maaliskuu 28, 2024, 10:17:02 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Kebab-ravintola arvosteluja

Aloittaja Khan, kesäkuu 10, 2007, 11:24:13 ap

« edellinen - seuraava »

LupeKani

Lainaus käyttäjältä: Nondo - maaliskuu 21, 2012, 11:56:16 ap
Eilen tuli testattua hangon uusi pizza ja kebab paikka. Ihan samaa paskaa kaikissa viidessä paikassa kebabit.
Mautonta lihaa ja kastike on vedellä jatkettua ketsuppia missä sitten koko annos lilluu.

No ensi viikolla pitää käydä Salossa niin saa taas pitkästä aikaa hyvää kebabbia ja vatsan täyteen.


Kerroppa mulle mistä Salosta saa hyvää kebabbia? o.O
Täällä asunut vuoden jos toisenkin ja ainoat hyvät paikat ovat lopettaneet. Tosin yksi paikka tekee poikkeuksen, Helsingintiellä torin vieressä Hot Chilis. Sieltä saa _joskus silloin tällöin_ siedettävän makuista kebabbia ja kastikkeet ovat maukkaita, niitä saa useampaakin makua...

SK

Juurikin tuossa Hot Chili's paikassa olen rulla kebabia käynyt syömässä silloin kun vaan mahdollisuus on.
On sielläkin taso laskenut. Joitain vuosia sitten siihen päälle tuli vielä kastiketta ja lautasen reunalle niitä etikka chilejä ja valkosipulin kynsiä.

Vois varmaan kokeilla muutakin kuin rulla kebabbia, mutta kun jotain hyvää vaihtaa toiseen voi tulla pettymyksiä...

netzach

Haikeana muistelee kuinka parasta sai aikoinaan kotikonnuilla Joensuussa. Legendaarinen ja ajat sitten lopettanut Ide (ensimmäisiä suomessa?) oli ehdottomasti parasta mitä Suomessa saanut. Soossit ja salaatit jne. oli vain niin tasokasta ja liha parhautta. Toinen joka myös lopettanut olikohan Bosbor, jossa parasta oli että kebabin lisäksi sai adana-kebabbia ja muita herkkuja eli siis mukana oli mausteisia isoja jauheliha pötköjä ja kebabbia. Ja oikein vituttaa kun semmoisia settejä ei saa mistään hesa/vantaa akselilla, sitä samaa tukkupaskaa. MUTTA! Ilokseni löysin duunin läheltä Myyrmannista Iso myyristä paikan nimeltä Sofia josta saa Adanaa ja muita. Ihan hyvää rapalaan vaikka enemmän saisi olla soossia mukana. http://ravintolasofia.pizza-online.fi/index.php?sivu=tuote_tulostus&kategoria=8603&catmain3=&catmain2=&catmain1=8603

Kadotus

Kebab ranskalaisilla, Eerikin Pippuri, Forum, Helsinki: Kuiva liha, mauton tomaattikastikkeen litku ja ihan ok salaatti. Tarjoiltuna kivalta ovaalinmuotoiselta peltivadilta ja hintaa oli juoman kanssa 8 euroa (lounasaika.) Arvosanaksi antaisin 1/5 (jos salaattia ei lasketa, niin 0,1/5). Surkeampaa kebua olen saanut vain pahimmissa painajaisissani viikon ryyppyputken jälkeen. Ikävä arvostella yhden käyntikerran perusteella, mutta en käy Helsingissä kovinkaan usein, etenkään kebabilla.
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

Whili

Missä Tampereen parhaat kebabit ??

