun.

Kaikkien sarjojen yhteistulos kisaa hc kasvattajille myös aiemminkin ehdotettu. Varmaan voidaan vielä ottaa mukaan ainakin omasta puolestani. Tuohon laittaisin laskukaavaksi sijoituksen jokaisessa sarjassa (motivoisi myös niitä ei kärkichilejä postaamaan).. Sijasta 1 saa yhden pisteen ja sijasta 12 12 pistettä.. Vähiten pisteitä "kerännyt" sitten voittaja. Mikäli ei osallistu johonkin sarjaan ollenkaan niin pisteitä tulisi osallistujamäärä -1. Sanoinko hyvinkin epäymmärrettävästi?

Varmaan tuohonkin joku palkinto sitten saadaan.

Aku


Siku

Täys tuki tolle. Tota vikaa saa toki viel hioa ihan miten ehdotuksia tulee.