maaliskuu 29, 2024, 07:01:23 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Chilifoorumi.fi facebookversio

Aloittaja saok, maaliskuu 01, 2019, 21:47:24 ip

« edellinen - seuraava »

saok

Enpä edes tiedä vastaako sama porukka faseversiosta, mutta ehkäpä ääni kuuluu täältä.

Olisiko mahdollista laittaa faseversio suljetuksi ryhmäksi koska moniakaan ystävistäni ei kiinnosta lukea mitä minä sinne kirjoitan.
Toisekseen, ystäväni eivätkä ryhmän jäsenet näe mitä sinne kirjoitan, koska en kirjoittele mitään julkisiin ryhmiin.

Fasehan propagoi kaikki kommentit avoimiin ryhmiin kavereille kiinnosti niitä tai ei.
Luulisin, että sama asia häiritsee muutamia muitakin ihmisiä.

PP

Foorumin ja fb-ryhmän ylläpidossa on osin samaa väkeä ja kaikki on pitkän linjan chiliaktiiveja.

Tällaista kommenttia en muista aiemmin, mutta se ei tarkoita, että olisit ainoa sitä mieltä oleva. Itse en ole suljetun ryhmän kannalla, koska se heikentää ryhmän tiedotusarvoa. Asiasta kannattaa toki keskustella.

saok

maaliskuu 01, 2019, 22:47:05 ip #2 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 01, 2019, 22:50:07 ip käyttäjältä saok
Ymmärrän mainosarvon vallan mainiosti, ja onneksi on tämä vaihtoehtoinen yksityisyyden säilyttävä foorumi myös olemassa. Tosin aktiivisimmat eivät taida enää täällä paljoa roikkua.

Huru-ukko

Aktivisemmat roikkuu just täällä, hetken tähdenlennot on facesssa, enimmäkseen.Tosin sielläkin taitaa muutama pitkän linjan kaveri olla. + molemmissa ryhmissä olevat.

Tietysti tännekkin tulee hetken harrastajia, jotka sitten huomaa ettei chilien kasvatus kiinnosta.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: saok - maaliskuu 01, 2019, 21:47:24 ip
Olisiko mahdollista laittaa faseversio suljetuksi ryhmäksi koska moniakaan ystävistäni ei kiinnosta lukea mitä minä sinne kirjoitan.
Toisekseen, ystäväni eivätkä ryhmän jäsenet näe mitä sinne kirjoitan, koska en kirjoittele mitään julkisiin ryhmiin.


Eli ystäväviäsi ei kiinnosta mitä faceen kirjoitat, mutta ystäväsi eivät näe, mitä sinne kirjoitat, koska et kirjoita faceen?  :o  Avaatko hieman tarkemmin?
Mutta siis tarkoitat, että jos joku kirjoittaa chilifoormi.fi ryhmään, saattaa se näkyä myös kaverin feedissä? Tätäkö meinasit?
Minun mielestä se ei ole mikään ongelma, helpostihan ne ohi rullaa mitä kaikkea paskaa omassakin feedissä näkyy.
Näkisin asian ennemminkin toisinpäin, joskus saattaa tulla hyviä julkaisuja vastaan, josta voi löytää mielenkiintoista luettavaa. Itse pitäisin kyllä julkisena tuon chilifoorumi.fi facen.

Samaa mieltä olen, että kyllä tämä "perinteinen" foorumi alkaa olemaan aika kuollut formaatti. Tämäkin foorumi on hiljentynyt vuosien varrella todella paljon, moni aktiivi (mukaanlukien minä itse) ei täällä juurikaan enää jaksa/muista käydä. Tietoa ja vastauksia saa huomattavasti nopeammin facen kautta, kuvien jakaminen on paljon helpompaa yms.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - maaliskuu 02, 2019, 09:10:59 ap
Aktivisemmat roikkuu just täällä, hetken tähdenlennot on facesssa, enimmäkseen.

Noin minäkin sen olen mieltänyt, mutta voin olla täydellisen väärässä, kun en edes kyseiselle sivulle pääse. Chiliyhdistyksen face-sivut aukeavat kyllä, mutta siellähän ei ole mitään toimintaa.


Facen ongelma on hetkellisyys, historiaa tai vanhoja vastauksia ongelmiin ei löydä. Kaikki pitää kysyä aina uudelleen. Ei sovi minulle.

Whili

face vs. foorumi.  En pidä facesta !!

MorugaReaper

maaliskuu 02, 2019, 17:05:24 ip #7 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 02, 2019, 17:07:20 ip käyttäjältä MorugaReaper
Facebookissa Chilifoorumin sivuilla vasemmassa sivussa on hakulaatikko. Siitä voi hakea vanhoja asioita hakusanloilla kuten täällä foorumillakin.
Facebookissa kun kysyy jotain, vastaus tulee pian. Mutta jos foorumilla kyselee tai esittää jotain, on vain hiljaisuus. Komentteja ei paljon heru.


Ja jos Chilivaari haluaa facebookissa chilifoorumin sivuille, niin ylläpidolle pyyntö ryhmäänpääsyyn ja vot, sivut aukeavat.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: MorugaReaper - maaliskuu 02, 2019, 17:05:24 ipylläpidolle pyyntö ryhmäänpääsyyn ja vot, sivut aukeavat.

Ahaa! Minä kun luulin, että sinne eivät pääse epähenkilöt (jollainen vaarikin on), mutta valeprofiileitakin siis hyväksytään. Ongelmaksi tosin voi muodostua, että mitään ylläpitoa ei löydä, kun koko sivu ei aukene ollenkaan, ei vihjettäkään olemassaolosta.
Mutta ei kiitos, ei kiinnosta riittävästi. Minä pysyn näissä vanhoissa. vaikka kohtahan tuo facekin kait on mennyttä aikaa. Nuorisolla on ihan muut metkut mielessä.

PP

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - maaliskuu 02, 2019, 18:53:12 ip
Lainaus käyttäjältä: MorugaReaper - maaliskuu 02, 2019, 17:05:24 ipylläpidolle pyyntö ryhmäänpääsyyn ja vot, sivut aukeavat.

Ahaa! Minä kun luulin, että sinne eivät pääse epähenkilöt (jollainen vaarikin on), mutta valeprofiileitakin siis hyväksytään. Ongelmaksi tosin voi muodostua, että mitään ylläpitoa ei löydä, kun koko sivu ei aukene ollenkaan, ei vihjettäkään olemassaolosta.
Mutta ei kiitos, ei kiinnosta riittävästi. Minä pysyn näissä vanhoissa. vaikka kohtahan tuo facekin kait on mennyttä aikaa. Nuorisolla on ihan muut metkut mielessä.


MorugaReaper selitti tai ymmärsi väärin. Facebookissa Chilifoorumi.fi on ryhmä, ja ryhmiin voi kirjoittaa vain henkilöprofiileilla. Chilivaari on facebookissa sivu (samoin Suomen Chiliyhdistys ry). Sivuun voi tosin liittää ryhmän, jolloin siinä yhdessä ryhmässä voi kirjoittaa sivun nimissä.

Sivuilla facebookissa taas voi kirjoittaa vain se kyseinen sivu, ja käyttäjäprofiilien julkaisut sivuilla eivät näy suoraan. Toisaalta millä tahansa sivulla, toisin kuin ryhmissä, voi kommentoida paitsi henkilöt, myös toisen sivun nimissä.