Omalla listalla Galata Kebab House pitää ykkössijaa (9/10 pistettä)
ja myös Shawarma Jahala on tutustumisen arvoinen (7-9/10 pistettä)

Nii että kommenttia !!

calm

syyskuu 22, 2013, 09:57:14 ap #85 Viimeisin muokkaus: syyskuu 22, 2013, 10:02:42 ap käyttäjältä calm
Lainaus käyttäjältä: Kadotus - syyskuu 22, 2013, 02:32:20 ap
Kebab ranskalaisilla, Eerikin Pippuri, Forum, Helsinki: Kuiva liha, mauton tomaattikastikkeen litku ja ihan ok salaatti. Tarjoiltuna kivalta ovaalinmuotoiselta peltivadilta ja hintaa oli juoman kanssa 8 euroa (lounasaika.) Arvosanaksi antaisin 1/5 (jos salaattia ei lasketa, niin 0,1/5). Surkeampaa kebua olen saanut vain pahimmissa painajaisissani viikon ryyppyputken jälkeen. Ikävä arvostella yhden käyntikerran perusteella, mutta en käy Helsingissä kovinkaan usein, etenkään kebabilla.


Makuasioista kun ei voi kuin kiistellä, niin annanpa 4/5 Eerikin Pippurille. Tosin paikkana oli viikko sitten se Eerikinkadun alkuperäisempi paikka keskellä yötä. Liha on vähän kuivempaa kuin monien muiden lötkökebab, siitä plussaa. Tomaattikastikkeessakin on semmoinen kummallinen juttu, että se maistuu jopa tomaatilta - eli ei ole sitä samaa, jota 95% paikoista yleensä tarjoaa, siitäkin plussaa. Tulista pyydettäessä roiskaisevat annuumijauhetta päälle, joten ennemmin omat mausteet matkaan.

Kadotus

syyskuu 22, 2013, 13:28:44 ip #86 Viimeisin muokkaus: syyskuu 22, 2013, 13:31:18 ip käyttäjältä Kadotus
Lainaus käyttäjältä: calm - syyskuu 22, 2013, 09:57:14 ap
Lainaus käyttäjältä: Kadotus - syyskuu 22, 2013, 02:32:20 ap
Kebab ranskalaisilla, Eerikin Pippuri, Forum, Helsinki: Kuiva liha, mauton tomaattikastikkeen litku ja ihan ok salaatti. Tarjoiltuna kivalta ovaalinmuotoiselta peltivadilta ja hintaa oli juoman kanssa 8 euroa (lounasaika.) Arvosanaksi antaisin 1/5 (jos salaattia ei lasketa, niin 0,1/5). Surkeampaa kebua olen saanut vain pahimmissa painajaisissani viikon ryyppyputken jälkeen. Ikävä arvostella yhden käyntikerran perusteella, mutta en käy Helsingissä kovinkaan usein, etenkään kebabilla.


Makuasioista kun ei voi kuin kiistellä, niin annanpa 4/5 Eerikin Pippurille. Tosin paikkana oli viikko sitten se Eerikinkadun alkuperäisempi paikka keskellä yötä. Liha on vähän kuivempaa kuin monien muiden lötkökebab, siitä plussaa. Tomaattikastikkeessakin on semmoinen kummallinen juttu, että se maistuu jopa tomaatilta - eli ei ole sitä samaa, jota 95% paikoista yleensä tarjoaa, siitäkin plussaa. Tulista pyydettäessä roiskaisevat annuumijauhetta päälle, joten ennemmin omat mausteet matkaan.


Tulepa Tampesteriin niin vien sinut kebab-kierrokselle ja katsotaan sitten mitä mieltä olet Eerikin Pippurista...  8) Mutta kuten sanottu, ikävä arvioida paikka yhden käynnin perusteella, mutta näin se vaan on nyt toimittava.

Lainaus käyttäjältä: Whili - syyskuu 22, 2013, 09:46:28 ap
Missä Tampereen parhaat kebabit ??

Omalla listalla Galata Kebab House pitää ykkössijaa (9/10 pistettä)
ja myös Shawarma Jahala on tutustumisen arvoinen (7-9/10 pistettä)

Nii että kommenttia !!


Galatassa on maukas pippurikastike ja omistajat todella mukavia, en kyllä itse ole hetkeen käynyt, mutta omat kokemukseni sieltä ovat pääosin positiivisia. Itse pidän parhaana ehkäpä Hervannasta löytyvää Hevalia ja erinomainen paikka on myös Sammonkadulla Kalevassa sijaitseva Evin.

Niin ja jos jotain arvosanoja pitäisi antaa niin:

Galata 3,5/5
Heval 5/5
Evin 4,5/5
Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

ChiliChillailija

Jyväskylän ensimmäinen, vuonna -87 perustettu Troijan kebab on kyllä aivan loistava pulju. Suosittelen!
http://www.troija.fi
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

Whili

Lainaus käyttäjältä: Kadotus - syyskuu 22, 2013, 13:28:44 ip
Galatassa on maukas pippurikastike ja omistajat todella mukavia, en kyllä itse ole hetkeen käynyt, mutta omat kokemukseni sieltä ovat pääosin positiivisia. Itse pidän parhaana ehkäpä Hervannasta löytyvää Hevalia ja erinomainen paikka on myös Sammonkadulla Kalevassa sijaitseva Evin.

Heval on maistettu ja todettu ihan OK:ooksi.  Mutta tuo Evin, jota Eat.fi suuresti kehuu..  ensikokemus oli pettymys  :(
Pitänee antaa viellä toinen mahdollisuus, kun niin kehutaan.  Ja kattellaan ja arvostellaan sitten.
Nekalassa sijaitsevassa Nupeldassa saa myös usein ihan syötävää kebua  :D

Kebabmaniac

Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - syyskuu 23, 2013, 20:17:37 ip
Jyväskylän ensimmäinen, vuonna -87 perustettu Troijan kebab on kyllä aivan loistava pulju. Suosittelen!
http://www.troija.fi


Hyvä jos tykkäät. Promokuvat - esim tuo pita-kebab setti ko. paikasta, ei saa mua kyllä pyhiinvaellukselle:

)

No, toisaalta promokuvat (esmes hampurilaisravintolat  :o)

Mutta kuten varmaan aiemmin olen täällä todennut: Suomessa pitakebabissa on käsittämätöntä että porukka lataa suoraan kylmän pitaleivän sisään keitetyn/mikrotetun (tukku)lihan. Jos esmes edes sitä pitaa lämmittäisi esim paahtamalla (puhumattakaan tuoreesta!) sen lämmitetyn lihan seuraksi niin eineen makuelämys olisi jo toiselta planeetalta, eiku anteeksi esim. niinkuin Tanskasta tai Saksasta. Jossa se lihakin siis on rapeaksi grillattua. Tuo ylläoleva matsku on kuvan perusteella kaikkinensa 1 niistä suomalaisista normimestoista. Vai miten se poikkeaa ?

NiGo87

Tampereella vieraillessani tuli käytyä Hevalissa. Sitä kun oli kehuttu Tampereen, ellei koko Suomen, parhaaksi kebabpaikaksi. Täytyy sanoa, että oli pienoinen pettymys.
Olen käynyt Kankaanpäässä kebabilla Ege Kebab nimisessä paikassa. Siellä on parhaat kebabit. Ehkä shishkebab, mitä söin turkissa voittaa, mutta täällä Suomessa ei ole edes haastajaa  ;D

mikestones

Lainaus käyttäjältä: NiGo87 - marraskuu 19, 2013, 13:56:44 ip
Tampereella vieraillessani tuli käytyä Hevalissa. Sitä kun oli kehuttu Tampereen, ellei koko Suomen, parhaaksi kebabpaikaksi. Täytyy sanoa, että oli pienoinen pettymys.
Olen käynyt Kankaanpäässä kebabilla Ege Kebab nimisessä paikassa. Siellä on parhaat kebabit. Ehkä shishkebab, mitä söin turkissa voittaa, mutta täällä Suomessa ei ole edes haastajaa  ;D


kylä aivan surkee paikka, 10 euroa saa maksaa rullakebabista jossa ei ole edes tomaattia, vain kaalia täytteenä ja lihaa eikä ole mausteet kunnossa. suosittelen tampereella Suleiman kebabbia, on montaa kastiketta ja hyvää on. keskustassa

http://www.youtube.com/watch?v=_R9uq3gZIXY

mikestones

Stadissa mielestäni paras kebabbi ei ole eerikin pippuri vaan Ani Kebab buffet, se on alle 10 e buffet ja liha on hyvää oisko jopa lampaanlihaa? liäksi tietty lohkoperunat, riisiä, jotain paistosta ja salaattipöytä.


toinen hyvä kebab buffet on kans alle 10 epaikka Kampissa, KAMPIN PIPPURI. ruoka ehkä hieman mautonta mutta monipuoliset antimet on ja chiliä saa lisättyä maustepöydästä. parasta ehkä kuitenkin Kana buffetissa eikä se kebabbi. läheinen sijainti keskustassa on plussaa, Ani on vähän kauempana rannalla siellä jossain stadissa en muista katuva

Hummushan noissa parasta on kaikissa!

hellacce

Lainaus käyttäjältä: timppa - maaliskuu 21, 2008, 01:43:05 ap
Heinolassa jos joskus erehtyy käymään, niin ehdottomasti kannattaa käydä Torinossa. On laatukebab-paikka ja sen voittanutta ei ole tullut vielä vastaan vaikka monessa kebab-paikassa olen käynyt.

Niin ja erikseen listalla ei ole mainintaa, mutta siellä voi pyytää extratulisen annoksen... tosin tulisuuden vuoksi en tätä paikkaa kehu, vaan maun.

Torinossa nyt on tietty se hyvä puoli kun menee tiskiltä tilaamaan kotiinkuljetuksella, niin saa kyydin itsekin himaan. Mut siis jos Heinolan paikoista kättä aletaan vääntämään, niin kyllä Helin pitseria vie ylivoimaisen voiton. Ainoa on se et joutuu tommolaan matkaamaan, mut kyllä se on vaivan arvoista..
Jätkä kasvattaa rehuja

ChiliChillailija

Lainaus käyttäjältä: Kebabmaniac - syyskuu 23, 2013, 21:18:03 ip
Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - syyskuu 23, 2013, 20:17:37 ip
Jyväskylän ensimmäinen, vuonna -87 perustettu Troijan kebab on kyllä aivan loistava pulju. Suosittelen!
http://www.troija.fi


Hyvä jos tykkäät. Promokuvat - esim tuo pita-kebab setti ko. paikasta, ei saa mua kyllä pyhiinvaellukselle:

)

No, toisaalta promokuvat (esmes hampurilaisravintolat  :o)

Mutta kuten varmaan aiemmin olen täällä todennut: Suomessa pitakebabissa on käsittämätöntä että porukka lataa suoraan kylmän pitaleivän sisään keitetyn/mikrotetun (tukku)lihan. Jos esmes edes sitä pitaa lämmittäisi esim paahtamalla (puhumattakaan tuoreesta!) sen lämmitetyn lihan seuraksi niin eineen makuelämys olisi jo toiselta planeetalta, eiku anteeksi esim. niinkuin Tanskasta tai Saksasta. Jossa se lihakin siis on rapeaksi grillattua. Tuo ylläoleva matsku on kuvan perusteella kaikkinensa 1 niistä suomalaisista normimestoista. Vai miten se poikkeaa ?


Nuo promokuvat ovat perseestä.
Ei vastaa ollenkaan kyseisen paikan annoskokoa saatikka houkuttelevuutta. :)
PÄIVÄKIRJANI 2013
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11915.

CHILIBLOGINI Uusin blogikirjoitukseni on:
http://chillailijanchilit.blogspot.fi/2013/07/satoa-tulee.html

"jokainen meistä on joskus aloittelija, toiset loppuelämän" ~Hessi

HotVelo

marraskuu 20, 2013, 22:36:04 ip #95 Viimeisin muokkaus: marraskuu 20, 2013, 23:24:52 ip käyttäjältä HotVelo
Lainaus käyttäjältä: ChiliChillailija - syyskuu 23, 2013, 20:17:37 ip
Jyväskylän ensimmäinen, vuonna -87 perustettu Troijan kebab on kyllä aivan loistava pulju. Suosittelen!


Itse söin Jyväskylässä ensimmäiset kebabini 1980-luvun ensimmäisellä puoliskolla. Paikan nimi ei 30 vuoden takaa enää ole mielessä, sijainti oli silloisen Osuuskauppa Mäkimatin Centrum tavaratalon alakerrassa. Nuoremmille nyky-jyväskyläläisille paikan sijainti aukeaa, kun sanon että siinä on nykyään keskustan Gigantti. Kaiholla olen tuota muistellut siksi, että ensimmäisinä vuosina kebab-lihassa oli ihan oikeasti lampaanlihaa seassa. Lähempänä 80-luvun puoliväliä paikan pitäjä valitteli sitä, että joutui lampaanlihasta suurelta osin luopumaan, kun "nuori polvi" vierasti sen makua liikaa. Nykyäänhän kebabliha on liki paikassa kuin paikassa samaa teollista lihajauhemättöä.

Niin, tämä piti täydentää vielä jälkeenpäin. Käyn Troijassa syömässä tai otan sieltä appeen mukaan ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Se täyttää rasvan ja suolan tarpeen aivan mainiosti, kulinaarisesta nautinnosta ei sen kanssa voi puhua samana päivänäkään.

HraSiiliRva

Hki 1998-  Eerikinpippuri Eerikinkadulla annoskebabeista paras: tasalaatuinen, tuore, maukas, runsas. Tulisuutta pyydettäessä jauheen muodossa, ize pyydän laittamaan myös väliin pelkän päällisen sijaan niin tulee potkua. Iskenderissä riisiä mukana.
Ani buffa paras kebapbuffa, runsaat alkupalat, liha usein "mietoa", kohtuuhinta, melko tasalaatuinen, chilirouhetta kupissa josta lisätä potkua.
Näistä tietää mitä saa eli hyvää, muista lafkoista muunlaisia kokemuksia missä milloinkin 18 vuoden ajalta kerta-kaks per viikko.

Jame

tammikuu 12, 2016, 07:08:14 ap #97 Viimeisin muokkaus: tammikuu 12, 2016, 07:15:54 ap käyttäjältä Jame
Espoossa Kehä III:n kupeessa olevasta Ravintola Järvenperästä (nimi taisi olla aiemmin Järvenperän Pizza-kebab) saa hyvät ja riittävän suuret kebapit. Viimeksi tilattiin kotiin vietäväksi kaksi annosta kebabia ranskalaisilla. Lapset säivät toisen puoliksi (vähän jäi ylikin) ja minä ja vaimo toinen annos puoliksi eikä jäänyt yhtään nälkä.

Mausteisiin en ota sen kummemmin kantaa sillä kotiin vietäessä tulee aina maustettua itse tuollaiset valmisannokset. Mutta normisetti kaipaa todennäköisesti paatuneen chilisuun mielestä lisää potkua.

https://safkaa.fi/ravintolat/espoo/jarvenpera/arvostelut
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

Rel1990

Mitä, eikö täällä ketjussa ole vielä mainittu sanallakaan Savonlinnassa sijaitsevaa Uskudar Kebab:ia? Parhaat kebab-lihat mitä olen Suomessa maistanut.  :P

Nykyisin paikassa on myös buffet-pöytä, josta saa kyllä mahan täyteen isommallakin pötsillä varustettu kaveri. Pizzoista suosittelen Habanero-pizzaa, joka on riittävän tulinen varmaan muiden paitsi tämän foorumin seuraajien mielestä.

https://fi-fi.facebook.com/uskudarkebab

Jomppe

Mielestäni Suomen parasta pizzaa/kebabia ja isointa, suorastaan jättimäistä perhepizzaa löytyy Tornion Mario's Pizzasta.
Monessa paikkaa ympäri Suomea tullut syötyä ja ehdottomasti parasta. Suomen "parhaaksi" kehuttu Perniön kebab jää kauaksi taakse, suorastaan oli pettymys kun siellä tuli käytyä.
Haaparannan puolella jos tulee piipahdettua niin Gräns Grill o Pizza kannattaa käydä myös kokeilemassa.
Täällä Kuopiossa ei ole kyllä tullut yhtään kehuttavaa kebab-mestaa tullut vastaan, harmi.. :(